aA
Lengvieji automobiliai išsiskiria įrangos ypatybėmis, tačiau labai retai galima pasirinkti kėbulo ilgį ar net tipą bei varančiųjų ratų skaičių. Komercinės transporto priemonės šioje srityje lenkia asmenines: daugelio mikroautobusų kėbulas gali būti bent trijų skirtingų ilgių, pavara – priekinių, galinių ar visų keturių varančių ratų, o pats tipas – nuo keleivinio iki krovininio, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Mercedes-Benz Sprinter"
"Mercedes-Benz Sprinter"
© Gamintojo archyvas

Gamintojai pateikia įvairių skaičių, tačiau dažniausiai vieno pavadinimo mikroautobusas gali būti pasirenkamas iš kelių dešimčių skirtingų modifikacijų. O kurių sričių specialistams reikalingos specifinės modifikacijos?

Kurjerių paslaugų bumas

Visame pasaulyje sparčiai populiarėja kurjerių paslaugos – įvairių prekių pristatymas į namus. Ši sritis auga kartu su internetine prekyba, juk kuo daugiau prekių užsakoma, tuo daugiau jų turi būti pristatoma į namus.

Pavyzdžiui, Vokietijoje 2016 m. buvo pristatyti trys milijardai prekių – tai dvigubai daugiau nei 2000 m. Skaičiuojama, kad pristatytų prekių skaičius dar 2021 m. turėtų pasiekti keturis milijardus. Žvelgiant plačiau į pasaulio statistiką augimas – dar įspūdingesnis: nuo 44 mlrd. 2014 m. iki 65 mlrd. 2016-aisiais.

Tokiu augimo tempu (6–8 proc. kasmet) gali pasigirti labai nedaug verslo šakų. Didelės įtakos tam turi ir tobulėjantys pagrindiniai kurjerių darbo įrankiai – automobiliai. Dažniausiai tai yra dideli mikroautobusai arba furgonai, kurie tampa vis ekonomiškesni, pigiau eksploatuojami ir patogesni.

Tačiau kurjeriams bet kokios transporto priemonės neįsiūlysi. Jos turi atitikti tam tikrus specifinius reikalavimus, pavyzdžiui, mikroautobusai privalo turėti priekinių varančių ratų pavarą bei maksimaliai žemą pakrovimo slenkstį. Kėbulas retai būna pats ilgiausias – dažniau vidutinis ar trumpiausias.

Kai kurie gamintojai gali pasigirti ir kitomis išskirtinėmis, tačiau ne mažiau svarbiomis savybėmis, pavyzdžiui, naujojo mikroautobuso „Mercedes-Benz Sprinter“ pakrovimo slenkstis yra net 80 mm žemesnis nei pirmtako, todėl iš galo įlipti norinčiam vairuotojui nereikia žengti didelio laiptelio. Menkniekis? Galbūt taip, jeigu tą veiksmą atlikti reikia du kartus. Tačiau kurjeriai tai daro po 180 kartų per dieną, tad dėl tokio ergonomiško sprendimo jie išvengia 180 papildomų aukštų laiptų.

Sutaupyta sekundė atsiperka

Maisto pristatymas į namus – sritis, turinti didžiulį augimo potencialą. Mažiau nei šimtadalis maisto produktų įvairiose Europos valstybėse šiuo metu perkama internetu, tačiau konsultacijų įmonės „McKinsey“ specialistai spėja, jog ši sritis Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje auga daugiau nei po 10 procentų kasmet.

Čia svarbiausi – laikas ir efektyvi kaina. Kaip ir kurjerių darbe, labai reikšminga vairuotojo vieta bei žemas krovinių skyriaus slenkstis. Be to, maisto produktus pirkėjui reikia perduoti nesugadintus, tad ir mikroautobusų reikia specifinių.

Vairuotojui kiekviena sutaupyta sekundė ir bent keliais procentais sumažinta tikimybė padaryti klaidą taip pat yra vertinga. Tą patį veiksmą atliekant dešimtis kartų, ilguoju laikotarpiu kelios sutaupytos sekundės virsta valandomis. Tokių sistemų pavyzdžių – daugybė.

Komforto įranga naujuose mikroautobusuose jau nedaug nusileidžia asmeniniams automobiliams. Naujame „Mercedes-Benz Sprinter“ galima užsakyti beraktę užvedimo sistemą, galinio vaizdo kamerą, automobilio statymo jutiklius šonuose, priekyje ir gale. Jei vairuotojui nereikia traukti raktelio iš kišenės ir jo kišti į spynelę, sutaupomos kelios sekundės. Dar kelios – užgesinant automobilį. Išvažiuojant iš parkavimo vietos galinio vaizdo kamera ir jutikliai leidžia nieko nekliudžius manevruoti itin siaurose vietose ir išvengti mikroautobuso ar trečiųjų šalių turto apgadinimų. Nutikus net ir nežymiam eismo įvykiui aikštelėje, prarastas laikas jau skaičiuojamas ne sekundėmis, o dešimtimis minučių. Remontuojant apgadintą mikroautobusą – ir valandomis.

Keleiviams reikia funkcionalumo

Išskirti vieną geriausią keleivinį mikroautobusą yra neįmanoma, nes kiekvienos grupės poreikiai skiriasi. Tačiau kai kurie specifiniai pastebimi daugelyje keleivių grupių.

Vienas tų poreikių yra patikimumas. Nei užsakovas, nei paslaugos teikėjas nenori patirti mikroautobuso gedimo kelionėje ar kitu netikėtu metu, kai prireikia ieškoti pakaitinės transporto priemonės.

Daugybė įrenginių šiandien yra įkraunami naudojant USB jungtis, tad šių turėtų būti užtektinai visame mikroautobuse – ir priekyje, ir gale. Kai kuriuose modeliuose galima papildomai užsakyti bevielio ryšio „Wi-Fi“ stotelę – tuomet kelionė nė vienam neprailgs.

Komfortas – taip pat ne paskutinėje vietoje. Mikroautobusuose „Sprinter“ galima užsakyti komfortišką pneumatinę pakabą, užtikrinančią lengvajam asmeniniam automobiliui prilygstantį važiavimą. Oro kondicionavimas ir šildymas visiems keleiviams, t. y. ortakiai visose sėdynių eilėse, taip pat būtinas atributas tokio tipo mikroautobuse.

Vis dėlto bene svarbiausias yra saugumas. Tai – aktuali savybė visiems vairuotojams, nepaisant, ką jie veža. Todėl tokios sistemos kaip linijų palaikymas, stabdžių asistentas, dėmesio stebėjimas, adaptyvi kruizo kontrolė daugelyje mikroautobusų montuojama kaip papildoma įranga, o modernesniuose jau yra standartinėje įrangoje.

Aktuali savybė – pravažumas

Kokio mikroautobuso reikia statybininkams? Tokio, į kurį būtų galima sutalpinti įvairiausius objektus – nuo standartinių europadėklų iki ilgų apdailos detalių. Gerai, jeigu jis gali dar tempti priekabą – taip galima į statybvietę atgabenti įvairios papildomos, trumpam laikotarpiui reikalingos technikos.

Pravažumas – taip pat ne paskutinis. Kelias į statybvietę retai būna asfaltuotas, o kartais iki jos tenka kelis šimtus metrų klampoti, ypač tokiomis oro sąlygomis kaip ankstyvą pavasarį ar vėlyvą rudenį. Todėl keturi varantys ratai, aukšta prošvaisa – svarbūs atributai ne vienai įmonei.

Statybininkų batai retai būna švarūs, todėl atsparumas purvui ir ilgaamžiškumas – ne mažiau reikšmingos savybės. Galų gale patikimumas – pakabos detalės statybose naudojamame transporte turi būti itin patvarios, joms tenka daug išbandymų nelygiais keliais ir purvu.

Statybose rečiau įveikiami dideli atstumai, tačiau ekonomiškumas čia – taip pat ne paskutinis. O jis geriausiai atsiskleidžia ne gamintojų pateikiamose lentelėse, bet pakrovus pilną mikroautobusą bei prikabinus priekabą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

„Maserati“ pasiūlė susikurti savo unikalų automobilį: leidžia netgi grafiką ant stiklų (1)

Sakoma, kad geriausiai tinka tie kostiumai, kurie buvo pasiūti pagal individualų užsakymą. Ši...

Lietuviai pirkdami naujus automobilius renkasi miesto visureigius, moka – 3 tūkst. brangiau nei pernai (53)

Pirmą metų ketvirtį gyventojai lizingu naujus ir naudotus automobilius pirko dažniau negu pernai...

Dviratininkų atstovas abejoja Susisiekimo ministerijos planais (3)

Susisiekimo ministerija žada per artimiausius kelis metus smarkiai padidinti dviračių takų...

Pirmajame Metų sunkvežimio konkurse triumfavo švediškas „Scania S“ sunkiasvoris (2)

Pirmą kartą Lietuvoje surengtų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų finalas buvo...

„Regitra“ mažins norinčių užregistruoti automobilius eiles: keičia darbo tvarką (56)

Nuo 2021 m. gegužės 28 d. „Regitroje“ keičiama klientų aptarnavimo tvarka – nuo šiol...

Top naujienos

Tauragės ugniagesių vadas į darbą atėjo sirgdamas koronavirusu: išgėriau vaistų ir nebebuvau pavojingas (113)

Vaistų, kuriais gydėsi pats JAV prezidentas Donaldas Trumpa, ligoninėje gavęs Tauragės...

Rinkliavos darželio auklėtojoms ne juokais supykdė kitus tėvus: prie dovanos – vokeliai po 300 Eur (50)

Organizuodami darželio išleistuvių šventę kai kurie tėvai įsitraukė į lenktynes –...

Siaubinga vienos klaidos kaina sugriovė šeimos gyvenimą: vos per akimirksnį neteko namų (2)

Šiemet gyvenamosios paskirties namuose gaisrų fiksuojama virš ketvirtadalio daugiau nei tuo pačiu...

Prof. Stankūnas – apie COVID-19 atvejus Lietuvoje: tai gali būti trečiosios bangos „užsilenkimo“ signalai (155)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Mindaugas Stankūnas pranešė, kad lyginant...

Auga nauja influencerių karta: esminis lūžis jau gali būti pasiektas kitais metais (103)

Jau ne vienerius metus sekėjus „Facebook“, „Instagram“ ar „TikTok“ viliojantys nuomonių...

Pasižvalgykite po interjero dizainerės įrengtą kotedžą: namuose vyrauja žemiškos spalvos (9)

Nieko nėra svarbiau kaip jaukūs ir patogūs namai . Tokių namų sukūrimui kartais tereikia kelių...

Naujausią tyrimą dėl „AstraZenecos“ ir „Pfizer“ vakcinų paskelbę mokslininkai: tiesiog neįtikėtina (420)

Skelbiama, kad daugiau nei 90 proc. britų po vienos „ AstraZenecos “ ar „ Pfizer “ vakcinos...

Sezono grilio topas – azerbaidžianietiška sriuba Kiufta Bozbaš: iki tobulumo nuneš vienas ingredientas (5)

Ką įdomaus ir nenuobodaus pasigaminti šią vasarą? Pats metas suktis prie grilio su šeima ar gera...

Indija mirguliuoja nuo siaubingų vaizdų: COVID-19 nušlavė ištisas šeimas (38)

Nusiaubusi didžiausius Indijos miestus, dabar naujausia COVID-19 banga įsišėlo antros...

„Juventus“ puolėjas dėl olimpinės vilties aukos LKL pusfinalį (1)

Antradienį paaiškėjo, kurie Lietuvos 3×3 krepšinio rinktinės kandidatai kitą savaitę vyks į...