aA
Lengvieji automobiliai išsiskiria įrangos ypatybėmis, tačiau labai retai galima pasirinkti kėbulo ilgį ar net tipą bei varančiųjų ratų skaičių. Komercinės transporto priemonės šioje srityje lenkia asmenines: daugelio mikroautobusų kėbulas gali būti bent trijų skirtingų ilgių, pavara – priekinių, galinių ar visų keturių varančių ratų, o pats tipas – nuo keleivinio iki krovininio, sakoma pranešime žiniasklaidai.
"Mercedes-Benz Sprinter"
© Gamintojo archyvas

Gamintojai pateikia įvairių skaičių, tačiau dažniausiai vieno pavadinimo mikroautobusas gali būti pasirenkamas iš kelių dešimčių skirtingų modifikacijų. O kurių sričių specialistams reikalingos specifinės modifikacijos?

Kurjerių paslaugų bumas

Visame pasaulyje sparčiai populiarėja kurjerių paslaugos – įvairių prekių pristatymas į namus. Ši sritis auga kartu su internetine prekyba, juk kuo daugiau prekių užsakoma, tuo daugiau jų turi būti pristatoma į namus.

Pavyzdžiui, Vokietijoje 2016 m. buvo pristatyti trys milijardai prekių – tai dvigubai daugiau nei 2000 m. Skaičiuojama, kad pristatytų prekių skaičius dar 2021 m. turėtų pasiekti keturis milijardus. Žvelgiant plačiau į pasaulio statistiką augimas – dar įspūdingesnis: nuo 44 mlrd. 2014 m. iki 65 mlrd. 2016-aisiais.

Tokiu augimo tempu (6–8 proc. kasmet) gali pasigirti labai nedaug verslo šakų. Didelės įtakos tam turi ir tobulėjantys pagrindiniai kurjerių darbo įrankiai – automobiliai. Dažniausiai tai yra dideli mikroautobusai arba furgonai, kurie tampa vis ekonomiškesni, pigiau eksploatuojami ir patogesni.

Tačiau kurjeriams bet kokios transporto priemonės neįsiūlysi. Jos turi atitikti tam tikrus specifinius reikalavimus, pavyzdžiui, mikroautobusai privalo turėti priekinių varančių ratų pavarą bei maksimaliai žemą pakrovimo slenkstį. Kėbulas retai būna pats ilgiausias – dažniau vidutinis ar trumpiausias.

Kai kurie gamintojai gali pasigirti ir kitomis išskirtinėmis, tačiau ne mažiau svarbiomis savybėmis, pavyzdžiui, naujojo mikroautobuso „Mercedes-Benz Sprinter“ pakrovimo slenkstis yra net 80 mm žemesnis nei pirmtako, todėl iš galo įlipti norinčiam vairuotojui nereikia žengti didelio laiptelio. Menkniekis? Galbūt taip, jeigu tą veiksmą atlikti reikia du kartus. Tačiau kurjeriai tai daro po 180 kartų per dieną, tad dėl tokio ergonomiško sprendimo jie išvengia 180 papildomų aukštų laiptų.

Sutaupyta sekundė atsiperka

Maisto pristatymas į namus – sritis, turinti didžiulį augimo potencialą. Mažiau nei šimtadalis maisto produktų įvairiose Europos valstybėse šiuo metu perkama internetu, tačiau konsultacijų įmonės „McKinsey“ specialistai spėja, jog ši sritis Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje auga daugiau nei po 10 procentų kasmet.

Čia svarbiausi – laikas ir efektyvi kaina. Kaip ir kurjerių darbe, labai reikšminga vairuotojo vieta bei žemas krovinių skyriaus slenkstis. Be to, maisto produktus pirkėjui reikia perduoti nesugadintus, tad ir mikroautobusų reikia specifinių.

Vairuotojui kiekviena sutaupyta sekundė ir bent keliais procentais sumažinta tikimybė padaryti klaidą taip pat yra vertinga. Tą patį veiksmą atliekant dešimtis kartų, ilguoju laikotarpiu kelios sutaupytos sekundės virsta valandomis. Tokių sistemų pavyzdžių – daugybė.

Komforto įranga naujuose mikroautobusuose jau nedaug nusileidžia asmeniniams automobiliams. Naujame „Mercedes-Benz Sprinter“ galima užsakyti beraktę užvedimo sistemą, galinio vaizdo kamerą, automobilio statymo jutiklius šonuose, priekyje ir gale. Jei vairuotojui nereikia traukti raktelio iš kišenės ir jo kišti į spynelę, sutaupomos kelios sekundės. Dar kelios – užgesinant automobilį. Išvažiuojant iš parkavimo vietos galinio vaizdo kamera ir jutikliai leidžia nieko nekliudžius manevruoti itin siaurose vietose ir išvengti mikroautobuso ar trečiųjų šalių turto apgadinimų. Nutikus net ir nežymiam eismo įvykiui aikštelėje, prarastas laikas jau skaičiuojamas ne sekundėmis, o dešimtimis minučių. Remontuojant apgadintą mikroautobusą – ir valandomis.

Keleiviams reikia funkcionalumo

Išskirti vieną geriausią keleivinį mikroautobusą yra neįmanoma, nes kiekvienos grupės poreikiai skiriasi. Tačiau kai kurie specifiniai pastebimi daugelyje keleivių grupių.

Vienas tų poreikių yra patikimumas. Nei užsakovas, nei paslaugos teikėjas nenori patirti mikroautobuso gedimo kelionėje ar kitu netikėtu metu, kai prireikia ieškoti pakaitinės transporto priemonės.

Daugybė įrenginių šiandien yra įkraunami naudojant USB jungtis, tad šių turėtų būti užtektinai visame mikroautobuse – ir priekyje, ir gale. Kai kuriuose modeliuose galima papildomai užsakyti bevielio ryšio „Wi-Fi“ stotelę – tuomet kelionė nė vienam neprailgs.

Komfortas – taip pat ne paskutinėje vietoje. Mikroautobusuose „Sprinter“ galima užsakyti komfortišką pneumatinę pakabą, užtikrinančią lengvajam asmeniniam automobiliui prilygstantį važiavimą. Oro kondicionavimas ir šildymas visiems keleiviams, t. y. ortakiai visose sėdynių eilėse, taip pat būtinas atributas tokio tipo mikroautobuse.

Vis dėlto bene svarbiausias yra saugumas. Tai – aktuali savybė visiems vairuotojams, nepaisant, ką jie veža. Todėl tokios sistemos kaip linijų palaikymas, stabdžių asistentas, dėmesio stebėjimas, adaptyvi kruizo kontrolė daugelyje mikroautobusų montuojama kaip papildoma įranga, o modernesniuose jau yra standartinėje įrangoje.

Aktuali savybė – pravažumas

Kokio mikroautobuso reikia statybininkams? Tokio, į kurį būtų galima sutalpinti įvairiausius objektus – nuo standartinių europadėklų iki ilgų apdailos detalių. Gerai, jeigu jis gali dar tempti priekabą – taip galima į statybvietę atgabenti įvairios papildomos, trumpam laikotarpiui reikalingos technikos.

Pravažumas – taip pat ne paskutinis. Kelias į statybvietę retai būna asfaltuotas, o kartais iki jos tenka kelis šimtus metrų klampoti, ypač tokiomis oro sąlygomis kaip ankstyvą pavasarį ar vėlyvą rudenį. Todėl keturi varantys ratai, aukšta prošvaisa – svarbūs atributai ne vienai įmonei.

Statybininkų batai retai būna švarūs, todėl atsparumas purvui ir ilgaamžiškumas – ne mažiau reikšmingos savybės. Galų gale patikimumas – pakabos detalės statybose naudojamame transporte turi būti itin patvarios, joms tenka daug išbandymų nelygiais keliais ir purvu.

Statybose rečiau įveikiami dideli atstumai, tačiau ekonomiškumas čia – taip pat ne paskutinis. O jis geriausiai atsiskleidžia ne gamintojų pateikiamose lentelėse, bet pakrovus pilną mikroautobusą bei prikabinus priekabą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(2 žmonės įvertino)
5.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Juknevičius atskleidė, kiek ir kokių patobulinimų prireikė Dakare aplamdytam bolidui (4)

Vasario 18 d. iš Peru grįžusiu automobiliu besidžiaugęs Antanas Juknevičius , bolido...

„Toyota“ bandys pranokti pati save: kurs naują sportinį automobilį (2)

„ Toyota Gazoo Racing“ vadovas ir pagrindinis „GR Supra“ inžinierius Tetsuya Tada...

Atšovė peikiantiems dyzelius: dabar benzininiai automobiliai teršia labiau (17)

Naujausi dyzeliniai „Mercedes“ , „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto...

Prie Sendvario žiedo – eismo apribojimas (2)

Nuo pirmadienio ryto vairuotojams teko keisti įpročius Šilutės plente prie Sendvario žiedinės...

„Regitra“: automobilio numerio ženklus galima pasikeisti internetu arba atvykus į bet kurį padalinį (4)

Valstybės įmonei „Regitra“ sulaukiant vis daugiau klausimų dėl turimų automobilio numerio...

Top naujienos

Agnė Zuokienė – apie sunkų rinkimų laikotarpį ir gandus: buvo baisesnių dalykų už skyrybas (160)

„Buvo tikrai labai daug įvairių dalykų išsakyta apie mūsų šeimą ir mano vyrą“, –...

Knygą rašantis Kunigėlis – apie Valančiūno dėl Lietuvos galimai atsisakytus milijonus ir savo klausimą Jordanui (37)

Ar prisimenate nors vieną epizodą, kad tiksint paskutinėmis rungtynių sekundėms kas nors būtų...

Sinoptikai turi gerų naujienų: pavasario sulauksime dar šią savaitę (3)

Šiandien mūsų šalies link artės atmosferos frontas. Didesnę dienos dalį vyraus debesuoti su...

Grubliauskas apie liberalų paramą Vaitkui: tai primena savotišką politinį Stokholmo sindromą (96)

Praėjusį sekmadienį įvyko savivaldos rinkimų antrasis turas, kuriame visi penki didmiesčių...

Kraujomaišos tabu nepaisė ne tik Europos, bet ir Lietuvos didikai: Vytautui Didžiajam teko prašyti popiežiaus malonės (32)

Ką bendro turi išprotėjęs bei orgijomis pagarsėjęs Romos imperatorius Kaligula , Kleopatra ,...

Paryžius – brangiausias Europos miestas: moterų kirpimas čia kainuoja 105 eurus brangiausi pasaulio miestai (101)

Paskelbtame brangiausių pasaulio miestų sąraše pirmą kartą pirmąją vietą dalijasi trys...

Ivaškevičius: aš turiu savo versiją, žinau, kad tai buvo uždelstas kerštas (442)

Politinių kalinių, tremtinių bei kitos organizacijos sausio pradžioje reikalavo sušaukti premijų...

Vertinkite patys: Gabrielė Grygolaitytė-Vasha pristatė limituoto leidimo drabužių kolekciją (76)

„Dar gruodžio mėnesį užsiminiau, jog esu sulaukusi itin viliojančio pasiūlymo. Kadangi darbus...

Avarija Vilniuje sukėlęs girtutėlis vairuotojas galva rėžėsi į stiklą (24)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Vilniuje, Salininkų g., susidūrė du lengvieji...

Grįžusi iš pasivaikščiojimo moteris negalėjo patikėti savo akimis: nuo savo ir sūnaus kūno nurinko 118 erkių (104)

Neseniai pabudusios erkės po žiemos miego išties praalko – nenustebkite, jei apsilankę miške...