aA
Net du elektriniai, du hibridiniai, vienas dyzelinis ir du benzinu varomi automobiliai – štai taip atrodo „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų finalinis, pretendentų į garbingą Metų automobilio titulą, sąrašas. Ne vienas, išgirdęs, kokie automobiliai pateko į finalą, kilnojo antakius, mat įvairovė sąraše – ypač didelė, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Paaiškino, kaip išrenkami septyni „Lietuvos metų automobilio“ finalo dalyviai
© Vytautas Pilkauskas

Kaip skelbdamas finalininkus akcentavo Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Metų automobilio“ rinkimus, prezidentas, sąrašas atspindi Lietuvos automobilių rinkos tendencijas, o šios pastaraisiais metais – ypač keičiasi.

Pavyzdžiui, pasak jo, šių metų finalininkų sąraše yra net du elektra varomi automobiliai, taip pat ir du hibridiniai, iš kurių vienas – įkraunamas iš tinklo. Toks pasirinkimas liudija, kad Lietuvoje galimybė riedėti elektra – vis aktualesnė. Sparčiai plečiasi įkrovos stotelių tinklas, sukurta subsidijų elektromobiliams sistema, o dar neatsisakantys vidaus degimo variklio, žvalgosi į įvairius hibridinius modelius.

Sąraše yra ir vienas dyzelinis automobilis. Kaip pastebėjo V. Valiukevičius, dar prieš kelerius metus tokia tendencija būtų labai neįprasta, mat tuomet daugumą į rinkimus deleguojamų modelių sudarydavo būtent varomi dyzelinu. Visgi aštrėjant aplinkosauginėms problemoms, automobilių gamintojai atsuko nugarą dyzeliniams modeliams, tą patį daro ir rinka. Statistika rodo, kad dauguma naujų nuperkamų automobilių Lietuvoje – varomi benzinu.

Galiausiai, akcentavo V. Valiukevičius, tarp pigiausio ir brangiausio finale esančio modelio, o taip pat – tarp galingiausio ir silpniausio skirtumas – kone šeši kartai, be to, vienas iš išrinktų modelių – dar lietuviams negirdėto gamintojo. Panašiai, sako „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos narys, atrodo ir šalies automobilių rinka: didžiąją daugumą parduodamų naujų automobilių sudaro pigesni modeliai, tačiau visuomet benzingalvių akis pradžiugina ir itin reti, brangūs ir prabangūs automobiliai.

Šiemet į „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų finalą papuolė šie modeliai:

1. „CUPRA Formentor“
2. „Peugeot 2008
3. „Porsche Taycan
4. „Renault Captur
5. „Škoda Octavia
6. „Toyota Yaris
7. „Volkswagen ID.3

Sprendžia 10 komisijos narių

Kasmet tai, kurie modeliai pateks į rinkimų finalą, sprendžia dešimties automobilių rinkos žurnalistų ir profesionalų komisija, kurią kiekvienais metais iš naujo išrenka Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai. Į komisiją įprastai išrenkami automobilių rinkos ekspertai ir profesionalai, didžiausių automobilinės žiniasklaidos kanalų atstovai.

Kiekvienas jų išbando visus rinkimuose dalyvaujančius automobilius, palygina juos su konkurentais, patikrina objektyviuose testuose ir tik tuomet sudaro savo septynių automobilių sąrašą. Tad į finalinį septynetą patenka daugiausiai komisijos balsų surinkę modeliai.

Nuomonės sutampa

Kas kartą paskelbus finalininkų sąrašus, komisijos nariai nevengia pasidalinti įspūdžiais, kiek kam pavyko „atspėti“ finale esančių modelių. Dažniausias rezultatas – 5-6 modeliai iš 7. Anot rinkimų organizatorių, tokį rezultatą lemia galybė objektyvių ir geriausiai automobilių savybes išryškinančių bandymų.

„Rinkdamas geriausių metų automobilių septynetą, pirmiausiai atsižvelgiu į modelio savybes, novatoriškumą, kainą segmento konkurentų atžvilgiu. Tikriausiai šiemet buvo aiškūs favoritai, todėl daugelio kolegų pasirinktų automobilių sąraše dominavo tie patys modeliai, o mano sąraše buvo 6 iš 7 daugiausiai balų pelniusių automobilių“, – pasakojo vienas iš komisijos narių, automobilių apžvalgininkas Jurgis Paplaitis.

Anot komisijos nario, balsuojant už „Metų automobilį“, balus padalyti jam sunku nebus. Be to, prisipažino žinovas, ypatingą silpnybę jis jaučia automobiliams su išskirtiniais bruožais.

„Pats modelis gali būti ir ne tiksliausiai valdomas klasėje ar turėti pažangiausią variklį, tačiau jei savo sprendimais ir naudojimo savybėmis siūlo kokybišką alternatyvą tiems, kurie ieško kitokio, „netradicinio“ automobilio, tai aš visada balsuosiu už tokį automobilį“, – akcentavo jis.

Transliuos tiesiogiai

Šiemet paskelbus karantiną dėl koronaviruso pandemijos, tradicinės „Lietuvos metų automobilio“ šventės nebus. Organizatoriai nutarė apsiriboti tiesiogine transliacija, kurios metus komisija išrinks „Metų automobilį 2021“.

Vaizdas bus bus transliuojamas tiesiogiai net keliose skirtingose platformose. Kas bus išrinktas „Metų automobiliu“ bus rodoma „Facebook“ platformoje, „Lietuvos metų automobilio“ paskyroje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

„Peugeot“ pristatė naująjį „e-Partner“, kuris užpildys komercinių elektromobilių gamą

„ Peugeot “ taps vienu iš pirmųjų automobilių gamintojų Europoje, siūlančių visą vien...

Atnaujintas „Mazda CX-3“ sulaukė išskirtinio britų įvertinimo (1)

Prieš penkerius metus pristatytas „ Mazda CX-3 “ visuomenės buvo pripažintas dėl unikalaus...

„Grinda“ perspėjo: mažosioms sostinės gatvelėms valymo nuo sniego teks palaukti (9)

Kelius Vilniuje prižiūrinčios įmonės „Grinda“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas...

„Volkswagen“ pernai pavyko viršyti ES keliamus CO2 emisijų tikslus (2)

Remiantis preliminariais duomenimis, 2020-aisiais „ Volkswagen “ pavyko ne tik pasiekti, bet ir...

TOP 5 populiariausi naudoti automobilių modeliai Lietuvoje (59)

Paslapčių kupina naudotų automobilių rinka yra lyg viena didelė loterija. Nenaujo automobilio...

Top naujienos

Virusologė: sausis ir vasaris yra tie mėnesiai, kuriuos turime išlaukti (51)

Kembridžo universiteto virusologijos ir bioinformatikos doktorantė Ingrida Olendraitė teigia, kad...

Prekių gabenimas jūra brangsta kartais: neabejojama, kad tai didins kainas Lietuvoje prekybininkai ieško išeičių (23)

Prekių gabenimas jūrų konteineriais iš Kinijos tuština Lietuvos verslų kišenes. Vien pandemijos...

Ant vakcinų nuo COVID-19 gamintojų liejasi pyktis: grasina imtis teisinių veiksmų (21)

Europos Sąjunga (ES) kviečiasi pokalbiui vakcinų gamintojas „AstraZeneca“ ir...

Uždaryti britų verslai – ties bankroto riba: po rekomendacijų neatsiverti iki gegužės nuotaikos vis liūdnesnės (4)

Trečiasis didelio masto karantinas Jungtinėje Karalystėje, įvestas siekiant suvaldyti...

Holokaustą išgyvenusi kaunietė ryžosi pasidalinti prisiminimais: mama priėmė lemtingą sprendimą (9)

Holokaustas įvyko prieš 80 metų, tačiau ir šiandien pasigirsta raginimų nelikti abejingiems....

Jasikevičius grąžino skolą buvusiam treneriui, bet pergalę apkartino Pangoso tritaškis Gudaitis su Daviesu keitėsi dėjimais (3)

Eurolygos lyderė „Barcelona“ (16/6) pasiekė revanšą prieš Sankt Peterburgo „Zenit“...

Natalija Bunkė – apie sužadėtinio Edgaro tvarkomus šeimos finansus, jau išpildytą naujųjų metų norą ir didžiausią įžeidimą (20)

Natalija Bunkė – viena tų atlikėjų ir moterų, kurią žino bene kiekvienas. Tiesa, šiandien...

Arūnas Spraunius | D+

Globali suirutė pasidarbavo ir žodyne: 2020-ieji pasiūlė per daug „Metų žodžių“ – vietoj to „vienintelio“

Metų sandūroje ne tik lingvistai tradiciškai rinko pagrindinį 2020-uosius apibūdinti turintį...

Eismo sąlygas sunkina snygis ir pūga, dalis rajoninių kelių – nepravažiuojami (1)

Eismo sąlygos trečiadienio rytą visoje šalyje išlieka sudėtingos dėl visą naktį gausiai...

Serialo „Moterys meluoja geriau“ žvaigždės: kaip dviese išgyventi už 800 eurų?

Jauniems aktoriams dabar išpopuliarėti itin sunku, todėl televizijos serialo „Moterys meluoja...