aA
Akivaizdu, kad esminis lūžis elektrinio transporto rinkoje įvyks tuomet, kai elektra varomos transporto priemonės taps pigesnės už įprastinius benzinu ar dyzelinu varomus automobilius. Atsižvelgiant į mažėjančią įkraunamų baterijų kainą, keičiasi ir prognozės, kada tai gali įvykti, rašoma pranešime.
Elektromobilis
Elektromobilis

Naujienų agentūros „Bloomberg“ analitikai, kasmet analizuojantys ir lyginantys elektrinio transporto ir vidaus degimo variklių transporto priemonių pirkimo ir gamybos sąnaudas, 2017 metais prognozavo, kad elektrinių automobilių kaina bus konkurencinga benzino ir dyzelino varikliais varomų automobilių kainai dar 2026 metais. Po metų analitikai jau sakė, kad tai bus 2024-ieji, o šių metų pavasarį dar kartą pakoregavo prognozę ir dabar tikimasi, kad tai įvyks 2022 metais. Pagrindinis argumentas – mažėjančios elektra įkraunamų baterijų išlaidos, įvertinus baterijų gamybos savikainą ir pelno maržą.

Analitikai skaičiavo, kad mažmeninė baterijos kaina JAV vidutinio dydžio automobiliui 2015 metais sudarė daugiau nei 57 proc. visų automobilio išlaidų. Šiais metais tai sudarys 33 proc., o 2025 metais baterijai atiteks tik 20 proc. visos transporto priemonės kainos mažmeninėje rinkoje.

Teigiama, kad kainų paritetas pirmiausia bus taikomas didelėms transporto priemonėms Europos Sąjungoje ir po to išplis visame transporto sektoriuje. „Bloomberg“ analitikai taip pat prognozuoja, kad elektros variklių ir pavaros valdymo sistemų kaina per ateinančius kelerius metus dėl masto ekonomijos sumažės trečdaliu, nes vis daugiau gamintojų visame pasaulyje gamina šiuos komponentus.

Kita vertus, pažymi analitikai, pasiekus kainų paritetą, transporto priemonę besirenkantys pirkėjai teiks pirmenybę ne kainai, o prekės ženklui, stiliui, veiklos kriterijams ir panašiai.

Pigesnės elektrinės baterijos turės teigiamos įtakos ir kitoms transporto priemonėms, kaip laivams, lėktuvams ar statybose naudojamiems elektriniams ekskavatoriams.

Elektromobilis
Elektromobilis
© Reuters / Scanpix

„Veiksnių, skatinančių priimti sprendimą pirkti elektrinį transportą, be kainos yra ir daugiau. Tai – mokesčių lengvatos, aplinkosaugos faktoriai, pavyzdžiui, ribojimas įvažiuoti į miesto centrą, siekiant riboti triukšmą ir oro taršą bei kiti. Gera naujiena yra ta, kad augantis elektromobilių skaičius skatina daugiau investuoti į infrastruktūros plėtrą – steigti valstybines ar privačias įkrovimo stoteles“, – sakė Aplinkos apsaugos instituto, įkūrusio elektriniam transportui skirtą svetainę www.elv.lt., vadovas Alfredas Skinulis.

Šiuo metu elektromobilių vairuotojai gali naudotis specialiai pažymėtomis maršrutinio transporto eismo juostomis, parkavimo ir įvažiavimo rinkliavų lengvatomis Lietuvos miestuose. Kelio ženklai ir išduodami specialūs valstybiniai registravimo numeriai elektromobiliams sudaro sąlygas įvažiuoti į tam tikras miestų zonas arba jose parkuotis.

2018 metais patvirtintame Nacionaliniame energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo priemonių plane numatytas siekis, kad 2020 metų pabaigoje elektromobilių skaičius Lietuvoje sudarytų 2 tūkst., 2022-aisiais – 4,6 tūkst., o 2030 metais – apie 118 tūkst. elektromobilių, t. y. jų augimas kasmet siektų daugiau kaip po 150 procentų.

„Regitros“ duomenimis, 2019 metų sausio-balandžio mėn. Lietuvoje registruota 60 naujų ir 67 naudotų lengvųjų (M1 klasės) elektromobilių, o iš viso mūsų šalyje gegužės pradžioje jų buvo registruota 1 064.

Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 25 viešos prieigos ir per šiuos metus planuojama įrengti dar 3 įkrovimo stoteles. Iki 2019 metų pabaigos 18-oje didžiųjų savivaldybių turėtų būti įrengta apie 60 prieigų. Aktyviai į infrastruktūrą investuoja ir valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos energija“, kuri per šiuos metus Lietuvoje numato įrengti 59 elektromobilių įkrovimo stoteles. Šalyje taip pat veikia ir elektromobilių įkrovimo vietos, įrengtos privačių investuotojų lėšomis, bet ne visos jos yra viešos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.6667

Jau sausį vairuotojai privalės turėti naujas vaistinėles: už senų naudojimą – ir baudos, ir trūkumai techninėje apžiūroje (369)

Jau nuo sausio 1-osios vairuotojai, pirmosios pagalbos vaistinėles įsigiję prieš kelis metus,...

Ruošiamasi rekonstruoti Meškinio tiltą ties Kaunu – nori spėti per metus (2)

Lietuvos automobilių kelių direkcija rangovus kviečia dalyvauti rinkos konsultacijoje dėl...

Dalyje Lietuvos vairuotojams ne pyragai: eismo sąlygas sunkina stiprus snygis

Eismo sąlygas pirmadienio popietę dalyje Lietuvos sunkina snygis, yra slidžių ruožų, įspėja...

Didžiojoje šalies dalyje rytą eismo sąlygas sunkina silpnas snygis, kelių dangos slidžios

Pirmadienio rytą dėl plikledžio ir silpno snygio, pietų Lietuvoje vietomis pereinančio į...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, snygis ir rūkas (2)

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio Telšių ir Panevėžio apskrityse bei Raseinių, Prienų,...

Top naujienos

Prieš Putino ir Bideno pokalbį dėl Ukrainos – nerimą keliantis scenarijus: Rusija gali ryžtis kruvinam konfliktui (23)

Galbūt paskutinė viltis susitarti dėl taikos. Taip jau vertinamas numatytas JAV ir Rusijos...

Jau sausį vairuotojai privalės turėti naujas vaistinėles: už senų naudojimą – ir baudos, ir trūkumai techninėje apžiūroje (369)

Jau nuo sausio 1-osios vairuotojai, pirmosios pagalbos vaistinėles įsigiję prieš kelis metus,...

Vėl šuolis: Lietuvoje – dar 1837 nauji COVID-19 atvejai ir 14 mirčių papildyta (15)

Praėjusią parą Lietuvoje nustatyti 1837 nauji COVID-19 atvejai, mirė 14 žmonių, antradienį...

Tūkstančiai gyventojų gaus 100 eurų išmokas už COVID-19 skiepą: pinigai bus mokami ir kitąmet (9)

„ Sodra “ pradeda mokėti vienkartines 100 eurų dydžio išmokas už skiepą. Iki Kalėdų jas...

D+ Tomas Janonis

Įspūdinga LRT pastatų rekonstrukcija kelia aistras: kiek visa tai kainuos ir kas tą kainą pasiryžęs mokėti (5)

LRT pastatų atnaujinimo architektūrinis konkursas, regis, nevyksta taip sklandžiai kaip buvo...

Nepaprastoji padėtis turi netikėtų padarinių: nusikelia tiesioginių merų rinkimų klausimas

Projektas dėl Konstitucijos keitimo, siekiant įteisinti tiesioginius merų rinkimus, Seime bus...

„The Times“: NATO būgštauja, kad Rusija vos per 2 valandas gali atkirsti Baltijos šalis (71)

Šiaurės Atlanto aljansas baiminasi, kad Rusija , pasitelkdama migrantus, gali per dvi valandas...

Prieš LFF teismą stojančiam Ivanauskui – „stogas“ 10 mėnesių: jis turi tai, ko reikia šiai rinktinei (3)

Nors Lietuvos futbolo federacijos ( LFF ) prezidentas Tomas Danilevičius bei generalinis...

Norintiems kalėdiniame vakarėlyje Donato Montvydo, 5 tūkst. eurų neužtektų (1)

Vienu brangiausių šalies atlikėjų vadinamas Donatas Montvydas yra vienas iš vos kelių,...

Prezidento patarėjas: dalis taršos mokesčio turėtų grįžti žmonėms

Apmokestinant taršių automobilių savininkus dalis vadinamojo taršos mokesčio turėtų grįžti...