aA
Nuo 1964 metų organizuojamo labiausiai prestižinio automobilinio apdovanojimo „Europos metų automobilio 2017“ nugalėtojas šeštus metus iš eilės paskelbtas Ženevos automobilių parodos išvakarėse. Pirmadienį paaiškėjo, kad konkurse triumfavo „Peugeot 3008“ automobilis.
"Peugeot" vadovas Jeanas-Philippe'as Imparato ir nugalėtoju tapęs "Peugeot 3008"
"Peugeot" vadovas Jeanas-Philippe'as Imparato ir nugalėtoju tapęs "Peugeot 3008"
© Reuters / Scanpix

Iš 29 pernai rinkimams pateiktų automobilių rinkimų komisija, kurią sudarė 58 didelę patirtį turintys žurnalistai ir kurioje 5 didžiausių Europos automobilių rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Ispanijos ir Italijos – šalims atstovavo po 6 specialistus, po pernai metų pabaigoje Danijoje vykusių bandymų išrinko pretendentų septynetuką.

Kaip nebūtų keista, jame – tik vienas vokiškas automobilis. Bet stebėtis neverta – žurnalistai iš skirtingų šalių lemia ir didelę automobilių įvairovę, nebūtinai koreliuojančia su didžiausios Europos automobilių rinkos – Vokietijos – mėgstamiausių markių automobiliais.

Finale kiekvienas komisijos narys savo dispozicijoje turėjo 25 balus, kuriuos privalėjo išdalinti bent penkiems automobiliams-finalininkams.

"Peugeot 3008"
"Peugeot 3008"
© Gamintojo archyvas

Kadangi šiemet į Ženevos parodą skridau, o ne kaip įprasta važiavau automobiliu, nepraleidau progos tiesiai iš oro uosto užsukti į „Palexpo“ parodų centrą, kur rytoj prasidės neabejotinai smagiausia savo automobilių įvairove paroda Europoje, o pirmadienį paskelbtas „Europos metų automobilio 2017“ titulo nugalėtojas.

Po neilgai trukusio šurmulio, buvo pradėta trumpa oficiali dalis. Organizacinio komiteto pirmininkas Hakanas Matsonas paskelbė suskaičiuotos rezultatus. Tad nugalėtoju tapo „Peugeot 3008“ automobilis, kuriam žiuri nariai skyrė 319 balsų.

Antrą vietą su 296 balsais „Alfa Romeo Giulia“ užėmė, o trečias, surinkęs 197 balsus, liko E klasės „Mercedes-Benz“.

Ketvirtą vietą užėmė „Volvo S90/V90“ (172 balsai), penktąją – „Citroen C3“ (166), šeštąją – „Toyota C-HR“ (165) ir septintas liko „Nissan Micra“ (135).

Visus pretendentus, išskyrus „Nissan Micra“ (kurią apžiūrėjau rudenį Paryžiuje vykusioje parodoje), buvau išbandęs ir „Motorų“ paskyroje feisbuke spėjau savo trejetuką. Jis buvo toks (eilės tvarka):

Toyota C-HR
Peugeot 3008
„Nissan Micra“.

„Toyota“ prognozavau sėkmę dėl drąsaus dizaino, aktualaus Europoje dydžio ir, žinoma, hibridinės pavaros. „Peugeot 3008“ taip pat smagiai nuteikia savo išvaizda ir itin šiuolaikišku bei su pretenzijomis į aukštesnę klase salonu. Na, o naujoji „Micra“ – tai visai nebe tas miesto guzas, matomas gatvėse, o iki 4 metrų ištįsęs simpatiškas B klasės automobilis, kuriam dabar kur kas labiau tiktų „Midi“ vardas.

Likusiame „mano“ septynete neabejotinai pats ryškiausias (visomis prasmėmis) – „Alfa Romeo Giulia“. Klasikinis sedanas su galiniais varančiaisiais ratais neįtikėtinai vikrus ir smagiai valdomas. Žinoma, aistrą daug kam atvėsina kaina, prilygstanti 3 serijos BMW ir C klasės „Mercedes“ – čia jau tikrai reikia įsimylėti iki ausų.

Dėl E klasės „Mercedes“ ir „Volvo S90/V90“ abejonių nėra – puikūs automobiliai, rasiantys savo pirkėją. Vokiškas modelis yra etaloninis verslo klasės mašinos pavyzdys su daugiamete patirtimi ir istorija. O štai „Volvo“ stebina savo skandinaviškai elegantišku salonu ir spinduliuoja savitumu, kuriam neprilygs nei vienas vokiškas automobilis.

Citroen C3“ – simpatiškas ir komfortiškas, taip pat – ir itin originalus miesto mažylis, patiksiantis norintiems išsiskirti. Tik kaip ir anksčiau debiutavusio „Cactus“ atveju, norėtųsi už jį mokėti mažiau – žvelgiant į sumanius, bet nebrangius salono sprendimus (tokius kaip durelių rankenas pakeitusias kilpas ar visą funkcijų valdymą sutelktą vienoje planšetėje) viliesi, kad jis bus vienas pigiausių pasiūlymų rinkoje, bet taip nėra.

„Motorai“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Keliuose yra slidžių ruožų, vietomis formuojasi plikledis, rūkas

Pirmadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, vietomis formuojasi plikledis ir rūkas,...

Parlamentarė: visi neįgalieji A juosta neturėtų važiuoti (18)

Laisvės partijos frakcijai priklausanti parlamentarė Monika Ošmianskienė skeptiškai vertina...

Karantinas neatbaido nuo noro įsigyti automobilį, tačiau keičiasi pirkimo įpročiai

Šalyje įsitvirtinęs karantinas privertė daugybę žmonių pakoreguoti planus, tačiau taip pat...

„Kautra“ testuoja elektrinį autobusą Alytuje (7)

Sausio 25 dieną į Alytaus miesto viešojo transporto sistemą savaitei bus įtrauktas pirmasis 100...

„Porsche“ pristato naują „Taycan“ versiją: galiniai varantys ratai ir du akumuliatorių pasirinkimai (3)

Su naująja „Taycan“ versija „Porsche“ vairuotojams pristato ketvirtąjį elektra varomo...

Top naujienos

Garsusis policijos bėglys Molotkovas-Igariokas nesiliauja stebinęs: pareigūnai vėl liko kvailių vietoje (142)

Prieš kelerius metus su pagrobtu policijos pareigūnų „Kalašnikovu“ po Vilnių važinėjęs ir...

Didieji prekybos tinklai tikisi pardavimų rekordų ir planuoja dideles investicijas: atotrūkis nuo smulkiųjų didėja (147)

Didieji prekybos tinklai pernai pardavė dar daugiau nei rekordiniais 2019-aisiais ir už tai bent iš...

Viceministrė užsiminė apie karantino švelninimą: kuriuos ribojimus siekiama atlaisvinti pirmiausia (38)

Karantinas Lietuvoje greičiausiai bus pratęstas, tačiau tikėtina, jog gali būti įvesti kai kurie...

Nuo pirmadienio – privaloma izoliacija atvykus iš daugelio užsienio valstybių (23)

Nuo pirmadienio į Lietuvą atvykus praktiškai iš visų užsienio valstybių privalu turėti...

Moteriai į pilvą spyrusio Rusijos policininko atsiprašymo versija subliuško iškart kitas pareigūnas šaiposi: nereikia pastoti mums kelio

Sausio 24-osios vakarą internete pasklido vaizdo įrašas, kuriama užfiksuota, kaip sausio 23 d. per...

Ugnė Karaliūnaitė | D+

Pagrindinės „Devbridge“ vadovo Lietuvoje Gurgždžio verslo pamokos

Sakoma, kad geriausiai moko paties padarytos klaidos, bet protingiausia – jų pasimokyti iš kitų....

Mirė radijo stočių „M-1“ ir „Radiocentras“ įkūrėjas Rimantas Pleikys atnaujinta 08.38

Eidamas 64-uosius metus mirė pirmos nepriklausomos radijo stoties įkūrėjas, buvęs ministras...

Vestuvių bei motinystės planus su mylimuoju sudėliojusi Monique sulaukė nepatogaus klausimo ir apie nekaltybės praradimą su scenos kolega (49)

Turbūt nedaug kas prisimena iš minios labai neišsiskiriančią garbanotą mergaitę, 2015 metais...

Metai po pirmųjų žinių apie COVID-19: štai, ką jau žinome, o kas – vis dar mįslė (16)

Prieš metus virusologas ir Belfasto Karalienės universiteto tyrėjas Connoras Bamfordas parašė...

Prieš dvigubą Eurolygos savaitę savo žvaigždes pataupyti galėjęs Šaras paglostė „Barcos“ jaunimą (2)

Galingą puolimą pademonstravusios ir lengvą pergalę Ispanijos čempionate iškovojusios...