Saulės elementų technologijų įtraukimas į elektra varomas transporto priemones yra teoriškai idealus variantas, tačiau daugeliu atveju įgyvendinti tai praktiškai yra labai sudėtinga. Visgi olandų šis skepticizmas nesustabdė nuo „Lightyear One“ sukūrimo, kuris pagaliau realiai ir tiesiogiai gali naudoti saulės elementais pagamintą energiją.

CES 2018“ parodoje ši revoliucinė technologija olandų išradėjams pelnė garbingą (Climate Change Innovator) apdovanojimą.

Gary Shapiro, CTA (Consumer Technology Association) generalinis direktorius, džiaugėsi „Lightyear One“ išradimu ir teigė, kad „technologijų industrija turi būti viena iš svarbiausių klimato kaitos problemų sprendėjų. Vis plačiau naudojamos namų automatizavimo sistemos, kurios mažina energijos vartojimą, o nuolatinis darbas tobulinant technologijas leidžia sumažinti automobilių kelionių metų daromos žalos aplinkai poveikio mastą.“

Daugelis elektromobilių gamintojų skeptiškai vertino saulės elementų naudojimą transporto priemonėse, įskaitant ir vieną iš didžiausių inovatorių Eloną Muską. Praėjusių metų liepą jis pažymėjo, kad reikės papildomų „besitransformuojančio tipo“ sistemų, kurios automobilyje išskleistų papildomas saulės elementų plokštes. Tokiu būdu būtų surinkta energijos, kurios turėtų užtekti nuvažiuoti vienos dienos 48,3 km (30 mylių) atstumui.

Toyota Prius“, kuriame buvo įrengtas saulės elementais padengtas stogas, papildomos energijos užteko tik elektronikai ir šiek tiek pailgino baterijos veikimo trukmę.

Norint visiškai išvystyti saulės energija varomą automobilį reikėjo atsižvelgti į nepakankamą saulės spinduliuotės kiekį bei sumažėjusią automobilio galią ir našumą. Šios kliūtys atvedė saulės energiją naudojančius automobilius prie kitos revoliucijos, tai – hibridinės elektromobilių sistemos, kai naudojama baterija ir tuo pačiu saulės elementai. Šis būdas ne tik padidina nuvažiuojamą atstumą, bet pats automobilis veikia kaip mobili jėgainė su dvikrypčiu įkrovimu.

Būtent dėl naujo požiūrio į elektromobilius Olandijos išradėjai ir sumąstė sukurti „Lightyear One“. Šis elektromobilis be jokių problemų gali nuvažiuoti 804,6 km (500 mylių). Kai tik bus saulėta, automobilis dėl ant stogo įrengtų saulės elementų pats pasigamins reikalingą energiją, o kai jos pritrūks, pagelbės viduje esanti baterija. Visais atvejais būtų naudojami tradiciniai elektromobilių įkrovimo būdai.

Visgi, dar reikės palaukti kol bus pagamintas „Lightyear One“. Kalbant apie kainas, ši technologija, kaip tikimasi, nebus pigi. Tiksliau sakant, pirmieji 10 automobilių pirkėjus pasieks 2019 m., o kitais metais dar 100 vienetų. Pradinė kaina sieks 119 tūkst. eurų (140 tūkst. dolerių).

Žinoma dar liko nemažai klausimų, kaip pavyzdžiui, koks „Lightyear One“ saulės elementų efektyvumas esant debesuotam orui. Ir, be abejo, šis automobilis nėra skirtas tiems, kurie jį laikytų garaže paslėpę nuo saulės. Visgi, bus labai įdomu stebėti kaip ši transporto priemonė keisis ir tobulės, o galbūt ne tik praplės, bet ir pakeis elektromobilių pramonės sektorių.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

„CityBee“ pažėrė naujovių (10)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Naujasis „Subaru Impreza“ – jau ir Lietuvoje (9)

„Impreza“ – vienas iš geriausiai žinomų „Subaru“ modelių. Japonijoje „Metų...

Elektroninės prekybos milžinas meta pinigus savivaldžių automobilių tyrimams

Elektroninės prekybos milžinas „ Alibaba “ vis daugiau resursų nukreipia į savaeigių...

Elektromobilių savininkai Lietuvoje naujovių sulauks jau šią vasarą (9)

Elektromobiliai turi rimtą problemą – net ir esant išplėtotam stotelių tinklui jų įkrovimas...

Top naujienos

Šunų pjautynės Pirėjuje: nešvarūs žaidimai, užsikirtę teisėjų švilpukai ir su apsauga išlydėtas Jasikevičius (2)

Nešvarios provokacijos ir įžeidinėjimai, techninės pražangos, padėties nekontroliuojantys...

Legendinis Alfonsas Penikas – atvirai apie meilės istorijas, skandalus ir didžiausias gyvenimo klaidas (18)

Pastaruoju metu apie žinomą muzikantą bei vaikų grupės „Pop-šou“ vadovą Alfonsą Peniką...

Miestas, kur sukurtas „Novičiok“: net čia patekti norintiems rusams reikia FSB leidimo (101)

Britų laikraštis „The Times“ įvardijo vietovę, kurioje, remiantis gautais duomenimis, buvo...

Gydytojas apie populiarų tyrimą Lietuvoje: jis atliekamas be reikalo – visų pacientų rezultatai ir taip žinomi (24)

Šeimos gydytojas Valerijus Morozovas pastebi, kad pavasarį daug žmonių kreipiasi dėl...

Ieško buhalterės be mažų vaikų: pasipiktinusių laukė keistas paaiškinimas (174)

Ieškoma buhalterė-apskaitininkė-kasininkė be mažamečių vaikų. Tokį Klaipėdos bendrovės...

Palangos paplūdimiams gydyti – naujas planas (1)

Palangai paskelbus ekstremalią situaciją centrinio paplūdimio atkarpoje nuo Palangos jūros tilto...

Sandra Vilimaitė. Apie tuos, kurie ryte eina į bažnyčią, o vakare rodo bobai jos vietą (89)

Kartą įkėliau į feisbuką nuotrauką iš McDonaldo , valgiau ten.

Plyname lauke pastatė šiltnamius ir per metus atsistojo ant kojų (55)

Jeigu jums kada teko gėrėtis Druskininkų Karolio Dineikos sveikatingumo parko gėlynais, tai...

Emocingos veteranų kalbos įkvėpti graikai Kaune dovanų nesitiki žiniasklaida stebisi Jasikevičiaus talentu, supranta jo priekaištus teisėjams (28)

Eurolygos ketvirtfinalio serijos pirmajame mače Kauno „Žalgiriui“ pralaimėjęs Pirėjo „...

Šonai aplamdyti, bet žalgiriečiai žada atsakymą su dviguba agresija ir energija specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (68)

Po Eurolygos antrųjų ketvirtfinalio rungtynių Pirėjuje, kuriose „Žalgiris“ šeimininkams...