aA
Saulės elementų technologijų įtraukimas į elektra varomas transporto priemones yra teoriškai idealus variantas, tačiau daugeliu atveju įgyvendinti tai praktiškai yra labai sudėtinga. Visgi olandų šis skepticizmas nesustabdė nuo „Lightyear One“ sukūrimo, kuris pagaliau realiai ir tiesiogiai gali naudoti saulės elementais pagamintą energiją.

CES 2018“ parodoje ši revoliucinė technologija olandų išradėjams pelnė garbingą (Climate Change Innovator) apdovanojimą.

Gary Shapiro, CTA (Consumer Technology Association) generalinis direktorius, džiaugėsi „Lightyear One“ išradimu ir teigė, kad „technologijų industrija turi būti viena iš svarbiausių klimato kaitos problemų sprendėjų. Vis plačiau naudojamos namų automatizavimo sistemos, kurios mažina energijos vartojimą, o nuolatinis darbas tobulinant technologijas leidžia sumažinti automobilių kelionių metų daromos žalos aplinkai poveikio mastą.“

Daugelis elektromobilių gamintojų skeptiškai vertino saulės elementų naudojimą transporto priemonėse, įskaitant ir vieną iš didžiausių inovatorių Eloną Muską. Praėjusių metų liepą jis pažymėjo, kad reikės papildomų „besitransformuojančio tipo“ sistemų, kurios automobilyje išskleistų papildomas saulės elementų plokštes. Tokiu būdu būtų surinkta energijos, kurios turėtų užtekti nuvažiuoti vienos dienos 48,3 km (30 mylių) atstumui.

Toyota Prius“, kuriame buvo įrengtas saulės elementais padengtas stogas, papildomos energijos užteko tik elektronikai ir šiek tiek pailgino baterijos veikimo trukmę.

Norint visiškai išvystyti saulės energija varomą automobilį reikėjo atsižvelgti į nepakankamą saulės spinduliuotės kiekį bei sumažėjusią automobilio galią ir našumą. Šios kliūtys atvedė saulės energiją naudojančius automobilius prie kitos revoliucijos, tai – hibridinės elektromobilių sistemos, kai naudojama baterija ir tuo pačiu saulės elementai. Šis būdas ne tik padidina nuvažiuojamą atstumą, bet pats automobilis veikia kaip mobili jėgainė su dvikrypčiu įkrovimu.

Būtent dėl naujo požiūrio į elektromobilius Olandijos išradėjai ir sumąstė sukurti „Lightyear One“. Šis elektromobilis be jokių problemų gali nuvažiuoti 804,6 km (500 mylių). Kai tik bus saulėta, automobilis dėl ant stogo įrengtų saulės elementų pats pasigamins reikalingą energiją, o kai jos pritrūks, pagelbės viduje esanti baterija. Visais atvejais būtų naudojami tradiciniai elektromobilių įkrovimo būdai.

Visgi, dar reikės palaukti kol bus pagamintas „Lightyear One“. Kalbant apie kainas, ši technologija, kaip tikimasi, nebus pigi. Tiksliau sakant, pirmieji 10 automobilių pirkėjus pasieks 2019 m., o kitais metais dar 100 vienetų. Pradinė kaina sieks 119 tūkst. eurų (140 tūkst. dolerių).

Žinoma dar liko nemažai klausimų, kaip pavyzdžiui, koks „Lightyear One“ saulės elementų efektyvumas esant debesuotam orui. Ir, be abejo, šis automobilis nėra skirtas tiems, kurie jį laikytų garaže paslėpę nuo saulės. Visgi, bus labai įdomu stebėti kaip ši transporto priemonė keisis ir tobulės, o galbūt ne tik praplės, bet ir pakeis elektromobilių pramonės sektorių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas pasakė „ne“ privalomiems alkoblokams nuomojamuose automobiliuose

Seimas antradienį nepritarė siūlymui nuomojamuose automobiliuose privalomai įrengti vadinamuosius...

ES nurodė – naujų automobilių tarša turės mažėti daugiau nei trečdaliu

Nauji automobiliai Europos Sąjungoje 2030 metais anglies dioksido į aplinką galės išmesti 37,5...

Kas parodo, kad žieminės padangos tiks lietuviškiems keliams (5)

Vairuotojus užklupusi žiema geriausiai parodo, kurie automobiliai yra „apauti“ kokybiškomis...

Kaunas siūlo įteisinti policijos ir vairuotojų išpeiktą naujovišką gatvių ženklinimą (167)

Kauno gatvėse išpiešti rombai sukėlė tikrą diskusijų audrą – vieni palaikė Kauno...

Kaune stoja eismas – automobiliai neatlaiko kelio dangos išbandymo (433)

Sekmadienį žiema į Kauną atėjo su trenksmu: iš dangaus krenta snaigės, o kelio danga –...

Top naujienos

Ultimatumas Lietuvai: nesusipratimų virtinė ir keistos pasekmės sugriovė seną mitą (10)

Šimtmečius gyveno kaip vyras su žmona. Buvo visko – ir barnių, ir susitaikymų. Tačiau staiga...

Prieš mažametį galimai smurtavusiai motinai gali tekti kalėti 5 metus (85)

Kauno apylinkės teisme – prieš mažametį vaiką, kaip įtariama, smurtavusios Evelinos...

Specialistai įspėja: net nežinodami ant stalo galite turėti nuodų (23)

Ši medžiaga, nors ir natūralus aplinkos teršalas, yra kancerogenas , galintis sukelti žmogui...

Išnarstė e.sveikatos sistemą: kelerius metus nejudintas problemas atiduoda prokurorams (139)

Registrų centras atlikęs e. sveikatos sistemos auditą dėl galimai neteisėtų veiksmų ir dėl...

Iš visos Lietuvos atvažiuoja apžiūrėti vilkaviškiečių šeimos papuošto namo: antro tokio tikrai nėra (18)

Galima pamanyti, kad šiuose namuose įsikūręs pats Kalėdų senelis. DELFI redakciją pasiekė...

Išžaginimu įtariamas „Alfa vyras“ Airinas išleistas iš kalėjimo (182)

Išžaginimu ir santykiavimu su nepilnamečiu asmeniu įtariamas Airinas Arutiunianas – laisvėje....

Rusijos diplomatija: siūlo pasirašyti taikos susitarimą ir tuo pat metu stato naujas kareivines ginčytinose salose (130)

Rusija pastatė kareivinių savo kareiviams ginčijamoje salų grandinėje netoli Japonijos, o...

Darbas prieš šventes: trumpesnė darbo diena, o viršvalandžiai – tik darbuotojui sutikus (5)

Šiuo prieššventiniu laikotarpiu darbų apimtys ir tempai auga, iki metų galo skubama užbaigti...

Veiksmingas būdas prailginti jaunystę: nieko nekainuoja ir nereikalauja pastangų (2)

„ Veido mankšta “ skamba truputį keistai... O, pasirodo, mankštinti veido raumenis yra tiek pat...

Aiškėja daugiau detalių apie Naujosios Zelandijos piliečių įvaikinamą kaunietę: įsivaikinti mergaitės niekas nenorėjo (797)

Aiškėja daugiau detalių apie vakar Lietuvoje pasklidusią informaciją dėl dešimtmetės...