Saulės elementų technologijų įtraukimas į elektra varomas transporto priemones yra teoriškai idealus variantas, tačiau daugeliu atveju įgyvendinti tai praktiškai yra labai sudėtinga. Visgi olandų šis skepticizmas nesustabdė nuo „Lightyear One“ sukūrimo, kuris pagaliau realiai ir tiesiogiai gali naudoti saulės elementais pagamintą energiją.

CES 2018“ parodoje ši revoliucinė technologija olandų išradėjams pelnė garbingą (Climate Change Innovator) apdovanojimą.

Gary Shapiro, CTA (Consumer Technology Association) generalinis direktorius, džiaugėsi „Lightyear One“ išradimu ir teigė, kad „technologijų industrija turi būti viena iš svarbiausių klimato kaitos problemų sprendėjų. Vis plačiau naudojamos namų automatizavimo sistemos, kurios mažina energijos vartojimą, o nuolatinis darbas tobulinant technologijas leidžia sumažinti automobilių kelionių metų daromos žalos aplinkai poveikio mastą.“

Daugelis elektromobilių gamintojų skeptiškai vertino saulės elementų naudojimą transporto priemonėse, įskaitant ir vieną iš didžiausių inovatorių Eloną Muską. Praėjusių metų liepą jis pažymėjo, kad reikės papildomų „besitransformuojančio tipo“ sistemų, kurios automobilyje išskleistų papildomas saulės elementų plokštes. Tokiu būdu būtų surinkta energijos, kurios turėtų užtekti nuvažiuoti vienos dienos 48,3 km (30 mylių) atstumui.

Toyota Prius“, kuriame buvo įrengtas saulės elementais padengtas stogas, papildomos energijos užteko tik elektronikai ir šiek tiek pailgino baterijos veikimo trukmę.

Norint visiškai išvystyti saulės energija varomą automobilį reikėjo atsižvelgti į nepakankamą saulės spinduliuotės kiekį bei sumažėjusią automobilio galią ir našumą. Šios kliūtys atvedė saulės energiją naudojančius automobilius prie kitos revoliucijos, tai – hibridinės elektromobilių sistemos, kai naudojama baterija ir tuo pačiu saulės elementai. Šis būdas ne tik padidina nuvažiuojamą atstumą, bet pats automobilis veikia kaip mobili jėgainė su dvikrypčiu įkrovimu.

Būtent dėl naujo požiūrio į elektromobilius Olandijos išradėjai ir sumąstė sukurti „Lightyear One“. Šis elektromobilis be jokių problemų gali nuvažiuoti 804,6 km (500 mylių). Kai tik bus saulėta, automobilis dėl ant stogo įrengtų saulės elementų pats pasigamins reikalingą energiją, o kai jos pritrūks, pagelbės viduje esanti baterija. Visais atvejais būtų naudojami tradiciniai elektromobilių įkrovimo būdai.

Visgi, dar reikės palaukti kol bus pagamintas „Lightyear One“. Kalbant apie kainas, ši technologija, kaip tikimasi, nebus pigi. Tiksliau sakant, pirmieji 10 automobilių pirkėjus pasieks 2019 m., o kitais metais dar 100 vienetų. Pradinė kaina sieks 119 tūkst. eurų (140 tūkst. dolerių).

Žinoma dar liko nemažai klausimų, kaip pavyzdžiui, koks „Lightyear One“ saulės elementų efektyvumas esant debesuotam orui. Ir, be abejo, šis automobilis nėra skirtas tiems, kurie jį laikytų garaže paslėpę nuo saulės. Visgi, bus labai įdomu stebėti kaip ši transporto priemonė keisis ir tobulės, o galbūt ne tik praplės, bet ir pakeis elektromobilių pramonės sektorių.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (10)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (4)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Kaip ir kodėl „Volkswagen“ reklamoje atsirado „Chevrolet“?

Ar kada nors matėte automobilių reklama, kurioje vienas gamintojas reklamuotų kito gamintojo...

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (449)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Naudotų automobilių rinka auga: į Lietuvą vežami 11 metų amžiaus dyzeliai (9)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, nutatė, kad liepą...

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (189)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (221)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

Su apnuogintais ispaniškais ašmenimis susidūręs „Žalgiris“ pasijuto „supjaustytas“ (23)

„Pietų IV“ sirgalių tribūna prieš rungtynes ironišku transparantu pasveikino „Sevilla“...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (15)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (18)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (3)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Internautai nesėkmingai bando atspėti: koks gyvūnas slepiasi tarp žaislų? (35)

Gali atrodyti, kad šioje nuotraukoje „pozuoja“ vien tik pliušiniai žaislai, tačiau jūs...

Paprasti būdai, padėsiantys suvaldyti pyktį (5)

Kiekvienai mamai ar tėčiui yra tekę nors kartą atsidurti situacijoje, kai jų atžalos pyktis...

Kodėl džiūsta aviečių uogos (3)

Aviečių uogos džiūsta dėl įvairių virusinių ligų, kurias platina cikados ir amarai. Šie...

Skaitome tarp eilučių: kokie žinučių ženklai rodo, kad žmogus jumis nebesidomi? (35)

Šiais laikais nė viena pažintis neapsieina be bendravimo tekstinėmis žinutėmis. Kokie ženklai...