Europos Sąjungos (ES) funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias savo gaminamų modelių degalų sąnaudas. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka automobilio mokestį.
© Gamintojo nuotr.

Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Pastebima, kad automobilių gamintojai pastaruoju metu kurdami naujus automobilius juos daro taip, kad jie naudotų kuo mažiau degalų būtent tomis laboratorijos sąlygomis, kurios vėliau deklaruojamos kaip degalų sąnaudos, o į realų gyvenimą visai neatsižvelgia. Būtent dėl to automobilius nusipirkę žmonės vis dažniau yra nepatenkinti, kai realios sąnaudos kartais net iki 50 procentų skiriasi nuo tų, kurias deklaruoja gamintojas.

Tai yra dalis visame pasaulyje besiplečiančios kampanijos už realias degalų sąnaudas – šis procesas prasidėjo Amerikoje, kai vienas pirkėjas padavė į teismą „Honda“ už tai, kad jos hibridinio „Civic“ modelio degalų suvartojimas kone dvigubai skyrėsi nuo skaičių realiame gyvenime.

Europos Komisijos tyrimas parodė, kad testuojant automobilius degalų sąnaudoms nustatyti kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad jis turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Buvo pastebėta netgi tai, kad šių testų metu naudojami ypač lygūs kelio paviršiai, kokių paprasčiausiai nebūna gyvenime.

Dėl to gamintojai pasiekdavo mažiausiai 11 proc. geresnius degalų sunaudojimo rodiklius, negu bandant automobilius normaliuose keliuose.

Šiek tiek sugriežtinti degalų suvartojimo testai bus paskelbti ir įsigalios jau nuo rugsėjo pirmosios, tačiau planuojama juos gerokai patobulinti iki metų galo.

Komisijos teigimu, plaučių vėžį sukeliančio azoto oksido išmetimo parametrai yra dar labiau nutolę nuo realybės. Manoma, kad paskelbus realius šio itin toksiško elemento išmetimo kiekius, jie nuo deklaruojamų gamintojų gali skirtis net iki penkių kartų.

Automobilių gamintojai smarkiai priešinasi tokiems planams, nes paskelbtos gerokai sugriežtintos ekologijos normos šių metų pradžioje jiems tampa sunkiai įgyvendinamos. Nuo 2025 metų įsigaliosiančios naujos ypač griežtos ekologijos normos naujiems automobiliams taps beveik neįmanomos, jeigu Europos Komisija tuo pat metu privers gamintojus deklaruoti ir realias savo gaminamos produkcijos anglies dvideginio emisijas. Gali būti, kad po dešimtmečio automobiliai taps gerokai brangesni, nes gamintojai turės mokėti didžiules baudas už ekologijos standartų neatitinkančių automobilių gamybą, kurios žinoma, užguls pirkėjų pečius.

„Žinių radijo“ laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais - ketvirtadieniais 7.20 val.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleistas naujo A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (10)

„ Mercedes-Benz “ pristatė naujos A klasės interjerą, kuris pasikeitė neatpažįstamai ir...

Ko laukti po Naujųjų: automobilių pardavėjams kol kas daugiau klausimų nei atsakymų (70)

Sausio 1-oji bus ta diena, kai įstatyme numatyta įranga papildyti dešiniavairiai automobiliai...

Didins mokesčius taršos reikalavimų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams (43)

Jungtinė Karalystė (JK) ruošiasi taikyti didesnius mokesčius dyzelinu varomiems automobiliams....

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (11)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

Top naujienos

Emigrantas norėjo pigiau Lietuvoje išsigydyti skaudantį dantį: košmaras, kurio niekam nelinkėtų (243)

Specialiai į Lietuvą iš Švedijos skaudančio danties išsigydyti grįžęs emigrantas norėjo...

Belieka tik pavydėti: kaimynams Lenkijoje sekasi geriau, negu pranašauta (336)

Net skeptiškiausi ekspertai pripažįsta, kad dabartinė Lenkijos vyriausybė vykdo rinkimų...

Sukrėsta šiaulietė parašė atvirą laišką Verygai: po jūsų sprendimo turiu stebėti, kaip degraduoja tėvas (904)

„Gerb. ministre Aurelijau Veryga , šiandien Jūs pasmerkėte mano tėtį ir toliau gerti!...

Lietuvos ir Lenkijos pasienyje – didžiulės automobilių spūstys (33)

Šeštadienį Lietuvos-Lenkijos pasienio ruože, ties buvusiu Kalvarijos pasienio punktu, susiformavo...

Sovietų generolai karo korespondento akimis: beturčiai, kuriuos iškėlė revoliucija (33)

Leidykla „Briedis“ pristato netrukus pasirodysiančią serijos „Komunizmas be grimo“ naujieną...

Piknikas su Šimašiumi pakeitė daugiavaikės šeimos gyvenimą (136)

Daugiavaikių šeimų asociacijos vadovė Jurgita Pocienė sako tik Laisvės piknike iš mero...

Ventės ragas: tobulai sutvarkytas, bet ar įdomus? (2)

Ventės ragas Lietuvoje yra lyg mitologinis objektas – kažkur labai toli, visai nepakeliui, su...

Vaidas Baumila parodė, kas padeda išlaikyti nepriekaištingą figūrą (1)

Žinomas atlikėjas Vaidas Baumila ne veltui yra laikomas vienu seksualiausių Lietuvos šou...

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (78)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Vilniaus oro uoste dėl gedimo leidosi į Hurgadą turėjęs skristi lėktuvas papildyta 10.49 (223)

Vilniaus oro uostas informuoja, kad 9.30 val. Vilniaus oro uoste laukiamas avarinis orlaivio su...