Europos Sąjungos (ES) funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias savo gaminamų modelių degalų sąnaudas. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka automobilio mokestį.
© Gamintojo nuotr.

Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Pastebima, kad automobilių gamintojai pastaruoju metu kurdami naujus automobilius juos daro taip, kad jie naudotų kuo mažiau degalų būtent tomis laboratorijos sąlygomis, kurios vėliau deklaruojamos kaip degalų sąnaudos, o į realų gyvenimą visai neatsižvelgia. Būtent dėl to automobilius nusipirkę žmonės vis dažniau yra nepatenkinti, kai realios sąnaudos kartais net iki 50 procentų skiriasi nuo tų, kurias deklaruoja gamintojas.

Tai yra dalis visame pasaulyje besiplečiančios kampanijos už realias degalų sąnaudas – šis procesas prasidėjo Amerikoje, kai vienas pirkėjas padavė į teismą „Honda“ už tai, kad jos hibridinio „Civic“ modelio degalų suvartojimas kone dvigubai skyrėsi nuo skaičių realiame gyvenime.

Europos Komisijos tyrimas parodė, kad testuojant automobilius degalų sąnaudoms nustatyti kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad jis turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Buvo pastebėta netgi tai, kad šių testų metu naudojami ypač lygūs kelio paviršiai, kokių paprasčiausiai nebūna gyvenime.

Dėl to gamintojai pasiekdavo mažiausiai 11 proc. geresnius degalų sunaudojimo rodiklius, negu bandant automobilius normaliuose keliuose.

Šiek tiek sugriežtinti degalų suvartojimo testai bus paskelbti ir įsigalios jau nuo rugsėjo pirmosios, tačiau planuojama juos gerokai patobulinti iki metų galo.

Komisijos teigimu, plaučių vėžį sukeliančio azoto oksido išmetimo parametrai yra dar labiau nutolę nuo realybės. Manoma, kad paskelbus realius šio itin toksiško elemento išmetimo kiekius, jie nuo deklaruojamų gamintojų gali skirtis net iki penkių kartų.

Automobilių gamintojai smarkiai priešinasi tokiems planams, nes paskelbtos gerokai sugriežtintos ekologijos normos šių metų pradžioje jiems tampa sunkiai įgyvendinamos. Nuo 2025 metų įsigaliosiančios naujos ypač griežtos ekologijos normos naujiems automobiliams taps beveik neįmanomos, jeigu Europos Komisija tuo pat metu privers gamintojus deklaruoti ir realias savo gaminamos produkcijos anglies dvideginio emisijas. Gali būti, kad po dešimtmečio automobiliai taps gerokai brangesni, nes gamintojai turės mokėti didžiules baudas už ekologijos standartų neatitinkančių automobilių gamybą, kurios žinoma, užguls pirkėjų pečius.

„Žinių radijo“ laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais - ketvirtadieniais 7.20 val.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį (2)

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (10)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį (1)

Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės...

Top naujienos

Orai: pasilepinom ir užteks – plūstels permainos (14)

Artimiausiomis dienomis orai subjurs – į šalį atkeliaus vėsa, prapliups krituliai.

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (71)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

„Apple“ darbuotojai papasakojo apie tamsiausius savo darbo užkulisius (35)

„Apple“ – viena iš bendrovių, kur laikomasi bene griežčiausio konfidencialumo kodekso....

Kasparaitis „nusodino“ komandos draugą: himno žodžius mokėjau, kai dar nebuvai gimęs (15)

Darius Kasparaitis tenkinosi epizodiniu vaidmeniu ant Kauno ledo, bet būtent jis buvo svarbiausia...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (112)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (789)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Esminis bruožas, kuris vienija visas laimingiausias poras (1)

Kokia ilgalaikių santykių paslaptis? Kai kurie žmonės sako, kad bendravimas. Kiti gi tvirtina, kad...

Populiariame banke darbuotojai rengtis kaip nori gali ne visi: matuoja net kulniuko aukštį (36)

Su pavasariu grįžo ir fotoreportažų ciklas „ Penktadienio aprangos kodas “, kuriame įvairių...

Mažėja norinčių drybsoti pliaže: dabar madingos kitokios atostogos (9)

Lietuvių atostogų scenarijus jau seniai neapsiriboja vien tik drybsojimu nuo ryto iki vakaro ant...

Karbauskis: aš – švariausias politikas Lietuvoje, o mes kitąmet tikriausiai laimėsime visus trejus rinkimus (767)

Nors žemės ūkio ministras Bronius Markauskas išsaugojo pareigas bent jau iki tol, kol savo...