aA
Septyni Lietuvos, Latvijos ir Estijos žurnalistų bei automėgėjų ekipažai pradėjo 2229 km ilgio lenktynes Ryga-Paryžius, kurių metu bus siekiama pagerinti ekonomiško vairavimo su automatine pavarų dėže rekordą. Ralio dalyviai neabejoja, kad susitvarkys su užduotimi sunaudoti ne daugiau 4 l degalų 100 km ir distanciją įveikti neviršijus dviejų kuro bakų.
© Organizatorių nuotr.

EcoCup lenktynės rugsėjo 29 d. startavo Rygoje, sustojimo stotelės numatytos Lomžoje, Lenkija, bei Dortmunde, Vokietija. Lietuvių ekipaže – 4 patyrę vairuotojai ir žurnalistai: Aidas Bubinas, Egidijus Babelis, Tomas Markelevičius ir Vitoldas Milius. Lietuviai Paryžių tikisi pasiekti per dvi su puse paros. Latvių ir estų ekipažus taip pat sudarys po 4 žurnalistus, lenktyniaus ir 4 jungtiniai Baltijos šalių automobilizmo mėgėjų ekipažai.

Aistringas automobilistas ir keliautojas A. Bubinas, vienas motociklu per rekordiškai trumpą laiką įveikęs trasą nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno, sako ne kartą stebėjęs panašius eko važiavimus ir žino, kad tai pareikalaus daug patirties ir kantrybės.

„Ilgiausia distancija, kurią teko ekonomiškai važiuoti pačiam, buvo apie 350 km. Išlaikyti koncentraciją kelyje nepamirštant taupyti kiekvieną kuro gramą yra tikrai nemenkas išbandymas. Bus svarbi kiekviena smulkmena – nuo maršruto pasirinkimo iki laiko ir greičio planavimo. Didelė mūsų konkurentų patirtis tokiose varžybose bus ne mūsų naudai, tačiau esame pilni optimizmo ir geros nuotaikos“, - prieš startą sakė A. Bubinas.

Lietuvių ekipažo dalyvio, „Keturių ratų“ žurnalisto Egidijaus Babelio taip pat negąsdina laukianti įtempta kova. „Nemanau, kad bus labai sunku važiuoti naudojant mažiau nei 4 l/100 km. Nors įprastai važinėjant kuro sąnaudos dažnai viršija gamintojo dokumentuojamus rodiklius, „pasileidus“ į visiškus ekonomiško vairavimo kraštutinumus, tikrai įmanoma sąnaudas sumažinti ir iki 3,5 l/100 km.
Iš tiesų ekonomiškas vairavimas reikalauja dar daugiau susikaupimo, koncentracijos ir gebėjimų, nei sportinis. Svarbiausia visiškai pasinerti į tokį vairavimą ir pajusti malonumą – taip galima pasiekti geriausių rezultatų“, - mano E. Babelis.

Visi Lietuvos ekipažo dalyviai sutinka, kad didžiausias pavojus, tykantis EcoCup trasoje – kantrybės trūkumas. „Kai reikės važiuoti per miestus ir gyvenvietes, tikrai bus ką veikti: reikės prognozuoti aplink judantį eismą, derinti savo veiksmus. Tačiau išvažiavus į atvirus kelius ir magistrales lengviau nebus – reikės kantriai judėti taupant kiekvieną lašą ir „drebinant“ koją ant akceleratoriaus pedalo. Po ilgų valandų automobilyje be kondicionieriaus, radijo ar kitų elektrą naudojančių prietaisų, kiekvieno kantrybė gali pradėti „streikuoti“, - vaizdingai laukiančius sunkumus įsivaizduoja E. Babelis.

Lenktyniaujama bus vienodais šių metų gamybos „Peugeot 308 SW BlueHDI“ dyzeliniais automobiliais su 6-ių pavarų automatine greičių dėže.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (308)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (6)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais (8)

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (173)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (10)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

Top naujienos

Paksą į prezidento postą vedęs Katkevičius: viskas yra taip pat, pamokų neišmokome (400)

2002 metais Lietuvoje vykę prezidento rinkimai nustebino ne vieną analitiką. Nors 2001 m. apklausos...

Pensijų pokyčiai palies visus: kitąmet reikės apsispręsti, kaip elgsimės su savo pinigais (230)

Nuo kitų metų pensijai kaupsime kitaip nei tai darėme iki šiol. Visi jaunesni nei 40 metų...

Liudininkai pasakoja apie Strasbūre kilusią paniką: žmonės lakstė ir verkė ant tilto sužeistąjį radęs vyras: po 45 min. liovėmės gaivinti (26)

Prancūzijos policija trečiadienį tebeieško asmens, nušovusio tris žmones ir sužeidusio dar...

VTEK: Veryga pažeidė įstatymo nuostatas (6)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo...

Balsuos dėl nepasitikėjimo Theresa May (9)

Trečiadienį britų spauda pranešė, kad konservatorių partijos nariai ketina inicijuoti balsavimą...

Po šūvių Strasbūre – milžiniškos saugumo pajėgos: yra žuvusių, nukentėjusieji kritinės būklės atnaujinta 07.20 (516)

Prancūzijoje, Strasbūre po šaudynių netoli miesto kalėdinės mugės mažiausiai vienas asmuo...

Pranckietis: visos galimybės kelti atlyginimus mokytojams jau išsemtos (58)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis įsitikinęs, kad dėl penktą savaitę streikuojančių...

Bloomberg ekspertas: su Vokietijos skola dedasi kažkas neaiškaus (35)

Krentantis Vokietijos vyriausybės skolos pajamingumas – klasikinės „atsitraukimo“ strategijos...

5 dažniausi mitai apie permanentinį makiažą

Nepriekaištingai atliktas makiažas yra svarbi kiekvienos moters įvaizdžio dalis. Vienas iš...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (53)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...