aA
Mercedes-Benz GLS“ ne be reikalo vadinamas S klasės SUV automobiliu. Jis nubrėžė naują SUV modelių komforto kartelę, o jų patogumą maksimaliai priartino prie reprezentacinių sedanų. Tai vokiečių inžinieriams padaryti pavyko pasitelkus tris modernias „Mercedes-Benz“ sukurtas technologijas: orinę pakabą „Airmatic“, pakabos reguliavimo „E-Active Body Control“ bei kelio paviršiaus skenavimo sistemą „Road Surface Scan“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mercedes-Benz GLS
Mercedes-Benz GLS
© Gamintojo archyvas

Aktyvios pakabos reguliavimo sistemos „Mercedes-Benz“ modeliuose nėra naujovė. Pirmieji tyrimai, siekiant valdyti kiekvienam ratui tenkančią suspaudimo jėgą ir taip didinti automobilių komfortą bei gerinti jų valdymo savybes, atlikti prieš daugiau nei 40 metų. Pirmoji serijinės gamybos sistema „Active Body Control“ (ABC) buvo pristatyta 1999 m.

ABC sistema buvo nuolat tobulinama, o 2013 m. prie jos prijungta „Road Surface Scan“ technologija, skenuojanti kelio paviršių ir koreguojanti automobilio pakabos elementų suspaudimo jėgą prieš prasidedant duobėtai kelio atkarpai. Daugelis žmonių dar pamena vizualią šios sistemos reklamą: „Mercedes-Benz“ rinkodaros specialistai pasitelkė vištas, siekdami parodyti, jog paukščių kūnas gali judėti įvairiomis kryptimis, tačiau galva tuo metu lieka stabili. Taip pat stabiliai bei tolygiai jaučiasi ir automobilio keleivis, važiuodamas bet kokia kelio danga.

Naujoji „E-Active Body Control“ komforto pradininko tradicijas pratęsia visiškai unikaliai. Sistema montuojama į „Mercedes-Benz“ GLE bei GLS modelius bei yra valdoma 48 voltų įtampa. Aukšta įtampa reiškia, jog sistema amortizatorių nustatymus gali koreguoti akimirksniu, ji yra vienintelė rinkoje, gebanti individualiai kiekvienam ratui keisti suspaudimo jėgą. Dėl tokios technologijos GLE bei GLS modeliai nesvyra posūkiuose bei išlaiko tolygumą bėgėjantis ar stabdant.

Standartinėje įrangoje – orinė pakaba „Airmatic“

Komfortas neįsivaizduojamas be modernios orinės pakabos „Airmatic“, kuri GLS montuojama jau standartinėje įrangoje. Orinė pakaba bei adaptyvūs ADS+ amortizatoriai užtikrina neprilygstamą komfortą prastuose keliuose ir net važiuojant per greičio ribojimo kalnelius, pavyzdžiui, riedant per tokį kelio elementą vienu ratu jo smūgis neperduodamas kitiems pakabos elementams ar į saloną.

Vairuotojas gali pasirinkti skirtingus važiavimo režimus, kurie keičia amortizatorių nustatymus bei prošvaisos aukštį. Nepaisant to, „Airmatic“ pakaboje sumontuoti įvairūs jutikliai, koreguojantys suspaudimo nustatymus pagal realią eismo situaciją.

Greitkelyje arba pasirinkus „Sport“ važiavimo režimą automobilis tampa 15 mm žemesnis, taip sumažinamas priekinis oro pasipriešinimas, SUV tampa stabilesnis. GLS taip pat tampa 25 mm žemesnis, kai atidaromos kurios nors automobilio durys, todėl yra lengviau išlipti ir įlipti. Atskiru mygtuko bagažo skyriuje paspaudimu galima galinę dalį pažeminti 50 mm (taip lengviau įkrauti krovinį).

Prastuose keliuose „Airmatic“ pakaba leidžia padidinti automobilio prošvaisą 60 mm, o papildomai užsakius „On&Offroad Package“ paketą, automobilis gali būti pakeltas net 90 mm. Pakabos aukštis koreguojamas itin greitai – pirmą kartą „Mercedes-Benz“ modelyje panaudota tyliau veikianti uždara orinė sistema, o orinei pompai energijos suteikia 400 W elektrinis variklis.

Mercedes-Benz GLS
Mercedes-Benz GLS
© Gamintojo archyvas

Pradžia – SUV modeliuose

Naujoji „E-Active Body Control“ papildomai montuojama į du „Mercedes-Benz“ SUV modelius – 2019 m. pristatytus GLE bei GLS. Hidropneumatinė sistema išlaiko automobilio kėbulą stabilų įvairiose situacijose, pavyzdžiui, bėgėjantis, stabdant arba važiuojant nelygiu keliu. Sistema netgi gali regeneruoti energiją, tad jos veikimui reikia perpus mažiau pajėgumo nei S klasės modelyje montuojamai „E-Active Body Control“ pirmtakei.

Prie kiekvieno rato amortizatoriaus yra po dvi kameras su reguliuojamais suspaudimo vožtuvais bei hidrauliniu slėgio rezervuaru. Kiekvienas amortizatorius yra sujungtas su išmaniu 48 voltų įtampos sistemos varikliu, kuris, veikdamas hidraulinį skystį, generuoja suspaudimo jėgą.

Informaciją apie tai, kokią jėgą reikia generuoti, kiekvieno amortizatoriaus variklis gauna iš centrinio pakabos valdymo bloko – jo kompiuteris kiekvieną akimirką apdoroja daugybę išmaniųjų „E-Active Body Control“ bei „Road Surface Scan“ sistemų duomenų. Tas pats blokas valdo ne tik amortizatorių suspaudimo vožtuvus, bet ir orinės pakabos kompresorių, t. y., automobilio pakabą.

Mercedes-Benz GLS
Mercedes-Benz GLS
© Gamintojo archyvas

Naujos unikalios sistemos

48 voltų įtampos sistema bei modernus jos valdymo mechanizmas užtikrina didelę suspaudimo jėgos amplitudę – tiek GLE, tiek GLS gali tapti komfortiški tarsi reprezentaciniai sedanai ir valdomi kaip sportiniai SUV. Be to, GLS modeliui inžinieriai pritaikė kelias naujas ir visiškai unikalias funkcijas.

Įklimpus smėlio kopoje ar kitoje vietoje, vairuotojui padeda specialus „Rocking“ režimas, galimas pasirinkus „Off-road“ važiavimo režimą. Automobilio pakaba sukantis ratams yra kilnojama aukštyn bei žemyn, taip didelis SUV įsiūbuojamas ir gali lengvai išvažiuoti iš klampios vietos.

Dar viena visiškai nauja funkcija, prieinama pasirinkus „Off-road“ važiavimo režimą, yra automobilio aukščio reguliavimas ties kiekvienu ratu individualiai. Tai itin pravartu vienam ratui įstrigus griovyje.

„E-Active Body Control“ palengvina krovinio įkrovimą į bagažo skyrių. Paspaudus specialų bagažinėje esantį mygtuką, automobilio galinė dalis palengva pažemėja iki 70 mm nuo tuometinio aukščio. Priekinės ašies aukštis lieka nepakitęs.

Nustačius „Curve“ važiavimo režimą, GLS posūkiuose pasvyra iki 3 laipsnių į vidinę posūkio pusę, t. y. kompensuoja natūralų automobilio pasvirimą. Ši funkcija sumažina šonines automobilio keleivius veikiančias jėgas, posūkių įveikimas net ir dideliu greičiu tampa gerokai malonesnis.

Naujasis „Mercedes-Benz GLS“ SUV modelis su „E-Active Body Control“ sistema jau atkeliavo į Lietuvą, jį galima išbandyti visuose oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.5000

Lietuvoje pradedama „Porsche“ automobilių prekyba internetu

Kas gali būti geriau už galimybę patogiai atsisėsti fotelyje, ištiesti kojas ir savo svajonių...

Seimas uždraudė nenaudojamus automobilius laikyti bendrose parkingo vietose: savininkai turės 3 mėnesius (28)

Daugiabučių kiemuose nuo kitų metų atsiras daugiau vietos automobiliams. Seimas įpareigojo...

Lietuvoje pasirodęs naujasis „Citroen C4“ grįžta prie ištakų: išskirtinio stiliaus ir komforto (4)

Į Lietuvą atvyko naujasis „ Citroen C4 “, kuris modernias technologijas derina su ikoniškomis...

„Honda“ pristatė naują HR-V: šįkart varomą ir elektra

Japonijos automobilių gamintoja „Honda“ pristatė naują „HR-V e:HEV“ modelį, kurio...

„Land Rover Defender“ paskelbtas 2021-ųjų pasaulio dizaino automobiliu (5)

„ Land Rover Defender “ kasmečiuose rinkimuose pelnė 2021-ųjų pasaulio dizaino automobilio...

Top naujienos

Vakarai šįkart simboliniais veiksmais neapsiribos: bausmė Rusijos laukia jau netrukus (21)

Čekijos vyriausybė, remdamasi žvalgybos ataskaita, pareiškė, kad Rusijos karinės žvalgybos...

Į tragišką COVID-19 statistikos viršūnę išsiveržė nauja šalis: besilydantys krematoriumai – tik ledkalnio viršūnė (42)

Dauguma ligoninių jau perpildytos. Kartais dviem pacientams tenka dalintis viena lova. Senka...

Vilnietei sukėlė šoką užrašai požeminėje perėjoje: ar tai įmanoma vienoje iš ES sostinių? (601)

Dar vienoje Vilniaus požeminėje perėjoje nemalonūs praeiviams užrašai ir piešiniai. Į...

Ekspertas kritikuoja valdžios planą: tas yra tiek pat saugu, kiek leisti pabučiuoti kryželį prie įėjimo (196)

Buvęs Ekspertų tarybos narys, matematikos mokslų daktaras Vaidotas Zemlys-Balevičius sukritikavo...

Atsidarius barams, išlaidos augo 2,5 karto: vidutiniškai klientas išleido 12 eurų

Karantino laisvėjimą lietuviai gausiai paminėjo baruose ir prekybos centruose, rodo finansų...

Vakarykščiai vaizdai iš vieno Kauno baro kelia audras socialiniuose tinkluose: vadovė pateikė savo versiją (8)

Ketvirtadienį duris Lietuvoje atvėrė restoranai, barai ir kavinės. Pranešama, kad šiuo metu jos...

Patvino sostinės Upės gatvė: ragina rinktis kitą maršrutą (28)

Penktadienį „Grinda“ socialiniame tinkle pranešė, kad Vilniuje, Upės gatvėje, įvyko...

Koronaviruso duomenys Lietuvoje: užfiksuoti 1278 nauji atvejai, mirė 14 žmonių paskiepyta beveik 25 tūkst. žmonių (268)

Ketvirtadienį Lietuvoje buvo nustatyti 1278 nauji koronaviruso atvejai, dar 14 žmonių mirė,...

Abiturientė paaiškino, kodėl pasirodė, kad 12-okai nemoka matematikos: pažiūrėkite, kokios buvo sąlygos

Abiturientai - nemokšos? Leonardo Bernsteino „West side story“ dainos „Gee, officer Krupke!”...

Tokiam grožiui sunku atsispirti: Druskininkuose pražydo narcizų jūra

Druskininkų Vijūnėlės parke jau žydi narcizai , viliodami miestiečius ir kurorto svečius bent...