aA
Jei skirtingais degalais varomų automobilių kaina ir techninės charakteristikos būtų vienodos, trečdalis šalies gyventojų persėstų prie hibridinių, benzinu ir elektra varomų automobilių vairo, o penktadalis rinktųsi elektromobilius, rodo reprezentatyvi bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta šalies gyventojų apklausa, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Elektromobilių įkrovimo stotelė
Elektromobilių įkrovimo stotelė

Į klausimą kokį automobilį rinktųsi įsigyti asmeniniam naudojimui, jei jų techninės charakteristikos ir kaina būtų vienoda, 31 proc. apklaustųjų atsakė, kad su hibridiniu varikliu elektra/benzinas, 21 proc. rinktųsi elektromobilį, po 10 proc. – automobilius su dyzeliniu ir su benzininiu varikliu.

Už hibridinius variklius elektra/dyzelis turinčius automobilius pasisakė 8 proc., varomus benzinu/dujomis – 5 proc., vien dujomis – 2 proc.

„Apklausa parodė, kad žmonės linkę rinktis tvaresnius automobilius, o nuo masinio jų pirkimo kol kas sulaiko tik aukštesnė kaina ir kiek ribota techninė infrastruktūra, ypač kalbant apie elektromobilių įkrovimo vietų trūkumą šalyje. Greičiausiai todėl į pirmąją vietą ir iškopė hibridiniai automobiliai – jie leidžia derinti skirtingas kuro rūšis, taip keliones padarydami ekonomiškesnes ir patogesnes“, – teigia tyrimą inicijavusio BRC Autocentro pardavimų vadovas Zbignev Podskorbis.

Už hibridinius automobilius varomus elektra / benzinu labiausiai pasisako vyriausi, nuo 46 m. amžiaus gyventojai – kiek daugiau nei trečdalis (34 proc.). Elektromobiliai labiausiai imponuoja 36-45 m. (25 proc.) ir jauniausiems, 18-25 m. gyventojams (24 proc.).

Prie hibridinių automobilių persėsti linkę miestų gyventojai: už juos pasisako 34 proc. gyvenančių didžiuosiuose miestuose ir 30 proc. miestų ir rajonų centrų gyventojų. Tuo tarpu, prie elektromobilių vairo didžiųjų miestų ir kaimo vietovių gyventojai už juos pasisako 23 proc. didmiesčių gyventojų ir 22 proc. kaimo vietovių gyventojų.

Panašus požiūris į hibridinius automobilius ir tarp skirtingų pajamų grupių – atitinkamai hibridinius automobilius rinktųsi 25,5 proc. mažiausias pajamas ir 32 proc. didžiausias pajamas gaunančių gyventojų. Gaunantys mažiausias pajamas kiek rečiau būtų linkę rinktis elektromobilius – 16 proc., kai tarp gaunančių aukštesnes pajamas – 29 proc.

„Kylančios naftos produktų ir degalų kainos skatina gyventojus pagalvoti apie galimas alternatyvas. Net naudojant vidaus degimo variklį, įkraunamo hibridinio automobilio degalų sąnaudos būna iki 35 proc. mažesnės nei benzinu ar dyzelinu varomo automobilio, todėl tvaresni hibridai ir elektromobiliai yra ir ekonomiškesnis sprendimas jų vairuotojams“, – komentuoja pašnekovas.

Nuo elektromobilių ir hibridų pirkimo gyventojus sulaiko kaina ir techninės charakteristikos, rodo apklausa
© Bendrovės nuotr.

Jo teigimu, nuo elektromobilių pirkimo šiuo metu gali atbaidyti ir tai, kad šalyje kol kas nėra gerai išvystytas įkrovimo stotelių tinklas, ypač užmiesčiuose. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, Lietuva yra tarp penkių mažiausiai elektromobilių įkrovimo prieigų turinčių Europos šalių – 0,2 tokios prieigos šimtui kilometrų.

Šiuo metu šalyje yra virš 360 viešųjų arba pusiau viešųjų įkrovimo prieigų, tačiau, Susisiekimo ministerijos duomenimis, iki 2030 m. Lietuvoje jų skaičius turėtų užaugti iki 6 tūkst. Šalia valstybinės reikšmės kelių iki 2025 m. pagal poreikį turėtų būti įrengta apie 200, iki 2030 m. – apie 1 tūkst. viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų.

„Besirenkantieji grynuosius elektromobilius paprastai įvertina, kokį atstumą nuvažiuoja darbo dienomis, tolimesnių kelionių metu, kaip dažnai jiems gali tekti elektromobilius įkrauti ir ar maršrute yra pakankamai įkrovimo vietų. Kadangi įkrovimo galimybių trūkumas gali kelti nepatogumų, optimalia išeitimi tampa įkraunami hibridiniai automobiliai“, – sako Z. Podskorbis.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, iki 2022 m. liepos 1 d. Lietuvoje iš viso buvo užregistruota daugiau nei 6 tūkst. elektra varomų M1 klasės lengvųjų automobilių ir virš 43,5 tūkst. elektra/benzinu varomų M1 klasės lengvųjų automobilių.

Didžiausią Lietuvos keliais važinėjančių automobilių dalį sudaro varomi dyzeliniu kuru – virš 1,1 mln., benzinu – virš 375 tūkst. automobilių.

„Spinter tyrimai“ Lietuvos gyventojų apklausą atliko gegužės 27 – birželio 6 dienomis, joje dalyvavo 1010 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

Pasakė, kodėl paprasta rozetė elektromobilių savininkams namuose – ne geriausias sprendimas

Lietuvoje vis sparčiau augant elektromobilių skaičiui, daugeliui jau tapo aišku, kad didžiausią...

Skaudi tiesa: pusė naujų automobilių po 3 metų neįveikia pirmosios techninės apžiūros (2)

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai , kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę...

Elektromobilį krausim greitai ir (ar) patogiai?

Šiais laikais daugybei vartotojų labai svarbu, kad kiekvieną akumuliatorių turintį įrenginį,...

Į Vilniaus gatves išrieda elektriniai mažos talpos autobusai: pirmieji 6 nauji maršrutai

Rugpjūčio 16 d. Vilniuje pradeda važiuoti pirmieji elektriniai mažos talpos autobusai,...

„Jaguar Land Rover“ elektromobilio „I-Pace“ baterijoms suteikia antrą gyvenimą

„Perėjimas prie elektrinės ateities, kai bus gaminamos vien elektra varomos transporto priemonės,...

Top naujienos

Žmonės apstulbę nuo to, kas darosi elektros rinkoje: tai – apgaudinėjimas

Rekordinės elektros kainos žmones varo į neviltį. Kai kurie gatvėje sutikti praeiviai LNK...

Ekspertas: Putinas savo generolus įvarė į spąstus

Rusijos prezidento Vladimiro Putino generolai pateko į spąstus Ukrainoje , nes, paklausę jo...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Vokietijos politiko darbas Putinui: jis pasirinktas transliuoti Vakarams pritaikytas Kremliaus žinutes (6)

Glaudžiais ryšiais su Rusijos energetikos bendrovėmis ir šios šalies prezidentu Vladimiru...

Tragiška avarija per Žolinę: Utenos rajone žuvo su automobiliu susidūrusio motociklo vairuotojas eismas apribotas; papildyta

Bendrasis pagalbos centas informavo, kad Utenos rajone įvyko didelė avarija .

Artėjantis šildymo sezonas gresia būti gerokai brangesniu: kišenes patuštintų ne tik vilniečiai (1)

Nors lepina kaitra, sakoma roges žiemai reikia ruošti dar vasarą, tačiau dalis vilniečių apie...

Karas Ukrainoje. Zelenskis kreipėsi į rusus visame pasaulyje žuvo vienas geriausių Ukrainos karo lakūnų

Kasdienio video pranešimo metu Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis kreipėsi į rusus...

Profesorius Laurinaitis – apie darbą: kurių profesijų darbuotojai labiau linkę turėti psichinių susirgimų

Sunku patikėti, bet kai kurie skaičiavimai rodo, jog darbe praleidžiame net 50 metų. Sėkmė darbe...

Iš kapinių parvažiavo su dvoku (1)

Sovietinis paveldas Panevėžio kapinėse – iš tolo dvokiantys tualetai su skylėmis grindyse...

Vilniuje duris atvėrė korėjietiško stiliaus maisto restoranas – lankytojai važiuoja net iš kitų mikrorajonų

Prieš kelias savaites Vilniuje, Pilaitės rajone startavo naujas korėjietiško stiliaus maisto...

Debiutu Europos čempionate patenkinta Lietuvos maratonininkė po finišo gniaužė galimą kritiką: atvažiuokite ir prabėkite specialiai Delfi iš Miuncheno

Miunchene pirmadienį prasidėjo Europos lengvosios atletikos čempionatas, o pirmoji iš lietuvių...