aA
Europos elektromobilių rinka auga dėl plečiamos pasiūlos, gerėjančių techninių savybių bei palankesnio pirkėjų vertinimo. „LMC Automotive“ analitikai prognozuoja, jog iki 2020 m. Senojo žemyno elektromobilių rinka gali pasiekti 150-250 tūkst. vnt., jei bendra pasaulinė rinka išaugs iki maždaug 19 mln. automobilių. Pernai Europoje buvo parduota kiek daugiau nei 31 tūkst. elektrinių automobilių, o šiemet „LMC Automotive“ prognozuoja 53 tūkst. vnt. pardavimus.
Nissan Leaf
© Gamintojo nuotr.

Nissan“ Europos padalinio vadovas Paulas Willcoxas teigia, kad elektromobilių rinka auga išsisklaidžius pirminėms pirkėjų baimėms. Vadovas pastebi, kad iš pradžių pardavimus stabdė pirkėjų abejonės dėl akumuliatorių ilgaamžiškumo bei elektrinio variklio patikimumo, tačiau dabar apie tai jau nebekalbama. P.Willcoxas atkreipia dėmesį, kad elektromobilių populiarumas Europos šalyse yra labai skirtingas, o pagrindinės priežastys, didinančios jų paklausą, yra vyriausybių taikomos subsidijos bei gera įkrovimo stotelių infrastruktūra.

Anot P.Willcoxo, Norvegija atrado savotišką „magišką receptą“, kuomet, vyriausybei pasiūlius mokesčių lengvatas, elektromobilių rinka suklestėjo. Briuselyje įsikūrusios lobistinės grupės „Transport & Environment“ duomenimis, įsigydami elektromobilį norvegai gali gauti iki 11,5 tūkst. eurų (39,7 tūkst. Lt) siekiančią lengvatą. Elektromobilių užimama Norvegijos rinkos dalis yra didžiausia Europoje – ji siekia 6 proc..

Vis dėlto kitos šalys ne taip entuziastingai remia elektromobilių plėtrą. Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, Ispanijoje elektromobilių pirkėjai negauna jokių lengvatų, paramos negauna pirkėjai ir daugumoje Rytų Europos šalių. P.Willcoxas pastebėjo, jog Vokietija taip pat gana vėlai pradėjo skatinti elektromobilių įsigijimą, tuo tarpu Prancūzija ir Didžioji Britanija aktyviai remia šias aplinkos neteršiančias transporto priemones.

Elektromobilių gamintojai sutinka, kad bene pagrindinė priemonė siekiant įveikti pirkėjų baimę dėl kelyje išsikrovusios automobilio baterijos yra platus įkrovimo stotelių tinklas. Vis dėlto Europos Sąjunga nusprendė neįvesti minimalaus šių stotelių kiekio reikalavimo ir kol kas tik rekomenduoja, kad dešimčiai elektromobilių būtų skirta viena įkrovimo vieta. „Transport & Environment“ atstovas Gregas Archeris tvirtina, jog įkrovos stotelių tinklas yra svarbi priemonė skatinanti žmones įsigyti elektromobilį, tačiau ne toks svarbus tiems, kurie jau jį turi. Anot G.Archerio, elektromobilius žmonės dažniausiai įkrauna namuose ir palyginti retai naudojasi viešais įkrovos taškais, tačiau elektromobilio įsigijimui dažnai pasiryžtama tik įsitikinus, kad šalyje veikia platus įkrovos stotelių tinklas.

Europoje parduodama apie ketvirtadalis visų pasaulio elektromobilių, tad šios technologijos ateitis priklauso ir nuo kitų didžiųjų rinkų, nes mąsto ekonomija yra būtina siekiant sumažinti gamybos kaštus. „Renault“ ir „Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas tikisi spartaus elektromobilių rinkos augimo JAV ir Kinijoje. Vadovas mano, kad per artimiausius penkerius-šešerius metus įsigaliosiantys JAV aplinkos taršos normatyvai privers gamintojus siūlyti elektromobilius. C.Ghosno teigimu, „Renault“-„Nissan“ inžinieriai apskaičiavo, kad elektromobiliai turės sudaryti bent 15-20 proc. bendros pardavimų apimties.

Naujai pasirodantys elektromobiliai jau gali įveikti didesnį atstumą nei pirmieji modeliai. Šią vasarą rinkoje debiutavęs „e-Golf“ su vienu įkrovimu gali įveikti iki 190 km, tad jis atitiks daugelio vairuotojų kasdieninius poreikius. „e-Golf“ Vokietijoje kainuoja nuo 34 900 eurų (120 503 Lt). Dar prieš metus „Volkswagen“ grupės vadovas Martinas Winterkornas teigė, kad, esant poreikiui, grupė galėtų pasiūlyti 40 elektromobilių bei įkraunamų hibridinių modelių. Pasak jo, elektromobilių gamyba integruojama įprastinėse gamyklose, pavyzdžiui, Wolfsburgo ir Leipzigo Vokietijoje bei Pueblos Meksikoje.

Europos miestų gatvėse elektromobiliai taps vis dažnesniu reginiu, nes juos vis aktyviau ima naudoti taksi bendrovės ir trumpalaikės nuomos programos. Briuselio taksi bendrovės pradėdamos naudoti elektromobilius pasirinko ne „Nissan Leaf“ ar „Renault Zoe“, bet kinišką „BYD e6“, nes pastarasis modelis yra erdvesnis ir su viena įkrova gali įveikti net 300 km. „BYD e6“ naudoja ir viena Londono taksi bendrovė, tuo tarpu kitos eksploatuoja „Nissan Leaf“ bei „Tesla Model S“. „Renault“ kurdama trumpalaikės nuomos sistemą bendradarbiauja su elektromobilių gamintoju „Bollore“. Ši sistema siūlys į norima vietą mieste vykti „Renault Zoe“, „Renault Twizy“ ar „Bollore Bluecar“ elektromobiliais.

JATO Dynamics“ duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį elektromobilių pardavimai Europoje išaugo beveik du kartus: nuo 12,5 tūkst. vnt. iki 24 tūkst. vnt. Sausį-birželį populiariausi elektromobiliai Senajame žemyne buvo „Nissan Leaf“, „Tesla Model S“ ir „BMW i3“. „Leaf“ pardavimai minėtu laikotarpiu išaugo beveik 60 proc., o „Model S“ ir i3 labai sėkmingai debiutavo rinkoje, tad šiemet elektromobilių pardavimai bus didesni nei praeitais metais.

„LMC Automotive“ prognozuoja, kad elektromobilių rinka augs, bet įspėja, jog tempas bus gana lėtas. Kaip pastebi „LMC Automotive“ atstovas Alas Bedwellas, daugeliui žmonių elektromobilio pirkimas reiškia didelius kompromisus, tad be reikšmingos valstybės paramos toks sprendimas vis dar atrodo tiesiog nelogiškas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (11)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (15)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (7)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Lietuva nesugeba susiskaičiuoti savo vaikų: dingusias mergaites randa viešnamiuose, nusikaltėliams atžalas parduoda ir patys tėvai (139)

Pagal VRM pateikiamą statistiką, kasmet Lietuvoje dingsta apie 1000 vaikų. Tie patys duomenys rodo,...

„Revolut“ klientai praneša apie įšaldomas sąskaitas: pinigai sulaikomi, atsakymo nesulaukia vyksta tikrinimai (288)

„Mūsų sąskaitos blokuojamos, o pinigai įšaldyti“, – pastaruoju metu portalas DELFI...

Sunkiausią dieną užbaigę Žala ir Jurgelėnas: tai buvo pati šūdiniausia diena šiame Dakare (8)

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas , „ Agrorodeo “ ekipažas, 2020-ųjų metų Dakaro ralį...

Maskvos ir Varšuvos ginče – naujas smūgis (242)

Rusijos gynybos ministerija penktadienį apkaltino Lenkijos pasipriešinimo judėjimą,...

Adamkus: valdantieji negerbia ne tik prezidento, bet ir visos valstybės santvarkos (148)

Kadenciją baigęs prezidentas Valdas Adamkus , įvertinęs pastaruoju metu susiklosčiusius...

Dakarą lietuviai užbaigė su trenksmu: vieni kopė pozicijomis aukštyn, kiti finišavo sukandę dantis atnaujinta 18.11 val. (360)

Visas Dakaro karavanas šiandien pajudėjo iš Harado, Saudo Arabijos miesto, į Kidiją. Laukiantis...

Jau paruošė planą: eismas prie žadamo statyti Nacionalinio stadiono keisis (6)

Ruošiantis Nacionalinio stadiono statyboms, Vilniaus miesto savivaldybė parengė planą, kaip...

Lietuvės išradimas žada revoliuciją virtuvėje: vartotojai nustebs, kiek po galiojimo datos maistas gali būti vartojamas

Kuo labiausiai pasitikite spręsdami, ką daryti su jogurtu, pasibaigus jo galiojimui? Nurodyta data,...

Inga Ruginienė – apie pavėžėjų darbą: kodėl žmonės sutinka dirbti tokiomis sąlygomis?

Patiriame nestabilių, nei socialinio saugumo, nei orių pajamų neužtikrinančių darbų išplitimo...

NKVD nužudyto Lietuvos karininko ainio svajonė buvo „Žalgiris“, bet karjera iškrėtė pokštą specialiai Krepšinis.lt iš Atėnų (18)

Andy Rautinio karjeroje buvo daug nusivylimų ir sunkių akimirkų – lygiai kaip ir jo giminės...