Profilaktika – geriausia prevencija prieš rimtus gedimus

Rimtiems gedimams kelią užkerta tik reguliari patikra. Ne tik prieš „praeinant technikinę“, tačiau ir prieš kiekvieną sezoną. Kodėl? Gyvename šalyje, kurioje dažnai keičiasi oro sąlygos, todėl būtina patikrinti, kaip šiuos pakeitimus atlaiko padangos, stabdžiai, akumuliatorius, kiti svarbūs komponentai. Ypač tai aktualu padaryti tiek po žiemos, nes šaltuoju sezonu mūsų transporto priemonei tenka atlaikyti nemažai išbandymų (sniegą, šaltį, plikledį ir kt.), tiek ir prasidedant šaltajam sezonui. Svarbu įsitikinti, kad naudojami sezonui pritaikyti skysčiai, akumuliatorius pasiruošęs atlaikyti žemesnę temperatūrą ir „nekrės išdaigų“. „TRELO | Automobilių padangos ir servisas“ ekspertas sako, kad daugelis vairuotojų automobilio būklę profilaktiškai patikrina bent kartą per metus, tačiau pasitaiko ir tokių atsakingų vairuotojų, kurie tai daro dažniau ir taip išvengia rimtų bei brangiai kainuojančių gedimų.

Važiuoti į servisą ar dar palaukti?

Vairuotojai žino, kada jų automobilis „ima ožiuotis“: užvesti tampa ne taip lengva, jaučiamos neįprastos vibracijos, keisti garsai, kurių neturėtų būti, tačiau visgi negali įvardyti konkrečios priežasties, kas su automobiliu yra negerai. Vieni dažniausiai pasitaikančių automobilių sutrikimų – stabdžių sistemos gedimai. „TRELO | Automobilių padangos ir servisas“ atstovas Raimondas Rašimas teigia, jog jei paspaudus pedalą girdite cypimą, spragsėjimą ar barškėjimą, tai gali būti ženklas planuoti vizitą į automobilių servisą. „Apie tai, kad stabdžiams reikia profesionalo žvilgsnio, išduoda ir neįprasta pedalų vibracija, ar ne toks efektyvus automobilio stabdymas. Dar viena automobilių silpnoji vieta – akumuliatorius. Pastarasis atlieka daugybę funkcijų, todėl niekada negalima ignoruoti, jei atsiranda sunkumų užvedant automobilį, ar pastebėjote pritemstantį vidaus apšvietimą ar automobilio žibintus. Tai gali būti ženklai apie akumuliatoriaus problemas. Be abejo, apie galimus gedimus įspėja ir prietaisų skydelyje įsižiebusi akumuliatoriaus įspėjamoji lemputė” - pasakoja R. Rašimas. Jo teigimu, nors dauguma naujesnių automobilių turi įdiegtas sistemas, informuojančios apie normalios automobilio veiklos sutrikimus, vairuojantiems ne tokias naujas transporto priemones reikia kur kas dažniau tiesiog „jausti ir suprasti“ automobilį. „Savaime suprantama, genda ne tik važiuoklė, bet ir automobilio širdis – variklis. Apie jo problemas indikuoja prietaisų skydelyje užsižiebusios lemputės, bet dažniausiai pasitaiko variklio aušinimo sistemos sutrikimai. Jei pastebite, kad automobilio variklis per greitai perkaista, o gal net pastebėjote aušinimo skysčio nutekėjimą ar jaučiate jo kvapą automobilio salone – būtina nedelsiant vykti į servisą. Apleistos ir ignoruotos variklio problemos vėliau smarkiai kerta per kišenę, nes gali grėsti ir viso variklio keitimu” - komentuoja „TRELO | Automobilių padangos ir servisas“ atstovas.

Ar yra negendančių automobilių?

Apie skirtingus automobilių gamintojus sklando įvairūs mitai. Vokiški automobiliai dažnai laikomi ilgaamžiškesniais, tačiau jų remontai taip pat dažnai būna brangesni. Kai kurie Azijos šalių gamintojų modeliai yra vertinami dėl ekonomiškumo ir mažesnių kaštų, tačiau gali turėti ir kitų trūkumų. Gedimus lemia ne tik gamintojas, tačiau ir automobilių priežiūra, vairavimo įpročiai, kokį kurą, alyvą ar skysčius į jį pilate. Žinoma, natūralaus susidėvėjimo išvengti nepavyks, juk automobilį naudojate, ko gero, kiekvieną dieną, tačiau didesnė priežiūra prailgins jo tarnavimo laiką.

Dėl šių automobilio dalių remontų tenka gerokai patuštinti kišenę

Viena didžiausių kiekvieną vairuotoją kamuojančių baimių – tai automobilio remonto sąskaitos. Tačiau ekspertai vardija, kokie remontai daugiausiai patuština klientų kišenes. „Tarp brangiausių automobilio remonto darbų – variklio remontas ir jo keitimas, nepigūs ir transmisijos ir pakabos (važiuoklės) remonto darbai. Daugiau kainuoja ir kompresorių remontavimas“ – komentuoja R. Rašimas. Taip pat vis daugiau vairuotojų susiduria ir su kompiuterinės diagnostikos ir elektronikos problemomis, o šie remontai taip pat ne iš pigiųjų. Kaip pastebi „TRELO | Automobilių padangos ir servisas“ ekspertas, svarbu pasirinkti ir tokį automobilių servisą, kuriame dirba savo srities profesionalai, išmanantys savo darbą.

Saugumas – tai ne tik prisegti saugos diržai

Turint automobilį neužtenka tik pripilti kuro ir važiuoti nesukant galvos – svarbu ir pasirūpinti, kad transporto priemonė būtų visapusiškai paruošta saugiai ir maksimaliai komfortiškai kelionei. Tinkamai sureguliuoti automobilio žibintai užtikrina gerą matomumą naktį, neakina kitų vairuotojų. Iš pažiūros tai atrodo smulkmena, tačiau tamsiuoju paros metu geras matomumas turi didelę įtaką. „Labai daug vairuotojų gatvėse važinėja su nesureguliuotais žibintais ir taip kelia pavojų visiems eismo dalyviams. Taip pat būtina ir reguliariai tikrinti stabdžių sistemą, tikrinti alyvos, aušinimo skysčio lygį, atkreipti dėmesį į padangų slėgį, protektoriaus gylį. Kaip sakoma, kad atsarga gėdos nedaro, jau geriau skirti papildomą minutę ir apžiūrėti automobilį nei vėliau gailėtis, kad dėl netinkamo transporto priemonės paruošimo įvyko eismo įvykis, ar reikėjo sumokėti didesnę sumą remonto darbams“ - patarimais dalinasi „TRELO | Automobilių padangos ir servisas“ atstovas.