Gamintojų teigimu, tai yra automobilis, kuris gali sklandžiai riedėti bekele gamtoje ir tyliai sklęsti rafinuotomis miesto gatvėmis.

Aplinkos neteršianti „Nissan Terra“ koncepcija sukurta kitų šios markės miesto visureigių ir padidinto pravažumo automobilių, tokių kaip „Qashqai“, pagrindu.

„Mūsų uždavinys buvo sutelkti „Nissan“ jėgas SUV ir padidinto pravažumo automobilių segmente, pasitinkant naują erą be taršos; kuro elementai yra mūsų nauja sritis siekiant aplinką tausojančio mobilumo, - teigė „Nissan" produktų strategijos ir planavimo padalinio generalinis direktorius Francois Banconas. - Tai nedidelis ir patvarus automobilis važiuojant bekele. Mes siekėme nauju žvilgsniu pažvelgti į visureigius, pritaikytus miesto gyvenimui. Unikalus asimetriškas sėdynių išdėstymas užtikrina įspūdingą važiavimo patirtį: puikus matomumas leidžia jaustis padėties šeimininku bet kokiomis sąlygomis.“

„Įkvėpimo sėmėmės iš Skandinavijos regiono klientų aktyvaus gyvenimo būdo, - pasakojo „Nissan“ vyriausiasis viceprezidentas ir kūrybos vadovas Shiro Nakamura. - Mes įsiklausėme į jų troškimus, siejamus su darniu mobilumu, kad jie galėtų nuvykti visur, kur tik nori.“

Vientisa skaitmeninė erdvė

Priešais vairuotoją puikuojasi prietaisų skydelis, kurį atstoja planšetinis kompiuteris. Jis taip pat atlieka „išmaniojo rakto“ funkciją. Vairuotojas įstato jį įlipdamas į automobilį ir išima, kai išlipa iš jo. Įstatyto „Terra“ planšetinio kompiuterio ekrane rodomas greitis ir kiti pagrindiniai indikatoriai. Tačiau vairuotojas gali lengvai perjungti kitą funkciją – multimedijos sistemos, komunikacijos, navigacijos ar kitą. Už automobilio ribų planšetinis kompiuteris atlieka visas funkcijas, kokių iš jo tikimės. Be to, jis yra visuomet ryšyje su automobiliu.

Nauja perspektyva kelyje

„Terra“ vientisoje skaitmeninėje erdvėje pritaikyta unikali asimetriško sėdynių išdėstymo koncepcija: vairuotojo sėdynė yra beveik centre, o galiniai keleiviai sėdi už priekyje sėdinčiųjų pečių, bet ne tiesiai už jų nugaros. Sėdynės perteikia šešiakampio motyvą, kurį galima aptikti įvairiuose dizaino elementuose. Nulenkus tris keleivių sėdynes, suformuojamas visiškai plokščias „Terra“ salono pagrindas. Taigi nebelieka jokių kliūčių – galima gabenti dviračius, baidares ar surinktus baldus iš Skandinavijos. Tokį plokščią paviršių įgalina nepaprastai kompaktiška galios agregato įranga, suteikusi galimybę sukurti šį aplinką tausojantį koncepcinį modelį.

4x4 galia neišskiriant nė gramo CO2

Nors „Terra“ modelis pristatomas kaip konstrukcinių sprendimų koncepcija, o ne kaip technikos eksponatas, jo siūlomas 4x4 elektrinis galios agregatas su kuro elementų technologija nėra visiška fantazija. Priekinius ratus varo elektrinė sistema, šiuo metu montuojama „Nissan Leaf“. Galiniuose ratuose, kurie perduoda galią į visus ratus esant būtinybei, yra įmontuota po elektrinį variklį. Jie sukurti atsižvelgiant į prototipus, panaudotus trijuose iš eilės „PIVO“ koncepciniuose modeliuose. Kadangi galiniams ratams varyti nereikia varančiųjų velenų, kabinos grindyse nėra jokių iškilimų. Tai lemia plokščią salono grindų ir korpuso apačią.

Po variklio gaubtu yra pakankamai vietos „Nissan“ patentuotam vandenilio kuro elementų agregatas: tai plokščias ir itin kompaktiškas blokas, išsiskiriantis geriausiu pasaulyje galios tankio rodikliu (2,5 kW/l). Naujausio „Nissan“ kuro elementų agregato (pradėto gaminti nuo 1996 m.) kaina sudaro tik vieną šeštąją 2005 m. pasirodžiusiojo kainos. Taip yra todėl, kad ketvirčiu sumažėjo brangiųjų metalų poreikis.

„Terra“ tėra koncepcinis modelis, tačiau jis simbolizuoja, jog „Nissan“ bendrovė yra pasirengusi masinei elektrinių automobilių su kuro elementų technologija gamybai, kai tik vandenilis taps plačiai prieinamas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)