„Leaf“ Europoje pirmiausia turėtų pasirodyti Portugalijoje ir Nyderlanduose šių metų gruodį, o kitų metų vasarį – Anglijoje ir Airijoje.

Jo kaina turėtų būti maždaug 30 000 eurų, tai yra maždaug tiek pat, kiek kainuoja ir hibridiniai automobiliai, varomi ir elektros, ir benzininio variklių. Tiesa, tokia kaina bus įvertinus Europos šalių vyriausybių programas, skatinančias „žaliųjų“ transporto priemonių naudojimo skatinimą.

„Nissan“, trečios pagal dydį Japonijos automobilių gamintojos vertinimu, iki 2020 m. elektromobiliai turėtų užimti maždaug 10 proc. automobilių rinkos.

„Nissan“, kurios 43 proc. dalį valdo ir Prancūzijos kompanija „Renault“, jau investavo į penkias akumuliatorių gamyklas bei planuoja dar investuoti į septynias surinkimo gamyklas, iš kurių viena bus Sunderlando mieste, šiaurės rytinėje Anglijos dalyje.

Ekspertai sutinka, kad masinė tokio automobilio gamyba – tai didelis šuolis pirmyn, tačiau gana aukšta kaina gali gerokai trukdyti „Leaf“ populiarumui.

„Leaf“ maksimalus greitis – 140 km/h, jo elektros variklius varo ličio jonų akumuliatoriai. Penkiavietis hečbekas vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 160 km, iš buitinio elektros tinklo akumuliatorius galima įkrauti per aštuonias valandas, o specialiose įkrovimo stotelėse – 80 proc. per 30 min.

„Toyota“, jau dešimt metų gaminanti populiarų hibridinį automobilį „Prius“, taip pat planuoja išleisti ir tik elektra varomą modelį 2012 m. Tačiau „Nissan“ konkurentus iš Japonijos jau kiek pralenkė ir bent jau elektromobilių rinkoje kurį laiką galės diktuoti savo žaidimo taisykles.

Tiesa, „Leaf“ nėra vienintelis elektromobilis – „Mitsubishi“ jau gamina minielektromobilį „i-MiEV“, o „Subaru“ – „Stella“ modelį. Dar keli JAV ir Europos gamintojai, tokie kaip „Tesla“, „Venture Vehicles“, „Venturi“, gamina elektromobilius nedidelėmis serijomis, tačiau tik „Nissan“ nusitaikė į tikrai masinę gamybą, kuri, reikia tikėktis, atpigins šį automobilį.