aA
„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo atgabentas per pusę perpjautas, tačiau pilnai funkcionuojantis ir važiuojantis elektromobilis „Leaf“. Jo tikslas – parodyti, kaip veikia elektromobilio pavaros sistema ir kuo ji skiriasi nuo įprasto vidaus degimo varikliu varomo automobilio, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

Automobilių pramonė sparčiai juda elektrifikacijos link. Beveik nebeliko gamintojų, kurie savo gamoje nesiūlytų vien tik elektra varomų transporto priemonių, kai kurie automobilių pasaulio gigantai paskelbė, kad nebeinvestuos pinigų į naujų vidaus degimo variklių kūrimą.

Elektromobilio sandara – kaip ant delno

Nors Lietuva toli gražu neskuba elektrifikuotis ir elektromobiliai sudaro mažiau nei procentą viso automobilių parko, jų ženkliai daugėja. Rudenį Lietuvoje buvo įregistruota jau beveik pusantro tūkstančio elektromobilių, iš kurių kiek daugiau nei pusę sudarė įvairių kartų „Nissan Leaf“ modeliai.

Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

„Elektros pavara automobiliuose jau kuris laikas nėra ateitis, o dabartis. „Nissan“ masėms prieinamą elektromobilį „Leaf“ pradėjo gaminti jau prieš 10 metų. Tačiau kai kuriems žmonėms elektra varomos transporto priemonės vis dar atrodo kaip kažkokia mistika. Norėdami parodyti, kokia tai paprasta ir patikima technologija mes atsivežėme automobilį, kuriame visi jo komponentai matyti kaip ant delno“, – sakė „Fakto Auto“ marketingo specialistas Vaidotas Kviklys.

Eksponatą sukūrė estų kompanija. Ji paėmė naujausio modelio „Nissan Leaf“ elektromobilio prototipą ir perpjovė jo kėbulą pusiau, atidengdama visus automobilio mechaninius komponentus. Didžiausias iššūkis jiems buvo jų nepažeisti. Nors šiuo metu automobilių pardavimo salone stovi tik pusė „Leaf“ modelio, jis yra pilnai funkcionuojantis: automobilis važiuoja, veikia visa elektronika. Tetrūksta pusės kėbulo ir apdailos detalių.

Perpus išskrostame standartiniame „Leaf“ modelyje aiškiai matoma 40 kWh talpos baterija, leidžianti įveikti 270 km atstumą vieną įkrova ir 150 AG pasiekiantis variklis. Tačiau inovacijų dienose „Nissan“ siūlys išbandyti naujesnę „Leaf e+“ modifikaciją, turinčią 62 kWh bateriją ir galingesnį, 214 AG variklį. Jo nuvažiuojamas atstumas pagal naująją WLTP metodiką siekia 385 km.

Siūlys išbandyti prieinamas technologijas

Per pusę perpjautas elektromobilis – „Nissan“ inovacijų dienų vyšnia ant torto. Nors didįjį automobilinį technologijų progresą ant savo pečių į priekį tempia ir naujoves kuria „Premium“ segmento gamintojai, „Nissan“ visuomet buvo tas prekės ženklas, kuris pirmasis tik aukštos klasės automobiliuose sutinkamas technologijas pradėdavo montuoti į masėms prieinamus automobilius. Štai vienas populiariausių krosoverių Europoje „Qashqai“ vienas pirmųjų savo kategorijoje, jau 2014-aisiais gavo visą aukščiausios kategorijos saugumo technologijų paketą „Safety Shield“, kurį sudarė vairuotojo dėmesio išlaikymo, kelio ženklų atpažinimo, išankstinio avarinio stabdymo, įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos, aklųjų zonų stebėjimo, judančių objektų aptikimo ir pagalbinė ilgųjų šviesų sistemos. Greitai šias technologijas perėmė ir mažytis miesto automobilis „Nissan Micra“.

Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
Pusiau perpjautas "Nissan Leaf"
© Gamintojo archyvas

Dabar tiek „Nissan Qashqai“, tiek naujausio modelio „Nissan Leaf“ į kompaktinių automobilių klasę atnešė „Nissan Pro Pilot“ savavaldžio vairavimo sistemą, kuri bent pusei minutės gali perimti vairavimą.

Pusiau perpjautas „Nissan Leaf“ elektromobilis kartu su kitais naujausiais „Nissan“ modeliais iki spalio 21 dienos bus eksponuojamas „Fakto Auto“ salone Vilniuje, o nuo spalio 21 iki lapkričio 11 dienos ekspozicija persikels į prekybos slėnį „Nordika“. Ten bus galima ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti technologiškai pažangius, tačiau įperkamus automobilius ir naująją „Nissan ProPilot“ savavaldžio vairavimo technologiją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Rytų, pietryčių ir vakarų Lietuvoje, taip pat Naujosios Akmenės , Radviliškio, Joniškio ir...

Paskelbta, kas tapo Lietuvos metų automobiliu: finalo akibrokšto nesitikėjo niekas (61)

Penktadienio vakarą Taujėnų dvare vykusios tiesioginės transliacijos metu iškilmingai paskelbta,...

Elektromobilių entuziastams pasiūlė stogines su saulės elektrinėmis (5)

Saulės energetika vis giliau skverbiasi į Lietuvos vartotojų kasdienybę. Rinkoje daugėjant...

Paaiškino, kuo benzingalvius turėtų žavėti Lietuvoje debiutavęs naujas automobilių ženklas (4)

Vos per trejus egzistavimo metus sportiškų automobilių gamintojas CUPRA įgauna pagreitį visomis...

Eismo sąlygos: keliuose yra slidžių ruožų

Auštant ketvirtadieniui, Tauragės, Alytaus ir Kaišiadorių rajonuose eismo sąlygas sunkina...

Top naujienos

Gydytojas Morozovas pasakė, kaip seksas veikia organizmą (125)

Jo trūkumas pasireiškia mažesniu atsparumu infekcijai, dažnesnėmis onkologinėmis ligomis, prasta...

Įsitikinimas, kad moteris turi patenkinti vyrą, slepia kur kas baisesnę tiesą: tik reta išdrįsta apie tai prabilti (276)

Europoje dar 2014 m. vykdytos apklausos parodė, kad Europos Sąjungoje (ES) viena iš dešimties...

Šio verslo gamyklos Lietuvoje išbando išskirtines inovacijas: štai kaip viskas atrodo iš vidaus (2)

Skirtingose pramonės šakose įdiegiama vis daugiau aplinką tausojančių sprendimų, ne išimtis ir...

Vilniaus ir Kauno eglės – tikros gražuolės: kuri jums patiko labiau? balsavimas (387)

Šiemet kalėdinių eglių įžiebimo šventes sekame nebe miestų aikštėse, o namuose. Vilniaus ir...

Pagaliau: sostinėje įžiebta įspūdinga Kalėdų eglė, kuria žavėsis visa Europa susirinko minia žmonių; papildyta nuotraukų galerija (568)

Vilniaus Katedros aikštėje šeštadienį vakare įžiebta pagrindinė šalies Kalėdų eglė....

Lietuvos valdovė, kuri tapo „blogiete“: net Žygimantas Augustas manė, kad ji kalta dėl Barboros mirties (25)

Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės romanas pavergė lietuvių širdis. Tragiškai...

Paslaptinga vieta ligoninėje traukia būrius smalsuolių (2)

Ant cementinių apleistos psichiatrijos ligoninės, vadinamos The Ridges, grindų yra žmogaus kūno...

Žinių radijas | D+ nariams

Niekada nesibaigianti diskusija: kada santykiuose pereiti prie sekso ir kuri lytis turi dažniau jį inicijuoti?

Ar klausyti tradicijų ir seksualinius santykius pradėti kuo vėliau? O ką duoda ankstesnis intymumo...

Savaitgaliui – pasivaikščiojimas po Grigiškes: tai vienintelis Lietuvoje miestas mieste (13)

„Neakivaizdinis Vilnius “ tęsia Vilniaus miesto gyvenamųjų rajonų maršrutų pristatymus ir...

Laisvalaikis – (ne)karantinas. Kokius filmus ir knygas rekomenduoja Virginija Cibarauskė? (3)

Literatūros kritikė Virginija Kulvinskaitė ( Cibarauskė ) daugeliui labiau atpažįstama kaip...

|Maža didelių žinių kaina