Šią savaitę į europietiškąją auditoriją prabilęs už dyzelinių technologijų plėtrą atsakingas vienas iš „General Motors“ direktorių Pierpaolo Antonioli pareiškė, kad dyzelinis kuras vis dar yra naudingas.

Žinoma, „Volkswagen“ sukeltas skandalas privertė inspektorius (ir visą visuomenę) praregėti ir pripažinti, kad emisijų rodmenys gali būti falsifikuojami, o plačiai naudojant dyzelinius degalus daroma didelė žala aplinkai, tačiau, anot P. Antonioli, tai visiškai nereiškia, kad dyzeliniai varikliai yra niekam tikę.

Dalyvaudamas diskusijoje, vykusioje per „Automotive News Europe“ Turine surengtą kongresą, P. Antonioli pareiškė, kad naujos technologijos gali kaipmat priversti persigalvoti tuos, kuriems dyzeliniai varikliai nekelia jokio pasitikėjimo. Aplinkosaugininkai turėtų teigiamai įvertinti apie mažesnius teršalų kiekius bylojančius rodiklius, vairuotojai – efektyvumą, o automobilių gamintojai – su kilometražu ir su trauka susijusias charakteristikas.

„Vidaus degimo varikliams, įskaitant ir dyzelinius, ateityje dar tikrai gali tekti šioks toks vaidmuo“, – sakė „General Motors“ direktorius, tarsi neatsižvelgdamas į tai, kad tam tikruose Europos miestų rajonuose jau rengiamasi apskritai uždrausti vairuoti dyzelinius automobilius (tolesnės perspektyvos siejamos su visišku vidaus degimo variklių uždraudimu), o, pavyzdžiui, Vokietijoje miestų savivaldybėms jau leidžiama grynai savo nuožiūra uždrausti dyzelines transporto priemones.

„Bendrovė „Bosch“ vos prieš kelias savaites patikino, kad jau dabar pavyksta sukurti itin mažą išmetalų, ypač azoto oksido, kiekį užtikrinančias technologijas, nė kiek nepadidinant vidaus degimo variklio kainos“, – užsiminė P. Antonioli.

Bendrovė „Robert Bosch“, be kita ko, siejama su „Volkswagen“ dyzelio emisijų klastojimo skandalu, ir iš tiesų tvirtina, kad jos kuriamos technologijos kenksmingo azoto oksido – pagrindinio smogo komponento – išmetalų rodiklius gali sumažinti net iki vienos dešimtosios to kiekio, kuris laikomas leistinu pagal ypač griežtą išmetamųjų teršalų normą nustatantį standartą „Euro 6“. Kaip teigia „Bosch“ atstovai, tai įmanoma nenaudojant beveik jokios papildomos įrangos. Verta užsiminti, kad dar nė vienoje serijinės gamybos transporto priemonėje neįdiegta naujoji „Bosch“ sistema.

Nors dyzelinu varomų automobilių populiarumas Europoje sparčiai smunka, „General Motors“ dar kuo rimčiausiai taikosi į Jungtinėse Valstijose tebesančias nišas (pavyzdžiui, krovininių automobilių sektorių), kurios greitu laiku, matyt, dyzelino upių dar neužtvenks.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (164)