Dalį verslo Europoje prancūzams su džiaugsmu pardavusi bendrovė „General Motors“ visų šiame regione veikiančių jai priklausančių objektų vis dėlto neatsisakė. Turine, Italijoje, esantis variklių inžinerijos centras ir toliau yra „General Motors“ nuosavybė, todėl šis JAV automobilių gamintojas negalėjo nepasinaudoti proga pasisakyti, ką mano apie, kaip dabar populiaru, didžiai smerktinu laikomą energijos šaltinį – dyzelinį kurą.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Šią savaitę į europietiškąją auditoriją prabilęs už dyzelinių technologijų plėtrą atsakingas vienas iš „General Motors“ direktorių Pierpaolo Antonioli pareiškė, kad dyzelinis kuras vis dar yra naudingas.

Žinoma, „Volkswagen“ sukeltas skandalas privertė inspektorius (ir visą visuomenę) praregėti ir pripažinti, kad emisijų rodmenys gali būti falsifikuojami, o plačiai naudojant dyzelinius degalus daroma didelė žala aplinkai, tačiau, anot P. Antonioli, tai visiškai nereiškia, kad dyzeliniai varikliai yra niekam tikę.

Dalyvaudamas diskusijoje, vykusioje per „Automotive News Europe“ Turine surengtą kongresą, P. Antonioli pareiškė, kad naujos technologijos gali kaipmat priversti persigalvoti tuos, kuriems dyzeliniai varikliai nekelia jokio pasitikėjimo. Aplinkosaugininkai turėtų teigiamai įvertinti apie mažesnius teršalų kiekius bylojančius rodiklius, vairuotojai – efektyvumą, o automobilių gamintojai – su kilometražu ir su trauka susijusias charakteristikas.

„Vidaus degimo varikliams, įskaitant ir dyzelinius, ateityje dar tikrai gali tekti šioks toks vaidmuo“, – sakė „General Motors“ direktorius, tarsi neatsižvelgdamas į tai, kad tam tikruose Europos miestų rajonuose jau rengiamasi apskritai uždrausti vairuoti dyzelinius automobilius (tolesnės perspektyvos siejamos su visišku vidaus degimo variklių uždraudimu), o, pavyzdžiui, Vokietijoje miestų savivaldybėms jau leidžiama grynai savo nuožiūra uždrausti dyzelines transporto priemones.

„Bendrovė „Bosch“ vos prieš kelias savaites patikino, kad jau dabar pavyksta sukurti itin mažą išmetalų, ypač azoto oksido, kiekį užtikrinančias technologijas, nė kiek nepadidinant vidaus degimo variklio kainos“, – užsiminė P. Antonioli.

Bendrovė „Robert Bosch“, be kita ko, siejama su „Volkswagen“ dyzelio emisijų klastojimo skandalu, ir iš tiesų tvirtina, kad jos kuriamos technologijos kenksmingo azoto oksido – pagrindinio smogo komponento – išmetalų rodiklius gali sumažinti net iki vienos dešimtosios to kiekio, kuris laikomas leistinu pagal ypač griežtą išmetamųjų teršalų normą nustatantį standartą „Euro 6“. Kaip teigia „Bosch“ atstovai, tai įmanoma nenaudojant beveik jokios papildomos įrangos. Verta užsiminti, kad dar nė vienoje serijinės gamybos transporto priemonėje neįdiegta naujoji „Bosch“ sistema.

Nors dyzelinu varomų automobilių populiarumas Europoje sparčiai smunka, „General Motors“ dar kuo rimčiausiai taikosi į Jungtinėse Valstijose tebesančias nišas (pavyzdžiui, krovininių automobilių sektorių), kurios greitu laiku, matyt, dyzelino upių dar neužtvenks.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviai šluoja automobilius JAV: baiminasi, kad kainos gali šokti aukštyn (189)

Po to, kai ES įvedė atsakomuosius muitus Donaldo Trumpo tarifams, smarkiai šoktelėjo motociklų...

Trumpo tarifai jau smogė motociklų rinkai (58)

Į Lietuvą vis dar atvyksta motociklai iš JAV, kurie bus apmokestinti 6 proc. muito tarifu. Jei...

Karas prieš nedrausmingus vairuotojus: valstybinių numerių kartais geriau neviešinti (37)

Automobilio statymas prie namų – kasdienis didmiesčių gyventojų galvos skausmas. Vietų...

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai (1)

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (117)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Top naujienos

Savaitės orai: bus labai tvanku (7)

Pirmadienio dieną Lietuvoje bus nepastoviai debesuota. Daugelyje pietinių ir rytinių rajonų...

Keturių mažamečių mama kaimu grožisi valydama kaminą (48)

Vaikštome su Daiva Mikelioniene jos šeimos sodyboje Verstaminų kaime. Apžiūrėti visam turtui...

Prakeiksmas yra ne juokai: ar tai tikrovė, ar tik silpnų žmonių baimės? (112)

Kunigas egzorcistas Arnoldas Valkauskas DELFI teigia, kad prakeikti galima tik tuos, kurie yra...

Turime dvi problemas – emigraciją į užsienį ir emigraciją į Vilnių (346)

Pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Rygos įsikūrusio Rokiškio Nepriklausomybės aikštėje...

Už Atlanto žalgirietis Daviesas – rezultatyvus ir naudingas draugiškame turnyre (7)

Kauno „Žalgirio“ vidurio puolėjas Brandonas Daviesas savaitgalį pradėjo kovas draugiškame...

Ligoninių pertvarka: žmonės bijo, kad susirgę nebeturės kur eiti (52)

Seimui rengiantis spręsti, ką daryti su prezidentės Dalios Grybauskaitės prašymais pataisyti...

Jau po poros metų tokių specialistų paklausa išaugs triskart (16)

Vos už poros metų – 2020-aisiais – Lietuvoje reikės nemažiau kaip 300 informacinių sistemų,...

Po Trumpo ir Putino susitikimo – nedviprasmiškas JAV signalas Rusijai: mes jus stebime (733)

Ar Rusija, JAV prezidento nuomone, yra priešininkė? Tokio klausimo kelis sykius pastaruoju metu...

Gyvybingumu stebinantis interjeras: dizaineriai laužė visus stereotipus (8)

Įsiurbti į pilką didmiesčio kasdienybės rutiną dažnai pasvajojame apie pabėgimą į pavasario...

Į šią šalį verta vykti vien dėl maisto: viskas, ką būtina paragauti Portugalijoje (51)

Portugalijoje praleidau 12 dienų , gyvenau 3 miestuose, pamačiau labai daug, paragavau dar daugiau....