aA
Kiekvienas smagesnis vasaros pasivažinėjimas automobilio stiklą papuošia žuvusių vabzdžių ornamentais. Tačiau tai, kas jums yra erzinanti smulkmena, autonominiam automobiliui gali tapti neperregima kliūtimi. Kaip su tuo tvarkysis ateities mašinos? „Ford“ jau ruošia atsakymą.
"Ford" autonominis automobilis
© Gamintojo archyvas

Greičiausiai daugiausia klausimų kelia lidaras - jutiklis, kuris pagal lazerio impulso atspindį nustato, koks objektas yra tiesiai priešais ir koks atstumas yra iki jo. Lidarai veikia panašiai kaip radarai, tik matuoja ne radijo bangų, o lazerio atspindžius ir yra kiek tikslesni. Tačiau šviesa sunkiai prasibrauna per vabzdžių likučius.

Automobilių gamintojai tai žino. Jei norime, kad ateityje žmonės galėtų savo gyvybes patikėti į mašinų rankas, turime pasirūpinti, kad tos mašinos nepasimestų ir tokiose situacijose. Taigi „Ford“ jau kuria atsakymą.

Lidaras įprastai sėdi ant automobilio stogo. Ateityje šis jutiklis galės būti paslėptas ir kitose vietose, tačiau kol kas „Ford“ jį montuoja vadinamojoje „tiaroje“ - bokštelyje ant eksperimentinio autonominio „Fusion“ stogo. Valytuvo ten sumontuoti nepavyks, o jei ir pavyktų, niekas negalėtų užtikrinti, kad vabzdžio likučiai tiesiog nebus išterlioti per visą lęšį, dar labiau blokuodami matomumą automobilio sistemoms. Taigi, „Ford“ renkasi prevenciją.

"Ford" autonominis automobilis
"Ford" autonominis automobilis
© Gamintojo archyvas

„Ford“ nusprendė, kad geriausias problemos sprendimo būdas yra užkirsti kelią tai problemai atsirasti apskritai. Kompanijos sukurtas sprendimas - vėjo užuolaida. Tai - stiprus oro srautas, dengiantis visą lidaro jutiklio paviršių. Jis paskutinę akimirką nupučia automobilio kelyje pasitaikiusius vabzdžius ir neleidžia jiems atsitrenkti į lidaro lęšį. Ta pati vėjo uždanga apsaugos jutiklį nuo sniego ir dulkių, o galbūt netgi aušins lidaro elektroniką.

Ši vėjo uždanga veikia labai paprastai – tai yra paprastas ventiliatorius. O pats oro srautas yra pritaikomas prie aplinkos sąlygų ir automobilio judėjimo greičio.

Tačiau, žinoma, tokia oro užuolaida negali būti efektyvi 100 proc. Todėl „Ford“ sukūrė ir bokštelio apiplovimo sistemą, kurią sudaro 16 aukšto slėgio purkštukų. Dirbtinio intelekto sistema nustatys, kurioje vietoje yra dėmė ir kas ją paliko. Tuomet būtent į tą vietą bus paleista labai stipri langų ploviklio srovė.

"Ford" autonominis automobilis
"Ford" autonominis automobilis
© Gamintojo archyvas

Įdomu tai, kad kiekvienas iš tų 16 purkštukų yra valdomas atskirai, o kompiuteris juos pasirinks ne tik pagal vietą, kurioje liko vabzdžio liekanos ar dulkės, bet ir pagal dėmės pobūdį. Vabzdžio liekanos reikalauja daugiau skysčio nei, tarkim, dulkės ar sniegas. O veiksmingumą užtikrins labai aukštas purškimo slėgis - inžinieriai šiuos purkštukus vadina miniatiūrinėmis aukšto slėgio plovyklomis. Baigus apiplovimą sensoriaus paviršių išdžiovins ta pati suspausto oro srovė.

„Ford“ šią technologiją laiko autonominių automobilių ateitimi. Nešvarumai bus pašalinami per vieną sekundę, todėl automobilis nepatirs rimtų trukdžių. Tiesa, „Ford“ perspėja, kad sistema turi aerodinaminių apribojimų – jei automobilis viršys greitį, ji tiesiog nebus veiksminga.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

„Nissan“ eksperimentas: elektromobilį perpjovė pusiau ir jį išbandė miesto gatvėse (3)

„Nissan“ šią savaitę mini inovacijų dienas ir specialiai šiai progai į Lietuvą buvo...

Sostinėje didesnis dėmesys elektromobiliams – pastatys dar 59 greito įkrovimo stotelės (11)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius , energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės...

„Regitra“ paskelbė naujus numerio ženklų derinius – siūlo suskubti ir dar neturintiems automobilio (96)

„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių...

„Porsche“ pareiškė, kad nekuria „Tesla“ konkurentų, todėl elektrinio 911 nebus (1)

„Porsche“ generalinis direktorius Oliveris Blume pareiškė, kad jam nepatinka, jog jų...

Lietuviai parduoda ir perka senus automobilius, tačiau vis dažniau atsisako „dyzelio“ (11)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Top naujienos

Palygino Grybauskaitės ir Nausėdos prezidentavimo pradžią: skirtumai akivaizdūs (134)

Vienas kėlė įtampą, kitas ją malšina – taip Gitano Nausėdos ir Dalios Grybauskaitės...

Balsavimas dėl Seimo vadovo Pranckiečio atstatydinimo žlugo (707)

Seimas antradienio vakarą per neeilinį posėdį balsavo dėl galimybės Viktorui Pranckiečiui...

Griūvančio namo Kaune gyventojai širsta – darbai neprasideda, o už komunalines paslaugas moka (62)

Praėjo beveik trys mėnesiai nuo dienos, kuomet Kaune dėl įtrūkusių sienų buvo evakuoti vienos...

Venckienės laukiantis „Drąsos kelias“ ruošiasi Seimo rinkimams: parduoda turtą, kad turėtų tam lėšų (337)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Aukščiausiajam Teismui atmetus Neringos Venckienės advokatų...

„Išleiskite mane“: laidotuvėse dalyvavę žmonės liko priblokšti, išgirdę velionio balsą (12)

„Juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis“ – taip galima pavadinti Shay Bradley įrašytą...

Echodą dar kartą išbaręs Adomaitis: protu nesuvokiama

Gynybos dominavimas, įtampa visas 40 minučių ir nelaiminga pabaiga – Vilniaus „Rytas“...

Pranckietis: Karbauskis laimėjo „penktus“ rinkimus (186)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis tikisi, kad po antradienio proceso Parlamentas galės...

„Rytui“ nepavyko sugrįžti į pergalių kelią – nusileido „Partizan“ komandai (171)

Europos taurės B grupės trečiose rungtynėse Vilniaus „Ryto“ (1-2) krepšininkai patyrė antrą...

Italas į Lietuvą atvežė sūrių: supažindino su naujais skoniais ir pateikimo būdais (5)

Vėstant orui ir trumpėjant vakarams neapleidžia mintys apie saulėtus kraštus – jūrą,...

Šunų trenerė paaiškino, kas yra geras šuns šeimininkas: kai kuriems apie šunis geriau nė nesvajoti (50)

Šuo žmogui yra tik gyvenimo dalis, o žmogus šuniui – visas gyvenimas. Dažnas, girdėjęs šį...