aA
Siekdama užtikrinti kelių eismo saugą, Lietuva ir toliau neketina registruoti transporto priemonių su dešinėje pusėje įrengtu vairu. Susisiekimo ministerijos nuomone, norint saugiai vairuoti svarbu naudoti automobilį gamintojo numatytomis sąlygomis.
Neleis registruoti automobilių su vairu dešinėje pusėje
© Gamintojo nuotr.

Apie tai Susisiekimo ministerija raštu informuos Europos Komisiją. Lietuvos manymu, Europos Komisija neteisingai kelia klausimą dėl draudimo eksploatuoti transporto priemones dėl priežasčių, susijusių su jų vairavimo mechanizmu, nes direktyvoje 70/311/EEB net neužsimenama apie vairo įrengimo vietą automobilyje. Lietuva šiuo pagrindu nenustato ribojimų. Lietuvos teisės aktai draudžia registruoti automobilį su dešinėje pusėje įrengtu vairu dėl priežasčių, susijusių su vairuotojo galimybe saugiai vairuoti transporto priemonę, o ne dėl vairo mechanizmo tinkamo veikimo ar patikimumo.

Lietuvos teisės aktai nevaržo laisvo prekių judėjimo. Lietuvoje niekada nebuvo draudžiama transporto priemonių, pritaikytų eismui kaire kelio puse ir turinčių vairą dešinėje, prekyba.

„Lietuvoje galiojančio draudimo registruoti transporto priemones su vairu dešinėje pusėje tikslas – užtikrinti automobilio vairuotojo ir aplinkinių saugą. Didelis kiekis tokių transporto priemonių Lietuvos keliuose neišvengiamai pablogintų situaciją“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Vairuojant dešiniavairę transporto priemonę dėl mažesnio matomumo lauko vairuotojui tampa žymiai sudėtingiau lenkti, daryti kairįjį posūkį, atlikti kitus manevrus. Tai reikalauja papildomų automobilio valdymo gebėjimų ir įgūdžių, kurie Lietuvoje pirminiame vairavimo mokyme nėra įgyjami, rašoma Europos Komisijai adresuotame laiške.

Šalies kelių infrastruktūra (pvz., maršrutinio transporto stotelės) pritaikyta tik dešinės pusės eismui. Todėl už kelių tiesimą, projektavimą ir priežiūrą atsakingų institucijų nuomone, transporto priemonių su vairu dešinėje pusėje naudojimas padidintų susidūrimų tikimybę.

Automobilio pritaikymo eismo sistemai reikšmę atspindi ir moksliniai tyrimai, atlikti JAV, Kanadoje, Europos šalyse. Tyrimai parodė, kad rizika pakliūti į eismo įvykį dešinės kelio pusės eisme su automobiliu, pritaikytu eismui kaire kelio puse, yra 30-40 proc. didesnė.

2007–2010 m. iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą buvo importuoti 9066 automobiliai, iš jų apie 95 proc. buvo su vairu dešinėje pusėje. Visi šie automobiliai buvo perdaryti pagal nustatytus reikalavimus ir pritaikyti eismui dešine kelio puse, ir tik tada buvo užregistruoti Lietuvos transporto priemonių registre.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujų automobilių rinką krutina reeksportas: vėl pabiro „Fiat“, kurių Lietuvoje nematysim (3)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis skelbia,...

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione (2)

Tarptautinei įmonių grupei „ Modus Group “ priklausanti UAB „ Autobrava “ ambicingai plečia...

Koronavirusas „suvalgė“ 250 mln. eurų iš „Aston Martin“ kišenės (1)

Didžiosios Britanijos superautomobilių gamintojas „ Aston Martin “ deklaravo, kad per pirmąjį...

Vairuotojų įpročiai pasikeitė: ruošiasi antrai koronaviruso bangai net pirkdami automobilio draudimą (23)

Jeigu negali nuvykti lėktuvu į savo mėgstamą šiltųjų kraštų kurortą, leiskis į kelionę po...

„Land Rover“ į Lietuvą atsivežė specialią platformą: leidžia išbandyti bekelę nenulipant nuo asfalto

Išsiilgę nuotykių „Land Rover“ gerbėjai šiandien turėjo unikalių potyrių galimybę:...

Top naujienos

Lenkijoje sergamumo koronavirusu rodiklis dar labiau išaugo: Lietuvos reakciją vadina visišku nesusipratimu (39)

Kiekvieną pirmadienį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pateikia atnaujintą rizikos šalių...

Rojaka: Lietuvos skolos augimas šiandien – vienas sparčiausių per visą istoriją diskutuojama apie galimus naujus mokesčius

Ekonomikos ir inovacijų viceministrė Jekaterina Rojaka laidoje „Delfi 11“ teigė, kad...

Estų pareigūnai skelbia apie prasidėjusią antrąją COVID-19 bangą papildyta 11.04 (33)

Estijoje jau prasidėjo antroji koronavirusinės infekcijos COVID-19 banga, antradienį pareiškė...

Kristupas Krivickas - jau Seime: užėmė Janutienės vietą (5)

Centro partijos – Tautininkų vicepirmininkas, prodiuseris Kristupas Krivickas nuo liepos 27-osios...

Pateikė naujausius apsikrėtusiųjų maršrutus: virusas plito koncertuose, baruose ir šermenyse (114)

Epidemiologinei situacijai Lietuvoje vis blogėjant, nuo rugpjūčio 1–osios dienos šalyje vėl...

Transliacija / Delfi 11. Kaip saugomi mūsų duomenys: ar Registrų centro gedimai tik ledkalnio viršūnė? (3)

Registrų centro, e-sveikatos gedimai ir neva įsilaužimas į e-mokyklos sistemą – viena po kitos...

Kam dirbti, jeigu galima nedirbant gauti pinigų: pašalpų gavėjai tenkinasi 200 eurų išmokomis (150)

Kam dirbti, jei gali nedirbti ir gauti dar didesnę pašalpą negu lenkdamas nugarą? Apie tokį...

Lietuviai leidosi į kelionę po pasikeitusią Europą: ši išvyka pakeitė mūsų nuomonę apie kaukių nešiojimą (104)

Jau 7 metus keturiese (Žymantas, Arturas, Marius ir Vadimas) keliaujame motociklais. Per tą laiką...

Autobusas rėžėsi į namą, pranešta, kad prispaustas vairuotojas (53)

Antradienį, 7.48 val., Bendrajame pagalbos centre skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112...

|Maža didelių žinių kaina