Artėjantis pavasaris atvers naują puslapį automobilių techninės apžiūros (TA) istorijoje – Lietuvoje nuo gegužės pabaigos įsigalios nauja techninių apžiūrų reglamento redakcija. Naujosios redakcijos atsiradimo priežastis – būtinybė perkelti į nacionalinę teisę Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/45/ nuostatas. Pasak specialistų, korekcijų motyvai – siekis mažinti avarijose žūstančių skaičių. Techninė automobilių apžiūra laikoma vienu svarbiausių instrumentų siekiant šių tikslų.
© Susisiekimo ministerijos nuotr.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos Technikos skyriaus patarėjas Olegas Pauliukovas teigia, kad esminis naujo reglamento fragmentas yra transporto priemonių vertinimo klasifikavimas.

„Vienas iš pagrindinių pakeitimų – detalizuojami konkretūs trūkumai. Jeigu bus nustatytas kažkoks trūkumas, jis bus apibrėžtas trimis vertinimais: nedidelis trūkumas, didelis trūkumas, pavojingas trūkumas. Nebebus galimybės interpretacijai. Trūkumai bus vertinami vienareikšmiškai. Mano manymu, vairuotojams nuo to bus tik geriau, nes nebeliks dviprasmybių konkrečiose vertinimo srityse“, – DELFI sakė O. Pauliukovas.

Bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius teigia, kad gegužės 21-ąją dieną įsigaliosiančiame reglamente nebus kažko, ką būtų galima vadinti „revoliucija“.

„Didžioji dalis pakeitimų, susijusių su kelių transporto priemonių privalomąja technine apžiūra, jau buvo padaryti 2012 – 2013 metais, todėl šiemet įsigaliosiantys pakeitimai yra daugiau redakcinio pobūdžio, patikslinantys sąvokas, techninių trūkumų klasifikavimą ir jų vertinimą“, – teigė R. Vėlavičius.

Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
Techninės apžiūros stotis (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

Specialistas DELFI išskyrė kelias techninių reikalavimų ir trūkumų vertinimo naujoves.

Šiek tiek sušvelninamas į vairuotojo matymo lauką patenkančių stiklų šviesos laidumo procentas. Šiuo metu galioja reikalavimas, kad priekinio stiklo šviesos laidumas būtų ne mažesnis negu 75 proc. Naujojoje redakcijoje pažymima, kad šviesos laidumas turi būti ne mažesnis negu 70 proc., o šarvuotų transporto priemonių atveju ne mažesnis negu 60 proc.

Viena iš naujovių – lengvuosiuose automobiliuose (M1 klasė), kurie pradėti naudoti (pirmą kartą įregistruoti) po 2014 m. lapkričio 1 d. turės būti tikrinama padangų oro slėgio kontrolės sistema ir elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC).

Naujuosiuose techniniuose reikalavimuose didesnis dėmesys skiriamas įtaisams, turintiems apsaugoti pėsčiuosius ir lengvųjų transporto priemonių vairuotojus bei keleivius nuo sužalojimų, susidūrus su sunkiąja transporto priemone – sunkiųjų transporto priemonių priekinėms, galinėms bei šoninėms apsaugoms nuo palindimo po transporto priemone.

Viena didesnių patikros naujovių – numatoma galimybė kai kuriuos automobilius tikrinti jungiantis prie jų borto kompiuterių per vadinamąsias OBD (On-board diagnostics) jungtis.

„Tai ypač aktualu tikrinant hibridinius automobilius, kurių vidaus degimo varikliai „pažadinami“ tik naudojant specialius algoritmus, taip pat tikrinant dyzelinių automobilių dūmingumą, kai dėl techninių priežasčių neįmanoma arba nerekomenduojama taikyti įprastinę patikros procedūrą, kurios metu variklis turi veikti ribotuvo ribojamais sūkiais. Galimas tokios situacijos pavyzdys – dokumentais pagrįstas dyzelinio variklio remontas, kurio metu buvo pakeistas alkūninis velenas. Žinoma tam, kad būtų galima taikyti naująją patikros procedūrą, automobilyje turi būti veiksminga OBD sistema“, – sakė R. Vėlavičius.

Techninė apžiūra (asociatyvi nuotr.)
Techninė apžiūra (asociatyvi nuotr.)
© Organizatorių archyvas

Nepaisant numatytos naujovės, pagrindiniu išmetamųjų dujų patikros būdu automobiliams, atitinkantiems „Euro 5“ arba žemesnes emisijų klases (automobiliai, kurie pradėti eksploatuoti iki 2015 m. rugsėjo mėn.), ir toliau išlieka tiesioginis išmetamųjų dujų matavimas.

Jokie kiti parametrai, išskyrus išmetamųjų dujų rodiklius, per OBD nebus tikrinami. Be to, tais atvejais, kai naujos kartos automobilio kompiuterinė techninės būklės ataskaita atrodys nepriekaištingai, tačiau realus vaizdas (dyzelinio variklio dūmingumas) kels abejonių – kontrolieriai visuomet patikrins išmetamąsias dujas tiesioginio matavimo būdu, naudodami dujų analizatorių arba dūmingumo matuoklį.

„OBD patikra tik dabar pradedama taikyti todėl, kad senesnės kartos automobiliuose įdiegta atitinkama automobilio vidinė diagnostikos (savidiagnostikos) sistema kompetentingų institucijų nebuvo pripažinta pakankamai patikima, kad ja būtų galima pakeisti tiesioginį matavimą. Kalbant apie 15 m. ir senesnius automobilius, aptartų OBD jungčių juose galime visai nerasti“, – DELFI tikino R. Vėlavičius.

Pasak pašnekovo, transporto priemonių techninės apžiūros metu daugiau dėmesio bus skiriama priekabų prikabinimo įtaisams.

Kalbant apie šviesas, techninės apžiūros centruose bus tikrinama ar automobilyje įrengtų priekinių rūko žibintų, kurių spinduliuojama šviesa turi ribinę šviesią ir tamsią zonas skiriančią liniją, šviesos srautas nėra aukščiau negu tame pačiame automobilyje įrengtų artimosios šviesos žibintų skleidžiamas šviesos srautas.

Jei transporto priemonės kėbule „iškaltas“ numeris yra stipriai paveiktas korozijos ar dėl kitų priežasčių sunkiai įskaitomas, transporto priemonę bus galima identifikuoti vadovaujantis transporto priemonės gamintojo lentelėje įrašytu identifikavimo numeriu.

TA patikros trukmė ir kaina, kuri Lietuvoje ji yra pati mažiausia tarp visų Europos šalių, įdiegus naujoves neturėtų keistis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (96)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (57)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (7)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Top naujienos

„Alfa vyras“ merginas viliojo apsimesdamas fotografu: jos nepastebėjo svarbios detalės (116)

Anksčiau „Alfa vyro“ mokymais pagarsėjęs Airinas Arutiunianas liepos 12 d. sulaikytas už...

Po susitikimo su Putinu Trumpas įvarė save į kampą: Senatas jau ėmėsi veiksmų (151)

Jungtinės Valstijos Rusijai reikalingos kaip priešas, juolab kad tai idealus priešas, teigia...

Vilniuje – dar viena masinė avarija, pranešama apie prispaustus žmones papildyta 17.30 (1)

Sostinėje, Kirtimų g., penktadienio pavakarę susidūrė šešios transporto priemonės.

Nuo Kremliaus propagandistės iki Lietuvos šnipės: rusę įtaria dvigubu žaidimu (134)

Kaliningrade sulaikyta ir į Maskvą nuskraidinta rusė, kaltinama valstybės išdavimu – įtariama,...

Vokietijoje – incidentas autobuse: skelbiama, kad sužeista mažiausiai 14 žmonių (69)

Vokietijos žiniasklaida praneša, kad išpuolyje Vokietijos šiauriniame mieste Liubeke buvo...

Kazachstane – olimpinio prizininko žudiko medžioklė: nurodymus dalina Nazarbajevas (3)

Sukrėstas Kazachstanas ir visas dailiojo čiuožimo pasaulis lieja ašaras dėl vagių viduryje...

Itin judrioje sostinės vietoje įvyko masinė avarija (46)

Penktadienio pavakarę sostinėje, Geležinio Vilko gatvės tunelyje po Seimu, įvyko masinė...

Mūšis dėl sunkiojo vandens Norvegijoje (1)

Mūšis dėl sunkiojo vandens – virtinė Sąjungininkų diversijų įvykdytų Antrojo pasaulinio...

Vienas garsiausių Lietuvos nusikaltėlių Zamolskis pradėjo bado streiką – negeria net vandens (76)

Lietuvos pilietis Romas Zamolskis , 2016 metų rugpjūtį nuteistas 15 metų laisvės atėmimo bausme...

Po kritikos dėl alinamos meškos sulaukusiam cirkui Klaipėdoje – specialistų patikrinimai politikai rodo valią uždrausti laukinių gyvūnų pasirodymus (50)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba žada patikrinti informaciją, kad cirko pasirodymo...