Vilnietis Saulius (vardas pakeistas) DELFI pasakoja, kad šią savaitę norėjęs registruoti iš užsienio atvežtą lengvąjį automobilį užtruko net keturias valandas.

Nuo liepos 1 d. Lietuvoje transporto priemonės neregistruojamos, jei jos nėra atlikusios techninės apžiūros. Tačiau, pasak Sauliaus, dėl šio reikalavimo per vieną dieną jam teko į techninės apžiūros centrą važiuoti net dukart.

„Nuvažiavus atlikti automobilio apžiūrą centras negali iš karto išduoti talono apie atliktą apžiūrą, nes automobilis neturi valstybinių numerių, kuriuos galima gauti tik registravus transporto priemonę. Taigi techninės apžiūros centras duoda baltą lapą, kuriame nurodo, kad automobilis techniškai tvarkingas, bet jam trūksta valstybinių numerių. Tada važiuoji į „Regitrą“, kuri registruoja automobilį, išduoda numerius ir vėl važiuoji į techninės apžiūros centrą. Sumoki 6 Lt ir tada gauni išrašą, kad techninė apžiūra yra visiškai atlikta ir užklijuoja lipduką ant valstybinių numerių“, - skundėsi vilnietis.

Pirminė automobilio techninė apžiūra kainuoja 42 Lt.

Taip pat, pasak Sauliaus, nemaloniai nustebino ne tik 6 Lt priemoka, bet ir nuo liepos pabrangęs automobilio registravimas. Šiuo metu pirmą kartą nenaujo iš užsienio atvežto automobilio registracija kainuoja 145 Lt vietoj buvusių 116 Lt.

Kitas DELFI skaitytojas laiške piktinosi, kad negalėjo Lietuvoje iš karto registruoti užsienyje pirkto automobilio, mat buvo paprašytas atlikti papildomą ekspertizę.

„Techninių apžiūrų centre padavęs automobilio techninį pasą sužinojau, kad automobiliui reikia atlikti ekspertizę, nes jame nėra nurodyta automobilio masė. Iki liepos su analogišku belgišku techniniu pasu jokių problemų nekildavo. Nepadėjo ir tai, kad turėjau ir šio automobilio gamyklinį sertifikatą, kuris galioja visoje Europos Sąjungoje (ES), ir kuriame yra surašyti visi automobilio duomenys: kėbulo numeris, masė. Taip pat ant automobilio kėbulo yra pritvirtinta originali lentelė, kurioje surašytos visos masės“, - savo istoriją pasakojo skaitytojas.

Jis kėlė klausimą, kodėl Lietuvoje negalioja europinis dokumentas.

„Kyla klausimas, ar tik tas įstatymas nesukurtas, įmonių kurios atlieka ekspertizes pasipelnymui, taip pat ką galime kalbėti apie laisvą prekių judėjimą ES, jei iš ES pirktą automobilį pas mus registruojant reikalinga ekspertizė. Įspūdis toks, lyg gyventume ne ES“, - piktinosi skaitytojas.

„Regitros“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė pripažįsta, kad įgyvendinant naująjį Seimo priimtą įstatymą kyla nesklandumų. Naujieji reikalavimai esą lėmė ir išaugusią automobilių registravimo kainą.

Dukart važinėti nereikia

Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius paaiškina, kad pirmą kartą Lietuvoje registruojant automobilio dukart į techninės apžiūros centrą važiuoti nereikia.

„Praėjus techninę apžiūrą po „Regitros“ grįžti atgal nereikia, nes techninės apžiūros lipdukas yra neprivalomas. Savininkui turi išduoti techninį pasą. O pirmą kartą Lietuvoje registruotas automobilis, kaip ir naujas automobilis, gali važinėti be techninės apžiūros lipduko ant valstybinių numerių. Tokia tvarka numatyta susisiekimo ministro įsakyme“, - DELFI sakė viceministras.

Jo nuomone, ateityje šių lipdukų gali būti apskritai atsisakoma.

Pasiteiravus, kodėl reikalaujama papildomos ekspertizės tam tikriems automobiliams, kurie atvežti iš užsienio, viceministras tvirtino: „Gamintojų specifikacijos neišduodamos konkrečiam automobiliui, jos išduodamos konkrečiam modeliui, kurio komplektacijos gali būti skirtingos. Todėl ir reikia ekspertizės. Tokių automobilių pasitaiko iš Belgijos, kai kurių kitų šalių“.

Pasak V. Kondratovičiaus, ekspertizės, priklausomai nuo sudėtingumo, kainuoja kelis šimtus litų.

DELFI primena, kad nuo liepos įsigaliojo šūsnis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimų.

Bene daugiausiai diskusijų sukėlė reikalavimai dviratininkams. Įstatyme nurodoma, kad važiuojamąja kelio dalimi važiuojantis dviratininkas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Nuo liepos 1 dienos taksi automobilių ir motociklų vairuotojai bus laikomi neblaiviais, jei jų kraujyje bus didesnė nei 0,2 promilės alkoholio koncentracija. Iki šiol ši riba galiojo tik 2 metų stažo neturintiems, taip pat transporto priemonių, kurių maksimali leidžiama masė didesnė negu 3,5 t ir turinčių daugiau kaip 9 sėdimas vietas, vairuotojams.

Vairuoti galingus keturračius motociklus bus galima tik turint A ir B kategorijas (anksčiau pakako tik B kategorijos).

O jei asmeniui, iš kurio teisė vairuoti buvo atimta du kartus už tai, kad prie vairo sėdo neblaivus arba apsvaigęs nuo narkotikų, taip pat tiems vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta tris kartus, ji bus grąžinta ne anksčiau kaip po 10 metų.

Vienas svarbiausių pakeitimų – techninė automobilio apžiūra turi būti atlikta iki jo įregistravimo. O tų transporto priemonių, kurių privalomosios techninės apžiūros galiojimas bus pasibaigęs arba panaikintas, savininkai arba valdytojai galės gauti ne ilgiau kaip vieną parą galiojantį leidimą nuvykti atlikti techninę apžiūrą.

Automobilio techninė apžiūra galės būti panaikinta, jei po avarijos transporto priemonė nebeatitiks techninių reikalavimų – bus deformuotas statramstis, lonžeronas ar rėmas, pažeista pakaba, vairo ir stabdžių sistemos, taip pat suveiks oro pagalvių sistema.
Taip pat pareigūnai galės panaikinti tų transporto priemonių ir priekabų techninės apžiūros galiojimą, kurios neatitiks techninių reikalavimų ir kels grėsmę eismo saugumui.

Be to, nuo liepos 1 d. pradedama taikyti leidimo transporto priemonei dalyvauti eisme sustabdymo procedūra.

Leidimas bus sustabdomas, jei transporto priemonė neturės techninės apžiūros arba nebus apdrausta civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Informacija apie tai bus gaunama iš atitinkamų informacinių sistemų.

Pasitikrinti, ar transporto priemonė turi leidimą dalyvauti eisme, pareiškėjai galės prisijungę prie VĮ „Regitra“ elektroninių paslaugų portalo arba svetainėje regitra.lt .

Priežastys, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas, turės būti pašalintos per 90 dienų. Kitu atveju transporto priemonė bus išregistruota, valstybinius numerius reikės grąžinti „Regitrai“, o vėl dalyvauti eisme priemonė galės tik ją iš naujo įregistravus.

Jei transporto priemone gana ilgai nesinaudojama (pavyzdžiui, žiemą nevažinėjama mopedu, motociklu), jos valdytojas galės pats sustabdyti registraciją.

Ilgiausias laikotarpis, kuriam įstatymas leidžia sustabdyti registraciją – vieneri metai. Nuo 2014 m. liepos 1 d. sustabdyti registraciją galima „Regitros“ padalinyje arba elektroniniu būdu prisijungus prie „Regitros“ el. paslaugų portalo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (433)