aA
Anglakalbėse šalyse mažiausiems gamintojo automobiliams apibūdinti vartojamas terminas „entry-level“ – pats pigiausias, daugeliui prieinamas gamintojo modelis. Įprastai tai – automobilis, išsiskiriantis skurdžia įranga bei nedidele galimybe ją pagerinti. Tačiau pastarųjų metų tendencijos yra nebūtinai tokios ir tai geriausiai matyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose: patys mažiausi automobiliai pasižymi didžiuliu įrangos bei variklių pasirinkimu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Peugeot 208"
"Peugeot 208"
© Vytautas Pilkauskas

Bene geriausias pavyzdys yra vienas mažiausių automobilių visuose rinkimuose „Peugeot 208“. Prancūziškas automobilis stebina ne tik įrangos įvairove, bet ir variklių pasirinkimu – jo gamoje yra dyzeliniai, benzininiai ir elektriniai. Tokia įvairovė yra unikali šiam automobilių segmentui.

Prioritetas – pasirinkimo galimybės

Į „Peugeot 208“ montuojami trys skirtingos galios benzininiai varikliai, dyzelinis ir elektrinis, o su jais derinamos 5 arba 6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės arba 8 laipsnių – automatinės. Tik su elektriniu varikliu derinama vieną pavarą turinti automatinė dėžė.

Elektrinis variklis, montuojamas į tą patį kėbulą kaip benzininis ar dyzelinis, yra retenybė automobilių rinkoje: tokį funkcionalumą siūlančius modelius galima suskaičiuoti vienos rankos pirštais. Kita vertus, aukštesnių klasių modeliai kaip 3008 ar 508 jau kitąmet turės ne tik dyzelines, benzinines ir elektrines versijas, bet ir įkraunamas hibridines (angl. „plug-in“).

Panašią įvairovę gali pasiūlyti kai kurie „Hyundai“, „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen“ modeliai, tačiau daug alternatyvų rinkoje nėra, ypač B segmente. Tai iš esmės keičia vairuotojo pasirinkimo kriterijų seką: nemažai žmonių pirma išsirenka norimą variklio tipą ir tik tada renkasi konkretų modelį. Siūlydami automobilius su įvairiais varikliais, gamintojai rekomenduoja pirma išsirinkti patinkantį modelį, o norimą degalų tipą ar galią rinktis vėliau.

"Peugeot 208"
"Peugeot 208"
© Vytautas Pilkauskas

Stebina modelio įranga

Mažieji modeliai šiuose rinkimuose išsiskiria ne tik variklių pasirinkimo gausa, bet ir įranga. Kiekviename naujajame „Peugeot 208“ yra kruizo kontrolė, autonominio stabdymo sistema, palaikymo eismo juostoje asistentas, vairuotojo nuovargio atpažinimas – sistemos, kurios daugelyje didesnių bei brangesnių modelių yra tik papildomos įrangos sąraše.

„Įprastai mažesni automobiliai yra šioks toks kompromisas kalbant apie technologijas, inovacijas, važiavimo pojūčius. Tačiau tai visiškai netinka apibūdinti „Peugeot 208“ modelį, kuriame yra viskas, ko reikia šiuolaikiniam žmogui, ir dar daugiau. Panašu, kad gamintojas į šį automobilį sudėjo visas savo inovacijas ir geriausius sprendimus. Galbūt todėl pavairavęs šį modelį išlipi gerokai nustebintas, ką jis gali“, – išbandžiusi 208 hečbeką pasakojo „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narė, žurnalistė Dina Sergijenko.

208 išorė ir vidus atitinka naują „Peugeot“ stilistiką, pristatytą su pernai pasirodžiusiu 508 sedanu: nagus ir iltis primenantys žibintai, modernus į vairuotoją orientuotas vidus, didelis variklių pasirinkimas bei gausi standartinė įranga. Tokios savybės atnešė „Peugeot 508“ modeliui „Lietuvos metų automobilio 2019“ bei daugybę titulų kitose šalyse.

Įvairovė atsirado neseniai

Tokia įrangos pasirinkimo įvairovė atsirado palyginti neseniai, o į mažųjų hečbekų (B segmento) rinką atėjo tik pastaraisiais metais. Dar praėjusiame dešimtmetyje tokie dalykai kaip elektroninė stabilumo kontrolė (ESP) ar oro kondicionierius būdavo papildomoje įrangoje, dabar joks naujas automobilis be šių sistemų neįsivaizduojamas. Papildomos įrangos sąrašas būdavo gerokai skurdesnis nei dabar ir apsiribodavo gerokai mažesniu pasirinkimu.

"Peugeot 208"
"Peugeot 208"
© Vytautas Pilkauskas

Kita vertus, didelė automobilių variklių gama buvo jau seniai, tik ji apsiribojo benzininiais bei dyzeliniais agregatais – apie elektrines ar hibridines versijas daugelio modelių pirkėjai galėjo tik svajoti.

Pavyzdžiui, 1983 metais debiutavęs dabartinio modelio „senelis“ „Peugeot 205“ turėjo tik kelis skirtingos galios benzininius bei dyzelinius variklius. Tačiau jau tais metais buvo galima rinktis sportiškas GTi versijas, pasiekiančias iki 128 AG – prieš tris dešimtmečius tai buvo didelis skaičius. Dabar tokia galia, kaip ir tuometinė papildoma įranga, jau nebėra išskirtinė – 131 AG pasiekia benzininis į „Peugeot 208“ montuojamas „PureTech“ variklis, o 136 AG – elektrinė „e-208“ modifikacija.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.7500

50 tūkstančių eurų: ar tiek pakanka, norint įsigyti saugų ir komfortišką elektromobilį?

Jei pažvelgtume į automobilius, kurių kaina prasideda nuo 50 tūkst. eurų, pamatytume, kad modelį...

Vilniaus transporte – svarstymai įvesti „kontrolieriaus“ bilietą vietoje baudos

Vilniuje svarstoma galimybė įvesti popierinius iki 10 dienų trukmės viešojo transporto...

Vytį bus galima naudoti ant transporto priemonių registracijos numerių

Kiek daugiau nei po metų ant motorinių transporto priemonių ir jų priekabų valstybinio...

„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius

Britų gamintojas dalyvaus keturių dienų renginyje birželio 23-26 dienomis, Pietų Daunse,...

Vilniuje pradedamas Minsko plento atkarpos remontas

Vasarojančioje sostinėje mažėjant eismo intensyvumui, įsibėgėja gatvių remonto darbai – nuo...

Top naujienos

Rusijos įtūžio sulaukusi Lietuva iš NATO laukia lemtingų sprendimų: jei šito nepamatysime, tai bus skaudi nesėkmė visiems

Nesiliaujantys Rusijos grasinimai dėl tranzito į Kaliningradą tik dar kartą įrodė, jog kitą...

Prekybos centras, patekęs į Gineso rekordų knygą: vos už keletą eurų – išskirtiniai pirkiniai

Netoli Stokholmo esančiame pramoniniame Eskilstunos mieste esantis „ReTuna“ atrodo kaip bet kuris...

Delfi PliusJelizaveta Dako, Dmitrijus Semionovas

Rusijos politologas sudėliojo scenarijų dėl Suvalkų koridoriaus: Baltijos šalims jis labai nepalankus (9)

„Negalima atmesti, jog galutinai įklimpęs Ukrainoje, Putinas bandys įgyvendinti tai, kas pagal...

Kraupi Joninių tragedija: į tvenkinį įvažiavus automobiliui žuvo moteris ir 4-erių mergaitė vairuotojas, įtariama, buvo neblaivus

Tragiška eismo nelaimė ilgąjį Joninių savaitgalį įvyko Klaipėdos rajone – į tvenkinį...

Rinktinės vedlys – apie Meilutytę, permainas ir netobulą sistemą: du Rūtos medaliai to neatsvers specialiai „Delfi“ iš Budapešto

Šeštadienį vakare baigėsi pasaulio plaukimo čempionatas Budapešte, kuriame Lietuvos plaukimo...

Karas Ukrainoje. Rusija vėl puola Kyjivą: sostinėje nugriaudėjo galingi sprogimai

Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio įspėjimai, jog Rusiją įsiutins Ukrainai suteiktas...

Kate Middleton tapo prestižinių žirgų lenktynių pažiba: atskleidė, kiek kainavo abejingų nepalikęs įvaizdis

Neseniai vykusiose 2022 m. Karališkose Askoto („Royal Ascot“) žirgų lenktynėse Kate Middleton...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė

Palūkanų augimas gali pateikti staigmenų: ekonomistai neatmeta NT kainų korekcijos

Lietuvoje toliau sparčiai auga nekilnojamojo turto (NT) kainos , Vilniuje gegužės mėn. metinis...