aA
Likus kelioms savaitėms iki Paryžiaus automobilių parodos korėjiečių gamintojas „Hyundai“ šalia Frankfurto esančiame Ofenbache, kur įsikūrusi pagrindinė gamintojo būstinė, trečiadienį surengė pasaulinį savo populiaraus naujos, jau trečios kartos kompaktinio hečbeko „Hyundai i30“ pristatymą.
Trečios kartos "Hyundai i30"
© Gamintojo nuotr.

Pirmųjų dviejų kartų modelių (pirmoji karta pasirodė 2007 m., antroji – 2011 m.) Europoje buvo parduota apie 400 tūkst. vienetų. Čekijoje gaminamas automobilis, kuris taip pat siūlomas ir universalo kėbulu, nebuvo itin išskirtinės išvaizdos, tačiau šiam masiniam C kompaktinių modelių segmentui kur kas aktualiau praktiškos savybės ir gera komplektacija už konkurencingą kainą.

Pristatydamas naująjį modelį gamintojas skelbia, kad tai automobilis visiems. Akivaizdu, kad įtikti visiems nepavyks, bet dabar jo išvaizda ne tokia ekstravagantiška kaip pirmtako ir labiau primena įprastus hečbekus iš Europos. Bet jam netrūksta ir įdomių bruožų – ypatingai išsiskiria priekinės naujos formos ir žemyn smailėjančios grotelės (kurias gamintojas vadina „kaskadinėmis“), kurios taps visų „Hyundai“ modelių išskirtiniu bruožu.

Taip pat automobilis gali būti užsakomas su LED tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintais, kurie dar labiau paryškina modernią jo išvaizdą.

Vienas iš kompanijos vadovų ir vyriausiasis dizaineris Peteris Schreyeris pristatymo metu sakė, kad šis automobilis „sukurtas visiems ir jį kuriant buvo orientuojamasi į itin plačią pirkėjų grupę“. Tad tai dar kartą patvirtina, kad šio populiaraus segmento automobilis turi pasižymėti tiek ir gera išvaizda, tiek ir geromis savybėmis bei įranga.

Deja, dėl apie jo elgesį kelyje kol kas nėra galimybių daryti išvados, kadangi modelio bandymai prasidės tik kitų metų pradžioje, tad belieka tik tikėti gamintojo žodžiais, kad automobilio važiavimo savybės tapo geresnėmis dėl gamyboje panaudoto itin tvirto plieno, kuris penktadaliu padidino kėbulo standumą, taip pat, nors ir ne revoliucinio, bet visgi 28 kilogramas mažesnio svorio (automobilio gamybai buvo naudojama praeitos kartos modelio platforma, todėl radikalios „dietos“ pasiekti nepavyko, bet iš kitos pusės ji ir nebuvo itin reikalinga, kadangi automobilis sveria vos nuo 1169 kilogramų).

Trečios kartos "Hyundai i30"
Trečios kartos "Hyundai i30"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Be to, 2013 m. Niurburgringo trasoje įrengtame „Hyundai“ bandymų poligone ne tik buvo tobulinamos šio modelio važiavimo savybės, bet ir tikrinamas variklių ilgaamžiškumas, tūkstančius kilometrų važiuojant maksimaliomis apkrovomis. Taip pat gamintojas nepamiršta paminėti, kad savo modeliams siūlo penkerių metų garantiją be ridos apribojimo.

Kaip ir kituose naujuose „Hyundai“ modeliuose, salone dabar dominuoja horizontalios linijos, vizualiai suteikiančios daugiau erdvės. O konsolės viduryje anksčiau buvusį įmontuotą ekraną pakeitė virš skydelio iškilusi 8 colių „planšetė“ – nors ja naudotis išties patogu, bet šis sprendimas gali patikti ne visiems.

Kažkokių didesnių naujovių salone neradau – kokybiškas surinkimas, klasės lygį atitinkančios medžiagos, moderni multimedijos sistema, vieta belaidžiam telefono įkrovimui. Įsėdus į automobilį atkreipiu dėmesį, kad aukštesni keleiviai gali skųstis erdvės trūkumu virš galvos – jos čia nėra ypatingai daug, taip pat ilgakojui vairuotojui ar vairuotojai, patogiai atsistūmus sėdynę, gale sėdintiems keleiviams ilgesnėje kelionėje gali būti nebesmagu. Na, bet šioje klasėje ypatingai erdviu salonu gali pasigirti nebent „Nissan Pulsar“.

Trečios kartos "Hyundai i30"
Trečios kartos "Hyundai i30"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Vairuotojo pagalbinės sistemos nenusileidžia konkurentams – čia yra avarinis stabdymas su priekinio susidūrimo įspėjimo sistema, išmani pastovaus greičio palaikymo, aklosios zonos aptikimo, važiavimo savo juosta, informacijos apie ribojamą greitį ir tolimųjų šviesų valdymo sistemos. Taip pat pirmą kartą „Hyundai“ modeliai turi ir vairuotojo budrumo sekimą – akivaizdu, kad tai leis pelnyti papildomus balus saugumo bandymuose.

Be to, navigacijos „TomTom Live“ paslaugai, kuri teikia naujausią informaciją realiu laiku apie orus, eismą, greičio matuoklius ir lankytinų vietų paiešką, septynerius metus taikomas nemokamas atnaujinimas.

Automobiliui siūlomi šeši skirtingi varikliai: trys benzininiai ir trys dyzeliniai. Tarp benzininių variklių naujiena – keturių cilindrų 1,4 l 140 AG turbomotoras, aiškiai numatytas konkuruoti su „Volkswagen“ grupės TSI varikliais, ir užtikrinantis (bent jau popieriuose) visai smagią dinamiką: iki 100 km/val. leisdamas įsibėgėti per 8,9 sekundes ir pasiekti maksimalų 210 km/val. greitį.

Dyzelinių 1,6 l variklių galia siekia nuo 95 iki 136 AG, visi motorai gali būti komplektuojami su mechaninėmis 6 greičių, o galingiausias benzininis ir 110 AG bei 136 AG „dyzeliai“ gali būti derinami ir su modernia dviejų sankabų 7 greičių automatine pavarų dėže.

Atvirai šnekant, naujasis „Hyundai i30“ atrodo kaip gera alternatyva šiam itin populiarių automobilių segmentui, kur yra tokie modeliai kaip „Volkswagen Golf“, „Opel Astra“, „Renault Megane“, „Ford Focus“, „Toyota Auris“ ir kiti. Ateityje naudojant šio automobilio konstrukcinius sprendimus pasirodys ir universalas, taip pat vis dar ant bangos esančių SUV modelių atstovas.

Na, o kaip važiuoja naujasis „i30“, kokios bus jo kainos mūsų šalyje ir kokiais komplektacijų privalumais jis išsiskirs konkurentų tarpe, sužinosime jau po kelių mėnesių.

„Hyundai i30“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1353 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 103 kW/140 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 242 Nm/1500 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4340 mm
Plotis: 1795 mm
Aukštis: 1455 mm
Važiuoklės bazė: 2650 mm
Svoris: 1204 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,9 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 395/1301 litras
Kaina: kol kas neskelbiama

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (14)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (8)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (8)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (150)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Isterija dėl Trumpo sprendimo – tik pradžia: kaip branduolinių pajėgų sutarties mirtis atsilieps Lietuvai? (280)

JAV prezidento Donaldo Trumpo sprendimas trauktis iš Vidutinio nuotolio branduolinių pajėgų...

Perspėjo, kuo gali baigtis mokesčių didinimas savarankiškai dirbantiems (7)

Nauji įmokų tarifai savarankiškai dirbantiems asmenims buvo žinia tarsi iš giedro dangaus,...

Medžiotojų šventė kaime baigėsi iššaudytais šunimis: dabar baisu ir į kiemą išeit (614)

Sekmadienį feisbuke ėmė plisti dviejų, kaip įtariama, nušautų šunų nuotraukos. Įrašu...

Eksperimentas prie didmiesčių sankryžų šokiravo: KET pažeidžia beveik visi (39)

Kas antras didmiesčių vairuotojas laukdamas žalio šviesoforo signalo nežiūri į kelią –...

Indė papasakojo, ką reiškia priverstinės vestuvės: čia santuoką nutraukia mirtis (17)

Kai būdama septyniolikos Shivani Gopal ėmė susitikinėti su vaikinu, ji nė nenumanė, kaip greitai...

Nausėda įvertino kitų metų biudžetą: pasaulis kalba apie krizę, o Lietuva trykšta optimizmu (363)

Buvęs SEB vyriausiasis ekonomistas, kandidatas į prezidentus Gitanas Nausėda įvertino kitų...

Vilkus tiriantys mokslininkai: jei nemedžiosime, turėsime didelių problemų (62)

Spalio 20 d. įsigalios aplinkos ministro Kęstučio Navicko įsakymas dėl vilkų sumedžiojimo...

Sveikas, bet dar sloguoja: gydytoja pasakė, kada po ligos galima grįžti į darželį (15)

Vos vaikas persirgo, nuėjo kelias dienas į darželį ir vėl viskas iš naujo – grįžo...

Vladimiras Laučius. Keistas karas prieš LRT: nemato priešų, bet šaudo (72)

Jei Dartas Weideris būtų ne „Žvaigždžių karų“ personažas, jis puikiai tiktų vadovauti...

Nesutaria, kas turėjo pasirūpinti: ligoninėje šąla pacientai (15)

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas, kuris pranešė, kad Marijampolės ligoninėje vis dar...