aA
Likus kelioms savaitėms iki Paryžiaus automobilių parodos korėjiečių gamintojas „Hyundai“ šalia Frankfurto esančiame Ofenbache, kur įsikūrusi pagrindinė gamintojo būstinė, trečiadienį surengė pasaulinį savo populiaraus naujos, jau trečios kartos kompaktinio hečbeko „Hyundai i30“ pristatymą.
Trečios kartos "Hyundai i30"
Trečios kartos "Hyundai i30"
© Gamintojo nuotr.

Pirmųjų dviejų kartų modelių (pirmoji karta pasirodė 2007 m., antroji – 2011 m.) Europoje buvo parduota apie 400 tūkst. vienetų. Čekijoje gaminamas automobilis, kuris taip pat siūlomas ir universalo kėbulu, nebuvo itin išskirtinės išvaizdos, tačiau šiam masiniam C kompaktinių modelių segmentui kur kas aktualiau praktiškos savybės ir gera komplektacija už konkurencingą kainą.

Pristatydamas naująjį modelį gamintojas skelbia, kad tai automobilis visiems. Akivaizdu, kad įtikti visiems nepavyks, bet dabar jo išvaizda ne tokia ekstravagantiška kaip pirmtako ir labiau primena įprastus hečbekus iš Europos. Bet jam netrūksta ir įdomių bruožų – ypatingai išsiskiria priekinės naujos formos ir žemyn smailėjančios grotelės (kurias gamintojas vadina „kaskadinėmis“), kurios taps visų „Hyundai“ modelių išskirtiniu bruožu.

Taip pat automobilis gali būti užsakomas su LED tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintais, kurie dar labiau paryškina modernią jo išvaizdą.

Vienas iš kompanijos vadovų ir vyriausiasis dizaineris Peteris Schreyeris pristatymo metu sakė, kad šis automobilis „sukurtas visiems ir jį kuriant buvo orientuojamasi į itin plačią pirkėjų grupę“. Tad tai dar kartą patvirtina, kad šio populiaraus segmento automobilis turi pasižymėti tiek ir gera išvaizda, tiek ir geromis savybėmis bei įranga.

Deja, dėl apie jo elgesį kelyje kol kas nėra galimybių daryti išvados, kadangi modelio bandymai prasidės tik kitų metų pradžioje, tad belieka tik tikėti gamintojo žodžiais, kad automobilio važiavimo savybės tapo geresnėmis dėl gamyboje panaudoto itin tvirto plieno, kuris penktadaliu padidino kėbulo standumą, taip pat, nors ir ne revoliucinio, bet visgi 28 kilogramas mažesnio svorio (automobilio gamybai buvo naudojama praeitos kartos modelio platforma, todėl radikalios „dietos“ pasiekti nepavyko, bet iš kitos pusės ji ir nebuvo itin reikalinga, kadangi automobilis sveria vos nuo 1169 kilogramų).

Trečios kartos "Hyundai i30"
Trečios kartos "Hyundai i30"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Be to, 2013 m. Niurburgringo trasoje įrengtame „Hyundai“ bandymų poligone ne tik buvo tobulinamos šio modelio važiavimo savybės, bet ir tikrinamas variklių ilgaamžiškumas, tūkstančius kilometrų važiuojant maksimaliomis apkrovomis. Taip pat gamintojas nepamiršta paminėti, kad savo modeliams siūlo penkerių metų garantiją be ridos apribojimo.

Kaip ir kituose naujuose „Hyundai“ modeliuose, salone dabar dominuoja horizontalios linijos, vizualiai suteikiančios daugiau erdvės. O konsolės viduryje anksčiau buvusį įmontuotą ekraną pakeitė virš skydelio iškilusi 8 colių „planšetė“ – nors ja naudotis išties patogu, bet šis sprendimas gali patikti ne visiems.

Kažkokių didesnių naujovių salone neradau – kokybiškas surinkimas, klasės lygį atitinkančios medžiagos, moderni multimedijos sistema, vieta belaidžiam telefono įkrovimui. Įsėdus į automobilį atkreipiu dėmesį, kad aukštesni keleiviai gali skųstis erdvės trūkumu virš galvos – jos čia nėra ypatingai daug, taip pat ilgakojui vairuotojui ar vairuotojai, patogiai atsistūmus sėdynę, gale sėdintiems keleiviams ilgesnėje kelionėje gali būti nebesmagu. Na, bet šioje klasėje ypatingai erdviu salonu gali pasigirti nebent „Nissan Pulsar“.

Trečios kartos "Hyundai i30"
Trečios kartos "Hyundai i30"
© Jurgio Paplaičio nuotr.

Vairuotojo pagalbinės sistemos nenusileidžia konkurentams – čia yra avarinis stabdymas su priekinio susidūrimo įspėjimo sistema, išmani pastovaus greičio palaikymo, aklosios zonos aptikimo, važiavimo savo juosta, informacijos apie ribojamą greitį ir tolimųjų šviesų valdymo sistemos. Taip pat pirmą kartą „Hyundai“ modeliai turi ir vairuotojo budrumo sekimą – akivaizdu, kad tai leis pelnyti papildomus balus saugumo bandymuose.

Be to, navigacijos „TomTom Live“ paslaugai, kuri teikia naujausią informaciją realiu laiku apie orus, eismą, greičio matuoklius ir lankytinų vietų paiešką, septynerius metus taikomas nemokamas atnaujinimas.

Automobiliui siūlomi šeši skirtingi varikliai: trys benzininiai ir trys dyzeliniai. Tarp benzininių variklių naujiena – keturių cilindrų 1,4 l 140 AG turbomotoras, aiškiai numatytas konkuruoti su „Volkswagen“ grupės TSI varikliais, ir užtikrinantis (bent jau popieriuose) visai smagią dinamiką: iki 100 km/val. leisdamas įsibėgėti per 8,9 sekundes ir pasiekti maksimalų 210 km/val. greitį.

Dyzelinių 1,6 l variklių galia siekia nuo 95 iki 136 AG, visi motorai gali būti komplektuojami su mechaninėmis 6 greičių, o galingiausias benzininis ir 110 AG bei 136 AG „dyzeliai“ gali būti derinami ir su modernia dviejų sankabų 7 greičių automatine pavarų dėže.

Atvirai šnekant, naujasis „Hyundai i30“ atrodo kaip gera alternatyva šiam itin populiarių automobilių segmentui, kur yra tokie modeliai kaip „Volkswagen Golf“, „Opel Astra“, „Renault Megane“, „Ford Focus“, „Toyota Auris“ ir kiti. Ateityje naudojant šio automobilio konstrukcinius sprendimus pasirodys ir universalas, taip pat vis dar ant bangos esančių SUV modelių atstovas.

Na, o kaip važiuoja naujasis „i30“, kokios bus jo kainos mūsų šalyje ir kokiais komplektacijų privalumais jis išsiskirs konkurentų tarpe, sužinosime jau po kelių mėnesių.

„Hyundai i30“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1353 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 103 kW/140 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 242 Nm/1500 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4340 mm
Plotis: 1795 mm
Aukštis: 1455 mm
Važiuoklės bazė: 2650 mm
Svoris: 1204 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,9 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 395/1301 litras
Kaina: kol kas neskelbiama

„Motorai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Audi“ parodė, kaip atrodo koncepcinis „Q4 Sportback e-tron“ (1)

„Audi“ pristatė „Q4 e-tron“ modelio kupė versiją „Q4 Sportback e-tron“. Ir nors iš...

Kauno centre tęsiamas atnaujinimas: startuoja remonto darbai dar vienoje gatvėje (5)

Šiuo metu Kauno centre tvarkomos infrastruktūros sąrašą papildė L. Sapiegos gatvė. Iki vasaros...

Apskaičiavo: elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis (22)

Vis labiau pripažįstami ir plačiau pritaikomi elektromobiliai privers vartotojus keisti naujos...

Vairavimo instruktorius apie naują eismo tvarką Senamiestyje: spūsčių gali atsirasti ir kitose gatvėse (41)

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia palankiai vertinantis Vilniaus miesto...

Nuo šiandien Vilniaus senamiestyje pasikeitė eismo tvarka: kam turi pasiruošti vairuotojai (52)

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, į centrinę sostinės dalį...

Top naujienos

Nerimą kelia viena ligoninė: užfiksuoti 3 nauji viruso atvejai, net 100 asmenų turėjo sąlytį (2)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) trečiadienį pranešė apie 10 naujų COVID-19...

Naujausia informacija apie 10 naujų COVID-19 atvejų: įvežtiniai arba susiję su žinomais židiniais papildyta 11.18; vienoje ligoninėje nustatyta 100 sąlytį turėjusių asmenų (129)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. duomenimis, Lietuvoje patvirtinta 10...

Didinant NPD priimtas ir kitas pakeitimas: baiminamasi, kad Lietuva virs Laukiniais Vakarais (71)

Spręsdamas dėl NPD didinimo, Seimas birželį priėmė ir Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių...

Baudos už greičio viršijimą gali keistis: siūlo bausti ne vairuotoją, o automobilio savininką (30)

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) frakcijos narys Paulius...

Koronavirusu užsikrėtęs Brazilijos prezidentas supykdė žurnalistus (1)

Brazlijos žiniasklaidos asociacija ketina paduoti į teismą šalies prezidentą Jairą Bolsonaro ,...

Sakartvelas atnaujina oro susisiekimą su Baltijos šalimis

Sakartvelas atidaro oro susisiekimą su Lietuva , Latvija , Estija , Vokietija ir Prancūzija...

Juodojo verslo schema: įtakingo verslininko įmonė Lietuvai jau kainavo beveik 2 milijonus eurų (215)

1,7 mln. eurų. Tiek Lietuvai jau kainavo bankrutuojančios UAB „Ūrus ir Ko” verslas. Šios...

Sparčiai daugėja: per parą patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių – jau 10 papildyta (185)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) liepos 8 d. 9 val. duomenimis, per vakar dieną...

Tiesioginė transliacija / Delfi 11. Pasaulis bando ne vieną vakciną prieš COVID-19: kada ją turėsime ir koks ruduo laukia? (4)

Nuo pirmųjų žinių apie Kinijoje plintantį pavojingą virusą praėjo jau 6 mėnesiai. Kokie...

|Maža didelių žinių kaina