aA
Nuo šio mėnesio pradžios įsigaliojo nauja automobilių pirkimo-pardavimo sutarties forma. Teigiama, kad nauja tvarka kol kas pokyčių ar sumaišties neatnešė. Tuo tarpu automobilių pardavėjai sako, kad naujoje formoje praleisti svarbiausi aspektai.
© R. Guigos nuotr.

Sumaišties neįnešė

Pastebima, kad įsigaliojusi nauja tvarka esminių permainų neįnešė. Nuo lapkričio pradžios sutartyje privaloma nurodyti visus žinomus automobilio trūkumus, tačiau neretai ši grafa lieka neužpildyta.

„Pardavėjai, nežinantys apie eismo ar kitus įvykius, kuriuose transporto priemonė buvo apgadinta, sutartyse taip ir pažymi, kad jiems tai nežinoma. Tokie atvejai gana dažni, tokios sutartys registruojant taip pat priimamos. Registruodama transporto priemones VĮ „Regitra“ vadovaujasi šią veiklą reglamentuojančiais teisės aktais ir nenagrinėja pirkimo-pardavimo sutarčių turinio, vadovaujasi asmens prašyme pateikta informacija. Svarbu tai, kad, pasirašęs sutartį, vėliau, esant būtinybei, pirkėjas turės galimybę kreiptis į teismą dėl pažeistų savo interesų“, - DELFI teigė Laimutė Užupė, VĮ „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė.

Pastebima, žmonės dažnai teiraujamasi, ar šiuo metu dar priimamos iki lapkričio 1 d. sudarytos pirkimo-pardavimo sutartys.

„Norėtume dar kartą akcentuoti: taip, jos taip pat priimamos“, - DELFI teigė L. Užupė.

Pasigenda esminių punktų

Esminis naujos formos momentas, kad pardavėjas pirkimo-pardavimo sutartyje privalo pirkėjui nurodyti visus eismo ar kitus įvykius, kuriuose jam valdant dalyvavo motorinė transporto priemonė.

„Niekas nepasikeitė. Gal reikėtų palaukti, kai žmonės pradės apeliuoti, jei juos bus bandoma apgauti. Jei žmonės kreipsis į teismus ir teisėsaugą. Gal tada ir bus matyti. O dabar viskas yra praktiškai tas pats, kaip buvo. Skirtumas tik tas, kad anksčiau nebuvo surašyta. Anksčiau patys pasižiūrėdavo: ar daužta, ar dažyta, ar yra „airbag'ai“ ar ne. Apsitardavo žmonės, tik kad nerašė. Jokio sujudimo, jokių nusiskundimų nėra. Viskas vyksta“, - DELFI teigė Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.

Didžiausio Europoje automobilių turgaus vadovas pastebi, kad nauja tvarka neapibrėžia to, dėl ko kyla daugiausiai ginčų.

„Kur kyla daugiausiai pretenzijų tarp naudotų automobilių pirkėjų ir pardavėjų? Tai yra brangūs agregatai. Pavyzdžiui, automatinė greičių dėžė, turbina. Tokie defektai naujoje sutartyje nefigūruoja. Tas pats įstatymas veikė ir anksčiau, pagal kurį galėjai apeliuoti į teismą. Mano supratimu, dabar apibrėžė, bet pagrindinių elementų jame nėra, kaip greičių dėžė, kaip variklis. Yra tik draudiminiai įvykiai, kilometražo deklaravimas vėlgi rašydavosi ir anksčiau. Kitas klausimas jo realumas“, - sako V. Naujanis.

Nauja tvarka mažai domina ir mašinų perpardavėjus. Jie automobilio savininku yra labai trumpą laiką, todėl pirkėjui apie automobilį praktiškai nieko negali pasakyti. Kita kalba apie lietuvius, kurie parduoda mašiną, kuria naudojosi netrumpą laiką.

„Realiai šis įstatymas liečia ne mašinų pardavėjus, o pirkėjus. Aš trejus metus važinėjau su mašina ir galiu pasakyti, ką aš su ja dariau, man žinomi draudimai, išmokėti draudimai. Bet jei aš esu prekeivis, tai aš mašiną nupirkau ir po 2-3 savaičių ją pardaviau. Iš esmės aš nieko apie ją nežinau ir žmogui nėra lengviau, jei tarkime jai Vokietijoje kažką darė“, - sako V. Naujanis.

Teigiama, kad ir anksčiau lietuviai pirkdami mašiną buvo pakankamai apdairūs ir prieš įsigydami automobilį jį dažniausiai tikrindavo autoservise.

„Lietuvis ir anksčiau varydavo į servisą tikrinti. Kita vertus, reikia būti realistais. Jei žmogui netinka sąlygos, tegul jis nuvažiuoja į Vokietiją ir nusiperka tą automobilį. Ir apskritai neteisingas požiūris – ketvirtos rankos to automobilio. Vistiek parduodama daugiausiai 8-10 metų senumo automobiliai. Ką iš prekeivio galima išreikalauti? Net Vokietijoje jokių garantijų neduoda dėl ridos. Jei parduoda 3 metų senumo suvirintą automobilį už 30 tūkst. eurų ir važinėja žmogus be oro pagalvių, tai tokiu atveju tikrai apgauna“, - sako V. Naujanis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (22)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (6)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Top naujienos

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (60)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Lietuva užsienio akimis: darbuotojai emigruoja, bet pensininkai lieka (328)

Kad nepatirtų ekonominio nuosmukio, rytinėms ES narėms teks susigrąžinti išvykusius darbuotojus...

Rimvydas Valatka. Išgirsti popiežių Pranciškų pavergto proto šalyje (578)

Kodėl pavergto proto? Juk popiežius Pranciškus aiškiai pasakė, kad „ši tauta iš tiesų...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Kremlius prognozuoja neišvengiamą karą su Vakarais (775)

Susiskaldžiusi Europa , stagnuojančios JAV ir drąsus daugiapolis pasaulis, kuriame Kremlius...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (15)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...

Bastys: man reikia mandato, kad galėčiau tarnauti su nauja priesaika (99)

2017 metų gruodį prieš pat Kalėdas Konstitucinis Teismas paskelbė, kad Seimo narys Mindaugas...

Velionės laidotuvės virto farsu: kur pagarba mirusiajam ir artimiesiems? (62)

Rugsėjo 9 dieną laidojome kaimynę ir daugiavaikę mamą, kuri buvo užauginusi 7 vaikus.

Finansų planavimo programėlės – išmanus būdas taupyti (6)

Finansų ekspertai sako, kad tarp turtuolio ir vargšo paprastai būna vienas esminis skirtumas –...

Baigėsi popiežiaus vizitas Lietuvoje: miniai žmonių – išskirtinis gestas linkėjo tapti vilties švyturiu, atnaujinta 19.00 (1387)

Popiežius Pranciškus sako, kad skaudžią istoriją išgyvenusi Lietuva gali tapti vilties švyturiu...

Tikrieji žmogaus teisių gynėjai nepamena Gražulio nuopelnų (252)

Petro Gražulio paskyrimas į Žmogaus teisių komitetą ne tik sulaukė 16 tūkst. parašų,...