Elektromobilių išleidimo į rinką laikotarpį lydėjo technologijų šuoliai, kurie gąsdino vartotojus ir neleido susiformuoti naudotų transporto priemonių rinkai. 2011 metais pasirodžiusių pirmųjų „Nissan Leaf“ baterijos buvo 24 kWh talpos, kuri iki šių dienų padidėjo daugiau nei du kartus. Ilgą laiką pirkti naudotą elektromobilį atrodė rizikinga, nes jo vertė galėjo žaibiškai kristi.

Situaciją keičia naujos kartos elektromobiliai. Pavyzdžiui, „Peugeot e-208“ ir „e-2008“ aušinamos 50 kWh talpos baterijos ir efektyvi elektros pavara garantuoja daugiau nei 300 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. Drauge su 100 kW galios greitojo įkrovimo galimybe užtikrina, kad automobilis artimiausius 10 metų technologiškai nepasens, rašoma pranešime.

Be to, jį taip pat bus patrauklu įsigyti ir trejus metus važinėjus dėl rinkoje išsiskiriančios penkerių metų garantijos be ribos apribojimo. Kaip dauguma gamintojų, „Peugeot“ suteikia ir papildomą garantiją, kad baterija 8 metus, arba 160 tūkst. kilometrų, išlaikys mažiausiai 70 proc. naudingosios įkrovimo talpos.

Dvejojantys rizikuoja pramiegoti

Elektromobilių žinovas, tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas prasitaria, kad elektrinių transporto priemonių vairuotojams dabar vis dar geras laikas spėti pasinaudoti nemokamu įkrovimu tarpmiestinėse stotelėse, teise važiuoti A juostomis sostinėje ir nemokamu parkavimu. Šios skatinimo priemonės, anot pašnekovo, yra laikinos.

„Elektromobiliu važinėju nuo 2016 metų, taigi nemokamu įkrovimu magistralėse, parkavimu ir kitomis lengvatomis naudojuosi jau penkerius metus. Tiems, kurie įšoks į elektromobilį dabar, gero gyvenimo laikotarpis bus trumpesnis. Apskritai kuo vėliau žmonės nuspręs prisijungti, tuo mažiau išloš“, – konstatavo ekspertas.

D. Jakas supranta žmonių, ketinančių laukti, kol naudotų elektromobilių rinkoje pasirodys naujesnių modelių, mąstymą, tačiau pastebi, kad tai gali tęstis be galo.

„Taip, po metų rinkoje bus geresnių ir naujesnių elektromobilių, bet kai nuspręsite pirkti, gali pasirodyti ir dar pažangesnių modelių. Kitais metais istorija kartosis, o galiausiai taip ir neateis laikas, kai apsispręsite įsigyti elektromobilį. Arba nutiks taip, kad jį turėsite, tačiau viešosios stotelės bus mokamos, o lengvatos – panaikintos“, – įspėjo pašnekovas.

Visgi pridūrė, kad sprendimas nėra paprastas, nes pradinė naudoto elektromobilio kaina vis dar didelė, o pasirinkimas – itin kuklus.

„Ar penkerių metų senumo „Nissan Leaf“ pasirinkimas – racionalus, priklauso nuo vartotojo poreikių. Jeigu žmogui reikia viena įkrova nuvažiuoti mažiausiai 200 kilometrų, toks automobilis netiks“, – komentavo pašnekovas.

Laukia, kol nukris kaina

D. Jakas pridūrė, kad dėl baterijoms suteikiamos garantijos naudotas elektromobilis bet kuriuo atveju yra finansiškai saugus pirkinys. Atsargiai reikėtų pirkti iš JAV pargabentus automobilius, kurių baterijoms dėl galimų pažeidimų garantija gali ir negalioti.

Naudotų elektromobilių rinkos pasiūla neišvengiamai plėsis, tačiau, eksperto vertinimu, dar teks palaukti mažiausiai penkerius metus. Tada naujesnių modelių kainos nukris tiek, kad taps patrauklūs vidutiniam pirkėjui.

„2011 metų „Nissan Leaf“ dabar kainuoja apie 6 tūkst. eurų. Tai jau daug kam įkandama kaina. Skaičiuojama, kad už naudotą automobilį nereikėtų mokėti daugiau nei keturių atlyginimų dydžio sumos, todėl tokia kaina jau yra racionali“, – kalbėjo D. Jakas.

Antrinėje rinkoje jau dabar siūlomi technologiškai pažangūs elektromobiliai, pavyzdžiui, „Hyundai Ioniq“, tačiau toks ketverių metų automobilis kainuoja apie 20 tūkst. eurų. Daugeliui pirkėjų ši suma psichologiškai jau artima naujo elektromobilio kainai. Pavyzdžiui, naują populiaraus SUV kėbulo „Peugeot e-2008“ galima įsigyti, per mėnesį skiriant nuo 300 eurų.

Porsche elektromobilių įkrovos stotelės

„Dėl didelės kainos apynaujus naudotus elektromobilius kol kas renkasi tik entuziastai. Kai ji nukris iki 5–7 tūkst. eurų ribos, įsigyti svarstys daugelis“, – įsitikinęs D. Jakas.

Aušinama baterija – saugesnis pasirinkimas

Spartus technologijų vystymasis ir nuolatinė gaminių kaita išugdė vartotojų norą pirkti naujausius įrenginius. Išmanieji telefonai keičiami į naujesnius, nors dar puikiai veikia, o dabar tai galioja ir elektromobiliams. Anot D. Jako, žmogus, vairuojantis elektromobilį, galintį vieną įkrova nuvažiuoti 100 km, norės tokio, kuriuo galės įveikti 200 km. Ir kaskart norai tik auga.

Ekspertas pridūrė, kad renkantis naudotą elektromobilį visuomet saugiau rinktis modelį, turintį aušinamą bateriją. Perkaitimas įkraunant didesne galia be aušinimo turi neigiamos įtakos, baterija tampa ne tokia efektyvi. Įprastai toks elektromobilis bus pigesnis, tačiau ilgiau panaudojus nuvažiuojamas atstumas pastebimai trumpės.

„Nuo to itin kenčia neaušinamos „Nissan Leaf“ baterijos ir šiek tiek mažiau – „Volkswagen e-Up!“ bei „e-Golf“. Vokiškų modelių ilgaamžiškesnės, nes maksimali įkrovimo galia ribojama iki 40 kW. Turbūt inžinieriai apskaičiavo, kad kenksminga intensyviai krauti be aušinimo“, – dėstė D. Jakas.

Pavyzdžiui, į „Peugeot“ elektromobilius montuojamos aušinamos baterijos. Taip užtikrinama itin spartaus įkrovimo galimybė (iki 100 kW) ir pailginamas maksimaliai efektyvaus naudojimo laikotarpis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)