Tokius automobilius kaip Audi Q5 naudotų automobilių pardavėjai Vokietijoje vadina greito vartojimo prekėmis. Nepagalvokite nieko blogo. Taip jie sako todėl, kad naudoti Audi Q5 itin geidžiami. Jie brangūs, bet pirkėjai Q5 laukia eilėse. Kodėl? Atsakymas gana paprastas: Q5 siūlo visus Audi automobiliams būdingus privalumus, tačiau nėra toks masyvus kaip didysis „brolis“ Q7.
Protingu pirkiniu laikomas nuo 2009 metų birželio mėnesio gaminamas Q5 su 2.0/143 AG TDI motoru ir priekiniais varančiaisiais ratais. Tiesa, 2013 metų balandį motoro galia padidėjo iki 150 AG.
Dinaminių automobilio savybių tikrai pakanka kasdieniam važinėjimui, mechaninė šešių pavarų greičių dėžė dirba gerai, o pakaba amortizuoja komfortiškai. Vien priekiniais ratais varomas SUV be vargo įveiks užpustytus užmiesčio kelius. Žinoma, tik tuomet, jei įsigysite geras žiemines padangas.
Ieškantiems dinamiškesnio automobilio, siūlome rinktis Q5 su 2.0 TDI motoru, kurio galia gali būti 170 AG arba 177 AG. Automobilis su pastaruoju motoru kaip standartinę įrangą turės ir visų keturių
varančiųjų ratų sistemą. Vidutinės šio modelio dyzelino sąnaudos bus apie 8 l/100 km.
Taupus, tačiau akivaizdžiai dinamiškesnis yra Audi Q5 su 3.0/245 AG dyzeliniu motoru. SUV modelį su benzininiu 2.0 TFSI varikliu, kurio galia yra 180 AG, verta pirkti tik tiems vairuotojams, kurie važinėja nedaug. Mat benzinu „mintantis“ SUV sunaudoja 2–3 l/100 km daugiau degalų nei dyzeliniai modeliai.
Gamintojas Q5 automobilį buvo atšaukę tris kartus. Pirmąkart tai buvo nuo 2008 m. gruodžio iki 2009 m. gegužės gaminti automobiliai, kuriuose buvo pakeistos prie priekinio statramsčio montuojamos rankenos. Nuo 2009 metų kovo iki gegužės mėnesio gamintus Q5 su 2.0 TFSI varikliu „Audi“ koncernas atšaukė dėl nesandarios aušinimo sistemos. Per trečiąjį atšaukimą tai buvo nuo 2011 metų birželio iki gruodžio nuo konvejerio nuriedėję modeliai su panoraminiais stoglangiais. Spaudžiant geram šaltukui, jie galėjo tiesiog sutrūkinėti.
Bandomasis važiavimas: ir po 120 000 km Q5 atrodo solidžiai, nors kelios kėbulo vietos jau paliestos rūdžių
BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. 170 AG motoras gana galingas, automatinė greičių dėžė dirba tiksliai, tik šiek tiek uždelstai. Posūkius automobilis įveikia užtikrintai, pakaba suderinta kietokai. O štai rūdys ant durelių vyrių sugadina vizualinį įspūdį apie automobilį.
MŪSŲ NUOMONĖ. Šio SUV kaina galėtų būti net 26 tūkst. eurų, tačiau pardavėjai prašo šiek tiek mažiau – 24 360 Lt. Taigi kaina išties gera. Potencialų pirkėją gali atbaidyti tai, kad trūksta ksenoninių žibintų ir odinio salono. Juk tai prabangus modelis.
TAI NERVINA
1. STABDŽIŲ SISTEMA. SUV modeliuose, kuriais važiuojama dideliu greičiu, greitai susidėvi stabdžių trinkelės ir diskai
2. „S TRONIC“. Kai kurie Audi Q5 vairuotojai skundžiasi uždelstu pavarų perjungimu ir net trūkčiojimu
3. PANORAMINIS STOGAS. Esant itin žemai lauko temperatūrai gali sutrūkinėti panoraminio stoglangio stiklas
4. RŪDYS. Testuotame Audi Q5 automobilyje ties sparno tvirtinimu ir ant durelių vyrių jau buvo išlindusios rūdys
Išvada
TÜV ataskaitose Audi Q5 pasirodo tikrai gerai. Tai vieni patvariausių automobilių su keturių žiedų emblema. Naudotas Q5 taip pat yra tikrai vykęs pirkinys. Mes patariame rinktis versiją su 2.0 TDI motoru, kurio galia 170 arba 177 AG. Keturių varančiųjų ratų sistema taip pat geras dalykas. Erzina tik trūkinėjantis panoraminio stoglangio stiklas ir trūkčiojanti pavarų dėžė.
Techniniai AUDI Q5 2.0 TDI S TRONIC (2010 m.) duomenys
Variklis: keturių cilindrų, turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris: 1968 cm³
Variklio galia: 125 kW (170 AG) esant 4200 aps./min.
Maks. sukimo momentas: 350 Nm esant 1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių DSG
Varantieji ratai: visi keturi
Maks. greitis: 200 km/val.
Įsibėgėjimas 0–100 km/val.: 10,3 sek.
Bagažinės talpa: 540–1560 l
Vidutinės benzino sąnaudos: 6,7 1/100 km
Kaina: nuo 65 000 Lt