aA
Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų paslaugomis. Tačiau kai kurie klientai pastebi, kad už mažesnę kainą neretai gauna ir prastesnę kokybę, o klausimų kelia ir vairuotojų kompetencijos.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Į LRT.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Rimantas, kuris pasidalijo savo kelionės įspūdžiais. Pasinaudojęs vienos Vilniuje labai populiarios pavežėjimo įmonės paslaugomis, po kelionės jis buvo ypač nusivylęs ir išsigandęs.

„Kartais tenka pasinaudoti pavežėjų paslaugomis ir iki šiol didesnių problemų nebuvo, nors nesklandumų yra kilę. Tačiau viena paskutinių kelionių buvo tikrai gąsdinanti.

Važiavau ne pačiu sudėtingiausiu maršrutu iš Klaipėdos g. Vilniuje iki Viršuliškių. Vos atvykus vairuotojui atkreipiau dėmesį į jauną išvaizdą, tačiau per daug to nesureikšminau.

Tačiau kelionės metu vairuotojas viršijo leistiną greitį, nors eismo sąlygos buvo tokios, kad net ir maksimalaus leistino greičio buvo per daug. Taip pat jis net nepristabdydavo važiuojant per greitį ribojančius kalnelius.

Galiausiai, netoli mano namų, norėdamas spėti kirsti sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui, jis padidino greitį ir sukdamas į kairę nesuvaldė automobilio. Laimei, kitų automobilių nebuvo, todėl atsipirkome tik tuo, kad apsisukome 180 laipsnių.

Dėl šios situacijos vairuotojas, žinoma, apkaltino kelininkus. Galiausiai, pasiekėme mano namus, su vairuotoju atsiskaičiau ir palinkėjau važiuoti atsargiau, į ką jis atsakė ironišku „gerai, gerai“. Jam nuvažiuojant pastebėjau, kad ant automobilio galo priklijuotas klevo lapas, kuris privalomas vairuotojams neturintiems dviejų metų vairavimo stažo.

Grįžęs namo pradėjau galvoti, ar tikrai tokias paslaugas gali teikti žmogus, kuris dar net neturi dviejų metų vairavimo stažo?“, – istorija dalijasi ir klausimą kelią LRT.lt skaitytojas Rimantas.

Amžiaus ir stažo cenzo nėra

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Marius Pakėnas patvirtina, kad pavežėjimo paslaugas norintiems teikti vairuotojams vairavimo stažo cenzo iš tikrųjų nėra.

„Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse nėra apribojimo dėl vairuotojo stažo, vykdant keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą. Pažymime, kad tokiam vairuotojui taikomi papildomi leistino greičio apribojimai, kurie yra nustatyti KET“, – paaiškina M. Pakėnas.

Nors susisiekti su įmone, kurios paslaugomis naudojosi su LRT.lt savo istorija pasidalijęs Rimantas, nepavyko, tačiau pasikalbėti apie galimybes dirbti pavežėjais neturint dviejų metų vairavimo stažo sutiko tokias paslaugas teikiančios įmonės „Taxify“ skyriaus Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius. Tačiau jis pastebi, kad tokių vairuotojų bent jau šioje įmonėje – labai mažai.

„Šiuo metu Lietuvoje dirba apie 3,5 tūkst. „Taxify“ vairuotojų, tarp jų jaunesnių, kurie neturi dviejų metų vairavimo stažo, yra apie 0,5 proc. Todėl galima sakyti, kad jų – vienetai“, – sako A. Pacevičius.

Įmonės atstovas tikina, kad kol kas su tokiais vairuotojais problemų nėra kilę, nes prieš pradedant bendradarbiavimą vykdoma vairuotojų patikra pagal įmonės vidinius reikalavimus.

„Visi vairuotojai, kurie registruojasi mūsų sistemoje, turi pateikti teistumo/neteistumo ir administracinių nuobaudų pažymas bei visus kitus reikalingus dokumentus.

Žinoma, jaunas žmogus neturi daug įrašų, tačiau jei pamatome, kad vairuotojas yra jauno amžiaus, o jau turi daug prasižengimų už KET nesilaikymą – jis su mumis nedirba“, – LRT.lt teigia A. Pacevičius.

Tačiau pašnekovas pripažįsta, kad klausimas dėl dviejų metų vairavimo stažą neturinčių vairuotojų įmonės viduje buvo keliamas.

„Prieš kelis metus kėlėme dilemą, ką daryti su jaunais vairuotojais. Tačiau kadangi skatiname įvairovę ir manome, kad jaunas žmogus turi turėti galimybę užsidirbtį, nusprendėme, kad visgi suteiksime šansą ir jauniems vairuotojams“, – pasakoja A. Pacevičius.

Pataisos jau ruošiamos

Visgi situacija, kai vežti keleivius gali vairuotojai neturintys dviejų metų vairavimo stažo, netrukus gali pasikeisti, nes šiuo metu vyriausybėje derinamas Kelių transporto kodekso pakeitimas, numatantis apribojimą teikti pavežėjimo paslaugas vairuotojams, kurie dar neturi dviejų metų vairavimo stažo.

„Įstatymo projekte numatoma, kad lengvųjų automobilių, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį paslaugos, vairuotojai turi turėti ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą ir būti nepriekaištingos reputacijos.

Asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jei buvo nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą ir teistumas nėra išnykęs ar panaikintas.

Taip pat jei buvo nuteistas už baudžiamąjį nusižengimą ir yra neatlikęs paskirtos bausmės, išskyrus atvejus, kai asmuo atleistas nuo bausmės atlikimo.

Galiausiai, jei asmuo piktnaudžiauja alkoholiu, narkotinėmis, psichotropinėmis ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis“, – svarstomus pakeitimus pristato M. Pakėnas.

Pavežėjimo paslaugas teikiančios įmonės atstovo A. Pacevičiaus pasiteiravus, ar tokie pakeitimai darytų didelę įtaką šios įmonės veiklai, jis tikino, kad tikrai ne.

„Mes visada stengiamės atitikti visus reikalavimus, kuriuos taiko kontroliuojančios institucijos ir esame tam pasiruošę. Jei atsiras pokyčiai dėl vairavimo stažo, mes tai ir pradėsime taikyti. Tačiau, mūsų atveju, tai neturės didelės įtakos“, – tikina A. Pacevičius.

Pašnekovas atkreipė dėmesį ir į tai, kad visgi kai kurie vairuotojai, su kuriais bendradarbiavimas buvo nutrauktas arba net nepradėtas, neretai matomi dirbantys su kitomis pavežėjimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis, todėl nauji reikalavimai galėtų prisidėti prie geresnės vairuotojų kontrolės, kuri neužtikrinama vidinėmis įmonių taisyklėmis.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelias Vilnius–Kaunas nuo kitų metų gaus automagistralės statusą (30)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (23)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

„City Bee“ į gatves išleido 20 automobilių, papuoštų ypatingais parašais (2)

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną šalies gyventojų kasmet švenčiama vis išradingiau. Nuo jų...

„Bentley“ nusprendė, kad „Bentayga“ per lėtas – pagamino greitesnį visureigį (8)

Kai „Bentayga“ pasirodė pirmą kartą, masyviam ir prabangiam visureigiui buvo prilipdyta tuomet...

10 dalykų, kurių apie „Porsche Taycan“ dar nežinojote (9)

2019 m. pabaigoje gatvėse bus galima išvysti pirmuosius „Porsche Taycan“ elektromobilius. Dar...

Top naujienos

Gyvai / Mūšis dėl pirmojo sezono trofėjaus: „Rytas“ – „Žalgiris“ tiesioginė vaizdo transliacija (54)

Kova, kuri tęsiasi per amžius. Kauno „Žalgiris“ ir Vilniaus „Rytas“ stoja į mūšį dėl...

Šveicarijos lietuvė: suvokti, kodėl čia kasininkės uždirba dešimtis tūkstančių, yra darbas (144)

Šveicarija – keista šalis. Smagi šalis. Spalvinga šalis. Kuria puse nepakreipsi, įdomi...

Rimvydas Valatka. Desakralizuoti Lietuvos pilietybę (4)

Politinis kalendorius pamėtėjo rinkimų . Karbauskis su Širinskiene – dar ir Konstitucijos...

Svaiginančią karjerą metusi lietuvė vaikų auginti išvyko į Balį: buvau kaltinama karjera per lovą (7)

Polinezijos salos Ramiajame vandenyne. Palmės, baltas smėlis, smaragdinio žydrumo vanduo ir...

Asmik Grigorian atlikta jautri operacija: niekada nesupratau fakto, kodėl visi tai slepia (4)

Balandžio 29 d. bus paskelbti tarptautinių operos apdovanojimų laureatai. Operos solistė iš...

Užkalnis: šią vietą išgelbėjo kiaušiniai (105)

Buvo laikai, kai Zoe’s Odminių gatvėje Vilniuje, su vaizdu į Katedrą buvo gero gyvenimo...

LKL snaiperio titulą laimėjęs Gecevičius prisipažino – kamuolio rankose nelaikė penkias dienas (5)

Vilniaus „Siemens“ arenoje vykstantį „Kidy Tour“ Karaliaus Mindaugo taurės finalo...

Įspėja dėl netikrų Europos draugų: tokio „egzorcizmo“ nesupras ir Baltijos šalys (200)

Kokį vaidmenį Europos Sąjungoje turėtų vaidinti nacionalinė valstybė? Ieškant atsakymo į šį...

Netyčinė „geltonųjų liemenių“ judėjimo auka: protestai sudavė smūgį žiniasklaidai (25)

„Geltonųjų liemenių“ protestai Prancūzijos naujienų transliuotojų sutinkami...