Pirmuosius kemperius galbūt sugalvojo Amerikos kaubojai, galbūt jų autoriai buvo nuolat keliaujantys romai. Kad ir kaip būtų, tokios transporto priemonės paplito visame pasaulyje. Savaitgaliais Amerikos magistrales užplūsta milžiniško dydžio namai ant ratų, sukonstruoti ant galingų sunkvežimių platformų. Amerikiečiai mėgsta prabangą – erdvė ir namas ant ratų turi būti kelių kambarių.

Europiečiai yra kur kas taupesni, jie pasitenkina minimalistiniu būstu. Dažnas senojo žemyno gyventojas gerai jaučiasi šeimą sutalpinęs į nedidelį Fiat Ducato. Europoje tokias transporto priemones bene labiausiai mėgsta vokiečiai ir olandai, vis labiau pamėgsta ir lietuviai. Žinoma, kemperis – prabangos dalykas, dėl to jis nestovi kiekviename kieme. Ne kiekvienas gali sau leisti šalia nuosavo namo pasistatyti dar vieną namą, kainuojantį 150 000–250 000 litų. Tačiau tiek ir daugiau kainuoja nauji kemperiai.

Naudotą jachtą ant ratų galima įsigyti kur kas pigiau. Naudotų automobilių rinkoje šių mašinų kainos prasideda nuo 10 000 litų. Tiek kainuoja labai pavargę, 1980–1990 metais pagaminti automobiliukai su nudėvėtais salonais, seno modelio varikliais.

20 000–30 000 litų. Už tiek galima tikėtis įsigyti senos kartos, apie 1993–1998 metus pagamintą alkoveno tipo automobilį arba kemeriuką, įrengtą ant mikroautobuso bazės. Šiek tiek rimtesnių automobilių kaina prasideda nuo 35 000 litų.

Tačiau šiuolaikiškam kemperiui reikia skirti bent 60 000 litų. Tuomet turėsite jaukų, modernų namą su kondicionieriumi, saulės baterijomis, TV įranga ir pan.

Jeigu išsirinksite mašiną, kurią naudojo privatus asmuo, ji nebus labai daug nuvažiavusi. Tačiau reikia vengti automobilių iš nuomos kompanijų, kurių spidometrų duomenys gali būti suklastoti. Automobilis su nedidele rida garantuos jums puikų poilsį ir keliones daug daug metų. Džiaugsitės vilos ant ratų patogumais ir stebėsitės, kad automobilio vertė mažėja labai labai lėtai.

Vilos ant ratų privalumas yra tai, kad į kelionę galite leistis visiškai jai nesiruošęs. Kadangi dauguma kelionei reikalingų daiktų kemperyje būna nuolat, prieš kelionę telieka talpas užpildyti vandeniu ir užsukus į parduotuvę pridėti šaldytuvą, pritvirtinti dviračius, burlentes. Viskas. Jokių kelionės planavimų, jokių viešbučių, jokių lėktuvo bilietų, jokių palapinių ar bet kokio nugarą slegiančio turistinio inventoriaus. Nes visa tai nuolat gyvena kemperyje.

Važiuojate ten, kur norite, sustojate, kur norite ir ilsitės taip, kaip patinka, nebijodami viešbučių ar restoranų paslaugų kainų. Tai yra laisvė, tai yra kemperininkų gyvenimo būdas, primenantis buriuotojų klajones jachtomis po pasaulio jūras ir vandenynus.

Populiariausios kemperių kategorijos

Mikroautobuso bazė

Tai yra pats mažiausias kemperis. Dažniausiai įrengiamas ant Fiat Ducato ar jo prancūziškų analogų – Ford Tranzit, Mercedes-Benz Sprinter – bazių. Tokio kemperio privalumai: mažas ir manevringas, nereikalauja specialios vietos pastatyti, ekonomiškas ir greitas, tvirtas metalinis kėbulas, labiau apsaugotas nuo vagysčių nei didieji kemperiai. Minusas – nedaug vietos viduje, skirtas dažniausiai 2–3 žmonėms.

Alkovenas

Pats didžiausias. Ir aukščiausias. Būtent dėl pastarosios savybės jis vis labiau praranda populiarumą. Virš kabinos įrengta lova, vadinamoji alkova, lemia automobilio aukštį ir svorio centrą. Dėl to jis naudoja daug degalų ir yra pernelyg jautrus vėjo gūsiams. Toks automobilis vidutiniškai naudoja 12–13 litrų degalų. O visa kita yra puiku. Tokioje mašinoje gali miegoti 6–8 žmonės. Jame erdvu. Virš kabinos esanti miegamoji vieta niekam netrukdo – išlipai, užtraukei užuolaidą ir viskas. Tokiame kemperyje yra daug vietos daiktams, po galine lova dažnai įrengiamas garažas, kuriame – lauko baldai, telpa dviračiai ir net motoroleris.

Iš dalies integruotas

Tai kompromisas tarp didžiųjų ir mažųjų kemperių. Pastaraisiais metais įgaunantis vis didesnį populiarumą, mat gerai suderinamas komfortas ir greitas, ekonomiškas važiavimas. Automobilis naudoja mažiau degalų nei alkovenas, be to, jį kur kas maloniau vairuoti, galima greičiau važiuoti. Paprastai gale įrengiama vadinamoji prancūziška lova, į kurią patogu patekti ir patogu miegoti. Skirtas 2–4 žmonėms.
Pusiau integruotas kemperis

Integruotas

Tai pats prabangiausias pasirinkimas. Iš visų kitų išsiskiria kemperių gamykloje sukurtu originaliu kėbulu, kuris yra vientisas su kabina. Privalumai: salone ir kabinoje yra daug erdvės, puikus matomumas pro didelį priekinį ir šoninius langus. Virš priekinių sėdynių įrengiama patogi nuleidžiama lova. Trūkumas – jeigu eismo įvykyje nukentės kabina, teks labai brangiai sumokėti, nes tokių detalių turi tik kemperių gamintojas. Tokie automobiliai dažniausiai skiriami 4–6 žmonėms.
Interguotas kemperis

Priekabos

Kaip vieni vyrai yra futbolo, o kiti – krepšinio šalininkai, taip ir poilsiautojai pasiskirstę į dvi stovyklas: vieni renkasi kemperius, kiti – priekabas. Priekabų privalumai, palyginti su kemperiais, yra šie: jos yra 2–3 kartus pigesnės, už 20 000–25 000 litų galima įsigyti puikią priekabą, pagamintą 2007–2010 metais. Už tokius pinigus pavyks įsigyti tik 1993–1997 metais pagamintą kemperį. Dar vienas priekabos privalumas – ją galima palikti kempinge, o apylinkes apžiūrėti važinėjant lengvuoju automobiliu. Trūkumas – lėtas važiavimas. Kaip žinia, automobilių su priekabomis greitis daugelyje šalių yra ribojamas. Važiuojant reikia saugotis šoninio vėjo, skersvėjų kalnuose, nes staigus vėjo gūsis priekabą kartais apverčia. Paprastai po tokios avarijos priekaba pabyra kaip degtukų dėžutė, o suremontuoti ją dažniausiai neįmanoma.