aA
Italijoje pateikti pirmieji grupės ieškiniai prieš automobilių gamintojus dėl galimos apgaulės reklamuojant mažas degalų sąnaudas.
© E.Babelio nuotr.

Vartotojų interesus ginanti organizacija „Altroconsumo“ antradienį Turino ir Venecijos teismams pateikė grupės ieškinius prieš automobilių gamintojus „Fiat“ ir „Volkswagen“, skelbiama Europos vartotojų organizacijos BEUC pranešime spaudai.

„Altroconsumo“ dar pernai nustatė, jog automobilių gamintojai klaidina klientus, reklamoje nurodydami pernelyg žemas degalų sąnaudas. Tyrimai buvo atliekami su „Fiat Panda 1.2 l“ ir „Volkswagen Golf 1.6 TDI“ automobiliais.

Gamintojai teigė, kad jų automobiliai yra nuo 20 iki 50 proc. ekonomiškesni, negu realiai nustatyta.
Tai reiškia, jog vartotojai degalams išleisdavo gerokai daugiau, nei būtų galima tikėtis remiantis gamintojų reklama.

Anot Europos vartotojus vienijančios organizacijos BEUC generalinės direktorės Monikos Goyens, dėl testavimo spragų automobilių pirkėjai yra tiesiog apiplėšiami.

„Vartotojai nusipelno, kad automobilių gamintojai, atliekantys testus nė iš tolo neprimenančiomis realybės vairavimo sąlygomis, pagal šiuos ieškinius atlygintų žalą“, – mano ji.

Atlikdami testus kai kurie automobilių gamintojai uždengdavo visas automobilio ertmes, kad kėbulas turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Testų metu naudotos specialios padangos, specialūs tepalai. Dirbtinai sumažinamas automobilio svoris.

Anot „Altroconsumo“, VW Golf deklaruojamos 3,8 litro 100-ui kilometrų sąnaudos, o realūs testo rezultatai parodo, jog sąnaudos yra daugiau kaip 50 proc. aukštesnės. Tai papildomi maždaug 2 litrai šimtui kilometrų kelio. Jei automobilio savininkas vidutiniškai nuvažiuoja 15 tūkst. kilometrų per metus, kasmet Italijoje jam teks išleisti 509 eurais daugiau, negu nurodo gamintojas.

Lietuvoje ši permoka būtų ne tokia didelė dėl žemesnių degalų kainų – ne 509, o 315 eurų. Tačiau per vidutinį 5 metų automobilio eksploatavimo laikotarpį permoka sudarytų daugiau kaip 1500 eurų. Jei vairuotojas kasmet nuvažiuoja ne 15, o, tarkime, 30 tūkstančių kilometrų, permoka pasiekia net 3000 eurų.

„Nuo šių metų pradžios Lietuvoje grupės ieškinys taip pat įteisintas kaip reali kolektyvinė vartotojų interesų gynimo priemonė. Todėl grupės ieškinių bangos, siekiant prisiteisti žalą, patirtą dėl neatitinkančios tikrovės reklamos, galima laukti ir pas mus“, – sako į BEUC įeinančio Lietuvos Vartotojų Organizacijų Aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys.

„Ar Lietuvos vartotojai, permokantys už kurą, susivienys ir pateiks analogišką ieškinį Lietuvoje – tik laiko klausimas. Lietuvos vairuotojai iš patirties žino, kad realios kuro sąnaudos ženkliai skiriasi nuo nurodomų reklaminiuose lankstinukuose skaičių. Tačiau tik dabar atsiranda reali teisinė galimybė apginti savo teises pateikus grupės ieškinį. Be to, precedentas Italijoje gali suteikti šiam procesui taip reikalingą postūmį“, – teigia vartotojų interesus ginančio Aljanso atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Artėjant padangų keitimo metui teks patuštinti pinigines: už naujas – ir 300 eurų (84)

Artėjant šaltajam sezonui, automobilių priežiūros ekspertai primena apie būtiną transporto...

„Volkswagen“ skelbia, kad naujasis jų elektromobilis bus pats įperkamiausias (77)

Tikimasi, kad „ Volkswagen Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų...

Po 48 metų pertraukos išskirtinių motociklų gamintojas grįžo prie dviejų cilindrų

Vidutinio dydžio motociklų gamintojas „Royal Enfield“ verčia naują įspūdingos 117 metų...

Lietuvos degalinėse siaučia vagys: veidų neslepia, prisidengia vogtais numeriais (48)

Lietuvos degalinių savininkai ir darbuotojai sako nežinantys, kaip kovoti su degalų vagimis, kurie...

„Rombai“ Kauno gatvėse užkliuvo Susisiekimo ministerijai – kalba apie klaidinamus vairuotojus (95)

Nemažai diskusijų tarp vairuotojų, kitų kauniečių bei jų svečių sukėlė vasarą Kauno...

Top naujienos

Naujojo biudžeto paslaptis – diržų veržimas ekonomikos kilimo metu: rado, kas sumokės už valdančiųjų užmojus atnaujinta 15.20 (197)

Nors Lietuva išgyvena ekonominį pakilimą, kaip iš giedro dangaus pasirodė žinia – kultūros...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Gyvai / DELFI Diena. Minint pasaulinę rankų plovimo dieną: ar žinote, kiek ir kokių bakterijų slypi ant jūsų delnų? (8)

„DELFI Diena“ domisi dideliais pokyčiais, kuriais valstybės tarnybos sistemoje žadėjo vidaus...

Palygino, kaip vaikus augina Lietuvoje ir Ukrainoje: prie tokių sąlygų lietuviai nepratę (17)

Eva Bakienė su trimete dukrele Elze į Lietuvą grįžo trumpam – iki spalio 21 dienos, kol tęsis...

Vokietijoje ir Europos Sąjungoje rusena konfliktas: prieita net iki ciniškų raginimų (51)

Nors nuo Vokietijos susivienijimo praėjo jau 28-eri, o nuo pirmojo Europos Sąjungos išsiplėtimo į...

„Iš viršaus“: keista Valančiūno situacija Toronte – ir geresnė nei iki šiol, ir apgaubta gausybės klaustukų (1)

NBA gerbėjus Lietuvoje 2018-19 metų reguliariojo sezono starto išvakarėse pasiekia dviprasmiški...

Keturių darbo dienų savaitė – realybė, kuria Lietuva galėtų džiaugtis jau dabar

Keturių darbo dienų savaitė – tikriausiai apie ją svajoja kiekvienas šeimą ar pomėgių...

Liudvikas Andriulis. Lietuvai reikia spekuliantų (126)

Sako, lietuvių finansinis raštingumas žemas. Blogai uždirba, blogai taupo, nemoka investuoti.

Kelno traukinių stotis apsupta, policija vykdo specialiąją operaciją (10)

Pagrindinėje Kelno stotyje policija vykdo specialiąją operaciją, per kurią mėginama išlaisvinti...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (4)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...