Europos Sąjungos pramonės politikos formavimo vyriausiosios pareigūnės teigimu, tiek vartotojai, tiek įstatymų leidėjai skatina automobilių sektorių žengti į „Teslos“ numatytą elektromobilių erą.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Eurokomisarė Elzbieta Bienkowska teigė, kad Europos Sąjungoje (ES) įvyko lūžis po to, kai 2015 m. „Volkswagen“ pripažino klastojusi dyzelinių automobilių azoto oksido emisijų duomenis, kuriuos tikrino JAV. Eurokomisarės teigimu, tai stipriai paveikė visuomenės požiūrį į emisijas ir mažiau aplinką teršiančius automobilius, rašo europe.autonews.com.

„Dyzelinių automobilių (era) baigiasi, – interviu Briuselyje sakė E. Bienkowska. – Manau, po kelerių metų jų absoliučiai neliks. Tai praeities technologija.“

Skandalas dėl automobilių emisijų duomenų klastojimo gali padėti ES įvykdyti technologinę transporto revoliuciją. Europa siekia išsaugoti lyderystę keleivinių automobilių pasalinėje rinkoje, konkuruojant su JAV su kompanija „Tesla“ ir su Kinija, kuriai priklauso maždaug pusė elektra varomų automobilių pardavimų.

Griežtesnės taisyklės

Kai JAV atskleidė nesąžiningą „Volkswagen“ veiklą ir visoje ES buvo atšaukta 8,5 mln. „Volkswagen“ automobilių, didžiausią pasaulyje automobilių gamintoją ištiko krizė, o Europoje suskubta kamšyti įstatymų spragas, kurios dar nuo praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio kėlė grėsmę mažiau aplinką teršiančių dyzelinių automobilių strategijai. Vėliau E. Bienkowskos biuras sulaukė daugiau pranešimų apie galimus dyzelinių automobilių gamintojų taisyklių pažeidimus, tai pasakytina ir apie „Fiat Chrysler“ automobilius.

Europai tai keblus klausimas, nes beveik pusė regiono automobilių yra su dyzeliniais varikliais – jie labiau teršia miestus nei benzinu varomi automobiliai (nors pasauliniam klimato atšilimui turi mažiau įtakos), be to, daugelis ES narių stengėsi įgyvendinti švaresnio oro tikslą, siekiant sumažinti žmonių sergamumą ir ankstyvų mirčių skaičių.

„Žmonės suprato, kad mes niekada neturėsime visiškai aplinkos neteršiančių dyzelinių automobilių, be azoto oksido (emisijos)“, – teigė E. Bienkowska.

Elzbieta Bienkowska
Elzbieta Bienkowska
© Reuters / Scanpix

Praėjusią savaitę ES vyriausybės pritarė taisyklių dėl automobilių modelių koregavimui 28-ių šalių bloke. Europos Komisija (EK) turės teisę skirti automobilių gamintojams iki 30 000 eurų baudą už automobilį su defektais ir nurodyti atšaukti automobilius – taip siekiama labiau centralizuoto rinkos reguliavimo (ši funkcija panaši į panašiai JAV Aplinkos apsaugos agentūros funkciją).

Automobilių gamintojų arogancija

E. Bienkowskos teigimu, dėl automobilių gamintojų arogancijos ir jų tradiciškai artimo ryšio su savos šalies vyriausybe iš pradžių į įstatymo projektą reaguota taip, tarsi industrijos daryti pažeidimai buvo nereikšmingi. Bet palaipsniui automobilių gamintojų nuostata pasikeitė.

„Esu mažiau sutrikusi nei prieš metus, – sakė eurokomisarė. – Kol truko neigimo fazė, buvo siaubinga.“

Optimizmo teikia ir EK, ir industrijos iniciatyva finansuojant ir kitais būdais paremti baterijų elektromobiliams gamybą Europoje. Europos kompanijos – BMW, „Daimler“, BASF, „Vattenfall“ ir kitos – siekia įsitvirtinti rinkoje.

„Norime, kad baterijos būtų gaminamos Europoje“, – sakė E. Bienkowska ir pridūrė, kad viena ES narė nepajėgtų įgyvendinti tokio projekto.

Atskiros Europos kompanijos irgi prisideda. „Volkswagen“, kurios tikslas – iki 2025 m. kasmet parduoti po 3 mln. elektromobilių, sutartyse paskyrė 40 mlrd. eurų baterijų gamintojams.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Europoje elektromobilių pardavimai, kurie dabar sudaro 1,5 proc. naujų parduodamų automobilių, padidės iki 5 proc. 2021 m., o nuo 2025 m. dar labiau didės, teigia „Bloomberg“ antrinė kompanija „New Energy Finance“.

Iniciatyvos Europoje

ES siekis kovoti su klimato kaita irgi turi įtakos. Europos įstatymo projektas dėl anglies dioksido emisijų sumažinimo atveria kelią įvairioms iniciatyvoms automobilių gamintojams, kad šie pereitų prie elektromobilių.

Šiuo metu eurokomisarei E. Bienkowskai tenka spręsti įvairius su dyzelinių automobilių senumu susijusius klausimus. Ji svarsto baudų skyrimą kelioms ES šalims, tarp jų – Vokietijai ir Italijai, už vangiai taikomas taisykles (dėl kurių buvo susitarta Europoje) skatinti automobilių gamintojus paisyti azoto oksido emisijų ribų.

E. Bienkowska taip pat ragina kelias ES nares Rytų Europoje didinti automobilių, kurie įtariami neatitinkantys azoto oksido standartų, atšaukimus. Šiuo metu aštuoniose šalyse vykdomi privalomi atšaukimai.

„Yra šalių narių, pvz., Rumunija, Slovakija, Lenkija, kuriose (automobilių) atšaukimo lygis labai žemas, – sakė ji. – Nenorime, kad šiose Europos dalyse būtų gausu senų dyzelinių automobilių.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (29)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (10)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (19)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (4)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (233)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Top naujienos

Po veidmainiškų Gražulio išvedžiojimų – kandūs internautų kirčiai (230)

Po to, kai Seimo narys Petras Gražulis prisipažino su palangiške Birute Navickaite susilaukęs...

Papiktino 100 eurų reikalavimas už staliuko rezervaciją: gal nevaidinkite čia Niujorko ar Londono (11)

Bent kartą gyvenime kavinėje ar restorane daug kam tenka rezervuoti staliuką kokiam nors...

Po tragedijos Klaipėdos viešbutyje prabilo Ričardas Pinikas: kas nutiko tą lemtingą vakarą? (339)

Dažniausiai žiniasklaidoje pristatomas kaip a.a. aktoriaus Vytauto Šapranausko vadybininkas...

Rusijos žudikas Nr.1: kas jis? grupuotės nariai gyveno visiškai kitoje realybėje (21)

Austrija Rusijai išdavė, kaip manoma, didelės nusikalstamos grupuotės lyderį Aslaną Gagijevą,...

Atlikėja Mia nusirėžė plaukus: išvaizdos pokyčiai – prieš naują etapą asmeniniame gyvenime (40)

Ne paslaptis, jog gyvenimo pokyčius atspindi ir besikeičianti išvaizda. Na, o asmeninio gyvenimo...

Trumpas muša prekybos karo būgnais: grasina smogti į jautrią ES vietą (32)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pagrasino, kad tuo atveju, jei ES pademonstruos priešiškumą...

Pasitikrinkite savo žinias apie sveikatą atsakydami į šiuos penkis klausimus

Žmonės yra labai smalsūs. Sveikata mums – didžiausias turtas, todėl norime žinoti grėsmes ir...

Bakas sako, kad trauksis iš frakcijos, jei valstiečiai imsis „beprasmiško“ tyrimo (191)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Vytautas Bakas penktadienį pareiškė,...

Išrinkite unikalią Lietuvos vietą, kurioje jaučiatės tarsi užsienyje (55)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

Aukso gyslą Palangoje atradusio verslininko prekė paplito it virusas: poilsiautojai noriai atveria pinigines (25)

Pernai poilsiautojai Palangoje dėl neregėto deserto eilėse stovėdavo kone valandą, tačiau aukso...