aA
Europos Sąjungos pramonės politikos formavimo vyriausiosios pareigūnės teigimu, tiek vartotojai, tiek įstatymų leidėjai skatina automobilių sektorių žengti į „Teslos“ numatytą elektromobilių erą.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Eurokomisarė Elzbieta Bienkowska teigė, kad Europos Sąjungoje (ES) įvyko lūžis po to, kai 2015 m. „Volkswagen“ pripažino klastojusi dyzelinių automobilių azoto oksido emisijų duomenis, kuriuos tikrino JAV. Eurokomisarės teigimu, tai stipriai paveikė visuomenės požiūrį į emisijas ir mažiau aplinką teršiančius automobilius, rašo europe.autonews.com.

„Dyzelinių automobilių (era) baigiasi, – interviu Briuselyje sakė E. Bienkowska. – Manau, po kelerių metų jų absoliučiai neliks. Tai praeities technologija.“

Skandalas dėl automobilių emisijų duomenų klastojimo gali padėti ES įvykdyti technologinę transporto revoliuciją. Europa siekia išsaugoti lyderystę keleivinių automobilių pasalinėje rinkoje, konkuruojant su JAV su kompanija „Tesla“ ir su Kinija, kuriai priklauso maždaug pusė elektra varomų automobilių pardavimų.

Griežtesnės taisyklės

Kai JAV atskleidė nesąžiningą „Volkswagen“ veiklą ir visoje ES buvo atšaukta 8,5 mln. „Volkswagen“ automobilių, didžiausią pasaulyje automobilių gamintoją ištiko krizė, o Europoje suskubta kamšyti įstatymų spragas, kurios dar nuo praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio kėlė grėsmę mažiau aplinką teršiančių dyzelinių automobilių strategijai. Vėliau E. Bienkowskos biuras sulaukė daugiau pranešimų apie galimus dyzelinių automobilių gamintojų taisyklių pažeidimus, tai pasakytina ir apie „Fiat Chrysler“ automobilius.

Europai tai keblus klausimas, nes beveik pusė regiono automobilių yra su dyzeliniais varikliais – jie labiau teršia miestus nei benzinu varomi automobiliai (nors pasauliniam klimato atšilimui turi mažiau įtakos), be to, daugelis ES narių stengėsi įgyvendinti švaresnio oro tikslą, siekiant sumažinti žmonių sergamumą ir ankstyvų mirčių skaičių.

„Žmonės suprato, kad mes niekada neturėsime visiškai aplinkos neteršiančių dyzelinių automobilių, be azoto oksido (emisijos)“, – teigė E. Bienkowska.

Elzbieta Bienkowska
Elzbieta Bienkowska
© Reuters / Scanpix

Praėjusią savaitę ES vyriausybės pritarė taisyklių dėl automobilių modelių koregavimui 28-ių šalių bloke. Europos Komisija (EK) turės teisę skirti automobilių gamintojams iki 30 000 eurų baudą už automobilį su defektais ir nurodyti atšaukti automobilius – taip siekiama labiau centralizuoto rinkos reguliavimo (ši funkcija panaši į panašiai JAV Aplinkos apsaugos agentūros funkciją).

Automobilių gamintojų arogancija

E. Bienkowskos teigimu, dėl automobilių gamintojų arogancijos ir jų tradiciškai artimo ryšio su savos šalies vyriausybe iš pradžių į įstatymo projektą reaguota taip, tarsi industrijos daryti pažeidimai buvo nereikšmingi. Bet palaipsniui automobilių gamintojų nuostata pasikeitė.

„Esu mažiau sutrikusi nei prieš metus, – sakė eurokomisarė. – Kol truko neigimo fazė, buvo siaubinga.“

Optimizmo teikia ir EK, ir industrijos iniciatyva finansuojant ir kitais būdais paremti baterijų elektromobiliams gamybą Europoje. Europos kompanijos – BMW, „Daimler“, BASF, „Vattenfall“ ir kitos – siekia įsitvirtinti rinkoje.

„Norime, kad baterijos būtų gaminamos Europoje“, – sakė E. Bienkowska ir pridūrė, kad viena ES narė nepajėgtų įgyvendinti tokio projekto.

Atskiros Europos kompanijos irgi prisideda. „Volkswagen“, kurios tikslas – iki 2025 m. kasmet parduoti po 3 mln. elektromobilių, sutartyse paskyrė 40 mlrd. eurų baterijų gamintojams.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Europoje elektromobilių pardavimai, kurie dabar sudaro 1,5 proc. naujų parduodamų automobilių, padidės iki 5 proc. 2021 m., o nuo 2025 m. dar labiau didės, teigia „Bloomberg“ antrinė kompanija „New Energy Finance“.

Iniciatyvos Europoje

ES siekis kovoti su klimato kaita irgi turi įtakos. Europos įstatymo projektas dėl anglies dioksido emisijų sumažinimo atveria kelią įvairioms iniciatyvoms automobilių gamintojams, kad šie pereitų prie elektromobilių.

Šiuo metu eurokomisarei E. Bienkowskai tenka spręsti įvairius su dyzelinių automobilių senumu susijusius klausimus. Ji svarsto baudų skyrimą kelioms ES šalims, tarp jų – Vokietijai ir Italijai, už vangiai taikomas taisykles (dėl kurių buvo susitarta Europoje) skatinti automobilių gamintojus paisyti azoto oksido emisijų ribų.

E. Bienkowska taip pat ragina kelias ES nares Rytų Europoje didinti automobilių, kurie įtariami neatitinkantys azoto oksido standartų, atšaukimus. Šiuo metu aštuoniose šalyse vykdomi privalomi atšaukimai.

„Yra šalių narių, pvz., Rumunija, Slovakija, Lenkija, kuriose (automobilių) atšaukimo lygis labai žemas, – sakė ji. – Nenorime, kad šiose Europos dalyse būtų gausu senų dyzelinių automobilių.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (14)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (335)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (98)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (47)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Lukiškėse įkalinti pavojingi žudikai priešinasi kalėjimo iškėlimui: nenorime į „skruzdėlyną“

Iš Vilniaus centro iki metų pabaigos iškeldinti Lukiškių tardymo izoliatorių-kalėjimą (TIK)...

Kauno ligoninės atstovai atmeta kaltinimus abejingumu: mūsų pagalbos neprireikė (28)

Praeitą savaitę kauniečius sukrėtė įvykis, kai šalia Laisvės alėjos prie Įgulos...

Po Žiežmarių gimnazijoje kilusio skandalo mokytojai sušlubavo sveikata – tėvai sustoti nežada (617)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose itin greitai išplito mamos paviešintas garso įrašas, kuriame...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

Krizę neigiantis Adomaitis tikisi mobilizacijos Suttonas – suspenduotas (28)

Veikiausiai ne išvyka į Berlyną Vilniaus „Rytui“ bus lemtinga kovojant dėl kelialapio į...

Irano aviacijos pajėgų vadas: esame pasiruošę karui žada Izraelį nušluoti nuo žemės paviršiaus (379)

Irano aviacijos pajėgų vadas pirmadienį pareiškė, kad jo šalis pasirengusi karui su Izraeliu...

Iš pareigų pasitraukė 2 DELFI tyrimo centre atsidūrę įtakingi medžiotojai (52)

DELFI tyrimo centre atsidūrusio elitinio medžiotojų klubo „Girios” medžiotojai, regis,...

7 savivaldybėse greitai bus skelbiama gripo epidemija

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ( NVSC ) informuoja, kad 2019 m. sausio 21 d. NVSC...

Kunigas: tuoktis bažnyčioje galima ir antrą kartą (52)

Anksčiau visi žinojo, kad prisiekti amžiną meilę bažnyčioje galima tik kartą, tačiau...

Kurtinaitis netrukus turėtų sugrįžti į „Chimki“ treneris – jau Maskvoje (37)

Šį sezoną be darbo buvęs Rimas Kurtinaitis netrukus vėl turėtų pradėti dirbti Eurolygoje –...