aA
Europos Sąjungos pramonės politikos formavimo vyriausiosios pareigūnės teigimu, tiek vartotojai, tiek įstatymų leidėjai skatina automobilių sektorių žengti į „Teslos“ numatytą elektromobilių erą.
Mostas iš Briuselio: dyzelinių automobilių era baigiasi
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Eurokomisarė Elzbieta Bienkowska teigė, kad Europos Sąjungoje (ES) įvyko lūžis po to, kai 2015 m. „Volkswagen“ pripažino klastojusi dyzelinių automobilių azoto oksido emisijų duomenis, kuriuos tikrino JAV. Eurokomisarės teigimu, tai stipriai paveikė visuomenės požiūrį į emisijas ir mažiau aplinką teršiančius automobilius, rašo europe.autonews.com.

„Dyzelinių automobilių (era) baigiasi, – interviu Briuselyje sakė E. Bienkowska. – Manau, po kelerių metų jų absoliučiai neliks. Tai praeities technologija.“

Skandalas dėl automobilių emisijų duomenų klastojimo gali padėti ES įvykdyti technologinę transporto revoliuciją. Europa siekia išsaugoti lyderystę keleivinių automobilių pasalinėje rinkoje, konkuruojant su JAV su kompanija „Tesla“ ir su Kinija, kuriai priklauso maždaug pusė elektra varomų automobilių pardavimų.

Griežtesnės taisyklės

Kai JAV atskleidė nesąžiningą „Volkswagen“ veiklą ir visoje ES buvo atšaukta 8,5 mln. „Volkswagen“ automobilių, didžiausią pasaulyje automobilių gamintoją ištiko krizė, o Europoje suskubta kamšyti įstatymų spragas, kurios dar nuo praėjusio amžiaus dešimto dešimtmečio kėlė grėsmę mažiau aplinką teršiančių dyzelinių automobilių strategijai. Vėliau E. Bienkowskos biuras sulaukė daugiau pranešimų apie galimus dyzelinių automobilių gamintojų taisyklių pažeidimus, tai pasakytina ir apie „Fiat Chrysler“ automobilius.

Europai tai keblus klausimas, nes beveik pusė regiono automobilių yra su dyzeliniais varikliais – jie labiau teršia miestus nei benzinu varomi automobiliai (nors pasauliniam klimato atšilimui turi mažiau įtakos), be to, daugelis ES narių stengėsi įgyvendinti švaresnio oro tikslą, siekiant sumažinti žmonių sergamumą ir ankstyvų mirčių skaičių.

„Žmonės suprato, kad mes niekada neturėsime visiškai aplinkos neteršiančių dyzelinių automobilių, be azoto oksido (emisijos)“, – teigė E. Bienkowska.

Elzbieta Bienkowska
Elzbieta Bienkowska
© Reuters / Scanpix

Praėjusią savaitę ES vyriausybės pritarė taisyklių dėl automobilių modelių koregavimui 28-ių šalių bloke. Europos Komisija (EK) turės teisę skirti automobilių gamintojams iki 30 000 eurų baudą už automobilį su defektais ir nurodyti atšaukti automobilius – taip siekiama labiau centralizuoto rinkos reguliavimo (ši funkcija panaši į panašiai JAV Aplinkos apsaugos agentūros funkciją).

Automobilių gamintojų arogancija

E. Bienkowskos teigimu, dėl automobilių gamintojų arogancijos ir jų tradiciškai artimo ryšio su savos šalies vyriausybe iš pradžių į įstatymo projektą reaguota taip, tarsi industrijos daryti pažeidimai buvo nereikšmingi. Bet palaipsniui automobilių gamintojų nuostata pasikeitė.

„Esu mažiau sutrikusi nei prieš metus, – sakė eurokomisarė. – Kol truko neigimo fazė, buvo siaubinga.“

Optimizmo teikia ir EK, ir industrijos iniciatyva finansuojant ir kitais būdais paremti baterijų elektromobiliams gamybą Europoje. Europos kompanijos – BMW, „Daimler“, BASF, „Vattenfall“ ir kitos – siekia įsitvirtinti rinkoje.

„Norime, kad baterijos būtų gaminamos Europoje“, – sakė E. Bienkowska ir pridūrė, kad viena ES narė nepajėgtų įgyvendinti tokio projekto.

Atskiros Europos kompanijos irgi prisideda. „Volkswagen“, kurios tikslas – iki 2025 m. kasmet parduoti po 3 mln. elektromobilių, sutartyse paskyrė 40 mlrd. eurų baterijų gamintojams.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Europoje elektromobilių pardavimai, kurie dabar sudaro 1,5 proc. naujų parduodamų automobilių, padidės iki 5 proc. 2021 m., o nuo 2025 m. dar labiau didės, teigia „Bloomberg“ antrinė kompanija „New Energy Finance“.

Iniciatyvos Europoje

ES siekis kovoti su klimato kaita irgi turi įtakos. Europos įstatymo projektas dėl anglies dioksido emisijų sumažinimo atveria kelią įvairioms iniciatyvoms automobilių gamintojams, kad šie pereitų prie elektromobilių.

Šiuo metu eurokomisarei E. Bienkowskai tenka spręsti įvairius su dyzelinių automobilių senumu susijusius klausimus. Ji svarsto baudų skyrimą kelioms ES šalims, tarp jų – Vokietijai ir Italijai, už vangiai taikomas taisykles (dėl kurių buvo susitarta Europoje) skatinti automobilių gamintojus paisyti azoto oksido emisijų ribų.

E. Bienkowska taip pat ragina kelias ES nares Rytų Europoje didinti automobilių, kurie įtariami neatitinkantys azoto oksido standartų, atšaukimus. Šiuo metu aštuoniose šalyse vykdomi privalomi atšaukimai.

„Yra šalių narių, pvz., Rumunija, Slovakija, Lenkija, kuriose (automobilių) atšaukimo lygis labai žemas, – sakė ji. – Nenorime, kad šiose Europos dalyse būtų gausu senų dyzelinių automobilių.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Milijardierius Billas Gatesas irgi panoro elektromobilio: įsigijo „Porsche Taycan“ (11)

„Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas atskleidė esantis neabejingas elektromobilių rinkos...

Netikėta žinia: „Porsche“ pranešė apie pirmąjį sudegusį „Taycan“ (10)

„Porsche“ antradienį patvirtino, kad užfiksuotas pirmas atvejis, kai naujasis ir pirmasis...

„Škoda“ automobilių šeimą papildys pirmuoju kompanijos elektriniu visureigiu „Enyaq“

„Škoda“, „Volkswagen“ priklausanti dukterinė automobilių gamintoja, paskelbė apie savo...

„Volkswagen“ kuria naują įkrovos stotelę: galės stovėti bet kur, įkraudinės ypač didele galia (1)

Kuo toliau, tuo dažniau išgirsite skundų, kad elektromobilių įkrovimo stotelių jūsų mieste...

Ateityje važinėsime ne elektromobiliais – kinai sukūrė efektyvų vandenilio generatorių (9)

Ateitis priklauso švariai energetikai. Vėjo, saulės ir vandens energetikos parkai kartu su...

Top naujienos

Šauktinis pasibaisėjo kariuomenės reakcija į jo sveikatą: tegul žino visa Lietuva (153)

„Tegul žino visa Lietuva“, – tokiais žodžiais savo laišką redakcijai pradėjo šauktinis...

Imigracija Lietuvoje: atlyginimai priklausys nuo dviejų veiksnių (9)

„Imigracijos poveikis darbo užmokesčiui priklauso nuo to, ar atvykstanti darbo jėga konkuruoja,...

Ukrainos ministras apie neprognozuotus įvykius: tai didelės gėdos diena sulaikyti 24 žmonės (254)

Vidurio Ukrainoje dešimtys žmonių ketvirtadienį susirėmė su policija dėl vyriausybės planų...

Įtakinga Europos politikė: reikia griežtinti vaiko priežiūros atostogų tvarką ir visiems sutrumpinti darbo laiką (277)

Metus vaiko priežiūros atostogos apmokamos moterims ir metus – vyrams. Tokį receptą siūlo...

Gyvai / Jūs rimtai? Jurijus Smoriginas – apie „Euroviziją“ ir apsinuoginusią Ingą Stumbrienę (1)

Choreografas, baleto šokėjas ir TV projektų dalyvių kritikas Jurijus Smoriginas penktadienį sės...

Etikos sargai į Zuokų skyrybų dramą papildomai nesivels (5)

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija ( VTEK ) nusprendė nepradėti savarankiško tyrimo dėl to,...

Aistros dėl tolesnio „Skvernelio gatvės“ asfaltavimo: gyventojai piktinasi dešimtmečius nesulaukiantys tokio pat dėmesio (60)

Vilniaus rajono politikams penktadienį rengiantis tvirtinti planus, kuriuose įtrauktas ir premjero...

„Žalgiris“ išpildė Šaro pageidavimą, nudegęs Hayesas davė patarimą vaikams (2)

Paskutinį kartą Eurolygoje kovą dėl atšokusių kamuolių Kauno „Žalgiris“ buvo laimėjęs...

Susilaužiusi koją vilnietė į savo hobį daugiau negali žiūrėti: įspėja visus, kokios klaidos nedaryti (11)

Nuolat girdime apie nelaimes, nutikusias kitiems: tai paslydo ir lūžo koja, tai sportuojant...

Vairuotojai rado priešnuodį prieš trikojus – susidomėjimas išaugo kartais (5)

Vairuotojų tarpe paniką sukėlę trikojai greičio matuokliai gali tapti nebe tokie veiksmingi, kaip...

|Maža didelių žinių kaina