aA
Bandant automobilius avarinėmis aplinkybėmis naudojamiems manekenams nuo XX a. šeštojo dešimtmečio pabaigos tenka itin nelengvos užduotys. Nors šie manekenai – ne žmonės, o tik priemonės, jie kainuoja iš tiesų nemažai, o juose esantys jutikliai suteikia galimybę organizacijoms, atliekančioms avarinius bandymus, pateikti atsakymą, ar tam tikrame automobilyje avarijos metu atsidūrusiam asmeniui pavyktų išgyventi.
Avarijų testų manekenai tapo storesni ir vyresni
© Stopkadras

Turbūt mažai ką nustebintų faktas, kad Žemės gyventojų populiacija sensta, žmonės gyvena ilgiau, nei kada yra gyvenę jų protėviai, rašo „Autoevolution“. Dar svarbu atkreipti dėmesį, kad gyvendami labiau išsivysčiusiose šalyse žmonės šiuo metu yra storesni, nei kada yra buvę anksčiau.

Kaltinti galima greitą maistą, prastą mitybą, tingumą ir daugybę kitų veiksnių, bet viena yra aišku – žmonių svoris neabejotinai didėja.

Kalbant apie žmonių svorio vidurkį JAV gerų rezultatų tikrai nerodo. Maža to, šioje srityje kažin ar būtų logiška tikėtis kokių nors pokyčių į gerą. Tuo pačiu konstatuojama, kad JAV vairuotojų amžius ženkliai auga, taigi automobilių gamintojams tenka pasukti galvą, kaip apsaugoti į avariją patekusiuosius.

Siekiant šių tikslų įgyvendinimo ketinama sukurti modelį, skirtą apsaugoti tiek lieknus, tiek ir antsvorio turinčius vairuotojus. Ketinama išmėginti naują atsparumo avarijoms bandymų modelį. Įdomu pastebėti, kad šiame modelyje numatomas 123 kilogramus sveriantis manekenas, t. y. 45 kilogramais sunkesnis už įprastinius anksčiau bandymuose naudotus variantus.

Kaip teigia Stewartas Wangas iš Mičigano universiteto, šis prototipas – vienas iš daugelio, tarp kurių yra ir manekenas, įkūnijantis 70 m. antsvorio turinčią moterį. Remiantis mokslininkų atliktais tyrimais, nutukę žmonės linkę avarijos metu „panerti“, o tai reiškia, kad jie gali nuslysti po saugos diržu ir dėl šios priežasties patirti daugybinių apatinės kūno dalies sužeidimų. Tokia situacija susiklosto, nes apatinė diržo dalis yra nepatvariausia dėl jai tenkančios pernelyg didelės apkrovos.

Mokslininkų teigimu, antsvorio turintys asmenys dažniau automobilių avarijose patiria apatinių galūnių traumų. Dar teigiama, kad šiuo metu atliekami tyrimai duos teigiamų rezultatų per artimiausius septynerius metus.

Apatinės galūnės – tai ne vienintelės kūno vietos, kurios keičiasi žmogui senstant ir svoriui augant. Keičiasi ir krūtinės ląstos forma bei struktūra. Ši kūno vieta tampa silpnesnė, o rizika patirti krūtinės sužeidimų padidėja net 15 kartų.

Taigi įvertinus visas šias mokslininkų pateikiamas išvadas tenka pripažinti, kad dabar jau egzistuoja dar viena priežastis, dėl kurios galima drąsiai teigti, kad riebalai gali nužudyti. Akivaizdu, kad ši informacija – puiki motyvacija kūno būklei pagerinti. Jei vis tik jums trūksta argumentų, prisiminkite, kad numetę svorio sutaupysite dalį automobiliui varyti būtinų degalų kiekio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (25)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

Top naujienos

Sunkų sprendimą priėmusi Ingrida Šimonytė: mane privertė apsispręsti trys svarbiausi dalykai papildyta (119)

Pirmadienį Seimo narė Ingrida Šimonytė paskelbė, kad sieks prezidento posto jei sulauks...

Po nutekinto vaizdo įrašo nusprendė nebetylėti ir tragiškai žuvusio modelio mama (222)

Klaipėdoje žuvusios manekenės Dovilės Didžiūnaitytės tyrime – netikėtas posūkis. DELFI...

Ušackas konservatoriams tarė „taip“ (97)

Buvęs diplomatas Vygaudas Ušackas apsisprendė, kad sieks Tėvynės sąjungos – Lietuvos...

Į augančias kainas reaguoja ir Grybauskaitė: prekybininkus nori bausti iš esmės papildyta (270)

Per konkurencijos prizmę vertinami teisės aktai, griežtesnės baudos už žmonių apgaudinėjimą...

Šoigu apie situaciją Sirijoje: imamės adekvačių priemonių (40)

Per ateinančias dvi savaites Sirijos ginkluotosioms pajėgoms bus perduotas zenitinių raketų...

Lietuvoje baigėsi trąšos – kaltininkai šalia Lietuvos „Agrokoncernas“: visus buvome perspėję (1)

Pernai ūkininkai nepasėjo visų žieminių kultūrų dėl ekstremalių liūčių, o šiemet...

Paulius Motiejūnas – apie geriausią iš turėtų variantų ir į „Žalgirį“ sugrįžtančio Westermanno sveikatą (20)

Kauno „Žalgiris“ komplektaciją 2018-2019 m. krepšinio sezonui baigė sudarydamas sutartį su...

JK pakvipo antruoju „Brexit“ referendumu nebūtų galimybės pasilikti ES (25)

Didžiosios Britanijos pagrindinė opozicinė Leiboristų partija sekmadienį patvirtino, kad šią...

Kunigas Toliatas tapo prabangios Biblijos reklamos veidu (44)

Įsigykite gražiausią pasaulyje šeimos Bibliją – su daugybe iliustracijų, be to prabangia...

Mitai apie cukraus poveikį sveikatai, kuriais tikėti tikrai neverta

Begalė sveikatos problemoms skirtų dokumentinių filmų ir stabiliai auganti nutukimo atvejų...