Vokiečių koncernas „Porsche“ Frankfurto parodoje pristatė superelektromobilį „Mission E“, kurio... nereikės įkrovinėti laidu. Žudyti „Teslą“ jis ruošiasi ne kiek bugatiškomis techninėmis charakteristikomis (nors jų bus pakankamai), o pažangiausiomis elektromobilinėmis technologijomis.
"Porsche Mission E"
© Reuters/Scanpix

Automobilio baterijos bus įkraunamos per kondukcines plyteles, kuriomis riedės vairuojamas elektrinis „Porsche“. Gamintojų teigimu, visų 4 ratų pavarą turėsiantis eko-monstras nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės greičiau nei per 3,5 sek., o 80 proc. baterijų energijos bus įkraunama per 15 min.

Be kita ko, koncepcinis automobilis išsiskiria neužmirštamu kėbulo dizainu. Žinoma, neatsiejama „Porsche“ įvaizdžio dalis yra ir nuostabūs techniniai pirmosios 800 voltų transporto priemonės privalumai.

Gamintojai žada ir revoliucinį rodmenų skydelį, kuriame informacija bus pateikiama sekant vairuotojo žvilgsnį ir gestus. Dalis informacijos bus pateikiama hologramų pavidalu. Rodmenų skydelis automatiškai prisitaikys prie vairuotojo sėdėsenos.

Elektriniame „Porsche“ bus ir „Mission E“ sistema, perimta iš pažangiausių sportinių automobilių.

Du nuolat veikiantys magnetiniai sinchroniniai motorai (permanent magnet synchronous motors - PMSM) – iš Le Mano lenktynėse pergalę skynusio hibridinio 919-ojo modelio. Todėl automobilio įsibėgėjimo dinamika niekuo nenusileis sportiniams automobiliams, o energija bus kaupiama ir stabdymo metu.

Abu magnetiniai galios agregatai išvystys daugiau kaip 600 AG, sistema „Mission E“ 100 km/val. greitį pasieks greičiau nei per 3,5 sek., o 200 km/val. – greičiau nei per 12 sek. Gamintojai teigia, kad tokiu automobiliu bus negėda išvažiuoti ir į legendines lenktynių trasas – pvz., Niurburgringo ir įveikti jį greičiau nei per 8 min.

Vis dėlto Elono Musko „Tesla“ kol kas net ir vizijoje ši koncepcija nusileidžia. Tačiau vokiečių bendrovės atstovai tikina, kad kompanijos tikslas – pranokti „Tesla Model S P90“. Pastarojo modelio versija „Ludicrous Mode“ režimu nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,8 sek. ir pranoksta ankstesnę versiją „Insane Mode“ režimu, kuri analogiškai įsibėgėdavo per 3,2 sek.

„Porsche“ pareiškė, kad būsimasis „Mission E“ vienu įkrovimu nuriedės daugiau kaip 500 km, o per 15 min. baterijos įsikraus 400 km kelionei.

800 voltų technologija kol kas elektromobilių pasaulyje analogų neturi, nes kol kas moderniausi elektromobiliai tenkinasi 400 voltų.

„Tai suteikia daugybę papildomų privalumų: trumpesnį baterijų krovimo laiką, mažesnį bendrą mašinos svorį, nes sistemoje bus naudojami lengvesni vario laidai“, – dėsto kompanijos atstovai.

O ir įkrauti baterijas bus galima įvairiais būdais. Judantis kėbulo segmentas ant priekinio kairiojo sparno, priešais vairuotojo dureles bus skirtas tiesioginiam įkrovimui kabeliu iš elektros tinklo. Per šį 800 voltų įtampos lizdą baterijos bus įkraunamos ypač sparčiai (apie 80 proc. per 15 min.).

Tačiau automobilį bus galima jungti ir prie įprastinės 400 voltų kolonėlės – lygiai taip pat sėkmingai jo baterijas maitinti bus galima ir namie – garažo grindyse bus galima įrengti specialią krovimo sistemą, per kurią automobilio baterijos bus kraunamos be jokių laidų, į automobilio dugne įrengtas rites.

„Mission E“ kėbulas pagamintas iš funkcionalaus aliuminio, plieno ir anglies pluošto lydinio. Ratlankiai – iš anglies pluošto. Elektrinio „Porsche“ galinių ratų skersmuo sieks 22 colius, priekinių – 21 colį.

Automobilis neturės standartinių šoninių veidrodėlių – juos atstos vaizdo kameros, stilingai įkomponuotos į išorinio dizaino detales.

Turint omenyje tai, kad, E. Musko teigimu, „Tesla“ pirkėjai buvo visiškai patenkinti ir „Insane Mode“, nes „Ludicrous Mode“ – per daug nutrūktgalviškas, visai įmanoma, kad sportinių elektromobilių pirkėjai nėra reiklūs monstriškoms techninėms charakteristikoms, todėl būsimasis „Porsche Mission E“ sėkmės gali sulaukti ir be jų. Juolab, kad čia bus daug kitų privalumų.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (84)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (55)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (7)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Kupšys: galime sakyti, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko pamatysime, kad esame laužynas (70)

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai...

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (366)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (81)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Prezidentė Dalia Grybauskaitė: turėjau išmokti savo ateitį kurti pati (102)

Skvarbus žvilgsnis. Koncentracija. Tikslios mintys. Puikiai valdomos emocijos. Taip užsienio...

Putinas pripažino siūlęs Trumpui sandėrį dėl Ukrainos gali sukelti audrą Europoje (372)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , pasak naujienų agentūros „Bloomberg“ šaltinių,...

Kelionė iš poliklinikos į ligoninę: nesuprantu, kaip galima švaistytis privačiais paciento duomenimis (2)

Ar galime ramia širdimi patikėti savo asmens duomenis gydymo įstaigoms? Tokį klausimą kelia...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (78)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

71-erių milijonieriaus Stasio Brundzos žmona kreipėsi į teismą dėl skyrybų (119)

Verslininkas, automobilių kolekcionierius, buvęs garsus lenktynininkas bei politikas Stasys Brundza...

Dažnos ligos simptomus pastebi, bet nekreipia dėmesio: specialistės įvardijo pasekmes ir būdą išvengti vis dažniau kamuoja ir jaunus (6)

Viena dažniausių ligų – arterinė hipertenzija , sako vaistininkė Jurgita Laskauskaitė ....

Ilgai lauktas specialistės verdiktas: ar galima agurkus ir pomidorus valgyti kartu? (9)

Besidžiaugiant savuose šiltnamiuose užsiaugintomis šviežiomis daržovėmis vis netyla diskusijos...

Pigiausia nakvynė pajūryje: už 15 eurų – keturios lovos ir vienas bendras lauko tualetas (12)

„Ramybė, jūra vos už kelių šimtų metrų, greta dviračių takas, o kempingo teritorija –...