aA
Ilgai lauktas britiškų automobilių gamintojo „Mini“ visiškai elektrinis modelis „Cooper SE“ jau pasiekė Lietuvą. Tai pirmasis elektromobilis per visą kompanijos 61 metų istoriją, sujungiantis tradicinį šio prekės ženklo ekspresyvumą su ekologiškumu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Mini Cooper SE"
"Mini Cooper SE"
© Gamintojo archyvas

Automobilį jau galima pamatyti bei išbandyti oficialaus prekės ženklo atstovo „Krasta Auto“ salone Vilniuje. Kovo 2-8 dienomis tai padaryti bus galima Klaipėdos salone, o kovo 9-15 dienomis – atstovybėje Kaune.

Naujausia inovatyvi pavara

Naujasis elektromobilis sukurtas tradicinio 3 durelių „Mini Cooper“ modelio pagrindu. Automobilio dugne ir po galinėmis sėdynėmis sumontuoti akumuliatoriai ne tik nė kiek nesumažina salono erdvės – elektromobilio bagažinės tūris nesiskiria nuo vidaus degimo varikliais varomų „Mini Cooper“, tačiau ir padidina sportiškai važiuojančio automobilio stabilumą kelyje dėl bent 30 milimetrų žemesnio svorio centro. Vairavimo savybių kokybę pagerina ir beveik idealus automobilio svorio paskirstymas tarp ašių, kur priekinei tenka 54 proc. svorio, o galinei – 46 proc.

135 kW/184 AG galią ir 270 Nm sukimo momentą nuo pat pajudėjimo generuojantis naujausias „BMW Group“ koncerno elektrinis variklis ir inovatyvi važiavimo režimų valdymo sistema leidžia elektromobilio vikrumą išnaudoti maksimaliai. Nuo 0 iki 100 km/val. greičio naujasis „Mini Cooper SE“ gali įsibėgėti per 7,3 sek., o jo vidutinės energijos sąnaudos siekia 14,8-16,8 kWh/100 km pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą.

Elektromobilio 32,6 kWh talpos baterija vienu įkrovimu modeliui leidžia nuvažiuoti nuo 225 iki 234 kilometrų pagal WLTP standartą. Automobilį galima įkrauti naudojantis buitiniu tinklu namuose ar viešosiose krovimo stotelėse, o naudojantis 50 kW galios krovimo stotele automobilio baterijas papildyti nuo 0 iki 80 proc. energijos lygio galima vos per 35 minutes.

Automobilyje įdiegta inovatyvi dinaminė stabilumo kontrolės (DSC) sistema, pritaikyta specifiškai elektromobilių akimirksniu sukuriamam dideliam sukimo momentui ir neleidžianti prasisukti varomosios priekinės ašies ratams. Be to, sverdamas 1365 kg „Mini Cooper SE“ yra tik 145 kilogramais sunkesnis, nei benzininis „Mini Cooper S 3 Door“ su automatine pavarų dėže.

"Mini Cooper SE"
"Mini Cooper SE"
© Gamintojo archyvas

Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų stabdymo energijos rekuperacijos lygių. Intensyvesnės rekuperacijos lygis iš esmės leidžia eismo spūstyse valdyti elektromobilį tik akceleratoriumi – vos jį atleidus, „Cooper SE“ iškart ims stabdyti, o stabdymo kinetinė energija transformuosis į elektros ir kaupsis akumuliatoriuose. Ši technologija leidžia efektyviai išnaudoti elektromobiliams būdingas savybes ir prailginti vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą.

Išsiskiria išvaizda

Savo išvaizda šis elektromobilis nuo kitų „Mini“ modelių išsiskirs tik jam būdingomis detalėmis: 16 colių skersmens lengvojo lydinio „Mini Electric Revolite Spoke“ arba 17 colių asimetriško dizaino dvispalvių „Mini Electric Corona Spoke“ ratlankiais ir įvairiais smulkiais akcentais, o akumuliatorių įkrovimo jungtis sumontuota ten, kur tradicinių automobilių vairuotojai įpratę rasti degalų bako angą – virš dešinio galinio rato.

"Mini Cooper SE"
"Mini Cooper SE"
© Gamintojo archyvas

Jau standartinėje „Cooper SE“ įrangoje montuojami priekiniai LED žibintai, 2 zonų automatinė klimato kontrolė, elektrinis stovėjimo stabdys, „Mini Connected“ navigacijos sistema, pateikianti informaciją apie eismą realiu laiku, o šiluma salonui tiekiama naudojant šilumos siurblio technologiją. Ji leidžia surinkti visą perteklinę variklio, pavaros valdiklio, akumuliatorių bei išorės šilumą ir naudoti ją salono šildymui, taip dar labiau padidinant automobilio efektyvumą. Ši technologija užtikrina net 75 proc. mažesnes energijos sąnaudas, palyginus su tradicine šildymo sistema.

Be to, „Cooper SE“ įdiegta papildoma šildymo ir vėsinimo sistema, per „Mini Connected Remote App“ programėlę leidžianti pasiekti norimą temperatūrą automobilyje dar prieš kelionę.

Naujasis „Cooper SE“ kartu su kitais markės modeliais surenkamas Anglijoje, Oksforde. Elektros pavarą jam gamina prekės ženklą valdančios „BMW Group“ elektromobilių specialistai Dingolfinge ir Lanshute, Vokietijoje.

Į gatves iš pardavimo salonų pirmieji elektriniai „Mini Cooper SE“ išriedės kovo mėnesį, tačiau juos išbandyti galima jau dabar. Dar iki pardavimų pradžios gamintojai jau sulaukė daugiau nei 90 tūkst. naujojo elektromobilio užsakymų visame pasaulyje.

Lietuvoje elektromobilio kaina prasideda nuo 34 790 Eur su PVM.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Pirmasis „Subaru“ elektromobilis bus pavadintas „Solterra“

„ Subaru “ paskelbė, kad 2022 metų viduryje atstovų prekybos salonuose pasirodys visiškai...

Bandant naujausius sunkvežimius – nuostaba: modernūs sunkiasvoriai nenusileidžia lengviesiems automobiliams (2)

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimai pasiekė lūžio tašką: dvi dienas trukusiuose bandymuose...

Elektrinis „Porsche Macan“ įveikė virtualių bandymų programą

Naujo automobilio modelio kūrimas susideda iš daugybės etapų. Šiuo metu pirmieji elektra varomo...

„Volkswagen“ parodė, koks bus naujasis „Multivan“ (6)

Šiuolaikinės automobilių industrijos ikonos „Multivan“ istorijoje artėja metas pradėti...

Elektromobiliai užkariauja naujas sritis: „Mercedes-Benz” pristato šeimai skirtą visureigį (3)

„ Mercedes-Benz “ plečia anglies dvideginio požiūriu neutralių automobilių gamą ir pristato...

Top naujienos

Šimonytė – apie karantino laisvinimus: gali atsirasti vietos nebent mažiems pokyčiams Primena: namų ūkių bendravimo draudimas išlieka (34)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė trečiadienį po Vyriausybės posėdžio surengtoje...

Respublikinės Šiaulių ligoninės medikai pasipiktino: mums uždrausta gedėti mirusios kolegės (177)

Iš gyvenimo pasitraukusios Respublikinės Šiaulių ligoninės gydytojos darbovietėje jos kolegoms...

Skandalas Kalėjimų departamente: nuo pareigų nušalinta Imuniteto skyriaus vadovė (8)

Kalėjimų departamente – dar vienas skandalas: nuo pareigų laikinai nušalinta Imuniteto...

Šimonytė: laisvesnio karantino sąraše iki mokslo metų pabaigos gali nelikti nė vienos savivaldybės kas keistųsi po gegužės 24 dienos (52)

Sąraše savivaldybių, kuriose gali būti taikomi šiek tiek švelnesni karantino reikalavimai, nuo...

Antanas Guoga skiriasi su žmona (66)

Verslininkas, buvęs Seimo narys Antanas Guoga ir jo sutuoktinė Aistė Guogienė nusprendė...

Po šaudynių mokykloje sukrėsta visa Rusija: skelbiama, kad mokytoja užstojo vaikus nuo šaulio (211)

Prie mokyklos Rusijoje, kur užpuolikas nušovė devynis žmones, trečiadienį – oficialiai...

Ekspertai: pasaulis galėjo išvengti COVID-19 katastrofos (13)

Katastrofiško koronaviruso pandemijos masto galėjo būti išvengta, jei būtų buvę paisoma...

Lygos rekordininkas prieš seriją su „Rytu“ prisiminė „Zenit“ žygį Eurolygoje: galime ir mes nustebinti (1)

„Vyrai, vėliau jūs pasakosite kitiems, kad žaidėte su legenda, tą rūbinėje pasakiau savo...

Arūnas Marcinkevičius | D+

Kodėl sekame neadekvačius politinius lyderius? Profesorius įvardijo keletą priežasčių

Visuomenei tebeišliekant gerokai pasimetusiai pandemijos akivaizdoje, Kazimiero Simonavičiaus...

Švedų epidemiologas parengė griežtas rekomendacijas vasarai bei įžvalgas dėl probleminių vakcinų laikosi kitokios strategijos dėl vaikų (119)

Švedų specialistai džiaugiasi, kad dėl pažengusios vakcinacijos šalyje sumažėjo užsikrėtimo...