aA
Mercedes-Benz“ stiprina pozicijas lengvųjų komercinių elektromobilių rinkoje – prieš kelerius metus pristatytą „eVito“ papildo didysis mikroautobusas „eSprinter“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

„Patikimumas, universalumas ir maži eksploatavimo kaštai – trys dalykai, apie kuriuos svajoja kiekvienos transporto įmonės automobilių parko vadovas. Tai įmanoma pasirinkus elektra varomą komercinį automobilį – dėl mažiau nusidėvinčių detalių jis yra itin patikimas, dėl ekologiškumo gali įvažiuoti į visas miestų vietas, o jį eksploatuoti kasnakt įkraunant baterijas yra daug pigiau nei pilant degalus į mikroautobusą su vidaus degimo varikliu“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinio transporto pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Apkrova ir talpa – kaip modelio su tradiciniu varikliu

„Mercedes-Benz eSprinter“ pristatytas kaip komercinis krovininis mikroautobusas, kurio leistina didžiausia masė – 3 500 kg. Jo krovinių skyriaus tūris yra kaip ir versijos su vidaus degimo varikliu – 10,5 kub. m.

„eSprinter“ yra varomas priekiniais ratais, elektrinio variklio galia yra tokia pati, kaip ir bazinio „Sprinter“ montuojamo dyzelinio (85 kW), o sukimo momentas – 295 Nm. Visas jis pasiekiamas vos pradėjus važiuoti, maksimali trauka yra bene didžiausias elektromobilių privalumas.

Elektriniame mikroautobuse montuojama 55 kWh talpos baterija, o didžiausias viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – 168 km. Toks rezultatas fiksuojamas su maksimaliai pakrautu „eSprinter“ (leistina apkrova su 55 kWh baterija – 891 kg).

Mikroautobuse gali būti montuojama ir mažesnė (41 kWh talpos) baterija, su kuria „eSprinter“ įveikia 115 km, tačiau maksimali apkrova padidėja iki 1 045 kg.

Elektromobilyje standartiškai montuojama sistema, leidžianti greitojo įkrovimo stotelėse bateriją iki 80 proc. įkrauti per 30 minučių. Didžiausias greitis gali būti nustatomas pagal užduotį, jį galima keisti į 80, 100 ar 120 km/val., o vidutinės jo elektros sąnaudos – nuo 32,5 iki 37,1 kWh/100 km.

Universalios programos didina efektyvumą

Elektra varomo mikroautobuso efektyvumą itin didina išmani energijos rekuperacijos sistema, kurios nustatymus vairuotojas gali koreguoti pagal savo poreikius ir kelionės tipą. „eSprinter“ lėtėjimo bei stabdymo metu generuojama kinetinė energija yra „surenkama“ į mikroautobuso bateriją – nusileidus net ir nedidele nuokalne, pavyzdžiui, Ukmergės g. Vilniuje, galima įveikiamą kilometražą neįkraunant baterijos padidinti keliais kilometrais.

Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

Mercedes-Benz eSprinter“ yra keturi energijos rekuperacijos lygiai: D-, D, D+ ir D++, kiekvienas pasirenkamas už vairo esančiomis svirtelėmis. Pasirinkus D- režimą, nustatoma maksimali rekuperacija – mikroautobusą valdyti galima vienu akceleratoriaus pedalu, o jį atleidus transporto priemonė lėtėja tarsi būtų įjungiami tradiciniai stabdžiai. Pasirinkus D++ režimą, „eSprinter“ atleidus akceleratorių rieda tarsi įjungus laisvą pavarą bei išlaiko tolygų greitį, o nuokalnėje gali netgi pagreitėti.

Dėl efektyviai veikiančios rekuperacijos didėja ne tik nuvažiuojamas atstumas, lėčiau dėvisi stabdžių trinkelės. Nuolat naudojant D++ režimą stabdžių trinkelių eksploatavimo laikotarpis gali padidėti kelis kartus, nes didžiąją stabdymo jėgos dalį generuos elektros variklis.

Centrinės konsolės programoje galima pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų: E+, E arba C. Pagal pasirinkimą „eSprinter“ optimizuoja variklio ir kitų elementų darbą, pavyzdžiui, E+ režimas padidina viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, o C daugiau energijos naudoja komfortui (klimato kontrolei) ir kitoms funkcijoms užtikrinti.

Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

„Mercedes-Benz“ gamina elektrinius lengvuosius automobilius, mikroautobusus ir siūlo jų baterijų įkrovimo sprendimus. Nenorint naudotis viešomis greitojo įkrovimo stotelėmis, prie namų ar biuro galima įrengti specialią „Wallbox“ vidutinio greičio įkrovimo stotelę – prijungus prie jos „eSprinter“, baterija visiškai užpildyta būtų per 6 valandas.

Lengvieji komerciniai elektromobiliai „eVito“ bei „eSprinter“ Lietuvoje esančiuose oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose planuojami pristatyti 2021 m.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.6667

Pasitikrinkite: žemėlapis, kur Vilniuje atsiras nauji radarai, kurie matuos ne tik greitį (18)

Laikai, kai Vilniuje vairuotojai ranka numoja į „inkilais“ pramintus greičio matuoklius ir...

„Lexus“ seka „Audi“ pėdomis: vietoje įprastų šoninių veidrodėlių nusprendė montuoti kameras (2)

Automobilių gamintojas „ Lexus “ nusprendė pasekti konkurentų pavyzdžiu ir įprastus...

„Continental“ pasistengė: sukūrė garso sistema be garsiakalbių (2)

Technologijų kompanija „ Continental “ ir garso įrangos gamintojas „Sennheiser“ pristatė...

„Peugeot“ pristato naują pikapų segmento žaidėją – universalųjį „Landtrek“

„ Peugeot “ tarptautinė plėtra intensyvėja – pikapų rinką jau šiemet papildys naujasis „...

Praėję metai „Renault“ ir „Dacia“ buvo rekordiniai – džiūgauja dėl pardavimų Lietuvoje (2)

2019 metais Lietuvos įmonėms ir įstaigoms iš viso buvo parduota 3232 „ Renault “ ir „ Dacia...

Top naujienos

Buvęs komunistas, viešai atsiprašęs Lietuvos: apie vaikystę „ant ribos“ ir manevrus dėl nepriklausomybės (76)

Česlovas Juršėnas gyvenime juokauja nekeitęs trijų dalykų – žmonos, partijos ir buto....

Rinktinės lyderius apėmė gėdos jausmas: tokį beviltišką pralaimėjimą sunku prisiminti specialiai Krepšinis.lt iš Monso (140)

Donatas Motiejūnas po pustrečių metų pertraukos grįžo į Lietuvos rinktinę bei iškart tapo...

Epidemija artėja: nuo koronaviruso mirė pirmasis europietis (40)

Praėjus vos kelioms valandoms po to, kai 10-yje Italijos miestų dėl koronaviruso protrūkio buvo...

Koronavirusas kirto verslams regionuose: prarasti klientai, kroviniai ir augantys nuostoliai (54)

Nors nuo mirtis sėjančio naujojo koronaviruso židinio Kinijoje , Hubėjaus provincijoje, iki...

Palikta iškart po vestuvių: įsismarkavusi nuotaka nesuvaldė ir kumščių (8)

Planuojant vestuves negailima nei laiko, nei energijos, todėl išaušus iškilmių dienai pagrįstai...

Šiurpą kelianti tiesa apie kitą Mao Dzedongo veidą: atviri jo gydytojo pasakojimai – ne jautraus skrandžio savininkams (89)

2013 metais portale „ Business Insider “ buvo rašoma, kad Kinijos diktatorius ir komunizmo...

Įtempti santykiai su prezidentu kirto per Skvernelio reitingus (59)

Tęsiantis įtampai tarp prezidento Gitano Nausėdos ir premjero Sauliaus Skvernelio , pastarojo...

Atsiprašinėjęs Maskoliūnas: apsigėdinome, sudegėme visi kartu specialiai Krepšinis.lt iš Monso (211)

Dariaus Maskoliūno debiutas Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės vyriausiojo trenerio pareigose...

Socialdemokratai vejasi „valstiečius“ – pasiekė aukščiausią reitingą per dvejus metus (64)

Opozicinė Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) sustiprino savo pozicijas visuomenės palankumo...

|Maža didelių žinių kaina