aA
Mercedes-Benz“ stiprina pozicijas lengvųjų komercinių elektromobilių rinkoje – prieš kelerius metus pristatytą „eVito“ papildo didysis mikroautobusas „eSprinter“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

„Patikimumas, universalumas ir maži eksploatavimo kaštai – trys dalykai, apie kuriuos svajoja kiekvienos transporto įmonės automobilių parko vadovas. Tai įmanoma pasirinkus elektra varomą komercinį automobilį – dėl mažiau nusidėvinčių detalių jis yra itin patikimas, dėl ekologiškumo gali įvažiuoti į visas miestų vietas, o jį eksploatuoti kasnakt įkraunant baterijas yra daug pigiau nei pilant degalus į mikroautobusą su vidaus degimo varikliu“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinio transporto pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Apkrova ir talpa – kaip modelio su tradiciniu varikliu

„Mercedes-Benz eSprinter“ pristatytas kaip komercinis krovininis mikroautobusas, kurio leistina didžiausia masė – 3 500 kg. Jo krovinių skyriaus tūris yra kaip ir versijos su vidaus degimo varikliu – 10,5 kub. m.

„eSprinter“ yra varomas priekiniais ratais, elektrinio variklio galia yra tokia pati, kaip ir bazinio „Sprinter“ montuojamo dyzelinio (85 kW), o sukimo momentas – 295 Nm. Visas jis pasiekiamas vos pradėjus važiuoti, maksimali trauka yra bene didžiausias elektromobilių privalumas.

Elektriniame mikroautobuse montuojama 55 kWh talpos baterija, o didžiausias viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – 168 km. Toks rezultatas fiksuojamas su maksimaliai pakrautu „eSprinter“ (leistina apkrova su 55 kWh baterija – 891 kg).

Mikroautobuse gali būti montuojama ir mažesnė (41 kWh talpos) baterija, su kuria „eSprinter“ įveikia 115 km, tačiau maksimali apkrova padidėja iki 1 045 kg.

Elektromobilyje standartiškai montuojama sistema, leidžianti greitojo įkrovimo stotelėse bateriją iki 80 proc. įkrauti per 30 minučių. Didžiausias greitis gali būti nustatomas pagal užduotį, jį galima keisti į 80, 100 ar 120 km/val., o vidutinės jo elektros sąnaudos – nuo 32,5 iki 37,1 kWh/100 km.

Universalios programos didina efektyvumą

Elektra varomo mikroautobuso efektyvumą itin didina išmani energijos rekuperacijos sistema, kurios nustatymus vairuotojas gali koreguoti pagal savo poreikius ir kelionės tipą. „eSprinter“ lėtėjimo bei stabdymo metu generuojama kinetinė energija yra „surenkama“ į mikroautobuso bateriją – nusileidus net ir nedidele nuokalne, pavyzdžiui, Ukmergės g. Vilniuje, galima įveikiamą kilometražą neįkraunant baterijos padidinti keliais kilometrais.

Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

Mercedes-Benz eSprinter“ yra keturi energijos rekuperacijos lygiai: D-, D, D+ ir D++, kiekvienas pasirenkamas už vairo esančiomis svirtelėmis. Pasirinkus D- režimą, nustatoma maksimali rekuperacija – mikroautobusą valdyti galima vienu akceleratoriaus pedalu, o jį atleidus transporto priemonė lėtėja tarsi būtų įjungiami tradiciniai stabdžiai. Pasirinkus D++ režimą, „eSprinter“ atleidus akceleratorių rieda tarsi įjungus laisvą pavarą bei išlaiko tolygų greitį, o nuokalnėje gali netgi pagreitėti.

Dėl efektyviai veikiančios rekuperacijos didėja ne tik nuvažiuojamas atstumas, lėčiau dėvisi stabdžių trinkelės. Nuolat naudojant D++ režimą stabdžių trinkelių eksploatavimo laikotarpis gali padidėti kelis kartus, nes didžiąją stabdymo jėgos dalį generuos elektros variklis.

Centrinės konsolės programoje galima pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų: E+, E arba C. Pagal pasirinkimą „eSprinter“ optimizuoja variklio ir kitų elementų darbą, pavyzdžiui, E+ režimas padidina viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, o C daugiau energijos naudoja komfortui (klimato kontrolei) ir kitoms funkcijoms užtikrinti.

Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

„Mercedes-Benz“ gamina elektrinius lengvuosius automobilius, mikroautobusus ir siūlo jų baterijų įkrovimo sprendimus. Nenorint naudotis viešomis greitojo įkrovimo stotelėmis, prie namų ar biuro galima įrengti specialią „Wallbox“ vidutinio greičio įkrovimo stotelę – prijungus prie jos „eSprinter“, baterija visiškai užpildyta būtų per 6 valandas.

Lengvieji komerciniai elektromobiliai „eVito“ bei „eSprinter“ Lietuvoje esančiuose oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose planuojami pristatyti 2021 m.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.6667

Naudotų automobilių trūkumas fiksuojamas ir elektromobilių rinkoje

Su naudotų automobilių trūkumu susiduriantys Lietuvos gyventojai vis dažniau žvalgosi į...

Tyrimas parodė, kokie automobiliai nuvertėja labiausiai: mokėję daugiausiai nebūtinai parduoda brangiausiai (1)

Vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda nemažą dalį savo mažmeninės...

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Top naujienos

Užkalnis. Pavojingiausi priešai – ne Rusijoje (33)

Rusijos žmonės, nepalaikantys karo (arba sakantys, kad yra už taiką) pyksta ir yra įsižeidę,...

Ukrainiečiui – „Regitros“ spyris (7)

Be vertėjo į praktinį vairavimo egzaminą atvykusio ukrainiečio laukė netikėtumas. Vaikinui ne...

Klaipėdoje per avariją taksi automobilis vertėsi ir rėžėsi į stulpą

Trečiadienį apie 22 val. Klaipėdoje į Rambyno ir Kalnupės gatvių sankryžą skubėjo...

Naujasis rinktinės kapitonas – apie Maksvyčio progresą ir treniruotes su Saboniu Ispanijoje (1)

„Esu lygiai toks pat žaidėjas kaip ir buvau, tik daugiau pareigų“, – sakė Mantą Kalnietį...

Karas Ukrainoje. Ukraina skelbia smogusi svarbiam okupantų logistikos objektui „Minus 9 okupantų lėktuvai“: Ukraina skelbia apie Rusijos nuostolius Kryme (2)

Virš Zaporižės regiono Ukrainos oro gynybos pajėgos numušė dvi priešo raketas. Tai paskelbė...

Prognozuojami beveik tobuli orai: temperatūra kils iki 28 ir daugiau laipsnių šilumos

Ketvirtadienio dieną ties Lietuva karaliaus anticiklonas. Danguje praplauks nebent vienas kitas...

Vilniuje senolės neapykanta paspirtukams peržengė ribas: pro šalį važiavusi vairuotoja liko be žado (19)

Vieną trečiadienį sutarusi nuvykti į verslo pietus, vilnietė Beatričė Paškevičiūtė į...

Rinktinės stovykloje pradės tuštėti lovos: Maksvytis ruošiasi trumpinti kandidatų sąrašą Kuzminsko trauma komplikavosi

Trečią pergalę kontroliniuose susitikimuose įsirašiusiose Lietuvos rinktinėje artėja...

Delfi PliusDalia Vaitkutė-Šiaulienė

Lietuvoje populiarėja tik suaugusiems skirti poilsio namai ir viešbučiai: ko juose tikėtis ir kiek kainuos romantiškas pabėgimas dviese?

Per savo medaus mėnesį ar vestuvių metines greičiausiai norite mėgautis romantika, o ne klausytis...