aA
Mercedes-Benz“ stiprina pozicijas lengvųjų komercinių elektromobilių rinkoje – prieš kelerius metus pristatytą „eVito“ papildo didysis mikroautobusas „eSprinter“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

„Patikimumas, universalumas ir maži eksploatavimo kaštai – trys dalykai, apie kuriuos svajoja kiekvienos transporto įmonės automobilių parko vadovas. Tai įmanoma pasirinkus elektra varomą komercinį automobilį – dėl mažiau nusidėvinčių detalių jis yra itin patikimas, dėl ekologiškumo gali įvažiuoti į visas miestų vietas, o jį eksploatuoti kasnakt įkraunant baterijas yra daug pigiau nei pilant degalus į mikroautobusą su vidaus degimo varikliu“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinio transporto pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Apkrova ir talpa – kaip modelio su tradiciniu varikliu

„Mercedes-Benz eSprinter“ pristatytas kaip komercinis krovininis mikroautobusas, kurio leistina didžiausia masė – 3 500 kg. Jo krovinių skyriaus tūris yra kaip ir versijos su vidaus degimo varikliu – 10,5 kub. m.

„eSprinter“ yra varomas priekiniais ratais, elektrinio variklio galia yra tokia pati, kaip ir bazinio „Sprinter“ montuojamo dyzelinio (85 kW), o sukimo momentas – 295 Nm. Visas jis pasiekiamas vos pradėjus važiuoti, maksimali trauka yra bene didžiausias elektromobilių privalumas.

Elektriniame mikroautobuse montuojama 55 kWh talpos baterija, o didžiausias viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – 168 km. Toks rezultatas fiksuojamas su maksimaliai pakrautu „eSprinter“ (leistina apkrova su 55 kWh baterija – 891 kg).

Mikroautobuse gali būti montuojama ir mažesnė (41 kWh talpos) baterija, su kuria „eSprinter“ įveikia 115 km, tačiau maksimali apkrova padidėja iki 1 045 kg.

Elektromobilyje standartiškai montuojama sistema, leidžianti greitojo įkrovimo stotelėse bateriją iki 80 proc. įkrauti per 30 minučių. Didžiausias greitis gali būti nustatomas pagal užduotį, jį galima keisti į 80, 100 ar 120 km/val., o vidutinės jo elektros sąnaudos – nuo 32,5 iki 37,1 kWh/100 km.

Universalios programos didina efektyvumą

Elektra varomo mikroautobuso efektyvumą itin didina išmani energijos rekuperacijos sistema, kurios nustatymus vairuotojas gali koreguoti pagal savo poreikius ir kelionės tipą. „eSprinter“ lėtėjimo bei stabdymo metu generuojama kinetinė energija yra „surenkama“ į mikroautobuso bateriją – nusileidus net ir nedidele nuokalne, pavyzdžiui, Ukmergės g. Vilniuje, galima įveikiamą kilometražą neįkraunant baterijos padidinti keliais kilometrais.

Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

Mercedes-Benz eSprinter“ yra keturi energijos rekuperacijos lygiai: D-, D, D+ ir D++, kiekvienas pasirenkamas už vairo esančiomis svirtelėmis. Pasirinkus D- režimą, nustatoma maksimali rekuperacija – mikroautobusą valdyti galima vienu akceleratoriaus pedalu, o jį atleidus transporto priemonė lėtėja tarsi būtų įjungiami tradiciniai stabdžiai. Pasirinkus D++ režimą, „eSprinter“ atleidus akceleratorių rieda tarsi įjungus laisvą pavarą bei išlaiko tolygų greitį, o nuokalnėje gali netgi pagreitėti.

Dėl efektyviai veikiančios rekuperacijos didėja ne tik nuvažiuojamas atstumas, lėčiau dėvisi stabdžių trinkelės. Nuolat naudojant D++ režimą stabdžių trinkelių eksploatavimo laikotarpis gali padidėti kelis kartus, nes didžiąją stabdymo jėgos dalį generuos elektros variklis.

Centrinės konsolės programoje galima pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų: E+, E arba C. Pagal pasirinkimą „eSprinter“ optimizuoja variklio ir kitų elementų darbą, pavyzdžiui, E+ režimas padidina viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, o C daugiau energijos naudoja komfortui (klimato kontrolei) ir kitoms funkcijoms užtikrinti.

Mercedes-Benz eSprinter
Mercedes-Benz eSprinter
© Gamintojo archyvas

„Mercedes-Benz“ gamina elektrinius lengvuosius automobilius, mikroautobusus ir siūlo jų baterijų įkrovimo sprendimus. Nenorint naudotis viešomis greitojo įkrovimo stotelėmis, prie namų ar biuro galima įrengti specialią „Wallbox“ vidutinio greičio įkrovimo stotelę – prijungus prie jos „eSprinter“, baterija visiškai užpildyta būtų per 6 valandas.

Lengvieji komerciniai elektromobiliai „eVito“ bei „eSprinter“ Lietuvoje esančiuose oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose planuojami pristatyti 2021 m.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.6667

„Bentley“ atnaujino „Flying Spur“: tobulindami pasitelkė gausybę technologijų (1)

Atnaujintas „Flying Spur“ modelis tapo dar geresnis. Nuo šiol 2022 metų modelio standartinėje...

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Porsche 911 GT3 Touring“ (2)

„Porsche“ pradeda prekiauti šių metų pradžioje pasirodžiusio sportinio 911 GT3 naująja...

Lietuvoje debiutuos įkraunamas hibridas „Wrangler“

„Jeep“ pasaulyje debiutuoja su galingiausiu, ekologiškai ir techniškai pažangiausiu, hibridine...

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „ Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų...

Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“

Prieš 7 metus pristatytas pirmasis BMW 4 serijos „ Gran Coupe “ modelis išplėtė BMW modelių...

Top naujienos

Vilniaus gatvėse siautėjęs girtutėlis vairuotojas ne iš karto sulaukė policijos dėmesio (17)

Apie visiškai girtą Vilniaus gatvėmis važinėjantį vairuotoją pranešimą gavę policijos...

Suplanavus grįžti į Lietuvą – akibrokštas dėl COVID-19: moteris negali patikėti staiga pasikeitusiomis taisyklėmis (63)

Pasipiktino reikalavimų skiepams nuo COVID-19 suklaidinta keliautoja. Jai tai sugadino nuotaiką,...

Nutekintas Lenkijos Vyriausybės kanclerio laiškas: jo turinys kelia rimtų dvejonių (22)

Nutekintame Lenkijos Vyriausybės kanclerio Michalo Dworczyko laiške minimi Lietuvos politikai...

Studijos užsienyje: egzaminų rezultatai dažnai nieko nereiškia, matematikos reikia retai, tačiau vertinami kiti dalykai

Besitęsiant brandos egzaminų maratonui, vieni abiturientai jau dėlioja savo ateities planus...

Euro 2020: Vengrija – Prancūzija gyvai

Pergale prieš Vokietiją Europos futbolo čempionatą pradėjusi Prancūzijos rinktinė šeštadienį...

Automobilį pardavė prieš dešimtmetį, bet dabar sulaukė baudų: vyriškis stebi, kaip nuo sąskaitos antstoliai nurašo pinigus (102)

Pasitaiko kuriozų, kai parduotas automobilis save buvusiam savininkui primena netikėtomis baudomis....

Legendinis Kauno zoologijos sodas ruošiasi užverti duris: aiškėja, koks likimas laukia gyvūnų (113)

Kaune įsikūrusiame Lietuvos zoologijos sode vyksta pasirengimas būsimoms statyboms, trejus metus...

Dėl tragedijos Tenerifėje visa Ispanija ištikta šoko: pateiktoje ataskaitoje – sukrečiančios detalės (186)

Prie Tenerifės krantų ir toliau tęsiamos povandeninės vienerių metų mergaitės, kurią, kaip...

Kodėl kai kas beria druskos ant anglių šašlykams kepti (1)

Skaniai iškepti šašlykus nėra taip paprasta. Mėsos gabalėliai turi gerai iškepti, bet nebūti...

Futurologai įvardijo, kas mūsų laukia artimoje ateityje: kompiuteriai išmoks tai, ką iki šiol galėjo tik žmonės

Veido išraiška, rankų gestai, akių žvilgsnis, balso tonas, galvos judesiai, kalbos dažnis ir...