aA
Elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis – tuo jau niekas neabejoja. Jau visai greitai jie taps įperkami daugeliui, pasieks naujus ekologiškos gamybos, įkrovimo greičio ir nuvažiuojamo atstumo standartus. Bet ar šiuo keliu pasuks ir didieji sunkvežimiai?

Ar jau greitai gatvėmis riedės visiškai tylūs ir ekologiški vilkikai, šiukšlių surinkimo mašinos ir kita technika? „Mercedes-Benz“ neabejoja, kad tokia ateitis jau čia pat.

Iš tikrųjų, komercinės paskirties elektromobilių rinkoje jau yra. „Nissan e-NV200“ yra geriausiai žinomas pavyzdys, nors naujienos apie nedidelių elektrinių sunkvežimių bei furgonų panaudojimą pasirodo ne taip jau retai.

Pavyzdžiui, dar pernai BMW koncernas savo logistikos problemoms spręsti pasitelkė „Terberg“ elektrinius sunkvežimius, kurie gana efektyviai gali veikti trumpomis distancijomis. Jie tempia net 40 tonų svorį, tačiau labai lėtai ir tik trumpus atstumus.

Tuo tarpu lengvas „Fuso Canter E-Cell“ šią vasarą sėkmingai užbaigė bandymus Portugalijoje ir Vokietijoje - jis gali vežti palyginti nedaug, bet įveiks didesnius atstumus ir bus patogus naudoti.

Tačiau tikrai didelių ir efektyvių elektrinių sunkvežimių rinkoje nematyti. To priežastys labai paprastos ir akivaizdžios – verslui ilgai be darbo stovinti technika yra nereikalinga, o ir investicijos į žymiai brangesnius elektrinius sunkvežimius neatrodo viliojančiai.

„Mercedes-Benz“ sako, kad elektrinių sunkvežimių laikas jau čia pat – 2025 m. baterijų kaina pasieks neregėtas žemumas, o jų galingumas tik augs. Todėl maždaug tuo metu kompanijos pradės žvalgytis į elektrines alternatyvas, o „Mercedes-Benz“ kaip tik turės ką pasiūlyti.

Kompanija pristatė „Urban eTruck“ koncepcinį modelį. Šiam projektui buvo panaudota jau gaminamo itin galingo trijų ašių sunkvežimio bazė. Du „Urban eTruck“ elektros varikliai sumontuoti tiesiai prie galinių ratų, kiekvienas iš jų turi po 125 kW galios.

Bendras sukimo momentas (įskaičiuojant transmisijos mechanizmo efektyvumą) sieks 11000 Nm. Visgi, dėl savo elektrinės jėgainės sunkvežimis geriausiai tiks užduotims mieste.

„Mercedes-Benz Urban eTruck“ įprastai turės 212 kWh galingumo baterijas, kurios turėtų leisti sunkvežimiui nuvažiuoti apie 200 km. Žinoma, neišvengiamai, šis rodiklis labai priklausys nuo vežamo krovinio svorio, bet skirtingoms užduotims atlikti kompanija ketina sunkvežimį komplektuoti skirtingai.

Tai yra, gali būti montuojama daugiau arba mažiau baterijų modulių. „Urban eTruck“, kaip rodo ir pavadinimas, geriausiai tiks darbui mieste, pavyzdžiui, išvežant atliekas, pristatant siuntas pramonės objektams ar išvežant užbaigtus produktus. Šiuo atveju ir apie 2-3 valandų įkrovimo laikas neturėtų būti didelė kliūtis.

Žinoma, praeis dar nemažai laiko, kol tokie sunkvežimiai kaip „Mercedes-Benz Urban eTruck“ iš tikrųjų pasirodys gatvėse. Jiems dar reikia gerokai patobulėti, kad tenkintų ne tik ekologinius reikalavimus, bet ir verslininkų standartus. Tačiau „Urban eTruck“ įrodo, kad galingi elektriniai sunkvežimiai nėra tokia jau tolima ateitis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (17)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (5)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (6)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Top naujienos

Sąvartyno gyventojų kasdienybė už 120 eurų: mes nieko nebijome ir jaučiamės kaip viršininkai (45)

Daugiau kaip 20 metų sąvartyne gyvenantys Laima ir Pavelas nesiskundžia: per mėnesį kiekvienas...

Vieta Lietuvoje, kur grįžę emigrantai atsiveža savo draugus (33)

Tauragėje, Pietvakarių Lietuvoje, turistus ir smalsuolius vilioja unikali atrakcija po atviru...

Istorinio popiežiaus vizito kulminacija: Lietuvai ši vizito vieta – pažymėta skausmu  nuolat pildoma (1076)

Popiežius Pranciškus sekmadienį paragino Lietuvos tikinčiuosius rūpintis socialiai...

Gyvai / LKL rungtynių transliacija: „Rytas“ – „Juventus“ (5)

LKL vicečempionas Vilniaus „Rytas“ sekmadienį pradeda naująjį sezoną – namuose 17...

Dukra iš partizanų šeimos atvyko pamatyti popiežiaus: aš labai tikiu Lietuva (22)

Iš partizanų šeimos kilusi Martina Bikuličienė Aštrauskaitė , kurios tėvą ir dėdę nužudė...

Kaune popietę mirtinai sužalotas vyras (46)

Kauno policija informuoja apie kraupų įvykį. Pranešama, kad buvo nužudytas vyras.

Įspūdžiai iš Kauno: Jono Pauliaus II apsaugoje dirbęs vyriškis palygino popiežių vizitus (30)

Popiežius Pranciškus sekmadienį paragino Lietuvos tikinčiuosius rūpintis socialiai...

Gyvai / Tiesioginė LKL transliacija: Prienų „Skycop“ – Panevėžio „Lietkabelis“ (1)

Sekmadienio vakarą Prienuose žaidžiamas ketvirtasis LKL naujo sezono pirmojo turo mačas. Jame...

Tragiškai Baltijos jūroje pasibaigusią regatą buvo svarstoma atidėti (58)

Klaipėdoje šeštadienį vykusią ir, kaip manoma, trijų žmonių mirtimis pasibaigusią Stepono...

Skandalingas skyrybas išgyvenantis Sigitas Martinavičius bijo blogiausio: žmonos intrigos gyvenimą pavertė tragedija (84)

Nuo birželio pradžios dramatiškas skyrybas su žmona, papuošalų kūrėja Natalija Martinavičiene...