Elektromobiliai yra asmeninio transporto ateitis – tuo jau niekas neabejoja. Jau visai greitai jie taps įperkami daugeliui, pasieks naujus ekologiškos gamybos, įkrovimo greičio ir nuvažiuojamo atstumo standartus. Bet ar šiuo keliu pasuks ir didieji sunkvežimiai?

Ar jau greitai gatvėmis riedės visiškai tylūs ir ekologiški vilkikai, šiukšlių surinkimo mašinos ir kita technika? „Mercedes-Benz“ neabejoja, kad tokia ateitis jau čia pat.

Iš tikrųjų, komercinės paskirties elektromobilių rinkoje jau yra. „Nissan e-NV200“ yra geriausiai žinomas pavyzdys, nors naujienos apie nedidelių elektrinių sunkvežimių bei furgonų panaudojimą pasirodo ne taip jau retai.

Pavyzdžiui, dar pernai BMW koncernas savo logistikos problemoms spręsti pasitelkė „Terberg“ elektrinius sunkvežimius, kurie gana efektyviai gali veikti trumpomis distancijomis. Jie tempia net 40 tonų svorį, tačiau labai lėtai ir tik trumpus atstumus.

Tuo tarpu lengvas „Fuso Canter E-Cell“ šią vasarą sėkmingai užbaigė bandymus Portugalijoje ir Vokietijoje - jis gali vežti palyginti nedaug, bet įveiks didesnius atstumus ir bus patogus naudoti.

Tačiau tikrai didelių ir efektyvių elektrinių sunkvežimių rinkoje nematyti. To priežastys labai paprastos ir akivaizdžios – verslui ilgai be darbo stovinti technika yra nereikalinga, o ir investicijos į žymiai brangesnius elektrinius sunkvežimius neatrodo viliojančiai.

„Mercedes-Benz“ sako, kad elektrinių sunkvežimių laikas jau čia pat – 2025 m. baterijų kaina pasieks neregėtas žemumas, o jų galingumas tik augs. Todėl maždaug tuo metu kompanijos pradės žvalgytis į elektrines alternatyvas, o „Mercedes-Benz“ kaip tik turės ką pasiūlyti.

Kompanija pristatė „Urban eTruck“ koncepcinį modelį. Šiam projektui buvo panaudota jau gaminamo itin galingo trijų ašių sunkvežimio bazė. Du „Urban eTruck“ elektros varikliai sumontuoti tiesiai prie galinių ratų, kiekvienas iš jų turi po 125 kW galios.

Bendras sukimo momentas (įskaičiuojant transmisijos mechanizmo efektyvumą) sieks 11000 Nm. Visgi, dėl savo elektrinės jėgainės sunkvežimis geriausiai tiks užduotims mieste.

„Mercedes-Benz Urban eTruck“ įprastai turės 212 kWh galingumo baterijas, kurios turėtų leisti sunkvežimiui nuvažiuoti apie 200 km. Žinoma, neišvengiamai, šis rodiklis labai priklausys nuo vežamo krovinio svorio, bet skirtingoms užduotims atlikti kompanija ketina sunkvežimį komplektuoti skirtingai.

Tai yra, gali būti montuojama daugiau arba mažiau baterijų modulių. „Urban eTruck“, kaip rodo ir pavadinimas, geriausiai tiks darbui mieste, pavyzdžiui, išvežant atliekas, pristatant siuntas pramonės objektams ar išvežant užbaigtus produktus. Šiuo atveju ir apie 2-3 valandų įkrovimo laikas neturėtų būti didelė kliūtis.

Žinoma, praeis dar nemažai laiko, kol tokie sunkvežimiai kaip „Mercedes-Benz Urban eTruck“ iš tikrųjų pasirodys gatvėse. Jiems dar reikia gerokai patobulėti, kad tenkintų ne tik ekologinius reikalavimus, bet ir verslininkų standartus. Tačiau „Urban eTruck“ įrodo, kad galingi elektriniai sunkvežimiai nėra tokia jau tolima ateitis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (2)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Vokietijos greitkeliuose – savivaldžių automobilių bandymai (3)

Technologijų kompanija „ Continental “ plečia savivaldžių automobilių technologijų bandymus...

„Uber“ pristato partnerių-vairuotojų draudimo programą

Pavėžėjimo paslaugų kompanija „ Uber “ praneša, kad platforma besinaudojantiems vairuotojams...

Trumpo administracija svarsto galimybę automobiliams nustatyti 25 proc. importo muitą (6)

JAV prezidento Donaldo Trumpo administracija svarsto galimybę nustatyti 25 proc. muitą...

Hamburgas pirmasis Vokietijoje pradės taikyti draudimus dyzeliniams automobiliams (23)

Hamburgo valdžia trečiadienį paskelbė uždrausianti kai kuriuos dyzelinius automobilius labiausiai...

Top naujienos

Kas penktas suaugęs susiduria su dažnai nepastebima problema: įprastas sutrikimas – daugybės ligų priežastis (23)

Remiantis Pasaulinės sveikatos organizacijos ( PSO ) duomenimis, bent 1 iš 5 suaugusiųjų susiduria...

DELFI Agro eksperimentas: ar įmanoma provincijoje susirasti darbą daugiau nei už minimumą (131)

Vasaros sezonu norintys užsidirbti moksleiviai ar studentai dažnai traukia į užsienio šalis,...

Audringos abiturientų naktys: išnuomoti viešbučiai, pribloškiančios suknelės ir alkoholio paieškų maršrutai (182)

Vieni paskutines mokyklines šventes švenčia pompastiškai, kiti kukliai, o treti traukia į...

Bičiuliui siųstas šakotis sugrįžo virtęs trupiniais (13)

Vilnietis Artūras susidūrė su kuriozine situacija – dar kovo mėnesį draugui išsiųstas...

Geriausios Lietuvos gimnazijos abiturientai pademonstravo paskutinio skambučio įvaizdžius (92)

Ketvirtadienio popietę paskutinio skambučio šventė vyko ir geriausia Lietuvos mokykla šįmet vėl...

Išskirtinė galimybė pasidairyti viename prabangiausių Vilniaus viešbučių: pamatykite, kur ilsisi elitas (8)

Sostinės centre duris svečiams atvėrė atsinaujinęs „ Radisson Blu Astorija “. Specialaus...

Žinomų žmonių automobiliai turi vardus ir atspindi jų gyvenimo įpročius (9)

Ketvirtadienio vakarą žinomus žmones buvo galima sutikti ir automobilių švaros centro „Ainava"...

Legendinio ansamblio „Lietuva“ repeticija: ant scenos to niekada nepamatysite

Stebint repetuojančius valstybinio dainų ir šokių ansamblio „Lietuva“ choristus ir...

Žalgiriečių nusiteikimu nepatenkintas Jasikevičius: esi krepšininkas ir už tai gauni pinigus (6)

Kauno „Žalgiris“ Betsafe- LKL čempionato ketvirtfinalio serijos iki trijų pergalių...

Vienas prieš Ballus paliktas Šeškus: pakriko nervai ir sveikata, nebenoriu treniruoti (164)

Tėtušio klyksmai, apatiškos ir net per rungtynes sugebančios užsnūsti jo atžalos,...