aA
Debiutavęs 2015 metais,Mercedes-Benz GLC“ pasižymėjo erdvumu, praktiškumu, komfortu bei puikiomis vairavimo bekelėje savybėmis. Šiemet Ženevos automobilių parodoje pristatomas naujasis modelis yra toks pat universalus kaip pirmtakas, tačiau išmanesnis. Viena didžiausių naujovių – 48 voltų įtampos sistema, tad šis visureigis yra ekonomiškesnis ir galingesnis už ankstesnįjį modelį, ra-šoma pranešime žiniasklaidai.
Ženevoje pristatytas balsu valdomas "Mercedes-Benz GLC"

Tai ne vienintelė „Mercedes-Benz“ naujiena, pristatoma Ženevos automobilių parodoje. Kartu su naujuoju GLC parodoje pristatomi „CLA Shooting Brake“, itin galingi „Mercedes-Benz AMG Gle 53 4MATIC+“, „Mercedes-Benz AMG GT R“, koncepcinis „Concept EQV“, sportinis „Formula E“ modelis bei keleivinis mikroautobusas „V-Class“.

„Lietuviai pamėgo GLC modelį dėl praktiškumo ir universalumo – kompaktiškas dydis patogus mieste, erdvus interjeras taip ir kviečia leistis į ilgas keliones, o pravažumo savybės sufleruoja, kad ne visos išvykos turi vykti asfaltuotais keliais. Šiemet pristatomas „Mercedes-Benz GLC“ turi visas geriausias savo pirmtako savybes ir kartu – naujausias „Daimler“ koncerno technologijas, saugumo ir efektyvumo sistemas. Atnaujintas modelis pristatomas Ženevos automobilių parodoje, o pirmuosius gatvėse išvysime vasaros pradžioje“, – teigė oficialaus „Mercedes-Benz“ importuotojo Lietuvoje „Silberauto“ pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Intuityvus valdymas

Pagrindines technologines „Mercedes-Benz GLC“ naujoves galima skirstyti į tris dalis. Pirmoji – nauja multimedijos valdymo sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX). Ji naudojama naujausiuose A, B klasės bei kituose koncerno gaminamuose automobiliuose.

Naujajame „Mercedes-Benz GLC“ yra penki funkcijų aktyvavimo būdai. Pirmasis – didelis aukštos raiškos iki 12,3 colio įstrižainės lietimui jautrus ekranas. Antrasis, nepamainomas vairuojant, tai – specialūs ant vairo įrengti jungikliai, kuriais galima valdyti pagrindines funkcijas. Trečiasis, įmontuo-tas prieš porankį, tarsi nešiojamojo kompiuterio lietimui jautrus plotas.

Kai kurias funkcijas galima valdyti ketvirtuoju būdu – gestais. O penktasis – itin universalus ir dau-gialypis sistemų valdymas balso komandomis. Vairuotojui užtenka pasakyti: „Hey, Mercedes“ ir nurodyti tam tikrą komandą, pavyzdžiui, „I‘m cold“ („Man šalta“), ir automobilio salono temperatū-ra bus pakelta.

Sistema MBUX nuolat mokosi ir įsimena vairuotojo balsą, dažniausiai jo sakomas komandas. Nėra konkrečių instrukcijų ar komandų sąrašo – sistema pripranta prie vairuotojo įpročių ir analizuoja jo tariamas frazes. Vidinės kameros dėka MBUX taip pat geba atskirti, kurio žmogaus – vairuotojo ar keleivio – ranka priartėjo prie lietimui jautraus ekrano, ir atvaizduoti jam aktualiausią informaciją.

Intuityvumas neapsiriboja multimedijos sistema. Jau standartinėje įrangoje „Mercedes-Benz GLC“ turi beraktę automobilio užvedimo sistemą, o važiuodamas vairuotojas gali pasirinkti vieną iš penkių režimų: „Comfort“, ECO, „Sport“, „Sport +“ bei „Individual“. Pasirinkus įrangos paketą „Off-Road Engineering“, galimi papildomi du važiavimo režimai: pakabos, diferencialų bei pavarų dėžės darbą bekelei optimizuojantys „Off-Road“ bei „Off-Road +“.

Ženevoje pristatytas balsu valdomas "Mercedes-Benz GLC"
Ženevoje pristatytas balsu valdomas "Mercedes-Benz GLC"

Hibridinė 48 voltų sistema

Naujieji „Mercedes-Benz GLC“ debiutuoja su visų varančių ratų pavara 4MATIC ir penkiais skir-tingos galios keturių cilindrų varikliais: trimis dyzeliniais bei dviem benzininiais. Pastarieji yra su hibridine 48 voltų įtampos sistema, leidžiančia išgauti daugiau galios bei kartu sumažinti degalų su-vartojimą.

Benzininis „Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC“ pasiekia 145 kW (197 AG) galią ir 280 Nm suki-mo momentą. Prireikus daugiau galingumo, benzininiam varikliui papildomus 150 Nm sukimo mo-mento suteikia elektrinis variklis.

Galingiausias gamoje „GLC 300 4MATIC“ pasiekia 190 kW (258 AG) galią bei 370 Nm sukimo momentą, o papildomus 150 Nm suteikia elektrinė jėgainė. Abiejų automobilių vidutinės degalų sąnaudos – 7,1–7,4 l/100 km, o CO2 emisija – 161–169 g/km (tikslus dydis priklauso nuo ratlankių skersmens).

Dyzelinis „Mercedes-Benz GLC200d 4MATIC“ išvysto 120 kW (163 AG) galią ir 360 Nm sukimo momentą, o „GLC 220d 4MATIC“ – 143 kW (194 AG) bei 400 Nm. Abiejų automobilių vidutinės degalų sąnaudos – 5,2–5,5 l/100 km, o CO2 emisija – 137–145 g/km.

Galingiausias dyzelinis „Mercedes-Benz GLC 300d 4MATIC“ pasiekia 180 kW (245 AG) galią bei 500 Nm sukimo momentą. Vidutinės jo dyzelino sąnaudos – 5,8 l/100 km, o CO2 emisija – 151–153 g/km.

Svarbiausia – saugumas

Vokietijoje 85 proc. klientų kaip vieną iš svarbiausių GLC savybių įvardija saugumą. Jį patvirtina ne tik aukščiausi „Euro NCAP“ bei kitų saugumo organizacijų testai, bet ir gausus papildomų tik „Mer-cedes-Benz“ modeliuose montuojamų novatoriškų sistemų rinkinys.

Sistemos „Active Distance Assist DISTRONIC“ kamera stebi aplinką ir, jeigu automobilis prie sta-cionaraus ar itin lėtai judančio objekto artėja pernelyg greitai, o vairuotojas nereaguoja, stabdo auto-nomiškai. Tokios situacijos dažnai nutinka greitkeliuose – kruizo kontrolę įjungę vairuotojai gali pa-vėluoti stabdyti prieš eismo spūstį, o ši sistema apie ją sužino iš anksto dėl realiu laiku atnaujinamos navigacinės sistemos. Ji taip pat didina automobilio ekonomiškumą – nustačius važiavimo režimą ECO, automobilis gali riedėti su išjungtu vidaus degimo varikliu.

Automobilis su „Active Steer Assist“ gali autonomiškai persirikiuoti į kitą eismo juostą – vairuotojui užtenka tik palenkti posūkio svirtelę norima kryptimi. Aplinką stebinčios ir analizuojančios kameros įvertina, ar tokį manevrą daryti saugu, o vairas automatiškai pasukamas judant 80–180 km/val. grei-čiu.

Eismo spūstyse važiuojant iki 60 km/val. greičiu sistema taip pat supranta, kada reikia suformuoti koridorių specialiųjų tarnybų automobiliams ir patraukia automobilį į šoną. Patekus į avariją, ji auto-matiškai atrakina dureles bei išsiunčia SOS signalą vietos pagalbos tarnybai.

„Mercedes-Benz“ diegiama „Active Speed Limit Assist“ navigacijos duomenis derina su kameros fiksuojamais vaizdais ir automatiškai pristabdo automobilį iki leistino greičio ribos. Papildomai mon-tuojami parkavimo, manevravimo su priekaba, durelių atidarymo ir kiti asistentai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

„Land Rover“ atnaujino „Discovery Sport“: gavo naują platformą ir nemažai naujovių (1)

„ Land Rover Discovery “ jau seniai yra tapęs nevaržomos kelionės automobiliu simboliu, o jo...

„Ford“ nusprendė vieną modelį pritaikyti visiems: sukūrė 40 „Focus“ versijų (2)

Jau gegužės 24 d. Lietuvoje galima užsisakyti 40 skirtingų „ Ford Focus “ versijų, tačiau...

Netikėta žinia „Audi“ ženklo gerbėjams: nebebus TT ir R8 modelių (29)

„ Audi “ nutrauks TT ir R8 sportinių automobilių gamybą, o sutaupytus 14 mlrd. eurų investuos...

„Mini“ atnaujino du modelius – žada nustebinti galingesniais varikliais

60-metį šiemet švenčianti britų „premium“ klasės automobilių gamintoja „Mini“...

„Renault“ Niurburgringo trasoje išsikovojo naują rekordą (1)

„ Renault Megane R. S. Trophy-R“ Niurburgringo trasoje pasiekė naują rekordą automobilių,...

Top naujienos

Privertė pasijusti tikru narkobaronu: pareigūnai kratos metu sandėlyje rado šešias tonas kanapių (143)

Pluoštinių kanapių ūkį įkūręs vyras nesitikėjo, kad siųsdamas mėginį galimai būsimiems...

Kaip vienas miestelis prie Volgos pasėjo chaosą Europos naftos rinkoje (8)

Nikolajevkos gyventojai nelabai turi apie ką liežuvauti nuo tada, kai mirė degtinės muziejaus...

Linas Kojala. Sudie, Amerika? Sugrįžimas namo (I dalis) (121)

Garsiajam Don Kichotui, susiruošusiam į žygį, netrūko užsidegimo. Migelio de Servanteso...

Įvykiai, pakeitę pasaulį: SSRS griūtis. Laukiniai, laukiniai rytai ir lūžio taškas, po kurio Rusijai nebebuvo kelio atgal (0)

Krentanti, besiblaškanti ir beviltiškai pasimetusi. Tokios būklės Rusija pasitiko paskutinį...

Šis gegužės mėnuo įeis į istoriją: po sumuštų temperatūros rekordų – radikalūs pokyčiai (33)

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos sinoptikė Izolda Marcinonienė sako, kad ši gegužė įeis į...

Skandalingasis „Flying Saucer Gang“ lyderis – apie nežinomą praeitį: darbas restorane ir tikroji pažinties su Karolina istorija (71)

„Tiesiog buvome bičai , kurie norėjo studijoje eksperimentuoti. Turėjome kompiuterį, mikrofoną...

Puiki pramoga savaitgaliui: daugiau beždžionių tiltų Lietuvoje niekur nerasite (13)

Prieš keletą metų duris atvėręs naujas Pagramančio regioninio parko lankytojų centras yra...

Mokslininkai: brokoliai padeda kovoti su vėžiu, tačiau neskubėkite jų pirkti (6)

Ilgą laiką su vėžio prevencija sieti brokoliai (kaip ir kitos kopūstinės daržovės, tarp kurių...

Kainuos centus, o rezultatas džiugins: gudrybės, kaip namus paversti prabangiais (2)

Idealiame pasaulyje turėtumėte namus, vertus blizgaus interjero žurnalo puslapių. Kiekviename...

Naktinis reidas Vilniuje: dėl pirkinio internetu abiturientas pateko į nepavydėtiną situaciją (224)

Triukšmingai mokyklos baigimą šventę abiturientai neprasprūdo po reidą sostinėje surengusių...