aA
Įkraunami (angl. „plug-in“) hibridiniai automobiliai šiandien siūlo geriausią ekologijos ir našumo derinį. Mieste toks automobilis gali važiuoti vien elektra, o užmiestyje šimtus kilometrų įveikti derindamas elektrinio ir vidaus degimo variklio darbą. Pastaraisiais metais sparčiai populiarėjantys tokie automobiliai įtikina, jog būtent įkraunami hibridai yra dabarties ir netolimos ateities technologija, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ hibridų gamą jau dabar sudaro 16 modelių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC "
© Gamintojo archyvas

Vidutinės kelionės ilgis skiriasi kiekvienoje rinkoje, pavyzdžiui, Honkonge vairuotojas vidutiniškai įveikia 8 km, o Nyderlanduose – 27 km. Įveikiamas atstumas atsako į klausimą, kodėl daugelio įkraunamų hibridinių automobilių elektrinė rida yra apie 50 km, o pirmojo elektrinio „Mercedes-Benz EQC“ modelio viena įkrova įveikiamas atstumas – 450 km.

Galia ir našumas kartu

Elektra varomi automobiliai yra ateitis ir su tokiu teiginiu sutinka kone visi gamintojai, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ praėjusioje Frankfurto automobilių parodoje pranešė, jog nuo 2040 m. gamins tik tokius modelius. Tai buvo pirmas tokio dydžio gamintojo pareiškimas apie visišką vidaus degimo variklių atsisakymą su konkrečia data, kada tai bus padaryta.

"Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC "
"Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC "
© Gamintojo archyvas

Vis dėlto daugelis iki šiol gamintų elektra varomų transporto priemonių nebuvo praktiškos – nuvažiuojamo atstumo ir infrastruktūros trūkumas ribojo kai kurių automobilių pirkėjų mobilumą. Tačiau „plug-in“ technologija tai išsprendžia.

Pavyzdžiui, erdvus ir komfortiškas visureigis „Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC“ turi dyzelinį ir elektrinį variklius. Vidutinės tokio modelio degalų sąnaudos – 1,1 l/100 km, o CO2 emisijos – 29 g/km.

Vien elektra, pavyzdžiui, įveikiant nedidelius atstumus, jis gali nuvažiuoti iki 106 kilometrų ir pasiekti didžiausią 160 km/val. greitį. Naudodamas 320 AG pajėgumą bei 700 Nm sukimo momentą pasiekiančią hibridinę abiejų tipų variklių sistemą, erdvus SUV modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,8 sek., o didelis degalų bakas leidžia nepapildžius jo įveikti šimtus kilometrų.

„Mercedes-Benz“ yra vienintelis „Premium“ automobilių gamintojas, suderinantis geriausią variklį ilgose kelionėse (dyzelinį) su geriausiu mieste (elektriniu). Be GLE visureigio, tokias hibridines jėgaines turi C ir E klasių sedanai bei universalai, o artimiausiu metu ji bus įmontuota ir į GLC visureigį.

Hibridinės benzininio ir elektrinio variklių sistemos montuojamos į daugelį kitų „Mercedes-Benz“ modelių – nuo kompaktiško „A 250 e“ hečbeko iki prabangiausio hibridinio automobilio „S 560 e“.

ECO asistentas – didesniam efektyvumui

Šiuolaikiniuose automobiliuose diegiama jau trečios kartos hibridinė sistema, išsiskirianti gausesniu važiavimo režimų pasirinkimu („Electric“, „Battery Level“, „Comfort“, ECO, „Sport“ ir papildomu SUV modeliams „Offroad“) ir penkiais vairuotojo pasirenkamais energijos rekuperacijos lygiais.

"Mercedes-Benz E 300 de Estate"
"Mercedes-Benz E 300 de Estate"
© Gamintojo archyvas

Hibridinių automobilių efektyvumą dar padidina „ECO Assist“ programa, veikianti tarsi vairuotojo treniruoklis. Sistema stebi vairuotojo įpročius ir kartu su navigacijos duomenimis, kelio ženklų atpažinimo sistema bei išmaniaisiais saugumo asistentais reguliariai teikia patarimus, pavyzdžiui, jei artėjant greičio apribojimui verta atleisti akceleratorių.

Sistema taip pat yra išmani ir daug darbo atlieka be vairuotojo. Kai šis atleidžia akceleratorių ir automobilis rieda, „ECO Assist“ sistema pagal būsimą kelią, navigacijos bei eismo duomenis nusprendžia, ar verta toliau riedėti su minimaliu pasipriešinimu, ar priešingai – įjungti regeneracinį stabdymą ir įkrauti baterijas.

"Mercedes-Benz C 300 de Estate"
"Mercedes-Benz C 300 de Estate"
© Gamintojo archyvas

Jei automobilio radarų sistema užfiksuoja, jog artėjama prie lėtai judančio eismo, automobilyje automatiškai bus įjungiamas didesnis rekuperacinis stabdymas, o vėl pradėjus judėti greičiau, „ECO Assist“ grąžins riedėjimo režimą su minimaliu pasipriešinimu. Vairuotojui tokiomis situacijomis dažnai net nereikia prisiliesti prie pedalų.

Kai kuriuose hibridiniuose „Mercedes-Benz“ automobiliuose montuojamas kinestetinis (haptinis) akceleratoriaus pedalas, leidžiantis dar geresnę važiavimo ekonomiją. Pasiekus tam tikrą spaudimo lygį, pedalas atsiremia į savotišką „laiptelį“ – taip vairuotojas informuojamas, jog pasiekta didžiausia elektrinio variklio galia ir spaudžiant toliau bus įjungtas vidaus degimo variklis.

Didžiausio „Premium“ automobilių rinkoje hibridinių modelių gamintojo „Mercedes-Benz“ gamoje yra 16 įkraunamų hibridinių automobilių, o 2020 m. jų skaičius turėti viršyti 20.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.0000

Kanada nusprendė netylėti dėl „dyzelgeito“ – kelia bylą „Volkswagen“ (2)

Kanados prokurorai pirmadienį pareiškė kaltinimus Vokietijos automobilių gamintojai „...

„Audi“ pristatė atnaujintą RS 5: žada dar daugiau galios

„ Audi “ pristatė atnaujintus „RS 5 Coupe“ ir „RS 5 Sportback“ modelius, kurie dabar...

Kelininkai perspėja: dieną eismo sąlygas sunkins stipraus vėjo gūsiai

Dieną eismo sąlygas sunkins vėjas, perspėja Lietuvos automobilių kelių direkcija . Po stipraus...

Paaiškino, be ko savavaldžiai automobiliai važiuoti negalėtų (4)

Savavaldžiai automobiliai neįmanomi be tokių pažangių sistemų kaip radarai, kurie stebi aplinką...

Įspėjimas vairuotojams: yra slidžių kelių ruožų

Ankstų sekmadienio rytą šalyje be kritulių. Oro temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 3...

Top naujienos

Seimas ketina padidinti mokesčius bankams (54)

Antradienį Seimo plenariniame posėdyje po svarstymo pritarta pasiūlymui didesnį nei 2 mln. eurų...

Klaipėdoje rastos negyvos mergytės tyrimas: palūžusi mergytės motina papasakojo apie nužudymą papildyta 16.12 (62)

Klaipėdoje mirusios vos 2,5 mėnesių mergytės pirminių mirties priežasties atsakymų iš...

Jaunuoliai žiaurią egzekuciją surengė dėl cigarečių ir pinigų: vienišą senolę kraujo klane rado kaimynas (162)

Akmenės rajone, Paeglėsių kaime vienai gyvenančiai senolei jaunuolių pora surengė protu...

Nausėda dėl Narkevičiaus nenusileis: aš apskritai galvoju, ar yra toks ministras (3)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad nepamirš susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus...

Mirė grupės „Roxette“ lyderė Marie Fredriksson (111)

Mirė praeityje itin garsios švedų grupės „Roxette“ lyderė 61-erių Marie Fredriksson ,...

Lukašenka nori galutinai sudėti taškus ant „i“ dėl Rusijos (32)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka antradienį pranešė Minske susitiksiantis su...

Šarūnas Jasikevičius su šeima jau laukia Kalėdų: papuošti eglės viršūnę kopėčių neprireikė (21)

Vos tik kalendoriuje išvystame gruodžio mėnesį – aplink staiga pakvimpa Kalėdomis. Prisikviesti...

Alternatyvą darbui kavinėse siūlantis profesorius: čia studentai susiduria su praktika dar net neišėję į praktiką

Lietuvos aukštosioms mokykloms įsirengiant vis daugiau laboratorijų , pripildytų pažangiomis...

Plinta internete: unikalus Šilutės „sekretas“ atspindi miestelio praeitį (10)

Penktadienį Šilutėje, Lietuvininkų gatvėje, įmontuotas išskirtinis kūrinys – „ sekretas...

Autoserviso meistras papasakojo, kaip prižiūrėti automobilį, kad jį būtų galima brangiai parduoti (24)

Automobilio būklei didelę įtaką turi tiek automobilio eksploatacija, tiek priežiūra. Tačiau...