„Tobulas šios klasės automobilis, komfortu galintis lygintis nebent su „Bentley Bentayga“. Jame sudėta viskas, kas šiuo metu yra geriausia automobilių pramonėje“, – po „Lietuvos metų automobilio 2020“ apdovanojimų ceremonijos sakė vienas iš dešimties žurnalistų komisijos narių, žurnalo „Top Gear Lietuva“ redaktorius Valdas Valiukevičius.

Pirmą kartą – SUV

„Verslo klasės automobilio“ rinkimai vyksta jau eilę metų, tačiau pirmą kartą šioje kategorijoje nugalėjo SUV klasės modelis – iki šiol nugalėtojais tapdavo tradiciniai vadovų automobiliai sedanai. Tokį pokytį, pasak vertinimo komisijos narių, kuriai asistavo ir verslo temomis rašantys žurnalistai, nulėmė GLE siūlomas aukščiausios klasės komforto paketas.

GLE turi hidropneumatinę pagal 48 voltų įtampos architektūra sukonstruotą aktyvią pakabą „E-Active Body Control“. Tai pirmoji sistema rinkoje, kurios spyruoklių suspaudimo jėga ir amortizatorių kietumas gali būti reguliuojami kiekvienam ratui atskirai. Tai praktiškai panaikina kėbulo svyravimus posūkiuose, bėgėjantis ar stabdant.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujasis GLE pasižymi ilgesne ratų baze – ši padidėjo net 80 mm. To nauda akivaizdi automobilio salone – antrosios sėdynių eilės keleiviai gali kone ištiesti kojas, o papildomai gali būti užsakoma dar ir trečioji sėdynių eilė.

Didelis komfortas, automobilio masė ir gabaritai neturi įtakos jo manevringumui, ekonomiškumui ar valdymo savybėms. „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkais buvo atliekami automobilių stabdymo testai ir GLE buvo vienas iš vos keleto modelių, kurių lėtėjimo pagreitis viršijo 10 m/s2. Tai – itin aukštas rezultatas bet kokiam automobiliui.

Įvertino MBUX modernumą

„Mercedes-Benz GLE“ informacinė sistema buvo įvertinta apdovanojimu „Metų multimedija“. Vertinimo komisiją sužavėjo dideli, raiškūs ir tikslūs 12,3 colio įstrižainės ekranai bei galimybė pasirinkti norimą valdymo būdą įvairioms funkcijoms nustatyti. Jas galima valdyti spaudant virtualius mygtukus pačiame ekrane, specialiu lietimui jautriu paviršiumi, primenančiu naudojamą nešiojamuosiuose kompiuteriuose, arba ant vairo sumontuotais valdikliais. O svarbiausios funkcijos, kaip klimato kontrolės nustatymai, vis dar yra reguliuojami mygtukais – vairuojant tai yra patogiau nei ieškoti pačių funkcijų ekrane.

"Mercedes-Benz GLE"

Kai kurias funkcijas kontroliuoti galima balsu – pasakius „Hey, Mercedes“, automobilis klausosi vairuotojo ar keleivių komandų. Pavyzdžiui, pasakius „I am cold“, salono temperatūra bus padidinta.

„GLE – bene didžiausią įspūdį palikęs automobilis šių metų rinkimuose. Tai – lyg komforto laboratorija ant ratų, kurioje technika užprogramuota pasirūpinti, kad jokios vibracijos ir pašaliniai triukšmai nepasiektų viduje sėdinčių keleivių. Daug verta pramoginė šio automobilio sistema ir patogus jos valdymas – tokį pavyzdį turėtų išnagrinėti kiti pramonės gigantai“, – savo potyrį vairuojant GLE apibūdino rinkimų komisijos narys, Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Naujasis visureigis taip pat siūlo pamiršti sėdynės reguliavimą – nurodžius savo ūgį, sėdynė bei vairas bus automatiškai sureguliuoti ir pritaikyti vairuotojui.

"Mercedes-Benz GLE"

Unikali „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) sistemos funkcija yra tęstinis mokymasis. Dirbtinis intelektas įsimena vairuotojo pomėgius ir automatiškai pateikia savo pasiūlymus. Pavyzdžiui, jei vairuotojas dažnai perjungia radijo stotį konkrečiu metu norėdamas išklausyti žinias, jis gaus tokį pasiūlymą artėjant žinių programai.

„Mercedes-Benz GLE“ SUV modelį galima išbandyti visuose Lietuvoje esančiuose oficialaus „Mercedes-Benz“ importuotojo „Silberauto“ salonuose. GLE „Coupé“ versija Lietuvos rinkoje bus pristatyta 2020 m. pradžioje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją