aA
Mercedes-Benz G-Class“ – didelis, kampuotas ir netikėtai prabangus visureigis, dievinamas futbolo žvaigždžių, senųjų „Mercedes“ entuziastų ir šiaip keistų automobilių mėgėjų. Dabar AMG ženklu žymimi „G-Class“ visureigiai burzgia tarsi seni amerikietiški sportiniai automobiliai ir yra iš tikrųjų greiti. Tai negi jam reikėtų tapti elektromobiliu?
"Mercedes-Benz G-Class"
"Mercedes-Benz G-Class"
© Gamintojo archyvas

Pažvelkite į bet kurį naują elektromobilį. Jis būtinai bus labai aptakus – tai elektromobiliams labai svarbu. Nulaižytos formos, nugludinti kampai, aptakais uždengtos grotelės ir labai aptakūs ratlankiai kai kuriems žmonėms labai patinka. Skonis yra subjektyvus dalykas, bet negalima paneigti to, kad „G-Class“ visureigis nė iš tolo neprimena elektromobilio.

„G-Class“ yra vienas iš neaerodinamiškiausių automobilių rinkoje. Ir tai nestebina – juk jis rinkoje dar nuo 1979 metų. Visų pirma į akis krenta didžiuliai plokšti paviršiai: status priekinis stiklas ir grotelės. Tačiau dar daugiau problemų kelia plokščias galas, kuris važiuojant didesniu greičiu paskui save tempia didelę žemo slėgio sritį. O ką jau kalbėti apie automobilio dugną, kuris turi atviras ašis ir diferencialus (tiesa, viską galima uždengti aptaku).

Tiesą sakant, „G-Class“ yra šiokia tokia našta „Mercedes-Benz“. Aišku, modelis neša pelną ir turi legendos statusą. Tačiau nauji reikalavimai automobilių gamintojams verčia atsisakyti labiausiai teršiančių modelių. „Peugeot“ galvoja atsisakyti net benzininių karštųjų hečbekų, ne vienas prabangių automobilių gamintojas jau pamiršo atmosferinius V12, o ir V10 greitai taps retenybe. Manote, kad dėl prastėjančių pirkimų? Galbūt iš dalies, bet labiausiai tai lemia griežtėjantys reikalavimai. Rezultate pralaimi pirkėjas, bet tuo pačiu šio spaudimo dėka vystomos technologijos.

Kurį laiką netgi buvo kalbama apie „Mercedes-Benz G-Class“ mirtį. Tiesa yra ta, kad „G-Class“ yra tarsi mados aksesuaras, praktiškumu, saugumu ir net dinaminėmis charakteristikomis nusileidžiantis keturis kartus pigesniems krosoveriams. Bet kelių entuziastų „Daimler“ viršūnėse dėka „G-Class“ išliko ir tapo dar prabangesniu. Dabar „Daimler“ vadovas sako, kad „G-Class“ greičiausiai bus paskutinis „Mercedes-Benz“ modelis, jei kompanijos istorija kada nors nutrūks.

Beje, Ola Kalleniusą, Berlyne vykusioje konferencijoje jis paskelbė, kad elektrinis „G-Class“ jau yra kompanijos planuose. Net ne hibridinis – pilnai elektrinis. „Mercedes-Benz“ elektromobilius žymi EQ prekiniu ženklu, kuriami ir elektriniai visureigiai, todėl technologijos naujam „G-Class EQ“ jau egzistuoja.

Galima neabejoti, kad elektrinis „G-Class“ turės du variklius - po vieną kiekvienai ašiai. Tradiciškai jis bus sunkesnis už įprastą benzininį modelį, kuris sveria 2354–2485 kg. O štai nuvažiuojamo atstumo net spėlioti nesiryžtame.

Bet ar turėtų „Mercedes-Benz G-Class“ tapti elektromobiliu? Galbūt - tai juk išplės klientų ratą, o ne jį susiaurins. Kita vertus, kai po 20 metų kalbėsime apie „G-Class“ legendą, vis tiek prisiminsime būtent benzininius modelius. „Mercedes-Benz“ reikia pradėti dar vieną legendą, tik šįkart elektrinę.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
5.0000

Korozija neaplenkia nė vieno automobilio: rūdijimo padariniai – tai ne tik suprastėjęs estetinis vaizdas

Daugelį automobilių gedimų galima suskirstyti į atskiras kategorijas: variklio ir transmisijos...

Pasakė, kodėl paprasta rozetė elektromobilių savininkams namuose – ne geriausias sprendimas

Lietuvoje vis sparčiau augant elektromobilių skaičiui, daugeliui jau tapo aišku, kad didžiausią...

Skaudi tiesa: pusė naujų automobilių po 3 metų neįveikia pirmosios techninės apžiūros (2)

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai , kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę...

Elektromobilį krausim greitai ir (ar) patogiai?

Šiais laikais daugybei vartotojų labai svarbu, kad kiekvieną akumuliatorių turintį įrenginį,...

Į Vilniaus gatves išrieda elektriniai mažos talpos autobusai: pirmieji 6 nauji maršrutai

Rugpjūčio 16 d. Vilniuje pradeda važiuoti pirmieji elektriniai mažos talpos autobusai,...

Top naujienos

Rusijoje kalėti iki gyvos galvos nuteistas milijardierius Nevzlinas: šita rusų dalis ir taps grėsme Putinui

V. Putino psichologinė ir fizinė būklė taps vis prastesnė, jeigu jo kariuomenei Ukrainoje ir...

Sunkmečio laukianti Baltarusija bevizį režimą įvedė ne šiaip sau – vykdoma tam tikra operacija

Baltarusijai įvedus bevizį režimą, išaugo kaimyninę valstybę lankančių Lietuvos gyventojų...

Jocytės talentu besižavintys ispanai nepamiršta ir savų: MVP titulai čempionate turėjo būti du

Į Europos merginų U-18 čempionato viršūnę Lietuvos rinktinę atvedusi šešiolikmetė Justė...

Trys pagrindinės žemo kraujospūdžio rūšys: gydytojas atsakė, kada tai pavojinga gyvybei

Nors kardiologai dažniau akcentuoja aukšto kraujo spaudimo keliamus pavojus, suklusti reikėtų ir...

Aidi daug apkalbų sukėlęs „Naisių vasaros“ festivalis: scenoje – žinomos scenos žvaigždės pildoma (4)

Liepos mėnesį „ Naisių vasaros“ festivalio metu Ramūnas Karbauskis pažadėjo surengti dar...

Karas Ukrainoje. Ukraina teigia sunaikinusi „Vagner“ samdinių bazę Melitopolio meras – apie smūgį geležinkelio tiltui: iš Krymo nebevažiuos jokie kariniai traukiniai

Kasdienio video pranešimo metu Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis kreipėsi į rusus...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Dujos, elektra ar malkos – kuris šilumos šaltinis pinigines šiemet paplonins labiausiai

Energetikams ir politikams Lietuvoje žadant brangiausią šildymo sezoną per istoriją, kainų...

Stano su kolegomis sukūrė skanduotę apie Karbauskio pažadėtą festivalį: nevažiuosim į Naisius, net už pinigus baisius!

Pirmadienį aidi Ramūno Karbauskio pažadėtas antrasis „ Naisių vasaros “ festivalis , kurio...

„Mirties zona“ Baltijos jūroje – didesnė už Lietuvą: atsakomybė už tai krenta vienam sektoriui (1)

Per pastaruosius 50 metų pasaulyje smarkiai padaugėjo „negyvųjų zonų“ – vietų vandenyse,...

Parengė Ernestas Naprys

O gal dar prireiks: verta pasilaikyti tik kelis laidus, kuriuos kaupiate stalčiuje – kokius atiduoti perdirbti

Daugelio namuose yra stalčius, kuriame kaupiama įvairių laidų ir kabelių raizgalynė. Gal kada...