2012-aisiais atsinaujins keletas šiuo metu jau gaminamų klasių – pamatysime naujas klasikinio G-klasės visureigio, kurio gamyba truks iki 2015 metų, kompaktinio GLK, o taip pat populiariosios E-klasės versijas. Metų viduryje laukiamas naujos kartos didžiojo GL-klasės visureigio bei vieno iš ryškiausių „Mercedes-Benz“ karūnos brangakmenių – S-klasės – pristatymas. Galingųjų AMG entuziastai bus pamaloninti SLS AMG Black Series ir A 25 AMG modeliais.

Naujos kartos SL-klasė

Naujos kartos SL-klasės oficiali pasaulinė premjera įvyko Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje NAIAS 2012, kuri atverė duris Detroite sausio 9-ąją. Gamintojų teigimu, naujoji SL-klasė šiuo metu tobuliausias šio segmento automobilis: beveik vien iš aliuminio pagamintas kėbulas, sveriantis 140 kg mažiau už pirmtaką, MAGIC VISION CONTROL stiklo valytuvai, unikali FrontBass garso sistema, MAGIC SKY CONTROL kintamo skaidrumo panoraminis stoglangis, COMAND Online informacinė-pramoginė media sistema su galimybe prisijungti prie interneto, įprastos „Mercedes-Benz“ automobiliams aukščiausio lygio saugos sistemos. Iš pradžių bus siūlomi du variantai: SL 350 BlueEFFICIENCY bei SL 500 BlueEFFICIENCY su atitinkamai 306 AG ir 435 AG išvystančiais varikliais. Nepaisant padidėjusios galios, degalų sąnaudos sumažėjo beveik 30 proc. Šaltiniai kompanijoje teigia, kad jau kuriamas ir V12 variklis su dviem turbinomis, taigi ateityje galime sulaukti SL 600 modelio.

Žingsnis į naujus segmentus: A ir CLC klasės

Ankstesnėje kompaktinių „Mercedes-Benz“ modelių eilėje buvo du ganėtinai panašūs modeliai – A-klasė debiutavo 1997 metais, o B-klasė 2005-aisiais. Konkurentų spaudimas privertė kompaniją peržiūrėti šią strategiją, tad dabar stovime ant didelių pasikeitimų slenksčio: praėjusią vasarą debiutavo naujoji B-klasė, atstovaujanti markę kompaktinių vienatūrių segmente, o į varžytuves su BMW 1-ąją serija ir „Audi A3“ kovo mėnesį stos naujas A-klasės hečbekas. Ženevoje debiutuosiantis modelis skirtas pirkėjams, kurie dinamiką ir emocijas vertina labiau negu pirmtako praktiškumą. Pasitelkus BlueEFFICIENCY technologinį paketą bei puikias saugos sistemas, A-klasė bus rimta konkurentė dabartiniams „Premium“ segmento mažiesiems automobiliams, o metų pabaigoje laukiamas galbūt keturiais ratais varomas A 25 AMG, kurio 2 litrų darbo tūrio variklis su turbinа, sukurta kartu su Hyprex kompanija iš Šveicarijos, išvystys 320 AG, taps nauja žvaigžde „karštųjų hečbekų“ rinkoje.

Ne mažiau intriguojanti premjera mūsų laukia balandžio mėnesį, kai Niujorko automobilių parodoje debiutuos CLC-klasės kompaktinis keturių durų kupė, kuris primins CLS ir bus gaminamas naudojant MFA platformą. Atsižvelgiant į pastarojo modelio populiarumą, galima tikėtis gerų CLC pardavimų ir tam yra rimto pagrindo: dailus aerodinamiškas kėbulas, prabangiai įrengtas salonas, pritaikytas keturiems keleiviams, turtinga komforto įranga ir patikimos saugos priemonės. Prognozuojame, kad dar po metų keliuose pasirodys ypač pikantiškas variantas – keturiais ratais varomas išvaizdus CLC 25 AMG su šiais metais A-klasėje išbandytu dvilitriniu 320 AG supervarikliu.

Dar vienas naujo segmento kūrėjas „CLS Shooting Brake“

2003 metų Frankurto automobilių parodoje debiutavęs koncepcinis keturių durų kupė sukėlė tikrą entuziazmo bangą tarp automobilių mėgėjų ir potencialių pirkėjų. „Mercedes-Benz“ vadovai apsisprendė labai greitai – 2004-aisiais pirmosios kartos CLS nuriedėjo nuo konvejerio. „Pirkėjai visame pasaulyje įvertino mūsų sprendimą realizuoti rinkoje visiškai naują koncepciją“, – yra sakęs „Mercedes-Benz Cars“ Pardavimų ir marketingo viceprezidentas dr. Joachimas Schmidtas ir jis visiškai teisus, nes savininkus surado net 170 000 pirmosios kartos CLS automobilių. Naujoji CLS-klasė tęsia šias tradicijas ir nepaisant solidžios kainos yra labai populiari.

Visa tai įkvėpė kompaniją pasiūlyti rinkai dar vieną tokio tipo modelį ir 2008 metų rugsėjį pasirodė patrauklaus kupė pagrindu sukonstruoto automobilio dizaino interpretacija „Concept FASCINATION“. Parodoje „Auto China 2010“ debiutavo jau išbaigtas „Concept Shooting Break“ – dar vienas „Mercedes-Benz“ inžinierių žvilgsnis į tolesnį kupė koncepcijos vystymąsi. „Trikampė Žvaigždė“ akivaizdžiai pademonstravo nuostatą kurti emociškai išraiškingus automobilius ir jau visai netrukus galėsime išvysti šios straregijos rezulatą, nes naujasis modelis debiutuos Niujorke balandį.

Naujos kartos GL klasės visureigis

Kaip ir iki 2011-ųjų birželio gaminta ankstesnės kartos M-klasė, dabartinis didysis GL visureigis iki pat gamybos pabaigos yra labai paklausūs. Todėl galime tikėtis, kad naujos kartos modelis vizualiai nuo pirmtako skirsis ne taip gausiai, tačiau techninė dalis bus iš esmės patobulinta. Pirmiausiai pasiketimų sulauks 4MATIC transmisija, kuri taps dinamiškesnė ir ekonomiškesnė bei užtikrins dar geresnį komfortą tiek kelyje, tiek bekelėje. Neabejotinai jame pamatysime ir išmanų „ON & OFF-ROAD Package“ paketą, debiutavusį naujojoje M-klasėje, kuris leidžia idealiai suderinti pakabą konkrečioms sąlygoms. Nauji dyzeliniai ir benzininiai varikliai, kuriuose taikomos naujausios technologijos, leis išlikti GL-klasei geriausiu šios klasės automobiliu. O nevaržomos galios fanai galės džiaugtis metų pabaigoje pasirodysiančiu GL 63 AMG su naujuoju V8 varikliu, kurio potencialas sieks 570 AG.

Atnaujintos G ir GLK klasės

Šalia naujos kartos M ir GL-klasių, pasikeitimų susilauks dar du šios tipo modeliai. GLK-klasei tai bus vadinamasis „vidutinio amžiaus atnaujinimas“, kurio metu jai bus suteikta naujos išvaizdos priekinė dalis (greičiausiai jų akcentu taps priekiniai žibintai, kurie vizualiai supanašės su kitų C-klasės modelių žibintais, o taip pat bus siūloma pasirinkti LED technologijos optiką), galiniai žibintai ir interjeras, detalėmis priminsiantis 2011-ųjų C-klasę. Suprantama, kad viskas neapsiribos vien dizainu ir 2013-ųjų GLK pirkėjai galės didžiuotis taupesniais varikliais bei transmisijomis, taip pat didesniu saugos ir komforto įrangos pasirinkimu. Naujosios GLK-klasės pristatymas planuojamas Paryžiaus automobilių parodoje rudenį.

Tuo tarpu G-klasei tai bus vienas iš paskutinių didesnių atnaujinimų, nes dar 1979 metais pasirodžiusio visureigio istorija greičiausiai baigsis 2015-aisiais. Išorė tradiciškai pasikeis ne itin, bene pastebimiausios naujovės laukia priekinių ir galinių žibintų, kuriems bus panaudota LED technologija, automobilis taip pat turės aptakesnius veidrodžių korpusus. Viduje aptiksime patobulintą prietaisų skydelį, trijų stipinų vairo ratą, primenantį CLS-klasę ir centrinę konsolę su COMAND Online media sistemos ekranu bei valdymo prietaisais. G-klasė jau nesuskaičiuojamą kartą gaus naujos kartos variklius: G 500 bus varomas 4,7 l darbo tūrio V8 biturbo varikliu, kurio galia siekia 435 AG, o sukimo momentas 700 Nm, tuo tarpu G 55 AMG turės 5,5 l V8 biturbo agregatą, išvystantį net 525 AG ir 800 Nm sukimo momentą. Metų pabaigoje išskirtine maža 200 vienetų serija planuojama išleisti G 65 AMG, tapsiantį net ir turtingiausio garažo savininko pasididžiavimu.

222 serijos S-klasė: naujas segmento lyderis

S klasė visada diktavo prabangių automobilių pasaulio madas ir sukurdavo standartus, kuriuos atitikti stengdavosi visi gamintojai. Jau visai greitai segmento karaliumi taps naujos kartos modelis, perimsiantis karūną iš šiuo metu gaminamo pirmtako. Nors ir šiuo metu S-klasė laikoma geriausiu automobiliu (anot įvairių testų, tik BMW 7-oji serija kai kuriomis savybėmis šiek tiek labiau džiugina pirkėjų vairuotojus), gamintojai pabrėžia, kad naujasis „Mercedes-Benz“ kūrinys sukels tikrą perversmą inovacijomis ir iki šiol nematytomis funkcijomis.

Pirmiausiai paminėtina autonominio vairavimo sistema, kuri važiuojant iki 40 km/h greičiu gali valdyti automobilį be vairuotojo įsikišimo (pastarasis tuo metu gali planuoti maršrutą navigacinėje sistemoje ar internetu užsisakinėti viešbutį). „Human Machine Interface“ (liet. žmogiškoji mašinos sąsaja) pavadinta komunikacijos sistema kamerų bei jutiklių pagalba stebės bei atpažins vairuotojo judesius, kuriais pastarasis valdys įvairias funkcijas bei pagalbos vairuojant įrangą. Naktinio matymo sistema su specialiomis kameromis, stebinčiomis aplinką 360 laipsnių kampu, užtikrins puikią apžvalgą ir praneš vairuotojui kas dedasi bet kurioje vietoje aplink automobilį. Taip pat nepamirškime MAGIC RIDE CONTROL pakabos su radarų ir elektronikos pagalba valdomais amortizatoriais, ATTENTION ASSIST budrumo kontrolės, Active Lane Keeping Assist važiavimo juostos kontrolės, PRE-SAFE® vairuotojo ir keleivių saugumo, PRE-SAFE® Brake stabdymo, DISTRONIC PLUS atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio palaikymo ir daugybės kitų rafinuotų sistemų, kurios pavers 222-ąją seriją vienu saugiausių automobilių pasaulyje.

Šiame modelyje taip pat debiutuos naujausias saugos išradimas Braking Bag, išbandytas koncepciniame automobilyje ESF 2009, skirtame saugos sistemų tyrimams. Tai dujų pripučiama pagalvė, kurią didelę susidūrimo riziką nustačiusi PRE-SAFE® automatiškai išskleidžia po automobilio dugnu, taip padidindama stabdymo jėgą ir leisdama išvengti susidūrimo ar bent jau juntamai sumažinti jo pasekmes. Naujosios S-klasės pirkėjai galės rinktis iš labai plačios variklių gamos pradedant 2,1 l dyzelinio 204 AG keturcilindrio (S 250 CDI BlueEFFICIENCY) ir baigiant 4,7 l V8 biturbo agregatu, kurio galia sieks 435 AG, bei virš 600 AG, išvystysiančiu šešialitriu V12 biturbo. Modelių viršūnėje po metų ar dvejų turėtų įsitaisyti ekstremalus S 65 AMG.

2013-ųjų Mercedes-Benz E-klasė

Bene didžiausias naujienas šio modelio automobiliuose išvysime jau pačioje metų pradžioje, kai Jungtinėse Valstijose debiutuos hibridiniai E 300 BlueTEC HYBRID bei E 400 HYRBID. Vizualiai modelis atsinaujins ne itin: LED technologijos žibintai su Intelligent Light System šviesos valdymo sistema, pirmą kartą pritaikyta keturių žibintų schemai, nežymiai pakeistos kai kurios kėbulo detalės it pan. Salone rasime šiek tiek atnaujintą prietaisų skydelį ir centrinę konsolę su šioje klasėje debiutuosiančia COMAND Online media sistema. Variklių ir transmisijų pasirinkimas išliks tas pats, nes šie agregatai atnaujinti dar 2011 metais.

SLS AMG Black Series – naujas galingiausias gatvių superautomobilis

Naujas skyrius Black Series knygoje bus atvertas išleidžiant specialiai paruoštą superautomobilio SLS AMG versiją. Šios serijos automobiliai kuriami ir derinami orientuojantis į dinamiką bei valdymo savybes, tuo tarpu komfortui skiriama mažiau dėmesio. Ekstremali „žuvėdra“ bus lengvesnė už įprastą SLS AMG, nes didelė dalis jos kėbulo detalių bus gaminamos iš lengvųjų medžiagų. Taip pat inžinieriai dirba ties aerodinaminių charakteristikų pagerinimu bei variklio galios padidinimu – laukiama, kad atmosferinis 6,2 l darbo tūrio V8 motoras išspaus 650 AG. Salone nerasime daugybės Monte Karlo parkavimo aikštelėms skirtiems „sportiniams“ superautomobiliams būdingų žaisliukų, tik saugos lankus, specialias sėdynes ir būtiniausius valdymo įtaisus – mažiau kilogramų, daugiau smagumo už vairo. SLS AMG Black Series, kainuosiantis apie 260 000 eurų (apie 900 000 Lt), debiutuos šių metų rudenį.