aA
Mazda“ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama. Tačiau priešingai nei daugelis kitų automobilių gamintojų, „Mazda“ neapleidžia ir kitų jėgainių. Kitais metais „Mazda“ ketina pristatyti naujos kartos dyzelinį variklį, kuris turėtų nustebinti efektyvumu ir žemomis emisijomis.
"Mazda CX-30"
© Gamintojo archyvas

„Mazda“ nėra vienintelė kompanija vis dar tobulinanti vidaus degimo variklius. Dyzelinius variklius ir toliau vysto „Volkswagen“, „Daimler“ ir kai kurie kiti patys didžiausi gamintojai. Tačiau „Mazda“ nėra labai didelė kompanija ir toks jos žingsnis iš tikrųjų stebina.

Dyzelinių automobilių pardavimai nuolat krenta. Tai nulėmė daugybė veiksnių - nuo žmonių noro vairuoti švaresnius automobilius ir palyginti žemų degalų kainų, iki įvairių draudimų ir populiarėjančių elektromobilių. Kita vertus, dyzeliniai automobiliai vis dar išsaugojo keletą savo privalumų. Jie yra taupesni už benzininius automobilius, net jei degalai kainuoja tiek pat. Kartu jie yra nepalyginamai pigesni už elektrinius automobilius. Tačiau „Mazda“ dyzelinius variklius tobulina ne tam, kad pataikautų dabartiniams šių variklių mėgėjams.

„Mes liekame prie dyzeliniu variklių. 2020 metais pristatysime kitokius dyzelinius variklius. Parodysime, kokie švarūs ir efektyvūs jie gali būti“, Autocar.co.uk žurnalistams teigė „Mazda“ atstovas Christianas Schultze. Paklaustas ar naujieji varikliai bus paremti „Skyactiv-X“ technologijomis Schultze nusišypsojo ir pasakė, kad tai bus staigmena.

Skyactiv-X“ technologija iš tikrųjų yra skirta benzininiams automobiliams. Joje benziną uždega ne įprastos degimo žvakės, o slėgis. Tai leidžia deginti labai liesą mišinį (daug oro ir mažai benzino), o pats degimo procesas yra tolygesnis ir švaresnis. „Skyactiv-X“ varikliai vis tiek naudoja žvakes – jos reikalingos degimo laikui kontroliuoti. Tačiau tai yra revoliucinis sprendimas, kuris leidžia benzininiams automobiliams sunaudoti žymiai mažiau degalų. Dyzeliniai varikliai jau nenaudoja žvakių, todėl tos pačios technologijos „Mazda“ nepritaikys.

Tačiau kodėl „Mazda“ yra tokia įsitikinusi dyzelinių variklių ateitimi? Net jei jie ir naudojami dabar, elektromobiliai juos tikrai pranoks savo populiarumu ir investicijos būtent į tą rinkos segmentą ateityje, atrodo, neš didesnį pelną.

„Mazda“ yra įsitikinusi, kad dyzelinių variklių atsisakymas būtų kvailystė. „Mazda“ naudoja „kelių sprendimų strategiją“, kuri leidžia vienu metu kurti skirtingais degalais ar elektra varomus automobilius.

„Jei sulauksime laikų, kai pasirodys švarūs ir nebrangūs ekologiški degalai, kodėl turėtume jų nenaudoti? Tikimės, kad vyriausybės atsipeikės ir pamatys, kad elektrifikacija yra vienas iš kelių, bet jų yra ir daugiau“, – minėjo Schultze.

Jis, žinoma, kalba apie biodegalus. Biodyzelinas teoriškai galėtų būti toks pat pigus kaip ir įprastas dyzelinas. Jis taip pat gali būti neutralus CO2 požiūriu. Taigi, pigūs dyzeliniai automobiliai gali būti patogus ir visiškai švarus būdas keliauti tolimus atstumus. Miestuose, kur vietinė, koncentruota tarša yra didesnis galvos skausmas, galėtume važinėti elektromobiliais, o į tolimas keliones leistis dyzeliniais automobiliais, kurie būtų greitai papildomi degalais, žymiai pigesni, lengvesni ir vis tiek pakankamai švarūs.

Tai, kad „Mazda“ neišprotėjo, rodo ir naujausias markės automobilis. Kitą savaitę Tokijuje bus pristatytas pirmasis „Mazda“ elektromobilis. Tai bus kompaktiškas miesto krosoveris, galintis įveikti daugiau nei 200 km.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
3.9091

Geriausias automobilis šiuolaikinei šeimai – miesto visureigis (17)

Į klausimą, koks automobilis geriausiai tinka lietuviškai šeimai, atsakyti gali tik pačios...

„Porsche“ dizaineriai kurs erdvėlaivį: modelis taps žymaus filmo dalimi

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ ir JAV kino kompanijos „Lucasfilm...

Vairuotojo dilema: laukti, kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar? (30)

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas priimti automobilių...

Ką galima kaltinti dėl augančių naujų automobilių kainų? (1)

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose...

Įspėjo norinčius gauti kompensaciją už taršaus automobilio sunaikinimą: yra vienas „kabliukas“ (73)

Nuo lapkričio pradžios iki šių metų pabaigos Lietuvos gyventojai gali teikti prašymus...

Top naujienos

Apklausoje dėl išlaidų kariuomenei – nedviprasmiškas signalas valdžiai (133)

Lietuva gynybai šiuo metu skiria beveik 2 proc. BVP. Krašto apsaugos ministras, kariuomenės vadas,...

Siūlo nebemokėti atostoginių: darbuotojas turėtų pats susitaupyti nuo algos (76)

Kilusi diskusija dėl atostoginių mokėjimo tvarkos sulaukia dviprasmiškų vertinimų. Ekonomistų...

Šie specifiniai Rytų Vokietijos prekės ženklai išliko ir žlugus komunizmui (6)

Rytų Vokietija negarsėjo kaip vartotojų teisių gynimo bastionas, ir kai Berlyno siena griuvo...

Po krepšiais dominavęs Sabonis solidžiai prisidėjo prie ketvirtos paeiliui „Pacers“ pergalės

Domantas Sabonis vėl ant parketo buvo viena ryškiausių figūrų, o Indianos „Pacers“ (7/4)...

Atlikite trumpą testą ir sužinosite, ar turite riziką susirgti cukriniu diabetu

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad lapkričio 14 d. minima Pasaulinė diabeto...

Mokslų daktarės analizė: kas geriau – sviestas ar margarinas? (232)

Diskusijos apie tai, kas tinkamiau jūsų sveikatai, – margarinas ar sviestas , tęsiasi jau...

Mokyklos valgyklos maiste – gyvos kirmėlės (190)

Vakar Radviliškio rajono Lizdeikos gimnazijoje pietavusi moksleivė perlinių kruopų košėje rado...

8 būdai, kaip apsisaugoti nuo plepių žmonių

„Nepaprastai įdomi“ istorija apie močiutę, katiną arba nutikimą pakeliui į darbą: yra...

Šalys, kuriose geriausia auginti vaikus: kurioje vietoje atsidūrė Lietuva?

Švedija, Norvegija, Islandija, Estija ir Portugalija yra geriausios šalys auginti vaikus, anot...