„Mazda“ pristato „start-stop“ sistemą „i-stop“, derinamą su naujosios „Mazda3“ 2.0 MZR DISI varikliu. „i-stop“, derinama su tiesioginio įpurškimo technologija, bus itin efektyvi, rašoma pranešime spaudai.
„Mazda 3“ su „i-stop“ sistema
© Gamintojo nuotr.

Ši sistema su nedidele starterio varikliuko pagalba naudoja degimo energiją pakartotiniam greitam variklio užvedimui, sunaudodama labai mažai kuro. Elektrinio starterio varikliuko pagalba yra vienintelis reikalingas impulsas pakartotiniam variklio užvedimui. Vidaus degimas suderintas su alkūninio veleno impulsu įgalina pakartotinai užsivesti variklį lengvai ir švelniai, naudojant itin mažai kuro bei dvigubai greičiau, nei įprastinės „start-stop“ sistemos.

„i-stop“ sistema aktyvuojama automatiškai, kai tik užvedamas automobilis. Jei vairuotojas nori, sistemą galima išjungti. Sistema nėra akivaizdžiai juntama, kai automobilis užvedamas pirmą kartą, tačiau kai automobilis pirmą kartą sustoja, ir vairuotojas nuspaudžia sankabą, variklis išsijungia automatiškai.

Žalia indikacinė lemputė rodo, kad „start-stop“ sistema nutraukė variklio darbą kaip numatyta. Kai automobilis stovi, degalai visiškai nenaudojami. Norint vėl pradėti važiuoti, vėl nuspaudžiama sankaba, ir variklis užsiveda automatiškai.

Norint užtikrinti patikimą elektros energijos tiekimą be pertrūkių, ypač variklio užgesinimo ir pakartotinio užvedimo metu, „Mazda3 i-stop“ turi du akumuliatorius. Pagrindinis akumuliatorius tiekia bendrą energiją, o pagalbinis – tik variklio užvedimui skirtąją. Kai „i-stop“ užgesina variklį, apšvietimas, garso sistema ir visi kiti elektros energiją vartojantys įrenginiai toliau veikia.

„i-stop“ sistema negesina variklio, kol jis nėra įšilęs, taip padedama išmetimo sistemai pasiekti optimalią darbinę temperatūrą, kurios dėka mažinamas CO2 išmetimo kiekis. Tas pats principas galioja ir stovint nuokalnėje. Jei automobilis yra ant šlaito, kurio nuolydis daugiau nei 14 proc., variklis saugumo sumetimais dirbs be petrūkių ir nebus gesinamas.

Gamintojų teigimu, „i-stop“ sprendimas, naudojatis tik elektrinio varikliuko pagalbą, sukurtas „Mazda“ kompanijos, be papildomo bendradarbiavimo su kitomis kompanijomis.

Naujoji „Mazda3 i-stop“ vidutiniškai naudoja 6,8 l/100 km degalų, t.y., 14 proc. mažiau nei ankstesnės kartos „Mazda3“ su 2.0 varikliu, o CO2 emisija siekia 159 g/km. Variklis turi151 AG galios ir 191 Nm sukimo momentą bei 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę bei atitinka Euro V standartą.

Lietuvoje „Mazda3 i-stop“ su 2,0 litro varikliu ir aukščiausio lygio „Sport“ įranga 5 durų hečbeko kaina 77 160 Lt, 4 durų sedano – 79 tūkst. Lt.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį (2)

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

„CityBee“ pažėrė naujovių (10)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Kaina – ne vienintelis faktorius renkant geriausią komercinį automobilį (1)

Mažiau nei po mėnesio bus paskelbtas geriausias Lietuvos komercinis automobilis – gegužės...

Top naujienos

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (56)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

„Apple“ darbuotojai papasakojo apie tamsiausius savo darbo užkulisius (27)

„Apple“ – viena iš bendrovių, kur laikomasi bene griežčiausio konfidencialumo kodekso....

Kasparaitis „nusodino“ komandos draugą: himno žodžius mokėjau, kai dar nebuvai gimęs (4)

Darius Kasparaitis tenkinosi epizodiniu vaidmeniu ant Kauno ledo, bet būtent jis buvo svarbiausia...

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (715)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (95)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...

Esminis bruožas, kuris vienija visas laimingiausias poras

Kokia ilgalaikių santykių paslaptis? Kai kurie žmonės sako, kad bendravimas. Kiti gi tvirtina, kad...

Populiariame banke darbuotojai rengtis kaip nori gali ne visi: matuoja net kulniuko aukštį (28)

Su pavasariu grįžo ir fotoreportažų ciklas „ Penktadienio aprangos kodas “, kuriame įvairių...

Mažėja norinčių drybsoti pliaže: dabar madingos kitokios atostogos (3)

Lietuvių atostogų scenarijus jau seniai neapsiriboja vien tik drybsojimu nuo ryto iki vakaro ant...

Karbauskis: aš – švariausias politikas Lietuvoje, o mes kitąmet tikriausiai laimėsime visus trejus rinkimus (593)

Nors žemės ūkio ministras Bronius Markauskas išsaugojo pareigas bent jau iki tol, kol savo...

Kurtinaitis nesižavi Mourinho: nestosime autobusu į baudos aikštelę (7)

Vilniaus „Lietuvos rytas“ sekmadienį svečiuose 90:72 užtikrintai įveikė Klaipėdos...