aA
Europos Sąjungai lieka trys dešimtmečiai savo ambicingam tikslui – kad bendrijos keliuose nežūtų nei vienas žmogus – įgyvendinti. Nors Lietuvoje eismo įvykių ir juose nukentėjusių žmonių skaičius mažėja, ekspertai neabejoja, kad būtina ir toliau įgyvendinti pokyčius.
Matuoja žymėjimą Lietuvos keliuose: rezultatai leis sutaupyti ir vairuoti saugiau
© Bendrovės nuotr.

Praėjusiais metais Lietuvoje užregistruoti 2863 eismo įvykiai, kurių metu žuvo 147 žmonės. Didžioji dalis šių nelaimių įvyko dėl eismo dalyvių elgesio, todėl svarbu keisti vairavimo kultūrą. Išvengti kai kurių klaidų ir padidinti eismo saugumą gali ir infrastruktūros priemonės, pavyzdžiui, horizontalusis kelių ženklinimas. Tai – įvairios linijos, rodyklės, užrašai ir kiti simboliai, esantys ant kelių važiuojamosios dalies.

Ir vairuotojams, ir automobiliams

Kokybiškas horizontalusis ženklinimas didina eismo saugumą ir vairavimo komfortą. Jis ypač svarbus tamsiuoju paros metu ir esant prastoms oro sąlygoms, kai mažas matomumas ir sunku orientuotis kelyje.

Matuoja žymėjimą Lietuvos keliuose: rezultatai leis sutaupyti ir vairuoti saugiau
© Bendrovės nuotr.

Horizontaliuoju ženklinimu vadovaujasi ne tik vairuotojų akys, bet ir automobilių vairavimo asistavimo sistemos. Tikėtina, kad ateityje, kai keliuose važinės visiškai autonominiai automobiliai, žymėjimo svarba ir reikalavimai jo kokybei tik didės. Priimdami sprendimus, tokie automobiliai žymėjimo linijas vertins drauge su kitais duomenimis.

Tačiau šis kelių ženklinimas nuolat mechaniškai veikiamas automobilių padangų, todėl praranda ryškumą ir prasčiau atspindi šviesą. Šias linijų savybes neigiamai veikia ir dideli oro sąlygų pokyčiai. Kad eismas būtų maksimaliai saugus, rekomenduojama reguliariai vertinti horizontaliojo žymėjimo būklę ir atnaujinti jį iki standartų nustatytų reikalavimų.

Tyrimų techniką nusižiūrėjo kaimynai

Vienas iš prietaisų, kuriuo galima įvertinti ženklinimo būklę – „Delta LTL-M" mobilusis reflektometras. Jį prieš maždaug septynerius metus įsigijo ir sėkmingai naudoja techninės priežiūros ir statybinių medžiagų kokybės tyrimų įmonė „VIAMATIKA". Įmonės darbuotojai šiuo prietaisu gali patikrinti horizontaliojo ženklinimo linijų plotį, naktinį atspindį ir kontrastą su kelio danga. Matavimų rezultatai fiksuojami „Google" žemėlapiuose, vaizdo įrašuose iš matuojančio automobilio ir duomenų lentelėse.

„VIAMATIKA" Kelio sankasos ir dangos tyrimų skyriaus vadovas Gintautas Brazaitis pasakoja, kad šis modernus prietaisas regione žinomas ir naudojamas. Prieš kelerius metus jis sudomino ir estų eismo saugumo specialistus iš valstybinės įmonės „Teede Tehnokeskus".

Matuoja žymėjimą Lietuvos keliuose: rezultatai leis sutaupyti ir vairuoti saugiau
© Bendrovės nuotr.

„Horizontaliojo kelių ženklinimo tyrimai vykdomi visoje Europoje. Modernūs prietaisai leidžia surinkti daug vertingų duomenų, kurie vėliau naudojami žymėjimo būklės stebėjimui ir kontrolei, padeda planuoti darbus keliuose", – sako G. Brazaitis.

Pilotinis projektas suteiks daugiau informacijos

Praėjusiais metais „VIAMATIKA" pradėjo bendradarbiavimą tikrinant horizontalųjį ženklinimą Lietuvos keliuose su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD).

Tyrimai jau atlikti keliuose A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda), A2 (Vilnius-Panevėžys), A5 (Kaunas-Marijampolė-Suvalkai, iki sienos), A6 (Kaunas-Daugpilis, iki sienos), A10 (Panevėžys-Pasvalys-Ryga, iki sienos), A11 (Šiauliai-Palanga) bei A16 (Vilnius-Prienai-Marijampolė). Šiuo metu matavimai vykdomi kelyje A7 (Marijampolė-Kybartai).

Matuoja žymėjimą Lietuvos keliuose: rezultatai leis sutaupyti ir vairuoti saugiau
© Bendrovės nuotr.

„Matavimus šiuose keliuose atlikome visoms linijoms nenutrūkstamai, todėl turime išsamesnius, nuoseklesnius duomenis, leidžiančius geriau įvertinti horizontaliojo ženklinimo būklę. Toks matavimas – pranašesnis už darbų priėmimui taikomą kontrolinių matavimų praktiką, kuomet matuojamos atsitiktinai pasirinktos atkarpos", – sako G. Brazaitis.

Tyrimų metu „Delta LTL-M" mobiliuoju reflektometru išmatuotos savybės eismą reguliuojančių linijų, kurių bendras ilgis 2262 km. Panašus atstumas susidarytų nuo Vilniaus tiesia linija keliaujant iki pat Barselonos.

LAKD specialistai sako, kad atliekami horizontaliojo kelių ženklinimo tyrimai padės geriau įvertinti žymėjimo elementų būklę ir tuo pačiu užtikrinti eismo saugą.

„Surinkti duomenys mums leis atnaujinti horizontalųjį ženklinimą būtent tose vietose, kur to reikia. Tai leis efektyviau naudoti valstybės lėšas", – sako LAKD specialistai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Startuoja pasaulinė „Jaguar Land Rover“ programa: kurs ir diegs naujos kartos technologijas

„ Jaguar Land Rover “ paskelbė naują „Open Innovation“ strategiją, kuria bus siekiama...

Jau nuo rytojaus – svarbus pokytis vilniečiams: plečiamos mokamo automobilių stovėjimo zonos, kai kur teks mokėti brangiau (8)

Jau nuo liepos 1 d. Vilniuje keičiasi kai kurios automobilių parkingo zonos, taip pat įtraukiamos...

„Citroën“ pristatė naują hečbekų ir visureigių alternatyvą populiariame segmente

„ Citroën “ trečiadienį pristatė du naujus automobilius: C4 X ir visiškai elektrinę jo...

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) paslaugų teikėjus kviečia dalyvauti...

Moderniu elektromobiliu kelionę iš Vilniaus iki pajūrio ir atgal žinomas žurnalistas įveikė be sustojimų

Ilgąjį Joninių savaitgalį leidinio „ Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas...

Top naujienos

Januška: Vokietija tiesiog neturi teisės taip elgtis (16)

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas ketvirtadienį pasisakė už norą mažinti įtampą Baltijos...

LTG vadovas Lazauskas apie kritinius metus ir laukiančius pokyčius: atsistatyti prireiks 7 metų

Valstybės valdomi „ Lietuvos geležinkeliai “ (LTG) šiemet susidūrė su ne vienu iššūkiu ir...

Ministro Gentvilo planai sukrėtė net patyrusius aplinkosaugininkus: štai kuo pavirstų gražiausi Lietuvos ežerai (13)

Ant vieno gražiausių Lietuvoje Baltųjų Lakajų ežero ėmus dygti nelegaliems nameliams, Simono...

Garsus MMA kovotojas neįrodė savo tiesos: mus daužė kaip kriaušę

Garsus MMA kovotojas Vitoldas Jagėla (Vitold Jagėlo) sulaukė didelių nemalonumų – teismas...

Lietuvoje ši veikla vis populiaresnė: gali padėti kovoti su stresu, skatina laimės hormonų išsiskyrimą

Nors Lietuvoje savanoriaujančių žmonių daugėja, o požiūris į savanorystę tampa vis...

Orbanas keičia toną dėl sankcijų Rusijai (4)

Vengrija nestos skersai kelio Europos Sąjungos ( ES ) sankcijoms, išskyrus gyvybiškai svarbius...

Karas Ukrainoje. Rusija atakavo Odesą, Mariupolyje rasta nauja masinė kapavietė Zelenskis: rusų pasitraukimas iš Gyvačių salos smarkiai keičia situaciją

Luhansko srities administracijos vadovas Serhijus Haidajus ketvirtadienį pareiškė, kad padėtis...

Vilniuje BMW sukėlė avariją: rėžėsi į automobilį, nuvažiavo nuo kelio ir sustojo atsitrenkęs į laiptus

Penktadienį apie 13.46 val. buvo gautas pranešimas, kad Vilniuje , Justiniškių gatvėje, įvyko...

Lietuviui pavyko užfiksuoti itin sunkiai „pagaunamą“ gamtos reiškinį: jau buvau beprarandantis viltį tai nufotografuoti

„Sky Chasers LT“ skelbia, jog vienas sunkiausiai pagaunamų dangaus reiškinių – „kosminiai...