Europos komisija 2022 m. patvirtino, kad iki 2035 m. visi Europoje parduodami automobiliai privalės būti draugiški aplinkai ir turėti nulinę anglies dioksido emisiją. O iki 2030 m. būtų 55 proc. sumažinta automobilių vidutinė tarša.
Europos automobilių gamintojai ėmė reaguoti į šias aktualijas, kiekvienas koncernas nusimatė savo planus kaip ir iki kada pereis prie elektra varomų automobilių, tačiau dabar juos tenka koreguoti. Elektromobilių nenori kitų žemynų pirkėjai, smuko ir europiečių susidomėjimas.

Itališkų automobilių gamintojas buvo nusprendęs, jog iki 2027-ųjų pradės kurti ir gaminti tik elektromobilius, tačiau Šiaurės Amerikos padalinio vadovas Chris’as Feuell’as pranešė, jog kol kas tokių planų atsisakyta, skelbia „Automotive News“.
Panašu, kad tokį gamintojo sprendimą daugiausiai ir lėmė Amerikos rinka, kurioje pirkėjai nėra linkę rinktis elektra varomų automobilių.

„Mūsų tinkle Jungtinėse Amerikos Valstijose yra 110 pardavėjų, kuriems būtų labai sunku išgyventi turint tik BEV transporto priemonių asortimentą“, – žurnalistams iš „Automotive News“ sakė C. Feuell’as.
Skelbiama, kad bendrai per praėjusius metus „Alfa Romeo“ pardavimai šioje rinkoje krito 19 procentų, o paskutinį ketvirtį – 38 procentus, palyginus su tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu.

Kaip teigia „Carscoops“, 2023 m. „Alfa Romeo Tonale“ turėjo būti paskutinis vidaus degimo varikliu varomas šio gamintojo modelis. Naujasis visureigis „Stelvio“ ir sedanas „Giulia“ jau buvo pradėti kurti kaip elektromobiliai, tačiau dabar planai yra peržiūrimi. Pasak portalo, į juos įtraukiami hibridiniai ir vidaus degimo variklius turintys variantai.
Kiti automobilių gamintojai taip pat koreguoja savo planus, nes elektromobilių paklausa Europoje šiuo metu taip pat sumažėjo.

Pavyzdžiui, britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ praėjusį vasarį atidėjo pirmojo elektromobilio premjerą, šį vasarį „Autocar“ pranešė, jog modelis turėtų pasirodyti 2030 m.
„Volvo“ kompanija 2021 metais pranešė, jog iki 2030 taps visiškai elektrifikuota ir parduos tik elektromobilius. Praėjusių metų rugsėjį įmonė paskelbė, jog peržiūri savo planus – iki 2030 m. 90 proc. automobilių bus varomi elektra, o pagrindinis tikslas yra iki 2040 m. pasiekti nulinį šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą.

Planą iki 2030 m. tapti tik elektromobilių gamintojų turėjo ir „Mercedes“, tačiau dar praėjusių metų pradžioje paskelbė, jog šiuos tikslus teks atidėti. Peržiūrėti arba atidėti kai kuriuos elektromobilių plėtros projektus teko ir daugiau gamintojų.
O štai „Porsche“, nors ir neatsisako planų kurti elektromobilius, patentavo naujos kartos vidaus degimo variklį – šešiataktį, jeigu pavyks įgyvendinti turimą idėją, gamintojas tikisi, jog pavyks benzininius variklius išsaugoti ilgiau.
Apie tai plačiau skaitykite čia: „Porsche“ gelbėja benzininius automobilius nuo pražūties: patentuotas šešiataktis variklis žada inžinerinį stebuklą