Leistiną maksimalų greitį dviejų juostų keliuose nuo 90 iki 80 km per valandą sekmadienį sumažinsianti Prancūzija prisijungs prie Europos šalių, kuriose ši riba yra mažiausia.
Greitkelis
© Shutterstock

Šiuo metu 90 km per valandą greičio riba dviejų juostų keliuose be skiriamojo atitvaro galioja Albanijoje, Baltijos šalyse, Kroatijoje, Čekijoje, Graikijoje, Vengrijoje, Italijoje, Liuksemburge, Makedonijoje, Portugalijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje ir Ispanijoje.

Kitose šalyse ši riba gali svyruoti nuo 70 iki 100 km per valandą.

Kitos šalys

Vokietijoje leistinas maksimalus greitis dviejų juostų keliuose už miesto ribų yra 100 km per valandą. Greitkeliuose greitis neribojamas, tačiau iš tiesų vidutinis greitis dėl kelio remonto darbų siekia apie 120 km per valandą.

Austrijoje dviejų juostų keliuose maksimali riba yra 100 km per valandą, o greitkeliuose – 130 km per valandą.

Didžiojoje Britanijoje maksimalus greitis dviejų eismo juostų keliuose yra 60 mylių per valandą (96,6 km per valandą), o greitkeliuose – 70 mylių per valandą.

Airijoje visuose nacionaliniuose keliuose, įskaitant ir dviejų juostų kelius, maksimalus leistinas greitis yra 100 km per valandą. Antrinės reikšmės keliuose galioja 80 km per valandą riba, o greitkeliuose greitis neturi viršyti 120 km per valandą.

Lenkijos greitkeliuose maksimalus leistinas greitis siekia 140 km per valandą, o kituose keliuose – 90–100 km per valandą.

Griežčiausios šalys

Švedijoje maksimalus leistinas greitis už miesto ribų paprastai siekia 70 km per valandą, o greitkeliuose – 110–120 km per valandą. Kai kurie regionai dviejų juostų keliuose pernai nustatė 80 km per valandą apribojimus.

Belgijoje leistinos ribos skiriasi priklausomai nuo regionų. Flandrijoje leistinas maksimalus greitis dviejų juostų keliuose pernai sausį buvo sumažintas iki 70 km per valandą, tačiau Valonijoje ir sostinės Briuselio regione galioja 90 km per valandą riba.

Kaip ir Prancūzijoje nuo sekmadienio, 80 km per valandą maksimalus leistinas greitis galioja ir Bosnijoje, Kipre, Danijoje, Suomijoje, Maltoje, Nyderlanduose, Norvegijoje ir Šveicarijoje.

Greičio apribojimų ir mirtingumo ryšys

Europos Sąjungos statistikos tarnybos „Eurostat“ duomenimis, kai kuriose šalyse, kaip antai Švedijoje, yra ir labai mažas mirtingumas keliuose – 2,6 žuvusio žmogaus šimtui tūkstančių gyventojų 2015 metais, – ir galioja griežčiausi greičio apribojimai.

Tačiau nedidelis mirtingumas yra ir Vokietijoje (4,2), Britanijoje (2,8) bei Airijoje (3,5), nors čia leistinas greitis dviejų juostų keliuose yra 100 km per valandą.

Prancūzija su 5,2 žuvusio žmogaus šimtui tūkstančių gyventojų rodikliu atitinka Europos vidurkį.

Didžiausias mirtingumas keliuose yra Rumunijoje (9,6) ir Bulgarijoje (9,9). Maksimalaus greičio ribos čia atitinka Europos vidurkį: 90 km per valandą antrinės reikšmės keliuose Bulgarijoje ir 90–100 km per valandą Rumunijoje. O greitkeliuose abiejose šalyse galioja 130 km per valandą limitas.

Didelis mirtingumas keliuose iš dalies siejamas su prasta kelių kokybe ir su tuo, jog važinėjama senesniais automobiliais.

Prancūzai pasipiktinę dėl greičio ribos sumažinimo

Automobilių kelias „Nationale 7“ užima ypatingą vietą prancūzų gyvenime ir yra švelniai vadinamas „atostogų greitkeliu“. Ištisos kartos juo važiuodavo į šalies pietus atostogų prieš tai, kai kelių juostų greitkeliai tapo įprastu reiškiniu.

Tad nenuostabu, kad 2015 metais valdžios priimtas sprendimas bandymo tikslais leistiną maksimalų greitį trijose kelio atkarpose sumažinti nuo 90 iki 80 kilometrų per valandą gerokai papiktino vairuotojus.

Praėjus trejiems metams, dalis vairuotojų jau pritaria pokyčiui, tačiau daugelis ir toliau pykta.

„Vakar važiavau 80 km per valandą greičiu ir vos neužmigau“, – sakė vietos verslininkas Gerard'as Laguette'as (Žerarasr Laetas), važiavęs 20 kilometrų į Prancūzijos pietryčius.

Tačiau tokie skundai – o apklausos rodo, kad 74 proc. vairuotojų nepritaria sprendimui, – Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono (Emanuelio Makrono) neprivertė apsigalvoti ir atsisakyti planų nuo sekmadienio leistino maksimalaus greičio ribas sumažinti visoje šalyje.

Pareigūnai sako, kad tik tokiu būdu galima sustabdyti nerimą keliančiu greičiu augantį mirčių keliuose skaičių. Pernai šalies keliuose žuvo 3,684 tūkst. žmonių.

Iš viso numatoma leistiną maksimalų greitį iki 80 km per valandą sumažinti 400 tūkst. kilometrų dviejų juostų kelių be atitvarų, kurių pakelės dažnai yra nusodintos medžiais. Tokiu būdu siekiama kasmet išgelbėti 400 gyvybių ir 30 proc. sumažinti automobilių išmetamų dujų kiekį.

Tačiau kritikai tokias priemones pavadino „Paryžiaus snobizmu“ ir dar vienu įrodymu, kad E. Macronas yra „turtingųjų prezidentas“, neatsižvelgiantis į paprastų rinkėjų nuogąstavimus.

Kai kas mano, kad greičio ribos sumažinimas tėra lengvas būdas papildyti iždą, gaunant lėšų iš baudų už greičio viršijimą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (47)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (2)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (5)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Kupšys: galime sakyti, kad esame automobilių kraštas, bet po kurio laiko pamatysime, kad esame laužynas (69)

Nesant automobilių mokesčio lietuviai gali vadinti save automobilių kraštu, tačiau tai...

Niujorke pademonstruotas pirmasis savavaldis maršrutinis autobusas

Niujorko „Times“ aikštėje debiutavo pirmasis savavaldis maršrutinis autobusas . Dėžutę...

Top naujienos

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (21)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Kaip Amerikoje veikė slapta Rusijos agentė: siūlė net seksą (221)

Įtariama Kremliaus nelegali lobistė siūlė sekso paslaugas mainais už darbą Amerikos...

Parduodamas prabangus Sabonio namas Kaune (188)

Nekilnojamojo turto skelbimų portale www.aruodas.lt patalpintas skelbimas – parduodamas legendinio...

Lietuvos futbolo fanus papiktino EP narės Laimos Andrikienės paskelbta žinutė (96)

Po Pasaulio futbolo čempionato feisbuke pradėjo plisti paveiksliukas, pašiepiantis šių metų...

Lietuvė mama palygino gimdymą Didžiojoje Britanijoje ir Lietuvoje: Anglijoje mane prižiūrėjo kaip princesę (68)

Šių metų birželio pabaigoje Lietuvoje buvo priimtas ilgai lauktas įstatymas – moterims buvo...

Po akistatos su vagimis Kazachstane nužudytas olimpinis prizininkas čiuožėjas (8)

Olimpinių žaidynių prizininkas Kazachstano čiuožėjas Denisas Tenas ketvirtadienį žuvo po...

Vaizdas Palangos „Maximoje“ stebino: ar tai normalu? (29)

Palangoje, užsukusi į Vytauto g. „Maximą“, DELFI skaitytoja labai nustebo radusi pustuštes...

„Burberry“ užuot pardavusi su nuolaida, degina rankines ir drabužius už milijonus eurų (38)

Didžiosios Britanijos mados prekės ženklas „Burberry“ , norėdamas išlaikyti savo prekės...

Po ligos atsitiesusi Erika Santos nėrė į verslą, kuriame moterų beveik nėra: blondinei su aukštakulniais teko įrodinėti, ko ji verta (75)

Dar visai neseniai Erikos Santos pavardė spaudoje mirgėjo dėl, deja, nemalonių žinių –...

DeRozano išsiuntimas į San Antonijų patvirtino: ištikimybės sąvoka NBA lygoje – mirusi

Pirmąjį šių metų gegužės pirmadienį DELFI TV tiesiogiai transliavo ketvirtąsias Toronto...