aA
Leistiną maksimalų greitį dviejų juostų keliuose nuo 90 iki 80 km per valandą sekmadienį sumažinsianti Prancūzija prisijungs prie Europos šalių, kuriose ši riba yra mažiausia.
Greitkelis
Greitkelis
© Shutterstock

Šiuo metu 90 km per valandą greičio riba dviejų juostų keliuose be skiriamojo atitvaro galioja Albanijoje, Baltijos šalyse, Kroatijoje, Čekijoje, Graikijoje, Vengrijoje, Italijoje, Liuksemburge, Makedonijoje, Portugalijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje ir Ispanijoje.

Kitose šalyse ši riba gali svyruoti nuo 70 iki 100 km per valandą.

Kitos šalys

Vokietijoje leistinas maksimalus greitis dviejų juostų keliuose už miesto ribų yra 100 km per valandą. Greitkeliuose greitis neribojamas, tačiau iš tiesų vidutinis greitis dėl kelio remonto darbų siekia apie 120 km per valandą.

Austrijoje dviejų juostų keliuose maksimali riba yra 100 km per valandą, o greitkeliuose – 130 km per valandą.

Didžiojoje Britanijoje maksimalus greitis dviejų eismo juostų keliuose yra 60 mylių per valandą (96,6 km per valandą), o greitkeliuose – 70 mylių per valandą.

Airijoje visuose nacionaliniuose keliuose, įskaitant ir dviejų juostų kelius, maksimalus leistinas greitis yra 100 km per valandą. Antrinės reikšmės keliuose galioja 80 km per valandą riba, o greitkeliuose greitis neturi viršyti 120 km per valandą.

Lenkijos greitkeliuose maksimalus leistinas greitis siekia 140 km per valandą, o kituose keliuose – 90–100 km per valandą.

Griežčiausios šalys

Švedijoje maksimalus leistinas greitis už miesto ribų paprastai siekia 70 km per valandą, o greitkeliuose – 110–120 km per valandą. Kai kurie regionai dviejų juostų keliuose pernai nustatė 80 km per valandą apribojimus.

Belgijoje leistinos ribos skiriasi priklausomai nuo regionų. Flandrijoje leistinas maksimalus greitis dviejų juostų keliuose pernai sausį buvo sumažintas iki 70 km per valandą, tačiau Valonijoje ir sostinės Briuselio regione galioja 90 km per valandą riba.

Kaip ir Prancūzijoje nuo sekmadienio, 80 km per valandą maksimalus leistinas greitis galioja ir Bosnijoje, Kipre, Danijoje, Suomijoje, Maltoje, Nyderlanduose, Norvegijoje ir Šveicarijoje.

Greičio apribojimų ir mirtingumo ryšys

Europos Sąjungos statistikos tarnybos „Eurostat“ duomenimis, kai kuriose šalyse, kaip antai Švedijoje, yra ir labai mažas mirtingumas keliuose – 2,6 žuvusio žmogaus šimtui tūkstančių gyventojų 2015 metais, – ir galioja griežčiausi greičio apribojimai.

Tačiau nedidelis mirtingumas yra ir Vokietijoje (4,2), Britanijoje (2,8) bei Airijoje (3,5), nors čia leistinas greitis dviejų juostų keliuose yra 100 km per valandą.

Prancūzija su 5,2 žuvusio žmogaus šimtui tūkstančių gyventojų rodikliu atitinka Europos vidurkį.

Didžiausias mirtingumas keliuose yra Rumunijoje (9,6) ir Bulgarijoje (9,9). Maksimalaus greičio ribos čia atitinka Europos vidurkį: 90 km per valandą antrinės reikšmės keliuose Bulgarijoje ir 90–100 km per valandą Rumunijoje. O greitkeliuose abiejose šalyse galioja 130 km per valandą limitas.

Didelis mirtingumas keliuose iš dalies siejamas su prasta kelių kokybe ir su tuo, jog važinėjama senesniais automobiliais.

Prancūzai pasipiktinę dėl greičio ribos sumažinimo

Automobilių kelias „Nationale 7“ užima ypatingą vietą prancūzų gyvenime ir yra švelniai vadinamas „atostogų greitkeliu“. Ištisos kartos juo važiuodavo į šalies pietus atostogų prieš tai, kai kelių juostų greitkeliai tapo įprastu reiškiniu.

Tad nenuostabu, kad 2015 metais valdžios priimtas sprendimas bandymo tikslais leistiną maksimalų greitį trijose kelio atkarpose sumažinti nuo 90 iki 80 kilometrų per valandą gerokai papiktino vairuotojus.

Praėjus trejiems metams, dalis vairuotojų jau pritaria pokyčiui, tačiau daugelis ir toliau pykta.

„Vakar važiavau 80 km per valandą greičiu ir vos neužmigau“, – sakė vietos verslininkas Gerard'as Laguette'as (Žerarasr Laetas), važiavęs 20 kilometrų į Prancūzijos pietryčius.

Tačiau tokie skundai – o apklausos rodo, kad 74 proc. vairuotojų nepritaria sprendimui, – Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono (Emanuelio Makrono) neprivertė apsigalvoti ir atsisakyti planų nuo sekmadienio leistino maksimalaus greičio ribas sumažinti visoje šalyje.

Pareigūnai sako, kad tik tokiu būdu galima sustabdyti nerimą keliančiu greičiu augantį mirčių keliuose skaičių. Pernai šalies keliuose žuvo 3,684 tūkst. žmonių.

Iš viso numatoma leistiną maksimalų greitį iki 80 km per valandą sumažinti 400 tūkst. kilometrų dviejų juostų kelių be atitvarų, kurių pakelės dažnai yra nusodintos medžiais. Tokiu būdu siekiama kasmet išgelbėti 400 gyvybių ir 30 proc. sumažinti automobilių išmetamų dujų kiekį.

Tačiau kritikai tokias priemones pavadino „Paryžiaus snobizmu“ ir dar vienu įrodymu, kad E. Macronas yra „turtingųjų prezidentas“, neatsižvelgiantis į paprastų rinkėjų nuogąstavimus.

Kai kas mano, kad greičio ribos sumažinimas tėra lengvas būdas papildyti iždą, gaunant lėšų iš baudų už greičio viršijimą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų – tokį keliuose išvysti jau sunku

Prancūzijos „ Renault “ mini „Spider“ modelio 25-ąjį jubiliejų. Pristatytas 1995 metais...

„Audi“ parodė, kaip atrodo koncepcinis „Q4 Sportback e-tron“ (1)

„Audi“ pristatė „Q4 e-tron“ modelio kupė versiją „Q4 Sportback e-tron“. Ir nors iš...

Kauno centre tęsiamas atnaujinimas: startuoja remonto darbai dar vienoje gatvėje (5)

Šiuo metu Kauno centre tvarkomos infrastruktūros sąrašą papildė L. Sapiegos gatvė. Iki vasaros...

Apskaičiavo: elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis (27)

Vis labiau pripažįstami ir plačiau pritaikomi elektromobiliai privers vartotojus keisti naujos...

Vairavimo instruktorius apie naują eismo tvarką Senamiestyje: spūsčių gali atsirasti ir kitose gatvėse (41)

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia palankiai vertinantis Vilniaus miesto...

Top naujienos

Profesorius apie koronavirusą: per anksti apsidžiaugėme, gali vėl tekti nešioti kaukes

Trečiadienį paskelbus apie 10 naujų koronaviruso atvejų Lietuvoje, kilo klausimų, ar ne per...

Vidas Rachlevičius. Atsisveikinimas su sveiku protu. Liumpeninteligentų valanda

Didžioji dauguma dabartinių inteligentų yra patys tikriausi prisitaikėliai ir chrestomatiniai...

Atvykusiems iš dar 7 šalių bus privaloma izoliacija (71)

Rumunija, Bulgarija, Mergelių salos, Seišeliai, Džibutis, San Marinas ir Svazilandas – naujos...

Prieš lemtingą sprendimą Nausėda apsilankė Lukiškių aikštės pliaže „neoficialaus vizito“ (143)

„Delfi“ šaltiniai pranešė, kad prezidentas Gitanas Nausėda šiandien lankėsi sostinės...

Nepriklausomi ekspertai įvertino Lietuvos pastangas kovojant su pandemija: lenkia tik kelios šalys pakartoti karantiną būtų didelė klaida? (138)

Lietuviai internete dalinasi džiugia žinia – nepriklausomi ekspertai įvertino Lietuvos pastangas...

Austrija perspėja gyventojus dėl dar trijų valstybių: nekeliaukite ten Nyderlandai irgi imasi draudimų (16)

Austrijos užsienio reikalų ministras Alexanderis Schallenbergas išleido perspėjimus dėl...

Nėra Jasikevičiaus – bus Ulanovas: turkai laukia lietuvio „Fenerbahče“ klube

Turkijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, jog vienas kertinių Kauno „Žalgirio“ žaidėjų...

Tiesioginė transliacija / Diskusija. Žaidimai smėlio dėžėje – kokioje aplinkoje norime gyventi? (10)

ATVIROS DISKUSIJOS TEMA: "Žaidimai smėlio dėžėje – kokioje aplinkoje norime gyventi?" 300...

Lietuva stebi grėsmingas tendencijas dėl koronaviruso plitimo pasaulyje: „antros bangos kilimas yra žaibiškas“ papildyta 14:57 val. (457)

Sveikatos apsaugos ir susisiekimo ministrams pavesta pasiruošti, kokių priemonių būtų imamasi,...

Po praūžusios liūties Lazdijuose – ekstremali situacija: patvino namai, garažai, išgraužti keliai

Lazdijų rajono savivaldybė dėl praūžusios stichinės liūties ir jos sukeltų potvynių...

|Maža didelių žinių kaina