technologijos.lt tęsia rašinių ciklą apie tarybinių superautomobilių koncepcijas. Šįkart kviečiame susipažinti su „GAZ Torpedo“, „Moskvič G2“ ir „Juna“ bolidais.
© Gamintojo nuotr.

„GAZ Torpedo“

Šis sportinis automobilis pasaulį išvydo tais pačiais 1952-aisiais, kaip ir pirmame ciklo rašinyje minėtas gremėzdiškasis „ZIS-112“. „GAZ Torpedo“ išsiskyrė gerokai didesniu manevringumu, nors maksimalaus greičio sugebėjimais Stalino automobilių gamyklos (rus. – Zavod imeni Stalina, ZIS) kūdikiui nusileido.

Aleksejus Smolinas atsisakė serijinių „GAZ M-20“ agregatų ir iš naujo suprojektavo naują ypač aptakių linijų kėbulą. Naujasis automobilis buvo gerokai lengvesnis už „Pobedą Sport“: nors gabaritai išliko gremėzdiški (6300 mm ilgis, 2070 mm plotis ir 1200 mm aukštis), ši sportinė mašina svėrė tik 1100 kg.

A. Smolinas pasirinko patobulintą „Pobedos“ variklį, kuris buvo sėkmingai išbandytas „GAZ SG1“ modelyje. Variklio darbinis tūris siekė 2.5 l, galia – 105 AG. Maksimalus automobilio greitis – 191 km/val. Šiuo automobiliu buvo pasiekta keletas šalies greičio rekordų.

„Moskvič G2“

Automobilių sporto rekordininką „Moskvič G2“ 1956 m. MZMA gamykloje suprojektavo konstruktoriai I. Gladilinas ir I. Okunevas. Serijinio automobilio „Moskvič 405“ variklio galia siekė 75 AG esant 5600 aps./min. Tad vos 660 kg svėręs automobiliukas įsibėgėdavo net iki 220 km/val. Juo buvo pasiekti trys šalies rekordai.

„Moskvič G2“ faktiškai niekuo nesiskyrė nuo anksčiau gaminto „Moskvič G1“, kuris 1956 m. sulaukė tokio paties variklio ir aptakių linijų kėbulo. Vis dėlto laikoma, jog tai yra skirtingi modeliai.

1959 m. „Moskvič G2“ buvo modernizuotas žiedinėms automobilių lenktynėms. Jo ratus suko 70 AG variklis iš „Moskvič 407“. Automobilyje virš vairuotojo vietos buvo įrengtas ir saugos lankas. Šios modifikacijos automobilis įsibėgėdavo iki 193 km/val. Tačiau po 1960 m. „Moskvič G2“ automobilių lenktynėse nebedalyvaudavo.

„Juna“

Jurijaus Algebraistovo sukonstruotas automobilis – vienas garsiausių tarybinių laikų „savadarbių“ automobilių. Jis buvo pradėtas projektuoti 1970 m., tačiau iš garažo pirmą kartą išridėjo tik 1982 m. Kartu su Jurijumi automobilį kūrė ir jo brolis Stanislavas bei automobilių dizainų besidomėjusių dailininkų Ščerbininų šeima.

Kai kurios detalės ir agregatai buvo paimti iš populiaraus serijinio automobilio „GAZ-24 Volga“, tačiau daug ką konstruktoriams teko pasidaryti savo rankomis. Visiškai savarankiškai meistrai pagamino ir kėbulą: iš pradžių suvirino rėmą, kurį padengė keletu stiklo pluošto sluoksnių ir sutvirtino vamzdžiais.

„Juna“ gyva ir šiandien. Ji vis kaip nors perdaroma, modifikuojama, patobulinama. Neseniai ji sulaukė V6 variklio iš BMW 525i. Modifikuotas ir „Junos“ kėbulas, įdiegtos stiklų šildymo sistemos. Automobilis Rusijos keliais rieda ir mūsų laikais, o iš viso yra sukoręs daugiau kaip pusę milijono kilometrų, dalyvavęs ne vieneriose automobilių lenktynėse ir net nusifilmavęs kine (1987 m. „Bandytojai“ – „Ispytateli“).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ stabdo gamybą Japonijos rinkai

Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ pranešė stabdantis gamybą vietos rinkai. Antras...

„Daimler“ montuos autobusuose automatinio pėsčiųjų atpažinimo sistemas

„Daimler“ koncernas pranešė, jog pirmą kartą pasaulyje į turistinius autobusus pradės...

„Auto Bild“ paskelbė didžiojo žieminių padangų testo rezultatus (3)

Vokietijos „ Auto Bild “ žurnalo atliktuose bandymuose „Continental“ žieminių padangų...

LG Lenkijoje statys didžiausią Europoje baterijų gamyklą (11)

Pietų Korėjos bendrovė „ LG Chem“ planuoja pastatyti džiausią ličio jonų baterijų...

Elektrinis „Renault Zoe“ jau Lietuvoje (7)

„Renault“ atstovai Lietuvoje „Sostena“ savo salonuose siūlo išbandyti naująjį...

Top naujienos

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (146)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (86)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Nelaimė užlietose Šilutės r. pievose – apvirto valtis su žmonėmis, vienas žuvo (14)

Ketvirtadienio vakarą, apie 19 val., Šilutės r. Sausgalvių kaime, vandeniu užlietoje...

Netiki A. Verygos pažadais: atlyginimus jau galėtume didinti 400 eurų, tačiau ir toliau skatiname emigraciją (154)

Seimas pradeda svarstyti žymiai didėjantį kitų metų PSDF biudžetą, kuriame nemažą dalį...

Maskvoje pakeliui į ketvirtfinalį R. Berankis sustabdė karjeros aukštumas šturmuojantį serbą (10)

Rusijos sostinėje Maskvoje vykstančio Teniso profesionalų asociacijos ( ATP ) 250 serijos turnyro...

Rinkimų prievaizdai iškasė duobę liberalams: R. Šimašius užsiminė apie atsistatydinimą (186)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį nusprendė, kad teisėsaugos įtarimų sulaukęs...

Žvilgsnis į „Islamo valstybę“ iš vidaus: konfiskuotas kompiuteris atskleidė pikantiškų detalių (5)

Pareigūnai Rakoje konfiskavo vieno „ Islamo valstybės “ džihadisto nuotakos kompiuterį, kuris...

Parduotuvės atidaryme žinomi svečiai mėgavosi išskirtiniu dėmesiu (1)

Ketvirtadienio vakarą namų jaukumo ir kosmetikos prekių tinklo „Rituals“ parduotuvė...

Įdomi detalė: kokias fantazijas labiausiai mėgsta Lietuvos vyrai? (7)

Ar esate atkreipę dėmesį į vyrų švarkuose esančias nosinaites? Taip, tai tikrų tikriausia...