aA
technologijos.lt tęsia rašinių ciklą apie tarybinių superautomobilių koncepcijas. Šįkart kviečiame susipažinti su „GAZ Torpedo“, „Moskvič G2“ ir „Juna“ bolidais.
© Gamintojo nuotr.

„GAZ Torpedo“

Šis sportinis automobilis pasaulį išvydo tais pačiais 1952-aisiais, kaip ir pirmame ciklo rašinyje minėtas gremėzdiškasis „ZIS-112“. „GAZ Torpedo“ išsiskyrė gerokai didesniu manevringumu, nors maksimalaus greičio sugebėjimais Stalino automobilių gamyklos (rus. – Zavod imeni Stalina, ZIS) kūdikiui nusileido.

Aleksejus Smolinas atsisakė serijinių „GAZ M-20“ agregatų ir iš naujo suprojektavo naują ypač aptakių linijų kėbulą. Naujasis automobilis buvo gerokai lengvesnis už „Pobedą Sport“: nors gabaritai išliko gremėzdiški (6300 mm ilgis, 2070 mm plotis ir 1200 mm aukštis), ši sportinė mašina svėrė tik 1100 kg.

A. Smolinas pasirinko patobulintą „Pobedos“ variklį, kuris buvo sėkmingai išbandytas „GAZ SG1“ modelyje. Variklio darbinis tūris siekė 2.5 l, galia – 105 AG. Maksimalus automobilio greitis – 191 km/val. Šiuo automobiliu buvo pasiekta keletas šalies greičio rekordų.

„Moskvič G2“

Automobilių sporto rekordininką „Moskvič G2“ 1956 m. MZMA gamykloje suprojektavo konstruktoriai I. Gladilinas ir I. Okunevas. Serijinio automobilio „Moskvič 405“ variklio galia siekė 75 AG esant 5600 aps./min. Tad vos 660 kg svėręs automobiliukas įsibėgėdavo net iki 220 km/val. Juo buvo pasiekti trys šalies rekordai.

„Moskvič G2“ faktiškai niekuo nesiskyrė nuo anksčiau gaminto „Moskvič G1“, kuris 1956 m. sulaukė tokio paties variklio ir aptakių linijų kėbulo. Vis dėlto laikoma, jog tai yra skirtingi modeliai.

1959 m. „Moskvič G2“ buvo modernizuotas žiedinėms automobilių lenktynėms. Jo ratus suko 70 AG variklis iš „Moskvič 407“. Automobilyje virš vairuotojo vietos buvo įrengtas ir saugos lankas. Šios modifikacijos automobilis įsibėgėdavo iki 193 km/val. Tačiau po 1960 m. „Moskvič G2“ automobilių lenktynėse nebedalyvaudavo.

„Juna“

Jurijaus Algebraistovo sukonstruotas automobilis – vienas garsiausių tarybinių laikų „savadarbių“ automobilių. Jis buvo pradėtas projektuoti 1970 m., tačiau iš garažo pirmą kartą išridėjo tik 1982 m. Kartu su Jurijumi automobilį kūrė ir jo brolis Stanislavas bei automobilių dizainų besidomėjusių dailininkų Ščerbininų šeima.

Kai kurios detalės ir agregatai buvo paimti iš populiaraus serijinio automobilio „GAZ-24 Volga“, tačiau daug ką konstruktoriams teko pasidaryti savo rankomis. Visiškai savarankiškai meistrai pagamino ir kėbulą: iš pradžių suvirino rėmą, kurį padengė keletu stiklo pluošto sluoksnių ir sutvirtino vamzdžiais.

„Juna“ gyva ir šiandien. Ji vis kaip nors perdaroma, modifikuojama, patobulinama. Neseniai ji sulaukė V6 variklio iš BMW 525i. Modifikuotas ir „Junos“ kėbulas, įdiegtos stiklų šildymo sistemos. Automobilis Rusijos keliais rieda ir mūsų laikais, o iš viso yra sukoręs daugiau kaip pusę milijono kilometrų, dalyvavęs ne vieneriose automobilių lenktynėse ir net nusifilmavęs kine (1987 m. „Bandytojai“ – „Ispytateli“).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (14)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (5)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (5)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (148)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Prakalbino žmones apie seksą sovietmečiu: tai buvo labiau panašu į pilietinį karą nei į revoliuciją (18)

Seksas, malonumas, meilė ir šeima – požiūrio į šiuos dalykus raidą sovietmečiu ėmėsi tirti...

Medeina Čijauskaitė. Esame auklėjamos būti neįgaliomis princesėmis (165)

Man be proto gaila neišnaudoto moterų potencialo. Man gaila kiekvienos, kuri žiojėjančią...

Lietuvio gyvenimas primena pasakojimą apie Odisėją: į jūrą išplaukė trims mėnesiams, o grįžo po metų – neatpažino net sūnus (56)

Kone dešimtmetis praleistas jūroje gaudant vėją, trijų mėnesių plaukimas virtęs metus trukusia...

Naujas Kremliaus statytinis Europos pašonėje kėsinasi įsiūbuoti konfliktą Balkanuose kyla grėsmė visam regionui (328)

Bosnijos prezidiumo narys pasisakė už nepriklausomą Serbų respubliką. Ar V. Putinas išpildys...

Prezidentiniuose reitinguose – neįtikėtini pokyčiai: atsiskleidė Šimonytės fenomenas (2396)

Gyventojams vardinant pretendentus į prezidentus, populiariausiųjų trejetukas keičiasi – į...

Andriaus Šedžiaus teisininkė atvertė visas kortas: kas iš tiesų stabdo skandalingas garsiosios poros skyrybas? (103)

Šiuo metu besiskiriantis verslininkas ir politikas Andrius Šedžius parengiamuosiuose...

Keista teisėjų klaida: lemiamu metu įskaitė nebūtus taškus į „Žalgirio“ krepšį epizodo įrašas (93)

Kauno „Žalgirio“ vyrams Eurolygoje nepavyko iškovoti antros pergalės iš eilės, nors vienu...

Legendomis apipinta Lietuvos vieta: be perstojo kunkuliuojantis įvairiaspalvis vanduo kaitina vaizduotę (2)

Kurtuvėnų regioninis parkas – įkurtas siekiant išsaugoti ežeringo ir miškingo Kurtuvėnų...

Kurios daržovės yra pačios sveikiausios ir kaip jas valgyti? (1)

Lengviausias būdas pagerinti sveikatą ir savijautą – valgyti daug daržovių . Visose...

Populiariausia pasaulyje operacinė sistema tuoj neatpažįstamai pasikeis (6)

Populiariausia pasaulyje mobiliųjų įrenginių operacinė sistema „Android“ jau greitai taps...