technologijos.lt tęsia rašinių ciklą apie tarybinių superautomobilių koncepcijas. Šįkart kviečiame susipažinti su „GAZ Torpedo“, „Moskvič G2“ ir „Juna“ bolidais.
© Gamintojo nuotr.

„GAZ Torpedo“

Šis sportinis automobilis pasaulį išvydo tais pačiais 1952-aisiais, kaip ir pirmame ciklo rašinyje minėtas gremėzdiškasis „ZIS-112“. „GAZ Torpedo“ išsiskyrė gerokai didesniu manevringumu, nors maksimalaus greičio sugebėjimais Stalino automobilių gamyklos (rus. – Zavod imeni Stalina, ZIS) kūdikiui nusileido.

Aleksejus Smolinas atsisakė serijinių „GAZ M-20“ agregatų ir iš naujo suprojektavo naują ypač aptakių linijų kėbulą. Naujasis automobilis buvo gerokai lengvesnis už „Pobedą Sport“: nors gabaritai išliko gremėzdiški (6300 mm ilgis, 2070 mm plotis ir 1200 mm aukštis), ši sportinė mašina svėrė tik 1100 kg.

A. Smolinas pasirinko patobulintą „Pobedos“ variklį, kuris buvo sėkmingai išbandytas „GAZ SG1“ modelyje. Variklio darbinis tūris siekė 2.5 l, galia – 105 AG. Maksimalus automobilio greitis – 191 km/val. Šiuo automobiliu buvo pasiekta keletas šalies greičio rekordų.

„Moskvič G2“

Automobilių sporto rekordininką „Moskvič G2“ 1956 m. MZMA gamykloje suprojektavo konstruktoriai I. Gladilinas ir I. Okunevas. Serijinio automobilio „Moskvič 405“ variklio galia siekė 75 AG esant 5600 aps./min. Tad vos 660 kg svėręs automobiliukas įsibėgėdavo net iki 220 km/val. Juo buvo pasiekti trys šalies rekordai.

„Moskvič G2“ faktiškai niekuo nesiskyrė nuo anksčiau gaminto „Moskvič G1“, kuris 1956 m. sulaukė tokio paties variklio ir aptakių linijų kėbulo. Vis dėlto laikoma, jog tai yra skirtingi modeliai.

1959 m. „Moskvič G2“ buvo modernizuotas žiedinėms automobilių lenktynėms. Jo ratus suko 70 AG variklis iš „Moskvič 407“. Automobilyje virš vairuotojo vietos buvo įrengtas ir saugos lankas. Šios modifikacijos automobilis įsibėgėdavo iki 193 km/val. Tačiau po 1960 m. „Moskvič G2“ automobilių lenktynėse nebedalyvaudavo.

„Juna“

Jurijaus Algebraistovo sukonstruotas automobilis – vienas garsiausių tarybinių laikų „savadarbių“ automobilių. Jis buvo pradėtas projektuoti 1970 m., tačiau iš garažo pirmą kartą išridėjo tik 1982 m. Kartu su Jurijumi automobilį kūrė ir jo brolis Stanislavas bei automobilių dizainų besidomėjusių dailininkų Ščerbininų šeima.

Kai kurios detalės ir agregatai buvo paimti iš populiaraus serijinio automobilio „GAZ-24 Volga“, tačiau daug ką konstruktoriams teko pasidaryti savo rankomis. Visiškai savarankiškai meistrai pagamino ir kėbulą: iš pradžių suvirino rėmą, kurį padengė keletu stiklo pluošto sluoksnių ir sutvirtino vamzdžiais.

„Juna“ gyva ir šiandien. Ji vis kaip nors perdaroma, modifikuojama, patobulinama. Neseniai ji sulaukė V6 variklio iš BMW 525i. Modifikuotas ir „Junos“ kėbulas, įdiegtos stiklų šildymo sistemos. Automobilis Rusijos keliais rieda ir mūsų laikais, o iš viso yra sukoręs daugiau kaip pusę milijono kilometrų, dalyvavęs ne vieneriose automobilių lenktynėse ir net nusifilmavęs kine (1987 m. „Bandytojai“ – „Ispytateli“).

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla“ žemėlapyje vejamės kaimynus – jau du lietuviški įkrovimo taškai (4)

Gegužę oficialiame „ Tesla “ papildymo taškų žemėlapyje www.tesla.com/findus patvirtintas...

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (22)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

Top naujienos

Vilniaus rajono savivaldybėje – dar neregėtas nuogų moterų skandalas (75)

Vietoj to, kad darbo metu vykdytų tarnybines užduotis, dalis Vilniaus rajono savivaldybės...

Vladimiras Laučius. Sąjūdžio 30-metis – kaip vainikas ant kapo: tos valstybės jau nebėra (51)

Antonas Čechovas rašė : „Žmogus yra tai, kuo jis tiki“. Jei žmogus yra tai, kuo tiki, tai...

Geros naujienos dirbantiems: per metus atlyginimai šovė į viršų (28)

Vidutinis mėnesinis bruto (neatskaičius darbuotojo mokesčių) darbo užmokestis (be...

Ekspertas: Rusijos nesėkmė pagaliau turi paaiškinimą (265)

Rusijos oro gynybos ginklo nesėkmė Sirijoje pagaliau turi paaiškinimą: Izraelis atskleidė, kad...

Du lietuviai tapo žvaigždėmis Italijos saloje: žmonės skandavo Lietuvos vardą (39)

Visai ne japonai geriausiai pasaulyje gamina tuną. Italijoje , mažytėje Karlofortės saloje netoli...

Pasinaudojo žinomu šūkiu: vykstant „Jamam“ kvietė į „Imam“

Prekybos centruose „Akropolis“ savaitgalį vykstant daugeliui žinomai nuolaidų akcijai...

Kriptovaliutą kasęs čekų parlamentaras: nenorėjau mirtinai sušalti (7)

Čekijos Piratų partijai atstovaujančiam parlamentarui parlamento valdžiai teko aiškintis dėl...

Internetą užkariavo viena jau dabar ikonine vadinama karališkųjų vestuvių nuotrauka: kuo ji ypatinga? (2)

Fotografas, giriamas už bene gražiausią Didžiosios Britanijos princo Harry ir amerikiečių...

Sausio 13-ąją tėvo netekęs žinomas psichologas teisme pasakė sukrečiančią kalbą: ši byla buvo numesta į paraštes (101)

Pirmadienį baigiamąją kalbą Vilniaus apygardos teisme pasakė tėvo Sausio 13 -ąją netekęs...

Cepelinų kaina Palangoje skaitytojai bado akis – tikėjosi ne to (115)

Praėjusį savaitgalį Palangoje buvo atidarytas vasaros sezonas – į kurortą suplūdo daug...