aA
Mažmeninėms degalų kainoms pasiekus dvejų su puse metų rekordą, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad iki šiol vežėjams pavyko amortizuoti degalų kainų augimą, tačiau tai buvo daroma išimtinai transporto įmonių sąskaita.
„Linava“: vieni vežėjai nepajėgūs amortizuoti degalų brangimo
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Jei degalų kainų tendencijos ir toliau nesikeis, tuomet transporto bendrovės bus priverstos didinti įkainius už gabenamus krovinius. Kitu atveju kyla grėsmė visam transporto sektoriui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Sąnaudos degalams sudaro nemažą transporto įmonių išlaidų dalį, todėl, natūralu, kad brangstant kurui jos tik išauga. Per metus degalų kainos išaugo trečdaliu, o pervežimo įkainiai nedidėjo. Dabar galime kalbėti apie pasiektą kritinę ribą, kuomet ir toliau vien transporto įmonėms prisiimant išaugusių degalų sąnaudas, kyla grėsmė visam transporto sektoriaus gyvybingumui“, – teigia vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Dar prieš metus, 2016 m. vasario mėnesį, lyginant su šių metų vasariu, degalų kainos degalinėse buvo trečdaliu mažesnės. Šiuo metu 95 markės benzino vidutinė mažmeninė kaina artėja prie 1,2 euro už litrą, o transporto bendrovėms aktualiausios degalų rūšies – dyzelino – kaina priartėjo prie 1,1 euro už litrą žymos. Skaičiuojant, kad vidutiniškai per mėnesį vilkikas sudegina apie 5 tonas dyzelino, o dyzelinas pabrango bent 20 ct/l, vežėjų sąnaudos vienam vilkikui per mėnesį išaugo 1000 eurų.

„Degalų kainų augimas paveiks ne tik vidaus rinką. Lietuvos vežėjai konkuruoja globaliu mastu, nemaža dalis paslaugų eksportuojama, todėl degalų kainų augimas mažina šalies vežėjų konkurencingumą tarptautinėse rinkose“, – sako E. Mikėnas. Asociacija yra pasirašiusi sutartis su mažmeninėmis degalų prekybos bendrovėmis dėl palankių dyzelino pardavimo sąlygų asociacijos nariams, kas leido iki šiol pristabdyti paslaugų įkainių augimą.

Analitikai nurodo, kad degalų kainų šuolis susidarė dėl nepalankių veiksnių kombinacijos: išaugęs pasaulinis ekonominis aktyvumas didina energetinių išteklių, taip pat naftos ir jos produktų, paklausą. Šiuo metu Londone „Brent“ rūšies naftos barelio kaina svyruoja apie 56 JAV dolerius, o Niujorke WTI rūšies nafta – 54 JAV dolerius, kai prieš metus barelio kaina siekė apie 30 JAV dolerių.

Nafta prekiaujama JAV doleriais, o dėl JAV ekonomikos atsigavimo doleris euro atžvilgiu yra sustiprėjęs, tad konvertuojant eurus į dolerius, tenka mokėti daugiau.

„Energetinių išteklių brangimas persiduoda visai ekonomikai, todėl jau dabar galime stebėti pirmuosius gaminių ir produktų kainų pokyčius. Degalų kainos nėra vien transportininkų rūpestis, todėl tiek gamintojai, tiek prekybininkai, tiek valstybė turėtų bendromis pastangomis amortizuoti brangstančias žaliavas, kad kylančias paslaugų ir produktų kainas kuo mažiau pajustų galutiniai vartotojai“, – sako „Linavos“ prezidentas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Lexus“ nusprendė netradiciškai papuošti automobilį – ištatuiravo visą kėbulą

Tatuiruotės – įprastas šiuolaikinės kultūros reiškinys, tad toks žmogaus kūno puošybos...

Važinėjantiems žieminėmis dygliuotomis padangomis teks rinktis: rizikuoti susirgti COVID-19 arba gauti baudą (110)

Balandžio 1 -oji automobilių vairuotojams įprastai žymi metą, kai žiemines padangas galima...

Nauji vairuotojų iššūkiai: kelyje susiduria su gedimais, kurių prieš penkerius metus dar nebuvo (28)

Draudikai pastebi, kad pastaraisiais metais gerokai padaugėjo atvejų, kai pagalbos kelyje tarnybą...

Kinai ėmė gaminti konkurentą „Tesla Model 3“: Europą pasieks jau šią vasarą (5)

Pernai Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas antrasis „ Polestar “ automobilis, kuris...

Ką daryti, jei automobilio techninė apžiūra baigėsi, o į TA stotį nesinori dėl COVID-19 grėsmės (14)

Įprastomis sąlygomis Lietuvoje kiekvieną dieną atliekama iki šešių tūkstančių transporto...

Top naujienos

Koronavirusu susirgusios slaugės vyras: taip, aš esu tolimųjų reisų vairuotojas, bet taip meluoti negalima ilgai atsisakinėjo tirti (124)

Šiuo metu dėl COVID-19 namuose gydosi Kauno klinikinės ligoninės slaugytoja, kuriai liga buvo...

Profesorius: yra keli viruso potipiai, švelnesni duoda atipines lengvesnes ligos formas paaiškino, kaip virusas patenka į organizmą (199)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) prof. habil. dr. infektologas Alvydas Laiškonis...

Epidemiologė pateikė naujausią oficialią statistiką: koronavirusas nustatytas dar 7 medikams (7)

Lietuvoje koronavirusas nustatytas dar 7 medikams, pirmadienį pranešė Nacionalinis visuomenės...

Šimašius atviru laišku kreipėsi į visuomenę (145)

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius atviru laišku kreipiasi į visuomenę kviesdamas...

Romas Lazutka. Milijardai dar tik pažadas verslui, o žmonių skurdas jau čia (40)

Vyriausybė , paskelbusi verslo gelbėjimo priemones, nustebino žadamos pagalbos dydžiu – 5...

Ukmergėje – dar 10 užsikrėtusių koronavirusu medikų (105)

Ukmergėje patvirtinta 10 naujų užsikrėtimo atvejų tarp medikų. Iš viso Ukmergėje koronavirusu...

Maskvoje – tuščios gatvės, judėti galima 100 metrų spinduliu nuo namų (205)

Maskva pirmadienį įvedė karantiną siekdama apriboti koronaviruso plitimą, o Rusijos ministras...

Petras Džervus

Pandemijos pamokos miestams

Šiuo visuomenės sveikatai ir moralei svarbiu laikotarpiu visų akys nukreiptos į medikus ir į...

|Maža didelių žinių kaina