aA
Elektriniai automobiliai turėtų išvaduoti miestus nuo taršos, kurią didina vidaus degimo varikliai. Tačiau naujas tyrimas rodo, kad elektra varomos mašinos Kinijoje iš tikrųjų dar labiau prisideda prie oro užterštumo, rašo carscoops.com.
Smogas Pekine
© AFP/Scanpix

Kinijos vyriausybė yra pasiryžusi padaryti, kad jų šalis taptų pramonės lydere kuriant ir įsisavinant elektrinius automobilius. Viena iš priemonių šiam tikslui pasiekti yra milžiniškos subsidijos, turinčios paskatinti automobilių gamintojus ir pirkėjus pereiti prie elektros energijos.

Problema ta, kad didžioji dalis šalies elektros yra gaunama iš anglių.

„Perėjimas prie elektrinių automobilių nebūtinai eliminuoja iškastinį kurą, nes elektrai, kuria jie yra varomi, gali būti reikalingas iškastinis kuras, kuris Kinijos atveju reiškia anglis“, – sakė Scottas Kennedy iš Strateginių ir tarptautinių studijų centro Vašingtone.

Elektriniai automobiliai tiesiog gali perkelti oro taršą iš vienos šalies dalies į kitą“.

Kinų elektriniai automobiliai nėra tokie švarūs, kaip gali atrodyti

Viena studija, kurią pernai paskelbė Mičigano universiteto Transporto tyrimų institutas, nustatė, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais, kurie šimtui kilometrų sunaudoja mažiau kaip 7 litrus degalų, yra draugiškesni aplinkai negu elektriniai automobiliai, gaminti Kinijoje. Automobilių su vidaus degimo varikliais privalumai tapa dar ryškesni, kai paskaičiuojama kaina aplinkosaugai, gaminant elektrinius automobilius, rašė „The Financial Times“.

Kiniškas elektromobilis (asociatyvi nuotr.)
Kiniškas elektromobilis (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

Tyrinėtojai iš Harvardo universiteto ir Tsinghua universiteto Pekine taip pat nurodo, kad Kinijos elektrinių, iš elektros tinklo įkraunamų hibridinių ir vandeniliu varomu automobilių gamyba sukelia 50 proc. daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų negu mašinų su vidaus degimo varikliais gamyba.

Atskiras Kinijos naftos bendrovės CNPC tyrimas parodė, kad automobiliai su elektros baterijomis „skleidė“ daugiau negu dvigubai daugiau nuodingų dalelių, atsakingų už smogą Kinijoje, negu automobiliai su vidaus degimo varikliais.

2015 metais 72 proc. Kinijos elektros energijos buvo pagaminta kūrenant anglis – tai rodiklis, kurį iki 2040 metų siekiama sumažinti žemiau 50 proc. ribos. Tačiau iki to laiko dar liko 22 metai ir kol kas anglimis kūrenami fabrikai toliau teršia aplinką, nors ir gamina „žaliuosius“ automobilius. Ach, ta ironija...

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aplinkos tvarkytojai sunerimę – 4 iš 5 automobilių išardomi nelegaliai (10)

Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei...

Dakaro aidas: Vanago šuolis nosimi į žemę ir Gelažninko smėlyje pamestas motociklas (71)

Šių metų Dakaras Lietuvai ypač sėkmingas – parvežti net du rekordai: 24 vieta galutinėje...

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (15)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (336)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (98)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Top naujienos

Malinauskas prisipažįsta: premjero komanda rūpinosi Skvernelio prezidentinės kampanijos pradžia (557)

Apie dalyvavimą Prezidento rinkimuose dabartinis šalies premjeras Saulius Skvernelis paskelbė...

Specialistai apie Žiežmarių gimnazijos skandalą: tu sėdi įtampoje ir nežinai, kada tave užgrius ši lavina (635)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido įrašas, kuriame girdėti, kaip Žiežmarių gimnazijos...

Didžiulį pranašumą išbarstęs „Rytas“ paskutinę sekundę pralaimėjo Berlyne (482)

Europos taurės „Top-16“ rungtynėse antradienį Vilniaus „Ryto“ (1-3) krepšininkai išvykoje...

Orai: spiginanti saulė šalčio nesumažins

Trečiadienį virš Lietuvos savo pozicijas stiprins anticiklonas, kuris vaikys debesis ir leis...

Javtokas – apie tris prasčiausius baudų metimus karjeroje, pirmą prašymą po avarijos ir ryklio tatuiruotę (53)

Eurolygos tinklalaidėje „The Crossover“ Joe Arlauckas pakalbino Kauno „Žalgirio“ sporto...

Audringos reakcijos po „Pravieniškių mafijos” filmo: emocijos pritrenkiančios (28)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios knygos „...

Eva Tombak. Aš turiu alergiją dvasingumui (217)

Jeigu kažkas sako – „esu dvasingas“, jau žinau, kad mums ne pakeliui. Neprisimenu, kas...

Neteisėtais būdais pralobusiems valdžia ruošia naujus spąstus (35)

Neteisėtais būdais pralobusiems valdininkams ir verslininkams valdžia ruošia naujus spąstus....

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (488)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (35)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...