Daugiau kaip 10 Lietuvos vežėjų pradėjo pusmetį truksiantį degalų taupymo eksperimentą. Pusę metų naudodami degalus taupančią (angl. „fuel economy“) alyvą, vežėjai fiksuos degalų suvartojimo rodiklius ir kitų metų sausį galės įvertinti šio eksperimento rezultatus – konkrečius degalų ir kitų eksploatacinių sąnaudų pokyčius.
© Organizatorių nuotr.

Lietuvoje plačiai paplitęs mitas, kad visos alyvos yra vienodos, skiriasi tik kaina. Eksperimente dalyvaujantys vežėjai turės galimybę įvertinti brangesnės, bet aukštos kokybės alyvos teikiamus privalumus ir labai konkrečiai suskaičiuoti bei palyginti degalų sąnaudų pokyčius savo automobilių parke“, - sakė automobiliams bei pramonei skirtų tepimo priemonių didmenininkės bendrovės „Autotrade“ generalinis direktorius Gintautas Ignotas.

Kaip vieną iš problemų, kuri prisideda prie mitų apie alyvas, G. Ignotas išskiria tai, kad alyvoms nėra taikomi ženklinimo reikalavimai, kaip kad padangoms, elektros prietaisams ir pan. „Visa tai atveria kelią įvairioms manipuliacijoms. Pavyzdžiui, vietoje „fuel economy“ ant pakuotės užrašoma „fuel efficiency“. Dėl to vartotojui gana sunku objektyviai įvertinti kokybę ir pasirinkti“, - sakė eksperimentą orgnaziuojančios įmonės vadovas.

Iššūkis – sutaupyti degalų

Esant aukštoms degalų kainoms ir joms augant, vežėjai susiduria su itin dideliu poreikiu mažinti sąnaudas. Būtent degalai sudaro didžiąją vilkiko eksploatacijos sąnaudų dalį, o alyvoms paprastai tenka 3-5 proc. G. Ignoto teigimu, naudojant brangesnę alyvą, ekonomiškumą galima pagerinti taip, kad šimtui kilometrų nuvažiuoto kelio krovininis automobilis sutaupytų iki 1 l dyzelino.

Pasak jo, degalus taupančią alyvą testavusi Vokietijos metrologijos organizacija „TUV Rheinland“ nustatė gerokai didesnę - iki 3,4 proc. siekiančią degalų ekonomiją eksploatuojant transporto priemonę mieste ir net iki 6 proc. – užmiesčio keliuose ir autostradose.

„Mes savo skaičiuotėse naudojame mažesnę santykinę degalų ekonomiją, sudarančią apytiksliai 1,72 proc. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tokia santykinė degalų ekonomija nėra itin reikšminga. Tačiau įvertinus metinį sunaudojamų degalų kiekį, vienam automobiliui galima būtų sutaupyti net iki 3500 Lt. Turėjome pavyzdį kaimyninėje Latvijoje, kur viena transporto kompanija, eksploatuojanti apie 800 vilkikų parką, naudodama degalus taupančią alyvą per metus sutaupo iki 1,5 mln. Lt“, - G. Ignotas.

Sužinos, ar sutaupo

Degalų taupymo eksperimente dalyvauja daugiau kaip 10 šalies vežėjų, kurių autoparkų dydis svyruoja nuo 20 iki 100 vilkikų. Kiekvienos įmonės automobiliai keliauja jiems įprastais maršrutais, kaip ir iki eksperimento pradžios, todėl telemetrijos būdu fiksuojami degalų sąnaudų duomenys bus vertinami ir lyginami su ankstesniais duomenimis bei su tuo pačiu metu analogiškais maršrutais važiuojančių kolegų degalų sąnaudomis.

Vienas iš projekte dalyvaujančių vežėjų – UABAnykščių ratas“, turinti 33 krovininius automobilius su priekabomis. Bendrovės autogaražo vadovo Regimanto Grybo teigimu, įmonė nusprendė išbandyti degalus taupančią alyvą, ieškodama būdų didinti veiklos efektyvumą.

„Tikimės, kad eksperimento rezultatai leis sumažinti degalų sąnaudas. Jos yra didelės, konkurencija rinkoje aštri, todėl kiekvienas sutaupytas degalų litras svarbus. Be to, esame socialiai atsakinga įmonė, turime pakankamai naujus automobilius, tad taupydami degalus taip pat norime mažiau teršti aplinką“, - sakė R. Grybas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas: mes iš naujo išrandame automobilį (10)

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ (VW) penktadienį teigė per artimiausius...

Būsimas „BMW X8“ konkuruos su prabangiausiais modeliais (41)

2020 metais ketinamas išleisti „ BMW X8“ miesto visureigis, kaip spėjama, bus brangiausias...

Po patikros skandalo „Nissan“ vadovas žada grąžinti dalį savo atlyginimo (1)

Japonijos automobilių rinkos milžinės „Nissan“ generalinis direktorius Hiroto Saikawa...

„Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ pelnė garbingą apdovanojimą (6)

42-uosiuose „Golden Steering Wheel“ rinkimuose „ Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ buvo...

„Tesla“ vadovas pristatymo metu pribloškė gerbėjus (209)

Ketvirtadienį (lapkričio 16 d.) vakare (penktadienį ryte Lietuvos laiku) elektromobilių gamybos...

Top naujienos

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (98)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (46)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (73)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Atlygis iš valstybės pinigų? Pūkas savo advokato žmoną įdarbino padėjėja Seime (28)

Kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui. Šią Senekos sentenciją uoliai stengiasi įrodyti...

Rimvydas Valatka. Seimo durnynas (receptas Lietuvai) (588)

Aną rudenį, kai rinkėjų armija masiškai keršijo savo mamoms specialiai nusišaldydama ausis ir...

Jasikevičius: žaidėme prastai, dėl to pergalė tik saldesnė (12)

Sekmadienį antrąkart šiame „Betsafe-LKL“ sezone susitiko pirmenybių favoritai Kauno...

Atviras Krivicko interviu: apie naują verslą, žmonos knygą ir ilgametės santuokos paslaptis (295)

Iš televizijos pasitraukęs Kristupas Krivickas , regis, tapo tik dar įdomesnis žmonėms. Kaip...

Savo aprangos stilių Druskininkuose parodė visi: nuo valytojos iki direktoriaus (8)

Nors įprastai DELFI Stilius skaitytojų pamėgto ciklo „ Penktadienio aprangos kodas “ vyksta į...

Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją (3)

JAV įstatymus reglamentuojančios institucijos leido gydytojams skirti pirmąjį intuityviosios...

Brolių Gataveckų Kalėdos: nuo spalvingų patirčių iki 11 metų trukusio stebuklo (2)

Broliai Algirdas ir Remigijus Gataveckai vaikystėje nerašydavo laiškų Kalėdų Seneliui, tačiau...