aA
Lietuviai vairuoja seniausius automobilius visose trijose Baltijos valstybėse. Remiantis penkerių metų duomenimis, matyti, kad pastarųjų automobilių amžiaus vidurkis beveik 4 metais didesnis nei Estijoje ir daugiau nei 2 metais – nei Latvijoje. Visose trijose Baltijos šalyse populiariausi „Volkswagen“ ir „Audi“ markės automobiliai, rodo draudimo bendrovės BTA atliktas tyrimas.
Ford Escort
© DELFI / Ainis Gurevičius

„Tokias tendencijas lemia daugelis priežasčių: ekonominė padėtis, valstybės politika, įstatymai bei susiformavęs piliečių požiūris. Daugelis vairuoja senas transporto priemones ne dėl to, kad jaučia joms sentimentus, o tiesiog neišgali įsigyti naujesnės. Valstybė taip pat neskatina naujesnių automobilių pirkimo. Anksčiau didelė dalis lietuvių įsigytų naujų automobilių būdavo registruojami kaimyninėje Latvijoje, mat joje už tokį pirkinį grąžina pridėtinės vertės mokestį, tuo tarpu Lietuvoje panaši praktika atsirado visai neseniai. Turi įtakos ir nuo nepriklausomybės pradžios susiformavęs požiūris, kad automobilis yra itin svarbus įvaizdžio akcentas. Geriau senesnis, bet didelis ir prabangus automobilis, nei naujesnis, bet kuklesnis“, – teigia Andrius Žiukelis, ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizės skyriaus vadovas.

Ekspertizės skyriaus vadovas priduria, jog Lietuva yra automobilių tranzito šalis. Čia suvežami automobiliai iš Vakarų Europos, Skandinavijos šalių bei JAV, jie suremontuojami ir vežami į Rytus perpardavimui. Vis dėlto nemažai jų lieka ir Lietuvoje. Ypač populiarūs yra dyzelinu varomi automobiliai, mat jų degalai yra ir pigesnis, ir sąnaudos mažesnės. Tačiau, pasak A. Žiukelio, šio tipo transporto priemonių remonto sąnaudos yra žymiai didesnės nei naujesnių, ekonomiškų, benzinu varomų automobilių. Specialisto teigimu, daugelis vairuotojų prieš pirkdami seną automobilį įvertina ne visus aspektus: už automobilį sumokėję brangiau, jie nemažas pinigų sumas vėliau investuoja į remontą.

Lietuvoje auto parkas toliau sensta, Latvijoje ir Estijoje – jaunėja

Pasak A. Žiukelio, Lietuvos automobilių parkas nuo 2010 m. kasmet vis labiau sensta. Tuo tarpu Latvijoje bei Estijoje pastebimas šalių automobilių parkų jaunėjimas, didesnis šuolis stebimas nuo 2013 m. Vidutinis automobilių amžius mūsų šalyje – 16,1 m., Latvijoje – 13,8 m., o Estijoje – 12,2 m.

Ekspertizės skyriaus vadovas taip pat pastebi, kad visose šalyse moterys vairuoja kiek naujesnius automobilius. Dailiosios lyties atstovių automobiliai yra 1-2 metais jaunesni nei vyrų. Vis tik bendras jų amžius išlieka gana solidus: Lietuvoje – apie 15,5 m., Latvijoje – 13,2 m., Estijoje – 11,8 m. Tuo tarpu, vyrų vairuojamų automobilių amžius Lietuvoje yra 16,7 m., Latvijoje – 14,4 m., Estijoje – 12,6 m.
Pasak A. Žiukelio, naujas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas, pagal kurį tam tikrais atvejais po eismo įvykio apribojama galimybė eksploatuoti automobilį, Lietuvoje galioja tik daugiau nei pusmetį, tuo tarpu Estijoje toks įstatymas veikia kelis metus. Taip vairuotojai skatinami susimąstyti apie naujesnį automobilį, ypač jei jau įvyko nelaimė. Šalies autoparko atnaujinimą skatintų ir ekologinis ar taršos mokestis, kuris apkartintų itin senų galingų automobilių mėgėjų gyvenimą.

Senus ir galingus automobilius renkasi 18-25 m. jaunuoliai

Pavojingiausia vairuotojų grupė, 18-25 m. jaunuoliai, įprastai ir vairuoja senus galingus automobilius. Baltijos valstybėse jų labiausiai pamėgtos transporto priemonių markės Lietuvoje – „Volkswagen“, Latvijoje bei Estijoje – „BMW“. Antroje vietoje visose šalyse rikiuojasi „Audi“.

Kaip teigia A. Žiukelis, jei palygintume Lietuvos, Latvijos ir Estijos vairuotojų transporto priemones, pamatytume, kad jie renkasi labai panašių markių automobilius. Baltijos šalyse populiariausi „Volkswagen“ bei „Audi“ automobiliai, trečioje vietoje Lietuvoje bei Latvijoje – „Opel“, o Estijoje konkuruoja „Ford“ ir „BMW“. Visose šalyse vairuotojai vis labiau vertina universalaus tipo automobilius, rečiau renkasi sedanus, mažesniuose miestuose populiarėja visureigiai.

„Toks automobilių markių populiarumas susiformavo ilgainiui valstybėms atgavus nepriklausomybę. „Volkswagen“, „Audi“, „Opel“ automobilių gamintojai yra kaimyninėje Europoje, jų transportavimo išlaidos į visas Baltijos šalis nėra didelės. Šios markės yra išmėgintos, turi savo lojalių klientų ratą, kurių rekomendacijomis tiki ir jaunoji karta. Be to, jų eksploatacija nėra brangi, didelis detalių pasirinkimas, meistrai išmano tokių automobilių remonto ypatumus. Lietuvoje taip pat vertinami japonų gamybos automobiliai, per 10-15 metų jie užsitarnavo patikimų transporto priemonių vardą. Tuo tarpu kitų Tolimųjų Rytų šalių automobiliai įsitvirtinti rinkoje pradėjo visai neseniai, ypač per pastaruosius keletą metų pastebimas ryškus korėjietiškų transporto priemonių populiarumo augimas. Nors automobilio markės įvaizdis dar vis svarbus, tyrimas rodo, kad su amžiumi požiūris keičiasi ir laimi ekonomiškumas, saugumas, ekologiškumas. Vienose Baltijos šalyse šie pokyčiai vyksta greičiau, kitose lėčiau“, – teigia A. Žiukelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dyzelgeitas“ tęsiasi: „Opel“ teks remontui susigrąžinti 100 tūkst. automobilių (14)

Vokietijos transporto ministerija pirmadienį paskelbė įsakymą atšaukti apie 100 tūkst. „ Opel...

Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar (45)

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą , slidumą mažinančių medžiagų...

Artėjant padangų keitimo metui teks patuštinti pinigines: už naujas – ir 300 eurų (100)

Artėjant šaltajam sezonui, automobilių priežiūros ekspertai primena apie būtiną transporto...

„Volkswagen“ skelbia, kad naujasis jų elektromobilis bus pats įperkamiausias (86)

Tikimasi, kad „ Volkswagen Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų...

Po 48 metų pertraukos išskirtinių motociklų gamintojas grįžo prie dviejų cilindrų

Vidutinio dydžio motociklų gamintojas „Royal Enfield“ verčia naują įspūdingos 117 metų...

Top naujienos

Žinoma žurnalistė liko šokiruota to, ką pamatė uždarytoje Panevėžio rajono mokykloje (29)

Žurnalistė ir televizijos laidų vedėja Daiva Žeimytė -Bilienė praėjusią savaitę...

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (1)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

Lietuvis sukūrė filmuką užsieniečiams, kuriame – visa tiesa apie Lietuvą

Turbūt dažnas lietuvis užsienyje yra susidūręs su klausimu: „kas ta Lietuva ?“...

Butkevičiaus įspėjimas: Lietuva jau kelis mėnesius nesurenka pagrindinių mokesčių (134)

Buvęs premjeras iš socialdarbiečių frakcijos Seime Algirdas Butkevičius perspėja, kad reikėtų...

Seime renkami parašai: Saulius Skvernelis kaltinamas sulaužęs priesaiką papildyta G. Landsbergio komentaru (882)

Antradienį Seimo opozicijos atstovai surinko parašus dėl to, kad premjeras Saulius Skvernelis...

Vilniečių būstų interjerai praėjusiame amžiuje: kaip savo namus įsirengdavo pasiturintys miestiečiai (3)

Per įvairiausias politines suirutes ir negandas individualių namų savininkai Vilniuje keitėsi ne...

Ukrainoje nukrito lėktuvas Su-27: žuvo abu pilotai (51)

Ukrainos Vinicos srityje antradienį per mokomąjį skrydį nukrito šalies ginkluotųjų pajėgų...

Karaliaus Mindaugo taurės turnyro atrankos rungtynės: „Dzūkija“ - „Žalgiris-2“ (1)

Karaliaus Mindaugo taurės turnyro atrankos rungtynės: „Dzūkija“ - „Žalgiris-2“. Tiesiogiai...

Paslaptingas ginklas, kuris ant aukos palieka tik mažą raudoną taškelį (12)

Churcho komitetas – taip vadinta JAV Senate 1975 metais suburta grupė valstybės žvalgybinei...

Metų seklys: narkotikai iš Ispanijos keliaudavo į Panevėžį, o iš čia – į kitus Lietuvos miestus (13)

DELFI, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...