aA
Gero naudoto automobilio įsigijimas yra malonus, tačiau daug laiko bei atidumo reikalaujantis procesas. Šalyje per 2018 metus įvyko 425 tūkst. naudotų automobilių sandorių, tačiau šimtai ar net tūkstančiai transporto priemonių parduodama slepiant defektus bei klastojant įvairius duomenis, o dažniausiai – pakeičiant automobilio ridą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Andrius Ufartas

„Autoplius.lt“ surengta apklausa parodė, kad net trys ketvirtadaliai (74 proc.) vairuotojų ridą laiko svarbiu naudoto automobilio kriterijumi.

Šiek tiek mažiau nei pusė (45 proc.) apklaustųjų tvirtino prieš pirkdami automobilį tikrinantys jo ridą.

Skelbimų portalo komunikacijos vadovo Mato Buzelio teigimu, įvežto automobilio pardavimą neretai lydi neskaidrūs procesai.

„Girdėjome šimtus atvejų, kada žmonės skundėsi įsigiję automobilį su paslėptais defektais, suklastota rida ar net padirbta serviso istorijos knygele.

Susidaro toks įspūdis, kad į pirkimo procesą vairuotojai žiūri per pirštus, nė neįtardami, jog gali būti apgauti.

Apklausa atskleidė, kad net 64 proc. respondentų vienaip ar kitaip yra susidūrę su ridos klastojimo problema“, – tvirtina M. Buzelis.

Ridą suklastoti pigu ir lengva

Ridą fiksuojantis odometras iš esmės nurodo galimą transporto priemonės nusidėvėjimą ir labai dažnu atveju atspindi automobilio būseną.

Tačiau suklastoti ridą yra labai paprasta ir pigu, o nesąžiningus perpardavėjus domina kuo paprastesnė galimybė savo automobilį parduoti kuo brangiau.

Ne paslaptis, kad priklausomai nuo automobilio modelio, rinkoje ridos korekcijos paslaugos kainuoja nuo 40 iki kelių šimtų eurų.

Automobilių rinkos ekspertas pažymi, jog pirkėjai labiausiai apgaunami tada, kai oficialiai pats perpardavėjas net nedalyvauja sandoryje.

„Pirkėjui tiesiog pakišamos užsienietiškos prikimo-pardavimo sutartys, liaudyje vadinamos kauferiais“, – problemą įvardija Matas Buzelis.

Transporto skelbimų portalas nustatė, kad kas dešimtam vairuotojui 150 tūkst. kilometrų rida jau yra per didelė, renkantis naudotą automobilį.

Kas penktas respondentas pažymėjo, jog nesirinktų automobilio su 250 tūkst. ar didesne kilometrų rida, o beveik trečdalis apklaustųjų atsisako transporto priemonės, kurios odometras rodo didesnį skaičių nei 300 tūkst. kilometrų.

Įdomu tai, kad 18,2 proc. apklausos respondentų teigė, nekreipiantys dėmesio į ridą.

Nepagautas – ne vagis

Ridos klastojimo atvejų nemažėja dėl vienos labai elementarios priežasties – pernelyg sudėtingo kaltinamųjų nustatymo bei įrodymų trūkumo.

„Viena pagrindinių priežasčių, kodėl sudėtinga užfiksuoti ridos klastojimo atvejus – sudėtinga pasakyti ir nustatyti, kurioje šalyje buvo galimai suklastota rida – ar užsienio valstybėje, iš kurios atgabenta transporto priemonė, ar jau Lietuvoje, prieš parduodant automobilį.

Asmuo, parduodantis užsienio šalyje pirktą transporto priemonę, paprastai teigia, kad jis tokį automobilį jau pirko užsienio valstybėje ir apie galimą klastojimo atvejį nieko nežino.

Taip pat asmuo gali teigti, kad pakeistas prietaisų skydelis ar panašiai“, – tvirtina Policijos departamento prie VRM komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis.

Policijos departamento atstovas R. Matonis atskleidžia, kad per 2018 metus dėl ridos klastojimo buvo pradėti 5 ikiteisminiai tyrimai, o 2017 metais – 8.

Tačiau M. Buzelis pastebi, kad tokie skaičiai – tik lašas jūroje ir tikrosios ridos klastojimo apimties šalyje neatspindi.

Tūkstančiai automobilių su atsukta rida

„Kartais pastebime net tokius atvejus, kada parduodami automobilius žmonės netyčia patalpina kelias nuotraukas, kuriose skiriasi prietaisų skydelyje matoma rida.

Būna ir taip, kad skirtumas tarp dviejų nuotraukų siekia daugiau nei 100 tūkst. kilometrų.

Automobilio ieškantys vartotojai mūsų klientų aptarnavimo specialistams greitai praneša apie galimus sukčiavimo atvejus ir operatyviai blokuojame tokius skelbimus“, – komentuoja M. Buzelis.

Problemos dydį labai gerai atspindi ir pasaulinį automobilių istorijų registrą kuriančių lietuvių startuolio „carVertical“ analizė.

„Maždaug kas dešimtoje automobilių ataskaitoje aptinkama suklastota rida. Mūsų duomenimis, vidutiniškai rida atsukama 72 tūkst. kilometrų, o tarp dažniausiai klastojamų automobilių patenka „Volkswagen“, „Audi“ ir „Ford“ modeliai“, – tvirtina „carVertical“ produktų ir inovacijų vadovas Arnoldas Vasiliauskas.

Anot „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovo, dešimtadalis iš visų pastoviai registracijai į Lietuvą įvežtų automobilių sudaro apie 16 tūkst. automobilių per metus.

„Tai leidžia suvokti ridos klastojimo problemos mastelį Lietuvoje“, – akcentuoja M. Buzelis.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(10 žmonių įvertino)
4.3000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla“ atrado, kad jų automobiliai geresni nei manė – nebeteiks vienos paslaugos (13)

Peržiūrėję turimų automobilių duomenis, „ Tesla “ nusprendė atsisakyti teikti...

„Auto Bazar 2019“ renginyje – galimybė išbandyti ir palyginti naujus automobilius

Gegužės 10–11 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks jau antroji...

„Jaguar“ ir „Land Rover“ teks remontuoti tūkstančius automobilių – kalta per didelė tarša (13)

Didžiosios Britanijos koncernui „Jaguar Land Rover“ teks susigrąžinti remontui apie 44...

Bekelei paruošto „Jeep“ vairuotojas persistengė – užstrigo ten, kur pravažiuoja visi (21)

Bekelėje nutinkantys kuriozai, matyt, jau tapo įprasti, nes pasitaiko gana neretai, bet konkuruoti...

Po laivo gaisro, kuriame sudegė milijonų verti automobiliai, „Porsche“ priėmė netikėtą sprendimą (21)

28000 t sveriantis prekybinis laivas, be kito krovinio į Braziliją gabenęs dar ir 2000...

Top naujienos

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (136)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Masiulis apie Vaitkaus atleidimą: šis sprendimas man gali „kainuoti postą“ Skvernelis buvo informuotas (941)

Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus prarado pasitikėjimą ir...

Nuolat kartojate, kad nesidomite mada? Ekspertė paaiškino, kodėl tai – didelė klaida (14)

Kas formuoja mūsų požiūrį į madą? Kaip gimsta tendencijos? Kas diktuoja madingo įvaizdžio...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį (2)

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Dizainerė visų nemėgstamą pereinamąjį kambarį pavertė geriausia namų erdve – pamatykite pokyčius (10)

Pereinamasis kambarys yra viena problematiškiausių namų erdvių – sudėk privatumo trūkumą,...

Pasaulio kraštą aplankę lietuviai: galėjome jaustis taip, kaip Kristupas Kolumbas

Ne per seniausiai skaičiau, kad Pietų Afrikos Respublikoje nukentėjo lietuviai turistai, nes...

Sinoptikai perspėja: artėja gausus sniegas (33)

Po šilto ir malonaus savaitgalio į Lietuvą sugrįžta vėsesni orai, vakarinėje šalies dalyje...

Karbauskis kviesis Masiulį „ant kilimėlio“: matau tik dvi priežastis atleisti Vaitkų (683)

„Valstiečiai“ kviesis susisiekimo ministrą Roką Masiulį pasiaiškinti dėl Arvydo Vaitkaus...

Theresai May – pavojus prarasti „Brexit“ kontrolę (18)

Theresai May gresia pirmadienį įsitikinti dėl beviltiškai silpnos savo politinės pozicijos, nes...