aA
Gero naudoto automobilio įsigijimas yra malonus, tačiau daug laiko bei atidumo reikalaujantis procesas. Šalyje per 2018 metus įvyko 425 tūkst. naudotų automobilių sandorių, tačiau šimtai ar net tūkstančiai transporto priemonių parduodama slepiant defektus bei klastojant įvairius duomenis, o dažniausiai – pakeičiant automobilio ridą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuvos keliais rieda tūkstančiai automobilių su suklastota rida
© DELFI / Andrius Ufartas

„Autoplius.lt“ surengta apklausa parodė, kad net trys ketvirtadaliai (74 proc.) vairuotojų ridą laiko svarbiu naudoto automobilio kriterijumi.

Šiek tiek mažiau nei pusė (45 proc.) apklaustųjų tvirtino prieš pirkdami automobilį tikrinantys jo ridą.

Skelbimų portalo komunikacijos vadovo Mato Buzelio teigimu, įvežto automobilio pardavimą neretai lydi neskaidrūs procesai.

„Girdėjome šimtus atvejų, kada žmonės skundėsi įsigiję automobilį su paslėptais defektais, suklastota rida ar net padirbta serviso istorijos knygele.

Susidaro toks įspūdis, kad į pirkimo procesą vairuotojai žiūri per pirštus, nė neįtardami, jog gali būti apgauti.

Apklausa atskleidė, kad net 64 proc. respondentų vienaip ar kitaip yra susidūrę su ridos klastojimo problema“, – tvirtina M. Buzelis.

Ridą suklastoti pigu ir lengva

Ridą fiksuojantis odometras iš esmės nurodo galimą transporto priemonės nusidėvėjimą ir labai dažnu atveju atspindi automobilio būseną.

Tačiau suklastoti ridą yra labai paprasta ir pigu, o nesąžiningus perpardavėjus domina kuo paprastesnė galimybė savo automobilį parduoti kuo brangiau.

Ne paslaptis, kad priklausomai nuo automobilio modelio, rinkoje ridos korekcijos paslaugos kainuoja nuo 40 iki kelių šimtų eurų.

Automobilių rinkos ekspertas pažymi, jog pirkėjai labiausiai apgaunami tada, kai oficialiai pats perpardavėjas net nedalyvauja sandoryje.

„Pirkėjui tiesiog pakišamos užsienietiškos prikimo-pardavimo sutartys, liaudyje vadinamos kauferiais“, – problemą įvardija Matas Buzelis.

Transporto skelbimų portalas nustatė, kad kas dešimtam vairuotojui 150 tūkst. kilometrų rida jau yra per didelė, renkantis naudotą automobilį.

Kas penktas respondentas pažymėjo, jog nesirinktų automobilio su 250 tūkst. ar didesne kilometrų rida, o beveik trečdalis apklaustųjų atsisako transporto priemonės, kurios odometras rodo didesnį skaičių nei 300 tūkst. kilometrų.

Įdomu tai, kad 18,2 proc. apklausos respondentų teigė, nekreipiantys dėmesio į ridą.

Nepagautas – ne vagis

Ridos klastojimo atvejų nemažėja dėl vienos labai elementarios priežasties – pernelyg sudėtingo kaltinamųjų nustatymo bei įrodymų trūkumo.

„Viena pagrindinių priežasčių, kodėl sudėtinga užfiksuoti ridos klastojimo atvejus – sudėtinga pasakyti ir nustatyti, kurioje šalyje buvo galimai suklastota rida – ar užsienio valstybėje, iš kurios atgabenta transporto priemonė, ar jau Lietuvoje, prieš parduodant automobilį.

Asmuo, parduodantis užsienio šalyje pirktą transporto priemonę, paprastai teigia, kad jis tokį automobilį jau pirko užsienio valstybėje ir apie galimą klastojimo atvejį nieko nežino.

Taip pat asmuo gali teigti, kad pakeistas prietaisų skydelis ar panašiai“, – tvirtina Policijos departamento prie VRM komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis.

Policijos departamento atstovas R. Matonis atskleidžia, kad per 2018 metus dėl ridos klastojimo buvo pradėti 5 ikiteisminiai tyrimai, o 2017 metais – 8.

Tačiau M. Buzelis pastebi, kad tokie skaičiai – tik lašas jūroje ir tikrosios ridos klastojimo apimties šalyje neatspindi.

Tūkstančiai automobilių su atsukta rida

„Kartais pastebime net tokius atvejus, kada parduodami automobilius žmonės netyčia patalpina kelias nuotraukas, kuriose skiriasi prietaisų skydelyje matoma rida.

Būna ir taip, kad skirtumas tarp dviejų nuotraukų siekia daugiau nei 100 tūkst. kilometrų.

Automobilio ieškantys vartotojai mūsų klientų aptarnavimo specialistams greitai praneša apie galimus sukčiavimo atvejus ir operatyviai blokuojame tokius skelbimus“, – komentuoja M. Buzelis.

Problemos dydį labai gerai atspindi ir pasaulinį automobilių istorijų registrą kuriančių lietuvių startuolio „carVertical“ analizė.

„Maždaug kas dešimtoje automobilių ataskaitoje aptinkama suklastota rida. Mūsų duomenimis, vidutiniškai rida atsukama 72 tūkst. kilometrų, o tarp dažniausiai klastojamų automobilių patenka „Volkswagen“, „Audi“ ir „Ford“ modeliai“, – tvirtina „carVertical“ produktų ir inovacijų vadovas Arnoldas Vasiliauskas.

Anot „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovo, dešimtadalis iš visų pastoviai registracijai į Lietuvą įvežtų automobilių sudaro apie 16 tūkst. automobilių per metus.

„Tai leidžia suvokti ridos klastojimo problemos mastelį Lietuvoje“, – akcentuoja M. Buzelis.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.3000

Kas keičiasi „Regitroje“ išaugus užsikrėtimų COVID-19 atvejų skaičiui

Siekiant valdyti COVID-19 plitimo grėsmę, „ Regitra “ koreguoja klientų aptarnavimą. Nuo...

Dėl koronaviruso atvejų „Regitroje“ Vilniuje nukeliama dalis vairavimo egzaminų (1)

Dėl įmonės darbuotojams nustatyto užsikrėtimo koronavirusu dalis vairavimo egzaminų Vilniuje yra...

BMW pristatė atnaujintą kelionių motociklą „R 1250 RT“ (1)

Daugiau nei keturis dešimtmečius – nuo 1978-ųjų – „ BMW Motorrad“ santrumpa „RT“...

Į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą automobilį: kėbulas ir važiuoklė – dar ne viskas (90)

Nusprendę įsigyti naudotą automobilį turėtumėte didelį dėmesį skirti ne tik jo kėbulo...

Lietuvoje pristatomas hibridinis „Jeep Compass“ (1)

Beveik 80 metų „Jeep“ viso pasaulio vairuotojams siūlo visureigius visiems gyvenimo atvejams –...

Top naujienos

Naujas rekordas – Lietuvoje per parą 766 nauji koronaviruso atvejai, dar dvi mirtys (25)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) spalio 26 d. 12 val. duomenimis, per vakar dieną...

Pirmoji laimėjusių konservatorių žinia: koronaviruso pandemijos valdymas bus keičiamas (416)

Rinkimus laimėję konservatoriai jau vardija pirmuosius darbus, kurių imsis suformavę Vyriausybę....

Andriulis: nesileisiu toliau žeminamas Gabrieliaus giminaičių (120)

Gabrieliaus Landsbergio svainis Liudvikas Andriulis savo socialinio tinklo paskyroje pasveikino...

Grybauskaitė: „valstiečius“ sutraiškė antroji koronaviruso banga iš Nausėdos nepagrįstų norų nesitiki (142)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė teigia, kad „valstiečiai“ Seimo rinkimus...

Su šiais politikais teks atsisveikinti – kam Seimo durys užsiveria (412)

Sekmadienio naktį paaiškėjo, kokios sudėties parlamentas dirbs artimiausius ketverius metus. Ne...

Liudas Dapkus. Astravas, Paksas ir kiti Kremliaus projektai (1)

Rytas vaistinėje. Dirba tik viena kasa, bet eilutė juda sparčiai, nes daugeliui reikia vos vienos...

Nacionalinis streikas Baltarusijoje: prasidėjo sulaikymai (6)

Baltarusijoje pirmadienį, po opozicijos paskelbto „liaudies ultimatumo“, jau sulaikyta apie 100...

Liberalų sąjūdis jau siūlo naują mokesčių paketą (103)

Liberalų sąjūdžio pirmininkės pavaduotojas Simonas Gentvilas sako, kad mokesčiai naujoje...

Skvernelis po susitikimo su Nausėda: nereikia tokios reakcijos pildoma (214)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos sąrašo lyderis, premjeras Saulius Skvernelis neatrodo...

Svarbu keliaujantiems traukiniais: dalyje savivaldybių įvedus karantiną, keičiasi kelionių tvarka

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „ LTG Link“ dalijasi atmintine...

|Maža didelių žinių kaina