aA
Nenustebkite, jei atvykus į Kijevo centrą savo automobiliu su lietuviškais registracijos numeriais jums bus pasiūlyta apsigręžti ir važiuoti atgal. Būtent su tokia situacija susidūrė Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.
Automobilių turgus (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Tiesa, ukrainiečiai lietuviškus automobilius veja ne dėl to, kad nemėgtų lietuvių. Tiesiog patys Ukrainos gyventojai rado būdą, kaip išvengti mokesčių. Sprendimas paprastas ir elementarus – ant automobilių tiesiog palikti lietuviškus numerius.

Apsukrūs ukrainiečiai

5 autovežiai. Tiek V. Naujanio skaičiavimais kasdien atvyksta į didžiausią Europoje Kauno automobilių turgų. Nors autovežiai įprastai skirti gabenti 8 automobilius, jais dažniausiai vežamos 9 mašinos. Tai reiškia, kad kasdien į turgų atvežama keturios dešimtys automobilių.

O pirkėjų turguje šiuo metu daugiausiai iš Ukrainos.

„Ukrainiečių daugėja, tačiau jie vis dar neperka pagal naują muitų tvarką – automobiliai iškeliauja su lietuviška registracija. Dar yra nemažai moldavų, tačiau autovežių grįžta dar nelabai daug, dar neįsibėgėjo – į turgų grįžta po kokius 5 autovežius. Paskutinėmis dienomis pradėjo bėgėtis, tai dabar laukiame“, – DELFI teigė V. Naujanis.

Ukrainiečiai vairuodami Lietuvoje registruotus automobilius, V. Naujanio teigimu, rizikuoja, kad jie gali būti konfiskuoti. Todėl pirkdami mašiną ukrainiečiai turi tik vieną kriterijų.

„Perka viską, kas pigu“, – sako V. Naujanis.

Nustebo

Nesenai pats V. Naujanis lankėsi Ukrainos sostinėje ir liko nustebintas.

„Keista. Važinėjau automobiliu po Kijevą, buvau turguje, bet nemačiau nė vienos lietuviškos registracijos. Pasirodo, kad buvo įvestas apribojimas į Kijevo centrą neįleisti automobilių su lietuviškais registracijos numeriais. Tas pats su lenkiškais numeriais. Tai buvo streikai ir visa kita. Ukrainiečiai perka automobilius Lietuvoje, Lenkijoje ir jais naudojasi Ukrainoje. Toks jų specifinis pirkimas“, – pasakoja V. Naujanis.

Verslininkas pasakoja, kad nors Ukrainoje ir buvo sumažintas muitas įvežamiems automobiliams, tai neatbaidė ukrainiečių nuo machinacijų. Be muitų Ukrainoje buvo įvesti ir įvairūs apribojimai. Tarkime, trejus metus automobilio negalima parduoti. Ukrainos spauda taip pat pastebi, kad jei automobilis su lietuviškais numeriais patenka į autoįvykį, gali kilti problemų nustatant jo savininką.

Tačiau ukrainiečiai skaičiuoja, kad dėl muitų automobilis jų šalyje labai smarkiai pabrangsta, tad išregistruoti Lietuvoje jo neskubama.

„Ukrainos provincijose labai daug lietuviškų numerių. Tiesiog jie nemoka muitų. Jei čia už automobilį sumokama 2 tūkst. eurų, tai tas pats automobilis Ukrainoje su visais mokesčiais kainuos 7 tūkst. dolerių. Skirtumas toks didelis susidaro dėl muitų. Automobilis smarkiai išbrangsta, todėl žmonės ir naudojasi lietuviškais numeriais. Tada atsiranda laikinumas, todėl žmonės ir perka kuo pigesnius automobilius“, – sako V. Naujanis.

Aukso amžius jau praeityje

V. Naujanis neslepia, kad naudotų automobilių pardavėjų aukso amžius jau praeityje. Jis buvo prieš 4-5 metus ir baigėsi, kai išvyko kazachai.

„Gyvenimas tikrai negerėja. Geriausi laikai buvo tada, kai buvo pirkėjai iš Kazachstano ir Baltarusijos. Tiek vienus, tiek kitus gąsdino, kai įstojo į Rusijos muitų sąjungą. Buvo pasakyta, kad po trijų mėnesių jie jau negalės vežti mašinų, tai tada jie šlavė automobilius. Tada visiems gerai buvo – ir perpardavinėtojams, ir tiems, kas automobilius veža. Tiesiog nespėjo vežti. Dabar tai jau tik prisiminimai“, – pasakoja V. Naujanis.

Automobilių turgui būdingas sezoniškumas. Įprasta, kad žiemą prekyba sulėtėja, o pavasarį pardavimų tempai ima didėti.

„Nėra taip, kad būtų štilis. Visi perka po truputį. Kiekvieną dieną perka lietuviai, latviai, lenkai, estai. Dar moldavų prisideda. Taip ir krutina tą rinką po truputį po įšalimo“, – sako V. Naujanis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Audi e-tron“ gavo netikėtą iššūkį – užkopti į tik slidininkams įveikiamą šlaitą (5)

„ Audi “ savo pirmąjį vien tik elektra varomą visureigį išbandė kalnuose, kuriuose geriausi...

„Regitra“ perspėja: kaip bus keičiami vairuotojo pažymėjimai ir ką būtina žinoti (33)

Kaip žinia, kovo 29 d. yra numatytas Jungtinės Karalystės išstojimas iš Europos Sąjungos,...

Kas nutinka, kai mieste automobiliai yra visiškai uždraudžiami (45)

Pontevedros mieste (Ispanija) šaukti nebūtina – susikalbėti galima ir nekeliant balso. Mat tam...

Kelias Vilnius–Kaunas nuo kitų metų gaus automagistralės statusą (62)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Daugiau jokių hibridų: „General Motors“ skelbia stabdanti „Chevrolet Volt“ gamybą (34)

Per pastaruosius porą mėnesių apie „ General Motors “ girdėjome daug įvairių naujienų ir...

Top naujienos

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (318)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (127)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (15)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1880)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (186)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (563)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (80)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...

Susižadėjo Mantas Katleris ir jo mylimoji Aistė: šiemet jų laukia ne tik šis rimtas žingsnis (105)

Kol Lietuvoje spaudžia šaltukas, komikas ir laidos „Kitokie pasikalbėjimai“ vedėjas Mantas...

Naujos dirbtinio intelekto sistemos kūrėjai patys išsigando savo kūrinio: tai kelia šiurpą (48)

Pamenate, kai Elonas Muskas sakė, kad dirbtinis intelektas yra didžiausia grėsmė žmonijai? Ką...

Ar spiralė gali sugadinti seksualinio gyvenimo kokybę? (19)

Ar galima turėti priekaištų gimdos spiralei? Juk įterpta į gimdą ši nuo nėštumo apsauganti...